Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Wednesday, 13 June 2012

AKU CINTA KAMU BAB 41 (ENDING)












AKU CINTA KAMU BAB 41 (ENDING)



Time it’s comes and go….



LAPAN BULAN KEMUDIAN…





TENGKU ERISSA HANI memandang wajah pucat kakak iparnya di sisi. Keningnya dikerutkan. Wajah kakak iparnya yang sedikit pucat namun tetap kelihatan cantiknya itu membuatkan dia bertambah pelik. Sejak beberapa hari ini dia hairan akan keadaan kakak iparnya yang pucat semacam itu.


            “Sis? Okay tak ni?” Bisik Tengku Erissa Hani pada Triesya yang anggun memakai Kaftan moden rona purple muda di sisinya. Nampak manis apatah lagi pabila bertudung. Nasib sahaja dia memakai baju pengatin hari ini. Jika tidak mahu tetamu salah sangka yang Triesya adalah pengantinnya. Haha.


            “Okay dear. Kenapa?” Balas Triesya dan tersenyum nipis memandang adik iparnya yang cantik berhijab dan memakai baju nikah di sisinya. Perutnya yang membesar diusap lembut. Memang sejak mengandung dan mengjangkau pada 8 bulan ni dia mudah merasa lelah dan tidak bermaya. Namun, demi adik ipar dan teman baiknya Ben dia gagahkan jua semuanya dan membantu apa yang termampu.


            “You look so pale sis. Baby meragam ya?” Soal Tengku Erissa Hani prihatin dan mengusap perut kakak iparnya yang membonyot. Seriously, nampak comel dan seksi sekali. Haha.


            “Takde apalah sayang. Baby okay je. Tak meragam. Maybe dia excited sebab mak su dia ni nak kahwin.” Balas Triesya dan tersenyum. Tengku Erissa Hani tersenyum malu dan tersipu. Ben yang sedang duduk berhadapan dengan daddynya di jelling. Lelaki itu relaks sahaja.


            Triesya tersenyum melihat adik iparnya. Alhamdulilah. Tengku Erissa Hani dan Mohammad Benjamin akhirnya disatukan jua menjadi satu dan sah di sisi agama sepertinya dan Tengku Ezkandar Heidi. Mengingatkan tentang suaminya. Spontan Tengku Ezkandar Heidi yang duduk di sisi Ben dipandang. Lelaki itu yang turut sama memakai baju melayu dan bersamping rona sedondon dengannya dipandang. Suaminya itu turut sama memandangnya dan memberikan senyuman manis. Triesya membalas. Hidupnya kini terasa bahagia sekali. Alhamdulilah. Syukur di atas kehadrat ilahi….







****AKU CINTA KAMU****








BENJAMIN mendekatkan dirinya pada isteri yang baru dinikahinya yang berada di singgah sana yang cantik rona putih pink. Debaran yang dihadapinya sejak tadi sudah mulai beransur reda. Alhamdulillah. Semuanya berjalan dengan lancar dan bapa mertuanya juga banyak membantu menenangkan dirinya.


            “Asalamualaikum wbt…” Sapa Ben lembut kepada isterinya. Sempat Triesya yang cantik dan berseri-seri wajahnya itu diberikan senyuman. Sahabat baiknya itu benar-benar sahabatnya di dunia dan di akhirat. Senantiasa berada di sisinya selama ini da nada selalu untuknya. Alhamdulilah. Berkat tunjuk ajar dan didikan Triesya, isterinya Tengku Erissa Hani mulai berubah dan memakai hijab kini. Sejuk sekali hati Ben di rasa.


            “Walaikumsalam wbt..” Jawab Tengku Erissa Hani malu-malu pabila suaminya kini sedang duduk berlutut di hadapannya setelah solat sunat nikah. Raut wajah kacak Ben sempat dijeling. Nampak kacak sekali suaminya itu, awwwhhh! Hati nakalnya mulai kembali. Hahaha.


            “Izinkan abang…” Bisik Ben lembut dan ingin memegang jemari Tengku Erissa Hani dan menyarungkan cincin pada jarinya. Tengku Erissa Hani tersenyum dan mengangggukan kepalanya. Jemarinya di biarkan dipegang oleh suaminya. Setelah cincin selamat dimasukkan ke jari manis Tengku Erissa Hani. Spontan Tengku Erissa Hani dan Benjamin saling berpandangan di saat cincin sudah selamat disarungkan ke jari manis Tengku Erissa Hani. Masing-masing bermain dengan perasaan mereka.


            “Oh mak kau!” Latah Tengku Erissa Hani perlahan pabila bahunya disengul oleh kakak iparnya. Kakak iparnya di sisi dipandang dan keningnya dinaikkan.


            “Amboi! Nantilah main mata tu. Salamlah dulu Puan Erissa.” Sindir Triesya dan spontan Tengku Erissa Hani dan Benjamin tersengih malu.


            Benjamin menghulurkan tangannya dan Tengku Erissa Hani menyambut. Di salam dan dikucup lama tangan suaminya. Kerlipan flash camera memeriahkan lagi suasana. Tengku Erissa Hani mengangkat wajahnya dan Ben dengan perlahan mendekatkan dirinya pada Tengku Erissa Hani. Terasa gugup pabila mendekatkan dirinya pada isterinya itu. Malu! Haha. Dahi isterinya dikucup penuh dengan rasa kasih dan sayangnya. Tengku Erissa Hani pula menutup matanya dan ada air mata yang jatuh. Terasa syahdu pabila dahinya dikucup seperti itu oleh suaminya. Terasa kini dia bukan lagi anak manja daddy dan mummynya. Namun isteri kepada Mohammad Benjamin Mohammad Bernard. Ya. Mohammad Bernard. Bapa mertuanya itu kini sudah memeluk Islam di atas berkat doa suaminya.


            “Terima kasih sayang sebab melengkapi hidup abang… I love you…” Bisik Ben dan mengusap pipi isterinya. Tengku Erissa Hani tersenyum.


            “Terima kasih juga abang sebab sudi terima sayang di dalam hidup abang… I love you!” Balas Tengku Erissa Hani dan spontan dia mengucup bibir suaminya.


            “Que Sha!!!” Jerit Benjamin terkejut.


“Que sha!” Triesya, Tengku Ezkandar Heidi, Tan Sri Tengku Haris dan Puan Sri Tengku Melissa turut menjerit sama. Nenda pula gelengkan kepalanya. Malu pabila Tengku Erissa Hani dengan selamba mncium bibir suaminya. Takde dibuatnya orang. Nampak sangat gelojohnya! Haha.


Like brother like sister huh?” Bisik Triesya nakal pada suaminya di sisi. Spontan Tengku Ezknadar Heidi menjengilkan matanya dan mencubit pipi isterinya. Nakal betul! Haha.


Benjamin mengelengkan kepalanya melihat isterinya yang tersengih nakal itu. Isterinya. Benar-benar nakal dan dia lupa itu yang tidak akan berubah. Sikap nakal Tengku Erissa Hani dan itu yang membuatkan Ben bertambah sayang dan jatuh cinta pada gadis itu.


Alhamdulilah~ Kini, hidupnya mulai terasa tenang dan bahagia. Hubungannya dan appanya sudah mulai pulih dan kini Tengku Erissa Hani gadis yang berjaya mencuit hati lelakinya sudah sah bergelar isterinya kini.



            ‘Ya Allah swt… Bantulah aku memelihara rumah tangga yang dibina di atas keredhaan dan jalan-MU... Amin ya rabbal alamin~







*****aku cinta kamu****






TENGKU ERISSA HANI yang menapak masuk ke dalam rumah mencari kelibat ahli keluarganya. Ternyata mereka kini sedang duduk berkumpul di living room utama bersama-sama keluarga belah Triesya. Turut sama adalah nenda. Keningnya dikerutkan, Nampak gayanya melalui pakaian yang dipakai oleh seisi rumah menandakah mereka semua tahu akan hal risikan tersebut. Buktinya semua memakai baju Melayu dan kurung.


            “Asalamualaikum wbt…” Sapa Tengku Erissa Hani dan menyalam kesemuanya. Mereka menyambut salam Tengku Erissa Hani dan tersenyum memandang gadis itu.


            “Alhamdulilah. Bakal penganti kita dah sampai…” Sakat Tengku Ezkandar Heidi dan meraup wajahnya. Namun, pinggangnya dicubit oleh isteri tercinta.


            “Sayang… Jahat tau!” Balas Triesya geram. Tengku Ezkandar Heidi dan lainnya tergelak dan Tengku Erissa Hani yang duduk di sisi mummynya mencebik. Geram dengan abangnya itu. Suka menyakat.


            “Que Ez! Dahlah tu…” Tegur nenda dengan senyuman manisnya dan spontan Tengku Ezkandar Heidi menangkat kedua tangannya tanda mengalah.


            “Mummy… Apa ni? Siapa yang merisik Que Sha?” Soal Tengku Erissa Hani pada Puan Sri Tengku Melissa. Puan Sri Tengku Melissa tersenyum dan memandang ke ahli kerabatnya yang lain dengan senyuman penuh makna.


            “Someone…” Balas mummynya. Tengku Erissa Hani mengeluh.


            “Tapi siapa?”Soal Tengku Erissa Hani ingin menangis. Kakak iparnya dan abangnya yang tersenyum-senyum dipandang. Bukankah mereka tahu bahawa milik siapakah hatinya? Jadi kenapa harus kedua-duanya tersenyum manis seperti itu?


            “Siapa tu tak penting. Tapi yang penting Que Sha harus terima pinangan ni. Full stop!” Balas Tan Sri Tengku Haris tegas dan spontan Tengku Erissa Hani berdiri tegak.


            “Tapi Que Sha tak nak! Que Sha tak bagi keputusan pun lagi! Jumpa pun belum! Entah gemuk ke! Hodoh ke!” Bentak Tengku Erissa Hani. Tan Sri Tengku Haris tergelak sinis.


            “Rupa paras itu tidak penting di dalam sesuatu perhubungan Que Sha dan daddy tak pernah mendidik Que Sha dan Que Ez untuk memilih  paras rupa di dalam berpasangan. What is the big deal? Daddy dah jumpa dengan orangnya. Dia baik. dia kacak dan yang penting dia punya ciri-ciri lelaki yang Que Sha nak.” Jelas Tan Sri Tengku Haris. Tengku Erissa Hani merengus dan berpeluk tubuh.


