Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Friday 4 May 2012

AKU CINTA KAMU BAB 10







AKU CINTA KAMU 10





AKU terbangun di saat terasa belaian lembut di pipiku. Mataku dibuka dan wajah kacak Tengku Ezkandar Heidi menyapa bebola mataku. Dia tersenyum manis memandangku dengan tangan yang masih membelai pipi dan rambutku.

            “Dah sampai kondo I ke?” Soalku padanya. Badan direnggangkan. Kepala di gerakkan ke kiri dan ke kanan. Sengal terasa walaupun saat ini aku duduk di kereta mewah Tengku Ezkandar Heidi.

            “Dah. Tapi bukan kondo you….” Balasnya padaku dengan sengih.

            “What?!” Spontan aku menjerit kecil dan menegakkan tubuhku. Gila! Kat mana ni?

            “Kita kat mana ni?” Soalku cemas pabila melihat pemandangan di luar kereta. Cantik.

            “This is our family resort actually.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi kepadaku dan tersenyum. Tanganku cuba dipegangnya namun aku menepis. Geram.

            “So what we’re doing here?” Soalku geram dan memandangnya. Dia masih tersenyum dan membelai rambutku.

            “I nak you rehatkan diri you kat sini. I know mesti you penatkan? Baru balik dari Singapore then ada talk dekat RC pula. So now, I sebagai husband yang terbaik lagi handsome nak bawa cik wifey I ni holiday kat sni. Nak bawa ke luar Negara I think we’re didn’t have much time. I ada meeting dengan client lusa ni. So sorry. So kita holiday kat sini je. It’s that okay with you baby?” Jelasnya panjang lebar padaku. Terlopong aku dibuatnya.

            “You! I takde bawa baju and kelengkapan I lah. Boleh tak kalau buat keputusan tu bincang dulu dengan I ?” Soalku geram.

            “Shhh~ Today I nak you diam je. Just enjoy the moment. Just you and me. Okay baby?” Balasnya padaku dan mainkan jarinya di bibirku. Terdiam aku dibautnya. Aku pantang betul. Pantang betul bila dia buat macam tu. Cair!

            “Dah. Jom! Dah petang ni. Badan I pun dah sengal-sengal dah.” Tengku Ezkandar Heidi bersuara dan menarik tanganku agar turun dari keretanya. Aku mengikut saja.

            Setiba di counter recieptionist, kami disambut oleh dua orang penyambut tetamu. Kedua-duanya perempuan dan yang pasti mata mereka bersinar tatkala melihat wajah kacak Tengku Ezkandar Heidi.

            “Asalamualaikum Tengku, miss Triesya. Welcome to Royal resort.” Sapa keduanya sambil menundukkan sedikit kepala mereka kepada kami berdua. Aku dan Tengku ezkandar Heidi hanya terseyum.

            “Our room is ready?” Soal Tengku Ezkandar Heidi kepada mereka.

            “Yes tengku. Everything is ready. This is the card.” Balas perempuan bernama Dayang dan menyerahkan dua card kepada Tengku Ezkandar Heidi.





***********AKU CINTA KAMU*************





AKU yang baru menjejakkan kakiku ke dalam bilik ala-ala chalet ini benar-benar terlopong. Cantiknya ya amat! Lebih-lebih wangian yang digunakan oleh mereka. Menenangkan jiwaku. Terasa tubuhku yang penat hilang lelahnya sedikit.

            Aku meletakkan handbag di atas katil king size dan berjalan menuju ke sliding door. Langsirnya aku buka dan begitu juga dengan pintu slidingnya. Pertama yang menyapaku adalah angin pantai. Tenang sekali. Lebih-lebih lagi bauan air laut dan bunyi deruan ombak benar-benar menenangkan jiwaku. Bilik VVIP berhadapan dengan laut ini benar-benar memuaskan hati mana-mana pelanggan yang datang.

            Aku mendepakan kedua tanganku dan berdiri di beranda bilikku. Mata dipejam dan merasai angin yang menampar wajahku. Wahhhh~ tenangnya.

            Click!

            “What the?” Aku tercengang pabila kedengaran bunyi camera di sebelah kananku.