            “Tapi abang… Dapat je pasangan cantik dan sepadan macam dia…” Dalih Tengku Erissa Hani dan menjeling abang dan kakak iparnya yang gila romantic itu. Di saat seperti ini pun sempat nak bermanja. Boleh pula abangnya bermain mata dengan isterinya. Apa tak cukup ke 24jam berkepit? Memang salutelah dengan pasangan ni. Kedua-duanya pula tersengih. Tahu sangat yang Tengku Erissa Hani hanya menjadikan mereka berdua sebagai alasan.


            “Itu alasan kamu saja Que Sha. Rupa paras bukanlah yang utamanya. Tapi sebab lain kan? Kamu dah ada teman lelaki ke?” Duga Tan Sri Tengku Haris. Spontan Tengku Erissa Hani tak senang berdiri. Dahinya digaru dan abang serta kakak iparnya dipandang. Keduanya memandang dia dengan pandangan nakal.


            “Arh? Errr. Errr…” Jawabnya gagap.


            “No matter what it is, whether you say ‘yes’ or ‘no’. Your engangement and weeding with Muhammad Benjamin it’s still on!” Balas Tan Sri Tengku Haris tegas.


            “No way! I… Erk!” Bentak Tengku Erissa Hani kuat namun seketika dia terhenti dan memandang daddynya hairan.


            “Muhammad Benjamin?” Soalnya kembali. Daddynya menganggukkan kepalanya. Spontan Tengku Erissa Hani mendekati Triesya dan duduk di tengah-tengah antara kakak iparnya dan abangnya. Menjerit kecil Tengku Ezkandar Heidi dibuatnya.


            “Hei careful sis! My wife and my baby cedera nanti!” Balas Tengku Ezkandar Heidi geram. Namun, Tengku Erissa Hani tidak membalas. Otaknya hanya mencerna nama Ben sahaja saat ini. Triesya pula hanya tersenyum.


            “Benjamin tu Ben kan?” Soalnya pada Triesya. Triesya tersenyum dan anggukkan kepalanya.


            “Yay!!!! Yes! Yes! Yes! Que Sha nak!!! Daddy Que Sha nak kahwin!” Balas Tengku Erissa Hani gembira dan melompat-lompat. Tergelak Triesya dan Tengku Ezkandar Heidi dibuatnya. Muka tak malu betul adiknya itu.


            “Que Sha! Behave yourself dear!” Tegur Puan Sri Tengku Melissa.


            “Ops! Hehe. Sorry! I’m feels excited mom!” Balas Tengku Erissa Hani nakal dan tersipu malu. Tergeleng kepala Tan Sri Tengku Haris dan Dato Syed Al-Azhar dibuatnya.







****AKU CINTA KAMU****






TENGKU EZKANDAR HEIDI merenung wajah isterinya yang berada di dalam pelukannya. Wajah itu kelihatan begitu comel dan cantik. Sejak isterinya mengandung, Triesya semakin lama semakin cantik dan seksi di matanya. Hatinya menjadi semakin geram melihat tubuh isterinya. Hahaha.


           “Sayang okay?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut dan membelai pipi isterinya penuh kasih. Triesya yang pucat itu memandang suaminya di sisi. Kepalanya dianggukkan.


            “Okay sayang…” Balas Triesya lembut dan mengusap jemari suaminya. Tengku Erissa Hani dan Benjamin serta ahli keluarga yang lain sedang mengirngi tetamu keluar dari pintu dewan hotel setelah selesai majlis persandingan Ben dan Tengku Erissa Hani itu dipandang seketika. Memandangkan dirinya tidak kuat untuk berdiri begitu lama. Maka, dia terpaksa mendudukan dirinya di situ. Suaminya pula gatal-gatal nak ikut duduk sama. Pantang nak berjauhan dari dirinya. Sejak-sejak mengandung suaminya itu semakin manja dan tidak ingin berenggang 24jam dari dirinya. Ada sekali, Tengku Ezkandar Heidi sanggup ponteng kerja gara-gara nak temankan dia ke klinik. Begitu ambil berat akan dirinya. Alhamdulilah. Cinta lelaki itu tidak pernah berubah. Malah semakin bertambah padanya. Malahan keromantikannya semakin bertambah sehinggakan dirinya merasa di awangan sentiasa.


            “Are you sure? Muka baby nampak pucat sangat sayang…” Balas Tengku Ezkandar Heidi risau dan mengusap pipi isterinya. Triesya tersenyum nipis dan menyandarkan kepalanya di dada sasa suaminya. Terasa jemari kasar suaminya mengusap perut yang semakin hari semakin membesar itu.


            “I’m sure sayang. Penat sikit je…” Balas Triesya.Tengku Ezkandar Heidi mengucup ubun-ubun isterinya yang dilitupi hijab. Jatuh sayangnya di situ. Semenjak Triesya mengandungkan zuriat pertama mereka isterinya itu active sekali. Semua ingin dilakukannya. Lebih-lebih lagi segala yang berkaitan dengan ibu mengandung. Penat dilarang namun isterinya tetap berkeras. Sehinggakan dirinya terpaksa berada dekat pada Triesya 24jam.


            “Que Ez!” Panggil suara garau Tengku Aliff yang berdiri tidak jauh darinya dan melambaikan tangannya pada Tengku Ezkandar Heidi. Tengku Ekzandar Heidi dan Triesya sama-sama memandang ke arah Tengku Aliff. Tangannya diangkat tanda sekejap.


            “Sayang… Hubby jumpa Que Liff sekejap ya. Boleh?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut pada isterinya. Triesya tergelak kecil dan pipi suaminya diusap lembut.


            “Bolehlah sayang. Apa pula tak boleh.” Balasnya dan tersenyum. Tengku Ezkandar Heidi memang manja. Namun, dia tabik denagn suaminya itu. Amat mengambil berat akan perasaannya. Apa-apa pasti ditanya dahulu padanya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan mencium bibir isterinya selamba. Merona merah wajah Triesya dibuatnya. Apatah lagi pabila Tengku Aliff dan tetamu yang masih tinggal di dalam dewan turut sama memandang ke arah mereka. Malu~


            “Sayang!” Menjerit kecil Triesya dibuatnya. Tengku Ezkandar Heidi tergelak dan mengenyitkan matanya pada isterinya nakal. Tubuhnya dibawa diri dan berjalan mendekati Tengku Aliff. Triesya tersenyum dan gelengkan kepalanya. Namun seketika keningnya dikerutkan dan spontan dia memandang ke perutnya.


            “Sayang!” Jerit Triesya pabila terasa ada air yang jatuh dicelah kangkangannya. Namun Tengku Ezkandar Heidi yang masih berjalan mendekati Tengku Aliff tersenyum dan gelengkan kepalanya. Sangkanya Triesya hanya bergarau.


            “Sayang! Ketuban I dah pecah!”  Jerit Triesya sehinggakan satu dewan bergema. Spontan langkah kaki Tengku Ezkandar Heidi terhenti dan berpaling. Isterinya yang sedang memegang perut dan menangis itu dipandang.


            “Oh my! Sayang!” Balas Tengku Ezkandar Heidi cemas dan mendekati Triesya.


            “Hubby, sakitttt…” Adu Triesya dan memegang tangan suaminya erat. Tengku Ezkandar Heidi meneguk liur. Terasa cemas. Tidak tahu untuk berbuat apa.


            “Que Ez angkat Triesya cepat! Aku drive!” Arah Tengku Aliff. Namun Tengku Ezkandar Heidi masih kaku. Kelihatan binggung.


            “Que Ez! Cepat!” Arah Tengku Aliff lagi dengan nada suara yang sengaja dikuatkan. Spontan Tengku Ezkandar Heidi tersedar dan mencempung tubuh isterinya.
           

            “Sabar ya sayang… Shhh. Hubby ada kat sini….” Tengku Ezkandar Heidi menyabarkan isterinya di saat mereka menuju keluar dari dewan.


            Manakala, Tan Sri Tengku Haris, Puan Sri Tengku Melissa, Dato Syed Al-Azhar, Datin Tengku Merissa, Benjamin, Tengku Erissa Hani dan yang lainnya yang sedang melayan tatamu spontan cemas pabila melihat Tengku Ekzandar Heidi mencempung isterinya keluar dari dewan.


            “Princess!” Panggil Dato Syed Al-Azhar cemas pabila melihat anaknya sudah tiba masa untuk melahirkan cucu pertamanya. Tanpa menghiraukan yang lainnya. Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya dikejar.







****aku cinta kamu****






TENGKU EZKANDAR HEIDI memegang jemari isterinya erat di dalam labour room tersebut. Air mata isterinya dilap penuh kasih. Jatuh kasihannya di situ. Kasihan melihat Triesya yang sedang berjuang untuk melahirkan zuriat mereka. Terasa insaf pabila melihat betapa susah dan peritnya seorang perempuan yang bergelar ibu melahirkan anaknya. Walau dia berdiri di sisi Triesya dan memberikan semangat buat isterinya itu, namun kesakitan yang dialami oleh isterinya saat ini sedkit sebanyak dapat dirasainya. Mahu saja dia menyuruh isterinya dibedah saja. Namun, Triesya tidak mahu. Dia ingin melahirkan anak mereka secara normal.


            Bibirnya diketap dan Triesya yang mengigit bahunya dipandang dan hanya mampu ditahan sakitnya. Apalah sangat sakit yang dialaminya jika dibandingkan dengan kesakitan yang Triesya alami. Melihat air mata isterinya membuatkan dirinya sedar. Untuk membuat anak itu memang senang. Namun, pabila melahirkan. Ianya susah dan perit sekali….


            Hal ini kerana, di dalam Islam, jika suami menamani dan berada di sisi isterinya di saat isterinya ingin melahirkan anak mereka. Ianya memberitahu secara langsung kepada suami akan beratnya kesakitan yang dihadapi oleh isteri ketika hendak melahirkan anak dan menuntut suami supaya sentiasa berada disamping isterinya agar beban kesakitan dapat dikurangkan.


            Sepanjang menemani isterinya Tengku Ezkandar Heidi beristighfar dan berselawat disamping membanyakkan bacaan surah Al-Insyiqa' dan surah Al-Hasyr.


Firman Allah Taal dalam surah Luqman ayat 14 :
 "Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu-bapanya; ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan (dari awal mengandung hingga ke akhir menyusunya) dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun (dengan yang demikian) bersyukurlah kepadaKu dan kepada kedua ibubapamu dan (ingatlah),kepada Akulah jua tempat kembali (untuk menerima balasan).”


            “Alhamdulilah… Baby tengku dah selamat dilahirkan… Baby boy.” Jelas Dr.Laila.


            “Alhamdulillah… “Ucap Tengku Ezkandar Heidi dan meraup wajahnya tanda syukur. Hal ini kerana, seseorang yang dikurniakan Allah swt dengan anak hendaklah mengucap tahmid dan bersyukur kepada Allah swt, dan berdoa kepada Allah swt agar anak tersebut menjadi anak yang soleh. Saat kelahiran bayi merupakan saat kegembiraan, maka hendaklah seseorang itu memperbanyakkan tahmid dan bersyukur kepada Allah swt. Triesya yang lemah di sisinya dipandang dan dahi isterinya dikucup lembut. Terukir senyum nipis di bibir memikat itu walaupun isterinya sedang menahan kesakitan.


            “Tengku… Nak potongkan tali pusat baby tengku?” Soal Dr.Laila kepada Tengku Ezkandar Heidi. Tengku Ezkandar Heidi meneguk liur dan memandang isterinya yang tersenyum nakal itu. Nakal betul! Walaupun tengah sakit masih nak kenakan suami dia. Triesya tahu yang dia kecut sikit bab-bab macam tu. Sebelum ni penat di dipaksa untuk mengikut kelas penyediaan sebelum melahirkan anak! Huh! Jika tidak memikirkna isteri dan anaknya. Sorry to say orang London kata! Chargenya melebih tapi yang diajar bidan kat kampung nenek pun boleh terangkan selama 5 minute. Huh! Ada-ada sahaja orang sekarang nak cekup duit.


            “Boleh ke?” Soalnya bodoh lagi. Dr.Laila tergelak dan memandang Triesya. Isteri kepada CEO dan jutawan muda itu menganggukan kepalanya tanda menyuruh. Memang Triesya ada berpesan kepadanya agar menyuruh suaminya sendiri nanti memotong tali pusat anak mereka.


            “Boleh tengku. Mari saya tunjukkan…” Balas Dr.Laila. Tengku Ezkandar Heidi mendekati Dr.Laila dan mengawal perasaannya yang gugup. Sarung tangan getah yang dihulurkan diambil dan dipakai.


            “3 minute dah lepas dan kini kita dah boleh potongkan tali pusat baby.” Jelas Dr.Laila. Tengku Ezkandar Heidi mengerutkan dahinya.


            “Kenapa harus tunggu 3 minute?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan. Dr.Laila tersenyum.


“Menurut pakar perubatan, doktor sepatutnya memotong tali pusat tiga minit selepas bayi dilahirkan untuk memastikan bayi tersebut menerima lebih banyak darah dan mengurangkan risiko kekurangan zat besi dan masalah anaemia tengku..” Jelas Dr.Laila. Tengku Ezkandar Heidi menganggukkan kepalanya. Barulah dia tahu.



“Mula-mula sekali kita menggunakan klem DTT, lakukan penyepitan tali pusat dengan klem pada sekitar 3 cm dari pangkal pusat bayi.” Jelas Dr.Laila dan Tengku Ezkandar Heidi hanya menurut. Sempat isterinya dipandang. Triesya kelihatan semakin lemah.



Then?” Soalnya risau.


“Dari titik sepitan, tengku tekan tali pusat dengan dua jari kemudian dorong isi tali pusat ke arah ibu, agar darah tidak terpancar pada saat dilakukan pemotongan tali pusat. Kemudian, lakukan penyepitan kedua dengan jarak 2 cm dari tempat sepitan pertama pada sisi atau mengarah ke ibu.” Arah Dr.Laila. Tengku Ezkandar Heidi menekan tali pusat dengan dua jarinya dan mendorong tali pusat tersebut ke arah Triesya. Setelah itu dengan jarak 2 cm dari tempat sepitan ke arah Triesya. Dilakukan dengan teliti sekali.


            “Pegang tali pusat di antara kedua klem tersebut, satu tangan tengku menjadi landasan tali pusat sambil melindungi bayi, tangan tengku yang satu lagi pula memotong tali pusat di antara kedua klem tersebut dengan menggunakan gunting disinfeksi tingkat tinggi atau steril .Setelah selesai digunting segera ikat tali pusat bayi dengan benang pusat, ikatan harus kecang dengan simpul mati.Setelah memotong tali pusat, ganti handuk basah dan selimuti bayi dengan selimut atau kain yang bersih dan kering. Pastikan bahawa kepala bayi terselimuti dengan baik…” Jelas Dr.Laila kembali. Tengku Ezkandar Heidi meneguk liurnya. Susah juga nak memotong tali pusat baby. Memang tabiklah dengan doctor-doctor bidan ni. Isterinya dipandang.


            “Sabar ya sayang. Kejap je lagi…” Katanya lembut pada Triesya. Triesya hanya tersenyum nipis dan anggukkan kepalanya.Walau sakit namun harus ditahan. Tidak ingin suaminya berada di dalam keadaan nervous.


            “Ya sayang…” Balasnya lemah. Dr.Laila tersenyum. Memang tabik dengan kedua-duaya. Memang pasangan yang romantic dan bahagia. Bukan sahaja di dada akhbar menyiarkan gambar bahagia mereka.Namun, rupanya sememangnya kedua-duanya begitu. Tak hairanlah mereka mendapat gelaran couple of the year dan sweet and romantic couple. Sejak sebelum kahwin sehinggalah sesudah kahwin kedua-duanya masih intim.


            Tengku Ezkandar Heidi kembali meneruskan kerjanya.Tengku Ezkandar Heidi memegang tali pusat di antara kedua klem tersebut dan tangannya menjadi landasan tali pusat serta tangan yang lain memotong tali pusat di antara kedua klem tersebut dengan menggunakan gunting disinfeksi tingkat tinggi atau steril. Setelah selesai digunting Tengku Ezkandar Heidi segera mengikat tali pusat bayi dengan benang pusat, ikatan dikecangkan dan disimpul mati.
           

            “Okay done! Congrates tengku.” Jelas Dr.Laila dan tersenyum.


            “Dah ke? Itu je?” Soal Tengku Ezknadar Heidi hairan. Sekejap sahajalah gamaknya. Dr.Laila tersenyum.


            “Dah. Sekarang tengku pegang baby dan baringkan dia di dada si puan Triesya. Waktu terbaik untuk memulakan breastfeeding ialah selepas kelahiran dan perlu dilakukan secepat mungkin jikalau ibu mampu melakukannya. Meletakkan baby ke dada ibu sebaik sahaja baby lahir adalah pengalaman yang cukup berharga bagi setiap ibu-ibu. Puan Triesya masih kuat untuk susukan baby?” Soal Dr.Laila lembut kepada Triesya yang sedang menangisi terharu memandang anaknya itu. Kepalanya dianggukkan.


            “Sayang okay?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut dan mengusap rambut isterinya. Triesya menganggukkan kepalanya walaupun  badannya masih terasa lemah. Perlahan-lahan Tengku Ezkandar Heidi membantu isterinya membuka butang baju rona hijau yang dipakaikan khas kepada pesakit dan Triesya pula menyusukan bayinya yang masih memerah kulitnya itu.


            Tanpa Triesya sedari airmatanya mengalir. Triesya menjadi sebak, sayu, terharu, gembira dan sebagainya. Wajah anaknya yang sedang menyusu itu. Sungguh comel sehingga menyentuh sanubarinya. Dia boleh rasakan bagaimana terbitnya perasaan sayang yang tidak berbelah bahagi terhadap insan kerdil di atasnya dengan kedua mata tertutup dan raut wajah yang tenang. Indah sungguh ciptaan-NYA.


            “Semoga keberkatan terlimpahkan atas kelahiranmu sayang. Bertambah syukur kepada Allah Yang Maha Pemberi kurnia. Dapat melihatmu sehingga dewasa. Dan dikurniakan kebaikan serta kebaktiannya. Jadilah anak yang soleh kepada daddy dan mummy. In Shaa Allah….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut dan mencium dahi anaknya.


            Setelah baby disusukan, Tengku Ezkandar Heidi mengambil bayinya dan mengazankan anak mereka sementara Triesya dijahit.. Hal ini kerana, di dalalm Islam suami hendaklah segera mengazankan di telinga kanan anak yang baru lahir dan diiqamahkan di telinga kiri dengan tujuan supaya dijauhi anaknya dari gangguan syaitan dan supaya kalimah pertama yang dapat didengar oleh bayi ialah kalimah Allah swt.   


            Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan dari Rafi' r.a. Rasulullah bersabda :
"Aku melihat sendiri Rasulullah s.a.w. mengazankan Al-Hassan bin Ali pada telinganya ketika itu ia baru dilahirkan oleh Fatimah r.a."
Riwayat Abu Daud dan Tirmizi

“Allahu Akbar Allah

Allahu Akbar Allah

Ash hadu an la ilaha illal lah

Ash hadu an la ilaha illal

Ash hadu an-na Muhammadar rasulul lah

Ash hadu Anna Muhammadar rasulul lah

Hayya 'alas salah

Hayya 'alas salah 

Hayya 'alal falah

liayya 'alal falah

Allahu Akbar Allah is the greatest

Allahu Akbar

La ilaha illal Lah…..”






****AKU CINTA KAMU*****







AKU tersenyum memandang anak lelakiku yang sedang nyenyak tidurnya. Tengku Etriz Heidi bin Tengku Ezkandar Heidi. Etriz adalah gabungan namaku dan suamiku. E dan hujungnya Z adalah nama pendek dan panggilan Tengku Ezkandar Heidi iaitu EZ. Manakala, ditengahnya TRI adalah nama hadapanku. TRIESYA. TRI.  Heidi pula tetap digunakan kerana suamiku ingin keturunannya punya nama belakang Heidi. Semestinya suamiku sendiri yang mencadangkan nama itu. Bijak sungguh encik husband sehingga terfikirkan gabungan nama kami itu.


            Sejujurnya, aku merasa bahagia kini. Merasa menjadi seorang ibu dan melalui saat-saat indah melahirkan Que Et sangat bermakna sekali. Baru kini aku faham dan merasai pengorbanan seorang ibu yang melahirkan anaknya. Seraya itu ingatanku di saat melahirkan Que Et aku tiba-tiba teringatkan arwah mama. Betapa payahnya arwah mama melahirkan aku.