            “You!” Jeritku geram pabila melihat Tengku Ezkandar Heidi berdiri di sebelah beranda bilikku sambil memegang kameranya. Jahat betul! Tengku Ezkandar Heidi tersengih memandangku dan mengeyitkan matanya nakal.

            “You looks so sexy like that baby. Natural beauty of yours. I like it.” Balasnya padaku dan aku mencebik dan menjelirkan lidah sebelum aku berlari masuk ke dalam bilik. Kedengaran suara Tengku Ezkandar Heidi menjerit memanggilku. Ops! Hehe.






***************AKU CINTA KAMU********************








TENGKU EZKANDAR HEIDI setia menunggu di muka pintu bilik Triesya dengan penuh debar. Mereka sudah berjanji akan makan malam pada jam0830 pm dan kini jam baru menujukkan ke arah jam0831 pm. Sengaja Tengku Ezkandar Heidi tercongok berdiri awal di situ. Tidak ingin Triesya menunggu lama.

            Tengku Ezkandar Heidi tersenyum memandang Triesya yang berada di hadapannya saat ini. Gadis itu cantik memakai maxi dress rona kelabu.  Rambutnya pula diikat satu. Sedondon sebenarnya dengan dirinya. Baju yang dibeli tadi petang di kedai souveneir yang terdapat di resort ini. Tengku Ezkandar Heidi pula kemas memakai baju t-shirt berkolar v rona senada dengan maxi dress Triesya dan seluar panjang rona putih serta jacket rona hitam. Simple. But comfortable.

            “Asalamualaikum sayang.” Sapa Tengku Ezkandar Heidi dengan senyuman manis. Manakala Triesya pula tercengang melihat baju Tengku Ezkandar Heidi dan dressnya sama.

            “Wakaiumsalam. Baju couple ke yang you bagi I ni?” Soal Triesya terus kepada Tengku Ezkandar Heidi. Lelaki itu tergelak dan menganggukkan kepalanya.

            “You!” Jerit Triesya dan spontan Tengku Ezkandar Heidi menutup kedua telinganya. Nyaring siot suara si buah hati. Suka buat macam tu. Jerit-jerit.

            “Ish. Baby! Janganlah suka jerit-jerit. Lama-lama hubby you ni pun pekak tau.” Rungut Tengku Ezkandar Heidi dan mengosok-gosok telinganya. Triesya mendengus dan menarik telinga Tengku Ezkandar Heidi geram. Menjerit kecil lelaki itu olehnya.

            “Baby! Sakitlah yang!” Marah Tengku Ezkandar Heidi dan kembali mengosok telinganya yang sudah merah itu. Apalah nasib. Desis hatinya.

            “Buatlah macam ni lagi. Macam budak-budak je pakai baju couple segala.” Marah Triesya. Tengku Ezkandar Heidi spontan tersenyum dan menjeling Triesya manja.

            “Sweet apa.” Balasnya nakal. Terbatuk Triesya di buatnya.

            “Choi! Simpang!” Balas Triesya. Tergelak Tengku Ezkandar Heidi dibuatnya.

            “Dah-dah. Tak yah nak menyampah bagai. I dah laparlah sayang. Jom makan.” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan menarik tangan Treisya lembut menuuju ke restaurant resort. Triesya hanya mengikut. Gila tak ikut. Tengku ezkandar Heidi silap-silap di cempungnya Triesya. Lagilah malu!

            “Err. Baby?” Panggil Tengku Ezkandar Heidi pada Triesya dan menghentikan kakinya melangkah. Triesya mengerutkan dahi dan turut memandang wajah kacak di sebelahnya. Keningnya diangkat.

            “Kenapa?” Soal Triesya hairan. Tengku Ezkandar Heidi tersengih dan mengaru kepalanya yang tidak gatal. Comel! Desis hati Triesya.