            “Terima kasih mama melahirkna Trish ke dunia…” Bisikku perlahan dan mengelap air mata yang mengalir. Jikalau sahaja arwah mama berada di sisiku saat ini. Pasti dialah yang paling gembira sekali. Melihat cucu pertamanya lahir ke dunia. Namun, aku sedar. Semuanya di atas ketentuan dan takdir-NYA. Aku harus redha dan ada hikmah di sebaliknya.


            “Trish?” Panggil ibu mertuaku. Puan Sri Tengku Melissa yang menapak masuk ke dalam bilikku dan suami dengan membawa masuk minuman air akar kayu dan jamu. Aku hanya tersenyum. Namun, di dalam hati. Mak! Nak lari! Haha. Pahitnya rasa air akar kayu dan jamu itu membuatkan aku rasa trauma. Namun, demi kesihatan dan kecantikan diriku aku gagahkan jua.


            “Ya my…” Balasku. Mummy tersenyum dan meletakkan dulang yang berisi minuman tadi di atas meja kecil sebelah katil.


            “Que Et dah tidur?” Soal Mummy lembut kepadaku dan menjeling pada Tengku Etriz yang sedang nyenyak tidurnya.


            “Dah my… Sejak tadi lagi. Takpe ke lama sangat Que Et tidur my?” Soalku pada mummy. Mummy tersenyum.


            “Takpelah sayang. Memang baby perlukan tidur yang cukup. At least 20 jam sehari. “ Jelas mummy. Spontan aku terlopong. 20jam? Aku tidur pun sekejap-sekejap sahaja sejak beranak ni. Que Ez Junior nilah. Bangun sahaja pasti nak menyusu badan dan aku pula terpaksa bangun dan gagahkan diri ini untuk duduk. Kerana mummy Merissa ku pernah pesan di mana sewaktu menyusukan anak pada 6 bulan awal kenalah susukan anak secara duduk agar hidung dan mukanya yang lain tidak penyek! Haha. Betullah kot. Aku sendiri tak tahu. Mummy Merissa pun dengar petua orang tua sahaja.


            “Sementara Que Et tidur ni Trish minumlah jamu ni dulu.” Arah mummy. Aku mengetap bibir.


            “Kena ke? Pahitlah my…” Dalihku padanya dan membuat membuka comel secomel Bobo yang sudah lama tidak ku sentuh kerana suamiku melarang. Takut terkena alahan. Mummy tersenyum.


            “Yang pahit nilah yang bagus. Minum air akar kayu dan jamu menyihatkan badan disamping mengembalikan kesegaran ibu di sepanjang tempoh berpantang. Minum air akar kayu turut membantu mengecutkan rahim secara rawatan dari dalam kerana khasiat dari campuran herba akar kayu yang digunakan.” Jelas ibu mertuaku panjang lebar. Tersenyum kelat aku dibuatnya. Ibu mertuaku ini nampak sahaja lembut. Tetapi apabila bab-bab berpantang memang dialah orangnya. Sebab tulah kot body dan wajah ibu mertua aku ni masih cantik. Hahaha. That’s whylah bapa mertua aku melekat je dengan ibu mertua aku. Bermanja depan-depan kami lagi. Papa dan mummy pun tak macam tu.


            Aku menekan ibu jari kaki kanan ke atas ibu jari kaki kiri supaya rahim dan punggung tidak kembang. Erk! Itu petua ibu mertua aku yang diturunkan oleh nenda katanya. Aku ikutkan sahaja asalkan tubuh ni maintain seperti sebelum ni dan laki aku tak lari. Haha. Tangan kiriku pula digunakan untuk ampu payudara agar tegang sentiasa. Aku berselawat sebanyak tiga kali, tarik nafas dan kempiskan perut supaya tidak buncit dan akhirnya minuman air kayu dan jamu tadi ku minum.


            “Minum senafas agar tidak terasa mual…” Pesan ibu mertuaku. Aku hanya mampu menahan nafas dan menelan segala air akar kayu dan jamu tadi. Mashaallah! Sabar sahajalah. Rasanya. Ya ampun! Pahit bebenor.


            “Ahhh. Kan bagus macam tu. Tak lama dah. Tinggal 22 hari lagi barulah penderitaan ni berakhir. Kita sebagai wanita seharusnya pandai menjaga diri dan kesihatan. Tubuh ni kena jaga supaya laki tak lari dan pandang perempuan lain. Takpelah rasa pahit untuk seketika ni tapi ianya menjanjikan kebaikan pada masa hadapan nanti.” Jelas mummy dan aku hanya mampu tersenyum.


            Selama berpantang, sudah banyak aku lalui. Bermula dari bertungku, berurut, mandi herba dan mandi lulur, bertangas, memakai bengkung, berpilis, bertasak, minum air akar kayu dan jamu serta berpantang makan dan minum. Cakap je. apa saja yang aku tak buat. Semuanya aku buat. Teringat kembali sewaktu aku bertungku.



            “Mum…  Are you sure to do this?” Soal suamiku yang berada di sisi resah. Ibu mertuaku mendengus dan menjeling suamiku.
           

            “Que Ez! Can you please stop it? Que Ez dah soal berulang kali soalan tu. Mummy bukannya nak bunuh isteri kamu ni. Mummy nak tolong rawat dia. Bagi body tu mantap macam sebelum ni. Siapa untungnya nanti? Kamu juga!” Bentak ibu mertuaku dan menyambung kembali tugasnya. Tengku Ezkandar Heidi tersengih dan aku tergelak.


            “Nakal tau ketawakan hubby. Hubby risaukan dia…” Rajuknya. Aku tersenyum dan mengusap pipinya.


            “Gurau jelah sayang. Hubby tulah. Balik-balik tanya macam tu. Mestilah mummy bengang.” Balasku padanya lembut. Dia tersenyum dan menjeling mummy.


            “Cehhh! Ingat hubby tak tahu ke? Baby pun bukannya suka buat ni semua… Saje nak cover. Baby sepatutnya berterima kasih kat hubby tau sebab hubby nak tolong baby.” Bisiknya  dna tersengih. Aku tergelak kecil.


            “Memanglah tak suka. But demi hubby dan body yang mantap tu baby sanggup. Haha.” Balasku nakal dan mengenyitkan mataku. Dia tergelak sama dan mencubit kedua pipiku.


            “Nakal!”


            “Amboi. Berasmaradana pula dia. Mari sini tolong mummy. Jangan nak ‘kacau’ bini tu dulu. Tunggu 100 hari barulah nak ‘kacau’ sehingga ke subuh sekalipun.” Tegur ibu mertuaku dan spontan aku dan suami merona merah wajah kami kerana malu sendiri. Haha.


            Tengku Ezknadar Heidi mendekat pada ibu mertuaku yang sedang cuba memanaskan  batu tungku di dalam microwave yang sengaja disediakan di sudut bilik. Untuk bertungku, besi atau batu tungku perlu dipanaskan terlebih dahulu selama 1/2 - 1 jam di atas api yang sederhana. Namun, disebabkan kecanggihan teknologi maka ibu mertuaku memanaskan di dalam microwave sahaja. Hebat tak ibu mertua aku ni? Haha.


Kemudian tungku yang sudah dipanaskan tadi dibalut dengan kain cita yang telah dilapik dengan daun mengkudu yang dikenali sebagai Morinda citrifolia oleh ibu mertuaku.


“Kena guna daun mengkudu ni juga ke my?” Soal suamiku penuh minat.


“Tak juga. Jika daun mengkudu ni tiada maka daun sirih atau daun lengkuas juga boleh digunakan.” Jelas mummy. Tengku Ezkandar Heidi menangggukan kepalanya.


“Okay sekarang baringkan Trish.” Arah ibu mertuaku dan suamiku mendekati serta membaringkan aku perlahan-lahan.


Tungku ditekan perlahan-lahan pada sekitar pangkal paha, berhampiran ari-ari ataupun bawah pusat dan di atas perutku yakni di bawa buah dada. Ibu mertuaku kata, untuk kesan tungku yang lebih baik tapak kaki serta tumit juga perlu ditungku. Sepanjang aku bertungku suamiku di sisi khusyuk memandangku. Naik malu aku dibuatnya.


            “Janganlah pandang…” Balasku geram padanya. Dia tergelak.


            “Biarlah. Hubby nak tahu juga bertungku tu macam mana. Sambil-sambil tu boleh cuci mata. Betul tak my?” Balasnya nakal dan spontan tanganku mendarat dipinggangnya. Haha. Ibu mertuaku tergelak sama.


            “Sabarlah Que Ez. Tak lama je lagi…” Balas mummy nakal dan tersengih. Suamiku tersenyum malu.


            “Err. My kenapa mesti bertungku?” Soal suamiku hairan.


“Amalan bertungku ni penting memandangkan ia dapat menghangatkan badan ibu, membuang angin, mengecutkan urat yang kembang selepas bersalin di samping memperbetulkan serta melancarkan perjalanan darah.Biasanya darah nifas mengalir lebih lancar selepas bertungku.Justeru, bertungku adakala diteruskan hingga keluar darah terakhir berwarna seakan-akan putih keperangan atau dipanggil darah meroyan. Jika ibu rajin bertungku bolehlah diteruskan hingga habis pantang.” Jelas mummy panjang lebar. Ohhhhhh. Barulah aku tahu. Hehehe.







*****AKU CINTA KAMU****






TENGKU EZKANDAR HEIDI menapak masuk ke dalam bilik sambil melonggarkan neck-tienya. Senyuman kecil terukir di bibirnya di saat melihat dua hati kesayangannya sedang pulas tidur di atas katil. Comel sekali keduanya.


            Briefcase, kot serta neck-tie nya diletakkan di atas sofa. Butang baju kemejanya di bahagian atas di buka dan begitu juga dengan butang lengan kemejanya. Tubuh si ciliknya yang sedang tidur pulas di sebelah mummynya di dekati dan tubuhnya didudukkan di bawah katil. Kedua tangannya disilangkan dan diletakkan di atas katil dan dagunya disandarkan ke lengan. Wajah anaknya direnung. Comel sekali wajah itu. Kulitnya putih dan matanya kebiruan sedikit. Ada iras-iras wajahnya dan Triesya. Tangannya mengusap lembut pipi mulus itu. Terasa lembut sekali kulit baby. Namun, seketika wajah comel itu membukakan matanya dan memandnag terus kepada Tengku Ezkandar Heidi. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum. Anaknya masih belum dapat melihat namun dia tahu anaknya itu sedar akan keadaan sekelilingnya.



            “Hi baby boy daddy. Anak daddy dah bangun ya?” Bisiknya lembut dan mengucup pipi anaknya. Tengku Etriz Heidi hanya mendiamkan diri dan terkebil-kebil matanya. Tengku Ezkandar Heidi tersneyum.


            “Aku cinta kamu sayang… Thanks lengkapkan hidup daddy dan mummy…” Bisiknya lagi dan mendudukkan dirinya di atas katil. Tubuh kecil Tengku Etriz Heidi diambil dan didukung. Pada mulanya memang agak canggung! Namun semakin lama dia mulai biasa.


            “Sayang?” Panggil suara serak Triesya padanya. Tengku Ezkandar Heidi yang sedang bermain dengan anaknya menoleh memandang isterinya yang baru bangun di sisi. Senyuman manis di hadiahkan buat isteri tercinta. Dahi isterinya diletakkan pilis. Terasa kasihan dengan Triesya. Isterinya itu berpantang macam-macam dengan pantauan mummynya dan ibu mertuanya. Naik kasihan Tengku Ezkandar Heidi melihatnya. Apatah lagi baby mereka yang kuat menyusu. Memaksa Triesya untuk bangun dan menyusukan anak mereka.


            “Sayang? Dah bangun?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut. Triesya tersenyum nipis dan cuba untuk mendudukkan dirinya perlahan-lahan. Tubuhnya disandarkan di kepala katil.


            “Sorry. Baby tertidur selepas susukan Que Et tadi.” Jelas Triesya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan turut sandarkan di kepala katil sebelah isterinya. Que Et pula di dalam dukungannya.


            “It’s okay. Hubby faham. Sayang okay? Sayang nampak penat…”Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut dan memandang wajah isterinya yang pucat itu. Nampak lemah.


            “Okay sayang. Mungkin kesan ubat yang mummy bagi kot. Takpelah. Lepas ni okaylah tu…” Jelas Triesya dan tersenyum. Kepalanya disandarkan ke bahu suaminya. Tengku Ezkandar Heidi hanya membiarkan dan tersenyum bahagia. Isteri serta anaknya berada di dalam pelukannya saat ini. Tengku Etriz Heidi yang sudah tidur kembali di dadaya dipandang.


            “Hubby bahagia?” Soal Triesya lembut dna memandang suaminya. Tengku Ezkandar Heidi merenung Triesya di sisi.


            “Teramat bahagia sayang…. Hubby tak sangka yang hidup hubby boleh jadi sebahagia ini. Before, I thought weeding tu bosan. Tak bestBut after kahwin, I rasa I lah lelaki yang paling bahagia sekali. Having you and Que Et in my life. Ianya amat membahagiakan I… Thanks sayang. Thanks sebab datang di dalam hidup I…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi. Mata isterinya yang memerah itu direnung. Jika saja boleh dia jeritkan pada dunia yang dirinya amat cinta dan sayangkan Triesya. Pasti akan dilakukannya.


            “Thanks sayang…. Awwwh~ baby terharu…” Balas Triesya dan memeluk suaminya. Tengku Ezkandar Heidi yang sedang memeluk Tengku Etriz Heidi itu tersenyum bahagia.


            “I miss you….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi dan merenung jauh ke dalam mata isterinya. Sedikit demi sedikit wajahnya didekatkan pada wajah Triesya. Sehinggalah bibir mereka bercantum dan meluahkan rasa rindu mereka…


            “Errr. Sayang… Remember…. 20 hari je lagi… Sabar ya sayang… Sorry….” Balas Triesya tiba-tiba dan melepaskan pelukan mereka. Tangan suaminya yang sudah mulai merayap itu dipegang. Serba salah Triesya dibuatnya. Tengku EZKANDAR Heidi pula tersenyum malu. Lupa. Lupa yang isterinya sedang berpantang. Alahai. Haha.


            “It’s okay sayang. Sorry. Hubby tak dapat control. Hubby rindu…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi jujur. Triesya tersenyum. Kedua-dua pipi suaminya diusap.


            “Baby minta maaf untuk beberapa bulan ni baby tak dapat layan hubby…. Maafkan baby ya?” Soal Triesya lembut. Tengku Ezkandar Heidi mengelengkan kepalanya.


            “No.. Hubby yang sepatutnya say thanks and sorry. Thanks, sebab sudi menangung kesakitan kerana anak kita dan lahirkan zuriat hubby. Sorry, sebab buat baby sakit macam ni… Hubby faham keadaan baby… Yang penting sekarang kesihatan baby… Sihat cepat ya… Nanti hubby ‘tuntut’ kalau baby dah sihat nanti…” Balas Tengku Ezkandar Hedi nakal dan mengeyitkan matanya. Tergelak manja Triesya dibuatnya. Merah mukanya kerana malu.







****AKU CINTA KAMU****







BENJAMIN memandang Tengku Erissa Hani yang sedang mendukung Tengku Etriz Heidi. Isterinya nampak selesa dan tidak kekok. Jujur, selepas berkahwin dia semakin mengenali isterinya itu. Memang orangnya nakal akan tetapi hatinya baik. Begitu telus sekali. Tengku Erissa Hani akan utarakan apa yang terpendam di dalam hatinya. Itu yang membuatkan Ben merasa senang dengan isteirnya itu.


            “Comelkan? Ada iras abang dengan Kak Trish.” Kata Tengku Erissa Hani dengan nada cerianya. Ben tersenyum dan tangan kirinya memeluk pinggang isterinya. Manakala, tangan kanannya bermain dengan jemari comel Tengku Etriz Heidi.


            “Comel. Tengoklah anak siapa sayang. Anak Que Ez dan Triesya yang cantik dan kacak. mana tak Que Et jadi comel sekali macam ni.” Balas Ben dan mencium pipi Tengku Etriz Heidi geram.


            “Bukan comel macam mak su dia ni?” Soal Tengku Erissa Hani nakal pada suaminya dan menyandarkan tubuhnya pada sang suami. Ben tergelak kecil.


            “Ye ke? Bukan comel macam pak su dia ke?” Sakat Ben pada isterinya dan menaikkan keningnya nakal. Spontan Tengku Erissa Hani mencebik.


            “Cehhh! Nak juga.” Balas Tengku Erissa Hani geram. Ben tergelak dan mencium pipi isterinya.


            “Of course lah comel macam mak su Que Et yang cantik ni. Yang buat tidur malam pak su tak tenteram.” Bisik Ben lembut. Tengku Erissa Hani tersenyum lebar dan mencium bibir suaminya selamba. Sempat Ben memandang ke sekeliling. Nasiblah mereka sahaja yang berada di living room utama tersebut. Dibuatnya abang iparnya serta Triesya turut ada. Malu tak terhingga dirasakan. Isterinya itu memang nakal.


            “Tak tenteram tapi mak su goda sikit terus tenteram kan?” Balas Tengku Erissa Hani nakal dan tergelak.


            “Sayang! Tak baik tahu cakap macam tu depan baby Que Et ni. Tak sopanlah sayang…” Tegur Ben malu. Namun, isterinya tidak makan saman. Sibuk dengan tawanya.


            “Apa yang happy sangat ni?” Tegur suara Tengku Ezkandar Heidi yang sedang mengiringi isterinya mendekati sofa dengan perlahan-lahan. Memang dah lebih 100 hari. Namun, harus dijaga juga. Ben dan Tengku Erissa Hani tersenyum memandang Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya. Kedua-duanya nampak bahagia sekali.


            “Takdelah bang.” Balas Ben malu. Abang? Ya abang. Sejak berkahwin dengan Tengku Erissa Hani panggilannya pada Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya juga sudah berubah. Sebagai tanda hormatnya pada kedua-duanya.  Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya tersenyum.


            “Kamu berdua tak nak ikut jejak kami ke? Bila nak bagi Que Et sepupu ni? Korang dah 3 bulan nikah.” Soal Triesya nakal. Spontan memerah wajah Ben. Namun, Tengku Erissa Hani? Excited semacam.


            “Hohoho. Akak tahu? Petua yang akak bagi tu tak menjadilah kak. Semua Que Sha dah jaga dan buat. Tapi takde pun….” Balas Tengku Erissa Hani teruja. Tengku Ezkandar Heidi dan Ben saling berpandangan. Tidak faham akan maksud kedua-duanya.


            “Chop! Maksudnya?” Sampuk Ben. Triesya tergelak pabila melihat wajah Tengku Erissa Hani yang tercengang. Pasti sudah terlepas kata-katanya.


            “Errr. Sayang… Errr… Kakkkk…” Jawabnya gagap dan memandang Triesya. Triesya tersenyum.


            “Kak Trish dah turunkan petua dari mummy pada Que Sha.” Jelas Triesya.


            “Petua?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan pada isterinya.


            “A’ah. Petua nak dapatkan anaklah. Macam ‘bersama’ di waktu subur. Elakkan makan yang berasid dan macam-macam lagi…” Jelas Triesya. Tengku Ezkandar Heidi memandang isterinya tidak percaya. Sejak-sejak berpantang ni isteirinya itu tahu akan semuanya. Haha. Expert betul.


            “Ye ke? Patutlah…” Balas Ben dan mengelengkan kepalanya. Isterinya di sisi dipandang. Namun, Tengku Erissa Hani tersengih sahaja.
           

            “Alarh… Sayang nak mengandung. Nak jadi macam Kak Trish. Kita dah 3 bulan kahwin tapi belum ada isi lagi…” Balas Tengku Erissa Hani manja. Ben mengeluh.


            “Sayang. Kan abang dah kata. Anak tu rezeki dari Allah swt. Jika kita ada rezeki tak kira cepat ataupun lambat. DIA tetap akan turunkan rezeki jua….” Jelas Ben. Tengku Erissa Hani mengetap bibirnya. Malu pabila ditegur oleh suami sendiri. Memang Ben sudah nyatakan padanya. jangan terlalu mengharap. Anak itu rezeki dari-NYA.