            “Err. Your underwear yang I pilihkan muat tak?” Soal Tengku Ezkandar Heidi nakal. Namun, mukanya sudah memerah. Tadi ketika membeli pakaian dalam buat Triesya mukanya sudah menebal merahnya. Malu tak yah cakap. Dahlah yang menjaga counter adalah perempuan. Yang mampu dibuatnya adala buat selamba. Belikan wife kononnya. Relax sudah. Hehe. Tapi takut juga sebenarnya jika benda-benda kecil yang dia belikan Triesya tu tak  muat. Tu dah sehabis boleh dia cuba nak imagine. Gila! Imagine benda yang tak patutnya di fikirkan. Redah jelah! Dari cik wifeynya membebel. Hehe. Tapi tak sangka mengena juga telahannya. Boleh tahan… Fikir Tengku Ekzandar Heidi nakal.

            “You!!!!!” Jerit Trieysa dan menutup tubuhnya. Gila! Tengku Ezkandar Heidi yang belikan? Ok! Muka dah merah macam biji tomato dah ni. Malu ya amat! Could you imagine that? A guy that doesn’t have any halal relationship with you know about your size ‘ehem-ehem’. Ok serius malu gila! Mengena pulak tuh! Ngam-ngam engkau!

            Tengku Ezkandar Heidi tergelak besar dan melarikan dirinya dari Triesya. Confirm! Confirm dia akan menjadi mangsa bebelan dan cubitan gadis cantik itu.





***********AKU CINTA KAMU***********





AKU tercengang pabila setelah makan malam Tengku Ezkandar Heidi mengatakan bahawa dia ingin memberikan kejutan buatku. Namun, dengan syarat aku harus menutup kedua-dua mataku dengan handkerchief miliknya dan setuju untuk mengikutnya.

            “Nak ke mana? Jangan nak buat lawak boleh tak? Apa salahnya celikkan je mata ni? Allah swt dah bagi kedua-dua biji mata ni untuk kita melihat.” Balasku geram. Namun lelaki itu sudah mulai cemberut 14 depa wajahnya. Eh! Eh! Nak aje aku tibai mamat ni. Manja semacam. Itupun nak merajuk! Dengan selambanya Tengku Ezkandar Heidi berjalan menuju ke lobby resort dan duduk di sofa yang di sediakan di situ. Naik pening aku dibautnya. Mukanya sudah serius semacam.

            Eh!

            Eh!

            Mamat ni! main jeling-jeling nampak! Sekali aku korek mata tu. Padan muka engkau yang handsome tu! Eh! Terpuji sudah!!! Hahahaha.

            “Yelah-yelah! Tutup pun tutuplah. But I warn you Tengku Ezkandar Heidi. Don’t you dare doing anything bad to me!” Akhirnya aku beralah jua dengannya dan siap memberi amaran padanya. ish. Kalau dibawanya aku ke tempat yang tak baik kan ke menyusahkan aku tu.

            Tengku Ezkandar Heidi ku lihat spontan matanya bersinar dan tersenyum lebar. Cepat je berdirinya dengan senyuman manis mendekatiku. Cits! Tadi bukan kemain lagi engkau jeling aku bagai!

            “Thanks baby! Love you so much!” Balasnya teruja.

            “Wei! Apa ni! Jangan nak buat gila eh!” Marahku apabila dengan selamba dia ingin mencium pipiku. Geram betul! Tengku Ezkandar Heidi tersengih dan mengaru kepalanya. Aduhai. Comellah pula mamat ni. Dengan pantas aku mengalihkan pandanganku ke arah lain. Kalau lama-lama macam ni. Tak sampainya 6 bulan tu. Silap-silap dah nikah aku ni dengan dia. Cair!

            “Err. Sorry. I’m so excited babe.” Balasnya padaku dan berdiri di belakangku. Handkerchief di lipat dan kemudiannya di tutup ke mataku dan diikatkan di belakang kepalaku. Ok. Gelap!

            “I warn you Tengku Ezkandar Heidi!” Amaranku lagi dengan geram dan jari telunjukku di tunjuk ke belakang tanda amaran. Tak tahu dia kat mana . Gelap. Tak Nampak. Kedengaran suaranya tergelak dan memegang jemariku. Erk! Kat depan rupanya! Malu!

            “Trust me ok. I love you. I’ll take care of you. Takde apa yang boleh sentuh you even nak sakitkan you sekalipun. Because their have to see me first. Even nyamuk sekalipun. Trust me sayang.” Ucapnya lembut dan terasa kucupan hangatnya di jemariku. Hah! Lelaki ini. Selalu membuatku berada di awangan….






***********aku cinta kamu**************





DATIN TENGKU MERISSA mengeluh memandang suaminya yang sedang memandang jauh ke muka langit. Khusyuk sungguh. Bagaikan menunggu duit jatuh dari langit saja lagaknya. Kepala digelengkan. Tubuh didudukkan di sebelah suaminya. Secawan coffee diletakkan di atas meja taman.

            “Papa? Kenapa ni? Mengelamun je.” Soal Datin Tengku Merissa hairan. Jemari suaminya digengam. Dato’ Syed Al-Azhar tersedar dan tersenyum kelat memandang isterinya. Jemari isterinya dibalas gengamannya.

            “Tak ada apalah mummy. Papa just tengah berfikir tentang anak kita.” Balas Dato’ Syed Al-Azhar. Datin Tengku Merissa mengerutkan dahi.

            “Kenapa dengan Trish papa?” Soalnya hairan. Dato’ Syed Al-Azhar melepaskan nafas berat.

            “Semakin lama Trish semakin jauh dari papa. Sehinggakan papa sukar nak mencapainya. Trish anak papa. Tapi untuk memeluk dan mencium Trish seperti dulu adalah perkara mustahil kini.” Luah Dato’ Syed Al-Azhar dengan mata yang mula memerah. Bapa mana yang tak sedih jika satu-satu anaknya membenci dirinya. Datin Tengku Merissa mengeluh. Belakang suaminya di usap lembut. Dia sendiri sebenarnya tiada jawapan bagi soalan suaminya itu. Jangankan suaminya. Dirinya yang bergelar ibu tiri tidak diiktiraf itupun sudah buntu memikirkan Triesya.

            “Entahlah papa. Mummy pun tak tahu nak cakap macam mana lagi. But, next month kan birthday ummi. Mesti triesya balik ke sanakan.” Balas Datin Tengku Merissa. Spontan Dato’ Syed Al-Azhar tersenyum kelat memandang isterinya itu.

            “Mummy dah lupa ke? Satu-satunya cucu ummi yang datang sehari selepas hari jadi ummi adalah Triesya. Semuanya gara-gara tak nak bertembung dengan papa. Papa tahu tu. Ummi sendiri yang bagi tahu pada papa. Tapi apa yang papa boleh lakukan mummy. Trish degilnya bagaikan setinggi langit saja.” Luah Dato’ Syed Al-Azhar. Selama 5 tahun ini, setiap kali hari jadi Hjh Syarifah Mariam. Pasti Triesya akan balik sehari selepas hari jadi neneknya itu. semuanya kerana ingin mengelakkan dirinya dari bertembung dengan Dato’ Syed Al-Azhar dan isterinya. Sebegitu benci sekali gadis itu dengan mereka berdua.

            “Hurm. Tak apalah pa. Janganlah marah Triesya lagi. Itu dah kira baik dia nak balik. Kalau dibuatnya dia tak nak balik-balik. Haru kita pa.” Balas Datin Tengku Merissa dan tersenyum kelat. Dia tahu akan hal itu. Namun apa yang mampu dia lakukan hanya mendiamkan diri sahaja. Tiada hak untuk bersuara. Lagi teruk rasanya jika dia mengikut campur.

            “Entahlah mummy. Ini pun papa dengar dari Ben yang Triesya tak de kat sini. Tengah holiday dengan Que Ez. Baguslah tu. Dapat juga dia dan Que Ez tenangkan fikiran. Sekarang ni hanya Que Ez yang mampu mengubah Triesya my.” Balas Dato’ Syed Al-Azhar. Datin Tengku Merissa tersenyum lebar. Suka mendengar hubungan mesra di antara Triesya dan Tengku Ekzandar Heidi. Nampak seperti pasangan yang sempurna. Sama cantik dan sama padan keduanya.

            “But jangan terlalu mengharap pada Que Ez pa. Kita berdua juga harus mencari jalan nak dekatkan diri dengan Trieysa.” Datin Tengku Merissa mengingtakan suaminya. Spontan Dato’ Syed Al-Azhar tersenyum.