            “Que Sha… Janganlah risau. Banyakkan bersabar. Orang yang dah kahwin 5 tahun pun ada yang baru dapat anak. Tapi mereka tetap bersabar. Allah swt berfirman :
“Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa dan buah - buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang - orang yang sabar, (yaitu) orang - orang yang apabila ditimpa musibah mereka mengucapkan : “Innaa lillaahi wa innaa ilaihi rajiuun” (QS Al-Baqarah: 155 - 156)”


“Banyakkan berdoa kepada-NYA agar diberikan rezeki anak baut kamu berdua. Allah SWT telah menciptakan manusia dari tiada. Jika ditarik kembali sebagian yang dimiliki manusia dan belum diturunkan rezeki buatnya maka sudah seharusnya dia tidak marah kepada pemberinya dan pemiliknya. Firman Allah:
 Dan apa saja nikmat yang ada pada kamu, maka dari Allah-lah (datangnya), dan bila kamu ditimpa kemudharatan, maka hanya kepada-Nya lah kamu meminta pertolongan:” (QS An Nahl : 53)”


“Hei.. ianya secara langsung memberi ruang pada both of you untuk honeymoon lama-lama. Betul tak baby?” Jelas Tengku Ezkandar Heidi dan mengeyitkan matanya pada isterinya. Triesya tersenyum dan anggukkan kepalanya. Terasa sedikit terharu dengan nasihat suaminya. Tengku Ezkandar Heidi di sisinya dipandang terasa bangga pabila suaminya sudah berubah.


Thanks abang, Kak Trish untuk nasihat tu. In Shaa Allah lepas ni sayang akan sabar okay…” Balas Tengku Erissa Hani dan tersenyum memandang suaminya. Ben tersenyum manis dan kepalanya dianggukkan. Mujur sahaja ada abang iparnya. Bukan apa, dia tidak ngin isterinya begitu mengharap. Takut kecewa dikemudian hari.






****AKU CINTA KAMU****






AKU mengerutkan dahi pabila menapak masuk saja ke dalam rumah kelihatan keadaan rumah agak malap dan hanya diterangi dengan cahaya suram lilin yang dipasang. Aik! Kenapakah ini? Adakah suami aku lupa untuk membayar bil eletrik? Tetapi, aircond okay je sejuknya. Adeh! baru sekejap aku tinggalkan rumah dan pergi ke rumah papa dan mummy untuk menyerahkan baby Que Et kepada mereka untuk dijaga semalaman. Jika diikutkan hatiku seminit pun aku tidak ingin berjauhan dengan anakku itu. Tetapi, suamiku yang dicintai lagi kacak itu membuat permintaan seperti itu. Sampai merajuk pula tu. Dah tu, siap tak nak ikut aku menghantar baby Que Et dan memintaku memakai dress yang dibelinya. Jahat betul si daddy ni. Entah apa yang dia buat di rumah ni.


            Aku mengelengkan kepala dan mendekati tempat meletak kunci di sebelah pintu. Sesudah itu bilik yang menempatkan segala kasut kami pula menjadi tempat singgahku. Flat shoes ku aku letakkan di rak. Sejak mengandung memang suamiku melarang memakai high heels. Ianya membahayakan kesihatanku dan baby kami. Dibuatnya aku jatuh. Ish! Minta disimpangkan nok! Tak nak aku. Alhamdulilah~ Baby Que Et selamat dilahirkan dengan normal dan selamat. Malah baby ku itu sihat sekali jadinya. Hahaha. Entah ikut siapa. Aku sendiri tidak berisi apatah lagi suamiku. Badannya cuma sasa tetapi tidak pula gemuk. Menghairankan. Ibu mertuaku kata itu adalah berkat penjagaan dan pemakanan yang ku ambil ketika mengandung.


            Pintu bilik kasut aku tutup dan berjalan keluar. Mencari kelibat suamiku yang entah menghilang ke mana. Suis lampu aku dekati dan ingin nyalakan. Namun,belum sempat tanganku hinggap di suis terasa tubuhku dipeluk dari belakang.


            “Arghhhhh!!!” Menjerit aku dibuatnya dan cuba untuk merungkaikan pelukan si dia yang memelukku.


            “Shhhh… Ni hubby lah sayang…” Bisik suara garau suamiku ke telingaku. Aku terdiam dan mencerna bau haruman yang dipakainya. Ya! Itu bau haruman suamiku.


            “Hubby! Terkejut Baby!” Balasku geram dan mencubit lengannya. Dia tergelak dan mengeratkan pelukannya. Terasa pipiku diciumnya mesra.


            “Hubby lupa bayar bil letrik ke? Asal gelap je ni?” Soalku hairan. Suami tergelak.


            “Takdelah sayang. Hubby memandang sengaja buat semua ni…” Bisiknya lembut. Aku mengerutkan dahi dan berpaling padanya. Kedua-dua tanganku ini aku lingkarkan pada lehernya dan dia melingkarkan tangannya pada pinggangku.


            “Untuk apa?” Soalku hairan. Dia tersenyum dan menaikkan keningnya nakal….







****AKU CINTA KAMU****



Click play! :)
I love this song :)



When you look into her eyes, you know what kind of man you wanna be.






TENGKU EZKANDAR HEIDI menarik tangan isterinya lembut ke luar dari living room dan menuju ke luar rumah. Bibirnya mengukirkan senyuman melihat isterinya yang cantik itu tertutup matanya dengan handerkhicef. Wajah itu kelihatan polos sekali. Walau perasaan isterinya menebal ingin tahu namun dia tetap menurut apa yang Tengku Ezkandar Heidi arahkan. Memang isteri mithali. Hehe.


            “Okay sekarang baby dah boleh tengok… Surprise sayang…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut ke telinga isterinya. Triesya yang baru membuka matanya spontan menutup mulutnya yang terlopong. Terasa terkejut sekali pabila buka sahaja matanya dia disapa dengan pemandangan yang indah dan romantic. Iaitu kerusi dan meja yang dihiasi dengan lilin dan pelbagai jenis makanan di atasnya. Juga disekitar tempat duduk tersebut ada belon berbentuk hati yang membentuk bulatan mengelilingi meja dan kerusi yang suaminya hiaskan.
           

            “You did it sayang?” Soalnya kepada Tengku Ezkandar Heidi tidak percaya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan anggukkan kepalanya. Semuanya dirancang olehnya sendiri. Errr. Okay! Mengaku! Burn turut sama membantu dan chef-chef Royal Hotel. Hahaha.


            “Awwwhh! It’s damn romantic sayang…” Bisiknya lembut dan menerpa ke pelukan Tengku Ezkandar Heidi. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan membalas pelukan isterinya.


            “Eh… Candle light dinner ni untuk apa?” Soal Triesya hairan. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan merenung wajah cantik isterinya. Wajah cantik itu tetap sama seperti dulu. Malah, Tengku Ezkandar Heidi merasakan yang isterinya itu semakin cantik dan wajahnya berseri-seri selepas beranak.


            “Sayang lupa ke?” Duga Tengku Ezknadar Heidi. Walaupun pada dasarnya dia tahu memang isterinya lupa akan ‘hal’ itu… Triesya mengerutkan dahinya.


            “Lupa apa?” Soalnya ingin tahu. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan mencium bibir isterinya lembut.


            “Our first anniverserry sayang….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut dan spontan Triesya terdiam. Hari ini merupakan hari pertama ulang tahun perkahwinan mereka dan dia boleh lupa? Isteri apakah dia? Sedangkan suaminya sibuk menyediakan semuanya untuk ulang tahun perkahwinan mereka. Dia?


            “Hei…. Kenapa ni?” Soal Tengku Ezkandar Heidi cemas pabila isterinya menangis. Kedua-dua pipi isterinya dilap dengan penuh kasih.


            “I’m so sorry hubby. I lupa yang hari ni adalah anniverserry kita… Sorry…” Luah Triesya kesal dan meluahkan rasa sedihnya dan di dada suaminya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum manis. Kepala isterinya yang ditutupi hijab di usap lembut. Kemudian, wajah isterinya ditarik lembut agar memandangnya. Kedua-dua pipi mulus itu dipegang dan direnung.


            “Shhhhh… it’s not your fault sayang. Hubby faham keadaan baby. Sepanjang kita berkahwin you dah banyak lakukan dan berkorban untuk perkahwinan kita. You sentiasa ada di sisi I di saat I perlukan you… You complete me sayang…. Lebih-lebih you sanggup korbankan diri you untuk mengandungkan dan lahirkan zuriat I. Lahirkan Que Et. I know, ianya bukannya senang untuk melahirkan seorang anak. Perit sekali dan I hargai sangat perngorbanan you, wife… You sanggup jaga anak kita dan I tanpa mengeluh. I yang sepatutnya ‘say sorry’ pada you….” Balas Tengku Ezkandar Heidi dengan mata yang berkaca. Triesya mengelengkan kepaanya.


            “No… You tak perlulah nak minta maaf… You tak salah pun… Kan tu tugas I sayang… tugas I sebagai isteri you…” Balas Triesya lembut dan mengelap air mata suaminya. Bukan selalu dapat melihat suaminya menjatuhkan air mata.


            “Aku cinta kamu sayang. Aku cinta kamu sepenuh jiwaku… You and Que Et it’s completely me…. I sanggup buat apa sahaja demi you dan Que Et. No matter what happen, I akan selalu ada di samping you dan baby kita. Cinta I akan selalu ada untuk you dan Que Et. Tak akan berubah. In Shaa Allah…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut dan mengucup bibir isterinya….


            “Aku cinta kamu hubby…” Bisik Triesya lembut.


            “Baby… You're the one reason I wake up in the morning, you're the one reason I find a way to smile, you're the one person that can change everything around when it is going bad. Your eyes, your smile, your everything, your laugh, your look in your eyes when you talk to me. It's just everything about you that makes me want you even more….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi romantic kepada isterinya.


            “Sayang… Melayari kehidupan perkahwinan bagaikan melayari ombak yg sentiasa tidak tenang, dengan tenggelam timbulnya pelbagai perasaan dan emosi. Hanya DIA yang Maha Mengetahui kehebatan dugaan ini… Walau apa sahaja badai dan dugaan yang mendatang selepas ini. Hubby harap kita menghadapinya dengan sabar dan bersama-sama mengharunginya. Percayalah, setiap dugaan yang mendatang ada hikmah disebaliknya… Kerana DIA tahu apa yang terbaik buat kita. In Shaa Allah…” Luah Tengku Ezkandar Heidi lembut dan mengucup kedua-dua mata isterinya. Tengku Ezkandar Heidi pasti. Hubungan dan cinta sejati itu pasti tidak akan selalu gembira dan bahagia. Pasti akan ada dugaan dan ombak yang mendatang. Mereka seharusnya sedia dan bersama-sama menghadapi hal itu dan sabar meniti dugaan di dalam hubungan mereka.