            “Don’t worry. Papa ada plan papa. Leave it to me.” Balas Dato’ Syed Al-Azhar dengan senyuman penuh makna.











B.E.R.S.A.M.B.U.N.G








************************************************************************************************* 









DING DONG!  DANTES!




ERK!





Tetiba! mentangmentang dia handsome! Hahahahahah.





ASALAMUALAIKUM WBT AND SALAM SEJAHTERA =)







Selamat datang kepada anda semua,





sila tinggalkan jejak anda sebelum anda pergi 






Erk!




Engkau kenapa? Terencet ke apa! Hehehee.






P/S :: HI Peeps! How was the day? Such a great day I've today. =) Hehehehe. Ukeh-ukeh. Straight to the point! How was the story? Is that okay? Sooooo Sorry sebab ACK BAB 10 ni juga agak pendek. Sorry-Sorry. Ramai yang comment kata pendek je kan. Takpelah. Kite bacalah je lah ukeh. =) Hehehehe. Kite lupa nak makan kacang panjang. Erk! Ada kene mengene ke?Hahaha. Sengallah engkau! Mengada lebih! Hahaha.


P/S :: Babe/s sekalian. Maafkan aku jika ada kesalahan ejaan, perkataan mahupun ayat. Juga jika ada yang terover dan sebagainya. Seperti biasa, ambil yang positivenya sahaja. Aku ulang. Postivenya sahaja ukeh dear! Takmau nakalnakal tau! Takmau! Takmau! Hahaha. Adei! Aku sewel!


P/S :: BIG THANKS pada yang sudi comment  and give a postive comment. =) Much appreaciate it babe! You're rock! Oso, kepada yang sudi baca and view ACK BAB 10 ni. Tersangat Terima kasih awoknyer. =) Jangan serik nak datang lagi ukeh!.


P/S :: Aku memang suka nak bagi suspend kan? Hahahah. Redah jerlah labuUuuu~~~ Ke mana Tengku Ezkandar Heidi nak bawa Triesya? Kita nantikan episode yang seterusnya. Wahhh~ Mengalahkan sinetron indon engkau! Propa lebeyy~ Hhahaha.  Oh ya~ About the 'ehem-ehem,'. Please dont get me wrong ukeh! its just a story. guraugurau sajer~ =) Jangan hemohemo tau! Aku mengaum nanti! hahaha.






Till then,





Sincerely,
Ratu Adriana Nadine.

11 comments:

  1. naper sikit sgt??
    nak lagi..
    next n3 bt la pnjg2 k..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik siti,
      in shaa allah
      next n3 pnjg.
      mmg da siap dah
      ntahlah myb time buat tu kite kureng sikit moodnya. hee.
      thanx comment awoknyer :)

      Delete
  2. Baru jumpa ceta nie and OMG bestnya....aaaaaa....tak sabar nak baca next entry... Tq RAN....;)

    -col-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai RAN :)
      selamat datang and do come again =)
      thanks awak sudi comment . much appreciate it.

      Delete
  3. eeeee...bestnya ada lagi n3 baru... romantik betul Que Ez
    ni ye... Kesian dgn bapa Triesha ye... nak lagi...nak lagi
    cpt sambung ye Ratu... sentiasa ternanti-nanti saja n3 baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak,
      Hehehe
      Thanks wak sudi comment :)
      Romantik kan. next n3 lagi romantik kot :) heee.
      kesiankan. tapi apa nak buat. hee.
      Ukeh awak nanti kite sambung eh. keep follow and drop ur comment yarh.
      Hwaiting~ =)

      Delete
  4. best..
    Sambung lg..
    Zue

    ReplyDelete
  5. erk, bc2 dh hbs... hehe.. but sweettt gila TEH tu.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaha.
      sorr wak . pendek je =)
      Heheee. jempt bca ACK BAB 11 ukeh =)
      Thanks awk sudi comment

      Delete
  6. baru jumpe citer ni.....best giler siot.....tido lwt,bgun awl semata2 nk smbung bacaan..nsb bek weekend.he

    ReplyDelete