            “Look into my eyes, you will see. What you mean to me. Search your heart, search your soul. And when you find me there, you'll search no more. Don't tell me it's not worth tryin' for. You can't tell me it's not worth dyin' for. You know it's true. Everything I do I do it for you….” Tengku Ezkandar Heidi menyanyi kecil penuh romantic dan mengucup lembut bibir isterinya. Triesya tersenyum. Wajah suaminya dibelai.


            “Sayang…. Kata-kata yang terucap di bibir sebenarnya tidak dapat mencerminkan apakat yang berlaku di sudut hati. Tiada kata-kata yang dapat meluahkan rasa cinta melainkan perasaan sayang dan cinta itu sendiri yang wujud dan dipamerkan secara semulajadi… Mungkin baby jarang mengucapkan kata-kata cinta ini buat hubby… Tapi percayalah, bahasa tubuh baby lebih memperlihatkan perasaan baby yang sejujurnya…. Each moment with you is just like a dream to me, that somehow come true and I know tomorrow will still be the same because we've got a life of love that won't ever change…” Balas Triesya dan mengucup bibir suaminya. Mata saling berpandangan dan menyalurkan rasa cinta di hati….



            “Ya Allah Ya Tuhan Kami…. Kami mohon limpah kurnia Mu, berkatilah rumah tangga kami ini semoga diredhai dan bahagia sepertimana yang Engkau Kehendaki. Limpahkanlah barakah dan rahmat jua keampunan Mu kepada kami. Jadikanlah rumah tangga kami sakinah, mawaddah dan warahmah dalam ketaatan terhadap-Mu. Kurniakanlah kepada kami zuriat yang soleh dan solehah serta berikanlah ketenangan kepada kami di dunia dan juga di akhirat. Sempurnakanlah iman serta agama kami dengan berkat ikatan ini. Moga perkongsian hidup kami berkekalan hingga ke akhir hayat. Amin….”Doa Triesya penuh makna.


            “Amin…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan mengucup lama dahi isterinya.


            Walau banyak badai dan dugaan yang melanda hubungan mereka selama ini, mereka tetap kukuh bersama walaupun pernah sekali patah di tengah jalan… Namun, kepatahan itu telah disembuhkan dan telah merubah hubungan mereka kepada hubungan yang diredhai-NYA…


            Kadang-kadang, perasaan cinta itu sukar ditahan kerana ianya datang tanpa dipinta dan ia pergi tanpa diduga.  Cinta Tengku Ezkandar Heidi kepada Triesya telah membuatkan dirinya berusaha untuk mendapatkan cinta Triesya walau dengan apa sahaja cara sekalipun. Orang kata kalau nakkan sesuatu haruslah berusaha untuk mendapatkannya. Lebih-lebih lagi sesuatu yang berharga di hati. Sehinggalah terbitnya perjanjian yang dilakukan sehinggalah membawa kepada penyatuan dua hati mereka.


Kata orang cinta itu buta. Tapi bagi Tengku Ezknadar Heidi, cinta itu telah mencelikkan matanya akan erti cinta sejati dan begitu juga dengan Triesya. Kemunculan Tengku Ezkandar Heidi di dalam hidupnya telah membawa kepada perubahan yang besar padanya. Hati yang selama ini suci dari perasaan cinta akhirnya berjaya di miliki oleh lelaki itu. Malahan, Tengku Ezkandar Heidi telah membuka matanya akan erti cinta yang sebenarnya dan juga memulihkan hubungannya dengan Dato Syed Al-Azhar iaitu ayahnya.


Namun, sekuat mana pun kita berusaha dan memujuk rayu agar cinta itu berbalas, jika tiada tertulis akan jodoh itu di atas di antara kita dan dia. Pasti tidak akan bersama jua walau sesusah mana kita bersusaha untuk mendapatkan dirinya. Cinta dan jodoh seseorang itu sudah ditetapkan oleh-NYA. Jika dia tercipta untuk kita. In Shaa Allah. Dia kan tetap tercipta buat kita sehingga ke nafas terakhir….


Jika Allah swt sudah mentakdirkan sesuatu itu untuk kita, walau seluruh alam ini menghalang untuk mendapatkannya, kita tetap akan mendapatkannya walau dengan cara apa sekalipun, tetapi jika Allah swt sudah takdirkan sesuatu yang BUKAN untuk kita, walau seluruh alam ini membantu kita untuk mendapatkannya, kita tetap takkan dapatkannya…


Cinta merupakan penyatuan dua insan, lelaki dan wanita. Keserasian, minat dan latar belakang keluarga bukanlah jaminan seagalanya akan berjalan lancar. Namun, kita hanya mampu berusaha  pada suatu arah untuk mencari satu ketetapan jiwa agar semakin tenang di dalam erti kehidupan. Jika kita berani untuk mencintai bermakna kita berani jua untuk menikahi. Sesuatu hubungan yang ada masa depan dan tujuannya. Bukannya cinta yang hanya pada mulut sahaja.


Begitulah jua Tengku Ezknadar Heidi yang acap kalinya mulai terdetik di dalam hati playboy sepertinya untuk jatuh cinta dan berfikir mengenai pernikahan. Hidup bersama dan meniti dugaan  berdua. Bukanlah dirinya yang sebenarnya. Namun, cinta telah mengubahnya. Triesya telah mengubahnya. Cintanya pada Triesya begitu mendalam sekali sehingga sanggup berkorban demi gadis itu. Berkorban untuk mengemberikan hati Triesya dan mencuri hati suci Triesya. Kerana pengorbanannya itu telah membawa kepada cairnya perasaan Triesya yang kebal kepada dirinya.


Dunia kita jauh berbeza,
Namun, kita tetap datangnya dari pencipta yang sama.

Cinta lahir tanpa diduga,
Ia pergi dengan luka di dada.

Aku kembali datang berikan cinta,
Engkau sambut dengan hati yang terbuka.

Walau dugaan bakal mendatang,
Kita kan terus hadapinya dengan hati yang tenang.

Ku pinang kau dengan Bismillah,
Dengan senyuman kau katakan Alhamdulilah.

Kita didatangkan rezeki dengan bunting pelamin,
Lahirnya bayi lelaki bernama Tengku Etriz Heidi di saat mak sunya naik pelamin.

Cinta kita akan kekal abadi,
Akan tetap kukuh dihati…..

Tengku Ezkandar Heidi & Syarifah Bikash Batriesya hero dan heroinnya
Walau ceritanya sudah tiba pada penamatnya,
Akan tetapi,
True love doesn’t have a happy ending:
Because,
 True love doesn’t have an ending……








-The End-






Love,
Ratu Adriana Nadine.





***********************************************






Asalamualaikum Wbt And Salam Sejahtera Ladies~






TING TONG!









TING TONG!









TING TONG!









ATTENTION! ATTENTION! ATTENTION!











DI SINI SAYA, RATU ADRIANA NADINE, INGIN MENGUMUMKAN BAHAWA E-NOVEL AKU CINTA KAMU (ACK) SUDAH TAMAT! FINISH! THE END!!!!











Yepppppiiiiiii!!!! J








Hehehehe.







Hi ladies!





How was the story? Errr. I mean the ending? Cool huh? Or romantic? Best? Interesting? Blur? Boring? Hahaha. Banyak cakaplah engkau. Eh! Chop! Before that! Aku nak minta maaf kerana lambat update. Sesungguhnya aku tiada kekangan masa dan semalam aku lupa nak update! Whahahaha J Tulah uols! Mak jemah dah kate! Comment lerrr bebanyak! Tapi uols degil tawwww! Baca jerrr! Benci I allsss~ Perghhhh~ Engkau kenapa? Terencat? Hahaha. Sila abaikan kegedikan dan kebodohan saya di situ J



     Once again, dan untuk yang terakhir kalinya di e-novel AKU CINTA KAMU ni aku nak uols baca juga apa yang aku nak kata ni. Hahaha.


      Saya Ratu Adriana Nadine,  ingin MEMINTA MAAF sekiranya ACK BAB 41 @ ENDING ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda.  Sekiranya saya tidak dapat membuat ending seperti yang anda inginkan…. MAAFKAN SAYAMy bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. Seperti yang saya kata pada mula-mula dahula kala. Wahhhh~ Macam engkau dah setahun abad! Hahaha. Okay! Okay! Serious! Seperti yang saya katakan dulu wahai temen-temen I alls. Blog ini adalah DUNIA FANTASIKU sahaja. Jadi makanya, semua karya aku yang terdapat di dalam blog ni adalah FANTASY 100%. Juga, terdapat info-info yang SAHIH dan boleh diguna pakai ya. J Saya tak kisah jika ada yang kata:

Arh! Blog dan karya dak Ratu ni fantasi dan propa je lebeyyy~’

            Eh! Chop! Memang betullah! Saya jadikan blog ni untuk tempat imaginasi saya yang terlebih ni. Kalau anda tidak suka silalah unfollow blog saya ya J And please jangan bagi comment yang menjatuhkan saya. But alhamdulilah~ setakat ni rata-rata sukakan karya saya dan bagi comment yang membina buat saya. I alls love you u alls J Juga ada yang setia menunggu update dari saya. I alls terharu uolssss J Tak sangka ada juga yang suka dengan cerita ni. Terima kasih banyak-banyak. Nah! Gulagula! Hehehe. J Tapi kepada yang bengang sebab saya lambat update. MAAFKAN saya. Saya hanyalah manusia biasa yang juga ada kehidupan sendiri. Adakalanya saya sibuk menguruskan kehidupan reality. J


            ACK kini sudah tiba ke penamatnya. Alhamdulilah~ Tak sangka e-novel yang aku buat selama aku Insomnia ni disukai juga J THANKS! First buat e-novel ni aku tak expect yang uols akan sukakannya. Mula-mula takut juga ada yang tak suka. Yalah. Cerita aku ni fantasi sungguh dan tidak mengikut adat-adat kita sebagai orang Melayu dan Islam. Tetapi seperti yang aku kata, silalah ambil yang positive dan ignore kan yang negative. Kita hanya membaca dan jangan pula amalkan okay! Hehehe.


            Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya akhirnya bersama dan bahagia dengan kisah cinta mereka. Alhamdulilah~ Akhirnya uols takkan marah aku sebab ending berakhIr dengan kisah cinta tragis! Hahaha. J Aku malas nak cerita banyak lagi tentang ACK sebab uols sendiri dah baca kat atas tu kan. Kan? Kan? Kan? Hehe. Semuanya dah menerangkan mengenai kisah cinta mereka J So after this, silalah jemput datang lagi dan drop by kat e-novel CINTA ENCIK DUDA (CED) pula J  Janji tau! Hahaha.


            Eh! Chop! Bab kali ni agak 18sx sikit sebab ada cara-cara nak memotong tali pusat baby. Arhhhh! Uols jangan memandai nak cuba pula eh! Bahayerrr tahu! I allss tak bertanggungjawab okay J Hehehe.


Ladies,

            Di sini, aku nak berterima kasih kepada yang banyak membantu aku dalam menghasilkan karya ini. Tak kiralah secara langsung ataupun tidak. Sekadar nak tekan [interesting] tu pun aku rasa terharu dah. Hehehe. J Juga pada yang selalu drop comment tak kisahlah kat blog, cbox or Facebook. Saya amat menghargainya J


            Aku ucapkan terima kasih yang tidak terhingga for those yang setia dan selalu sudi singgah nak baca ACK dan drop comment. Aku amat menghargainya J Teramat sangat! Sedikit sebanyak comment-comment anda membuatkan aku semangat nak berkarya. Thanks sudi sokong ACK. J AKU CINTA KAMU UOLS! Ketat-ketat tahu! Hahaha. J Untuk entry kali ini aku harap uols sudilah hendaknya drop comment di sini. Bagi aku happy sikit boleh? J Hehehe. Mengada engkau! Hahahaha. J






SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA. TQ. J








Bubyebubye! Sobsob... 





Till then,









Sincerely,

44 comments:

  1. best sangat...mrk dpt bb..~kaila

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI kaila
      thanks for dropping by and leave ur comment syg
      hehe a'ah da dpt bb da

      Delete
  2. hehe dah baca sweet sangat ratu hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi babe
      thanks for dropping by and leave ur comment =)
      thanks dear =)

      Delete
  3. Da abis da? Huhu naseb happy ending. :-):-) like it!!!! Thank you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ninaali
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      haha a'ah hbs dah.
      nsbkan. if x mahunya uols marah sy. hikhik =)
      thanks dear n most uwc =)

      Delete
  4. best! its oke be posvte..gud job ratu..!!!
    ratu lepas ne update cta pa pulak?? CED or SJH??

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI lil.mia
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe thanks dear =)
      gudgud! =) b +ve yach. hehe.
      thanks babes!
      Lps ni CED =)
      Silala drop by =)

      Delete
  5. hehehe..sweet sgt...=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi babes
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe thanks dear =)

      Delete
  6. Like the happy ending...anyway, Well Done to ACK ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi babes
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      Thanks so much! hehe =)
      yayyyy! hehe

      Delete
  7. Bonnne nuit =) wakkk youurrrrr thhhh bessstttttt!!! excellent ending!!! sobb..sobbb i'm gona miss que ez and trisya anyway your the best writer ever!!!i really envy you.qu etriz cute sangat2 rasa2 nak cubit pipi dia...wak get well soon and tq for posting this lovely stories to us.salute =).kalau2 lah doremon ne kan dunia reality confirm saya mintak tolong.."doremon2 aku nak masuk dunia fantasy que ez dan trisya tolong antar aku" eheh.gona miss this story =)

    p/s= saya sebagai peminat setia anda amat mengkagumi dan meminati karya anda.ini komen betul2 bukan coban eheh( eheh sebijik jer bunyik ayat ne mcm kat tv hehe).anyway tq.jangan lupa post my handsome daniel henny yer heheh.tq wak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi babes
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe u r d best 2!!!! =)
      me too~ Hehehe. oh my! blushing bila awk kata mcm tu! haha. melampau lah tu. hehe =) kita newbie sahaja. hehe.
      cute kan =) geram! haha
      thanks dear n tc too~ =)
      hahaha waaahhhhh~ Bagi kite satu eh doreamon tu. kite pun nak! hahaha =)


      p/s: hahahaha. cobaaaaannnnnnnn~ hehehehehe =) thanks 4 support me dear =) sy amat hargainya. love u lah! hehehe. amboi! asyik sgt dgn DN dia. hehe. in shaa allah nnti kite akan post. keep follow me yach =)

      Delete
  8. Waaaaa!!! bestnyerr ending.... sweet jer tgok triesya n que ez.... ^_^_^
    hwaiting CED!!! yayyy!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI LYLEA
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      thanks dear =)
      hwaiting CED =)

      Delete
  9. aku cinta kamu baby ~que ez~
    aku cinta kamu hubby ~ triesya~
    sweet r ACk..mintak2 CED p0n sweet mcm ACk
    duda encem ter..romantik ckit yer..biar i tergoda
    hahaahhahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI babes
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      aku cinta kamu juga =) teheeee~
      in shaa allah~
      CED akan romantik dri TEH kite hehehe.
      biar awak cari lebur! boleh gitewwW? hehehe =)

      Delete
  10. ngeeeeeee....bestnya...tapi dah abis...sob..sob..Ratu nak request special e3 boleh x? :(.. Nak baca juga kisah Triesya melayan karenah nakal plus manja Que Ez + Que Et kat rumah..pls..pls..pls.. TQ.

    -col-

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI col
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      ngehngehngeh!
      amboi engkau! hahaha.
      in shaa allah.
      nnti kite akan cuba buat okay =)
      rjn2 lah jenguk blog ni =)
      TQ dear

      Delete
  11. aaiikkk...dh the end ka dear???...hehehee....best + romantik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI mbai
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      aikkkk! jhat tau dear. ada THE END lah kat atas. hahaha =)
      thanks dear
      gud luck exam =)
      chaiyok!

      Delete
  12. good ending tq ratu adriana nadine,nak lagi yang lain tamaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi baby mio
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      thanks baby mio =)
      haha takpe2. =)
      jemputlah singgah bc CED

      Delete
  13. hehehe.. romantiknya... tak tidur malam la saya...teruskan berkarya... Queen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI dear
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      haha opsy! bukan salah saya awak tak tidor malam...
      ngehngehngeh!
      JK =)
      thanks dear

      Delete
  14. Betul juga ye kalau cinta yg sejati ni tak ada happy ending kerana cinta sejati hingga keakhir hayat.. Walau apa
    pun org lain nk kata pasal e novel ni pada saya cite ni
    sungguh menghiburkan dan sentiasa menunggu cite baru yg
    lain dari Ratu. bila tengok gambar-gambar yg ada disini
    nampak mcm cite ni semuanya mesti bestkan Ratu. kalau ada
    special entry untuk ACK ni lagi best.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi anor
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe betulbetulbetul!
      awwwhhhh~ mushimushi! terharu =) <3
      hehehe in shaa allah~
      anda yg akan tentukan best @ x =)
      thanks 4 ur support dear
      hehehe akan difikirkan =)

      Delete
  15. best giler ratu......saya suka giler cerita ni........good job..............keep writing..............

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI TIARA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      hehe thanks syg =)
      much appreciated it

      Delete
  16. sgt2 bst cite ni..santai aja..
    like it!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI MIZNURIZ
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Thanks syg =)
      like u too

      Delete
  17. Awesome lh story nie ...
    Like2x sangat-sangat :)

    ReplyDelete
  18. uR story never failed to amaze me. Just be careful on the grammar ok...apart from that? superb!!!!

    ReplyDelete
  19. lovely story, can't get enough of them.......

    ReplyDelete
  20. akhirnya...the end dah...best sgt2 cita ni...keep it up ye gelz...buat byk2 lagi cita best mcm ni...lot of luvvvv...

    ReplyDelete
  21. best se sangat!..2...3.. kali baca tak puas..

    ReplyDelete
  22. nak bb comelllll cam tu jugak..hikhikhik gatai

    ReplyDelete
  23. Cerita yg best.. Baru ketemu and habis baca. 👍

    ReplyDelete
  24. Hebat....karya yang terbaik penuh dengan warna warni kehidupan,beruntungla jika benar benar dicintai dan menyintai bertuahnya badan....tahnia...Ratu teruskan berkarya,selamat maju jaya..

    ReplyDelete
  25. kak buat kisah ben dgn isteri dia...please...

    ReplyDelete
  26. Hi,

    Kami Team dari aplikasi NOVEL+ berbesar hati ingin memaklumkan bahawa kami telah mengambil naskah novel anda bertajuk: AKU CINTA KAMU yang disiarkan di blogspot/website anda untuk dipaparkan dalam aplikasi NOVEL+ yang kami bangunkan untuk mobile (android/IOS).

    Kami dapati novel karya anda garapkan sungguh menarik dan pasti menjadi pilihan peminat novel untuk membaca. Tugas kami hanya ingin membantu mempromosikan novel anda agar dikenali ramai secara meluas melalui dunia dihujung jari. Aplikasi NOVEL+ ini boleh dimuat turun melalui App Store (Apple/IOS) dan Play Store (Android).

    Oleh itu, kami ingin meminta kebenaran daripada pihak anda terlebih dahulu, sekiranya kami boleh meneruskan menyiar novel anda di dalam aplikasi NOVEL+ ini atau tidak.

    Jika YA! kami mengharap agar dapat maklum balas dengan segera daripada pihak anda. Jika TIDAK bersetuju, kami akan hormati keputusan anda untuk mengeluarkan karya dari aplikasi NOVEL+ kami.

    Sekian.


    Hubungi Kami:
    novelmcdp@gmail.com


    Untuk Info:
    NOVEL+ merupakan bahan bacaan berupa novel yang boleh dicapai dengan mudah melalui aplikasi mudah alih. Dengan NOVEL+, anda mempunyai akses ke dunia karya novel tempatan dengan meluas. Anda tidak perlu risau lagi untuk membawa bahan bacaan ketika berada di luar atau ketika sedang bercuti kerana kini aplikasi NOVEL+ akan bersama anda sentiasa, bila-bila masa dan dimana jua.
    Para peminat novel boleh membaca karya-karya TERBAIK penulis berbakat di aplikasi NOVEL+ yang boleh dimuaturun secara PERCUMA. NOVEL+ terdiri daripada pelbagai genre novel TERKENAL dalam Bahasa Malaysia.

    ReplyDelete