Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Thursday 7 June 2012

AKU CINTA KAMU BAB 38
















AKU CINTA KAMU BAB 38




Click play first :)




AKU duduk di birai katil dan memandang ke sekeliling bilik. Bilik yang pernah diduduki oleh arwah mama serta papa. Frame gambar milik arwah mamaku pandang dengan mata yang kabur. Semuanya berlalu dengan begitu pantas sekali. Masih terasa usapan tangan mama di rambutku dan bibir hangatnya mencium pipiku. Aku rindu. Itu yang aku ingin jeritkan pada semua. Aku benar-benar rindu pada arwah mama. Namun, aku harus sedar dan menerima hakikat sebenarnya. Aku takkan bisa melihat mama lagi kerana mama sudah pergi… Aku harus redha…


            “Mama… Tomorrow is my big day. Hari bahagia Trish tanpa mama di sisi. But it’s okay mom… Trish tahu yang mama sentiasa doakan kebahagiaan Trish kan ma?” Bisikku perlahan dan memandang gambar mama. Air mata yang jatuh aku lapkan.


            “Trish akan cuba jadi isteri yang solehah buat Tengku Ezkandar… Seperti mama yang selalu mentaati dan membahagiakan papa…” Ucapku dan tersenyum kecil. Teringat kembali kejadian tadi siang. Di mana buat pertama kalinya aku dan Tengku Ezkandar Heidi bertemu sejak aku dan tengku Ezkandar Heidi tidak berjumpa buat beberapa minggu.


            “Asalamualaikum wbt ma… Trish datang ni.” Ucapku lembut dan memegang batu nissan kubur arwah mama. Bibirku mengukirkan senyuman kelat.


            “Ma… Trish datang bawa seseorang… Trish datang bawa bakal suami Trish. Bakal menantu mama. Ingat lagi? Tengku Ezkandar Heidi. Lelaki yang Trish kata membuka hati Trish untuk bercinta dan mengenal erti cinta…” Jelasku dan tersenyum kecil. Tengku Ezkandar Heidi di sisi yang segak memakai songkok dan baju kemeja long sleeve rona biru muda dipandang. Dia turut memandangku dan memberikan senyuman manisnya kepadaku seperti selalu.


            “Hari ni Trish datang nak minta restu mama. Esok adalah hari pernikahan kami… Hari yang mengikat hati kami berdua menjadi satu. Trish tahu mesti mama restukan? Sebab menantu mama ni handsome.” Kataku lagi dan tergelak kecil. Tengku Ezkandar Heidi juga begitu. Mungkin terasa lucu dengan kata-kataku.


“Nanti kalau Trish nak kahwin. Carikan mama bakal menantu yang handsome tau! Kalau tak handsome tak nak!”


            “Mama masih ingat tak dulu? Mama pernah mainkan Trish. Mama kata mama nak menantu yang kacak je. I know it’s just was for fun. But hei.. I did it mom. Now, Trish bawakan menantu yang kacak buat mama. Did you like it mom?” Soalku kembali dan mengeluh.


            “For all this time, ianya bukan satu yang senang untuk kami bersama dan bahagia seperti ini… Terdapat banyak liku-liku yang harus kami tempuhi di dalam hubungan ni ma.. Kami diberi banyak dugaan namun kami masih bersama kini dan meniti hari bahagia kami…” Ucapku dan terhenti. Aku menarik nafas dan memandang Tengku Ezkandar Heidi di sisi yang turut memandangku.


            “Trish cintakan dia ma. Cinta sangat… Trish tak nak berpisah dengan dia lagi. In Shaa Allah. Trish akan cuba jadi isteri yang solehah buat dia dan ibu yang baik buat bakal anak-anak kami nanti…” Sambungku dan tersenyum memandang Tengku Ezkandar Heidi. Dia turut tersenyum. Namun matanya kelihatan berair. Jemarinya mengelap air mataku lembut sebelum memadang kubur mama.


            “Asalamualaikum wbt mama. Saya Que Ez. Bakal suami Triesya dan bakal menantu mama…” Sapanya lembut pada mama sambil memandang batu nissan mama sepertiku tadi. Aku di sisinya pula khusyuk memandangnya.


            “Ma… Que Ez nak minta restu mama. Restu mama untuk izinkan Que Ez mengambil Triesya sebagai isteri Que Ez yang sah dan halal buat Que Ez.. Que Ez sedar. Que Ez bukanlah lelaki yang terbaik buat Trish. Tapi, Que Ez janji yang Que Ez akan berusaha menjadi yang terbaik baut Trish. Que Ez janji. Takkan ada lagi air mata yang mengalir di mata cantik ni…” Luahnya dan berhenti memandang mataku. Aku tersenyum.


            “Que Ez janji ma. Que Ez janji akan menjaga Trish seperti Que Ez menjaga nyawa Que Ez sendiri. She’s mean everything to me.Hanya Trish mampu bahagiakan Que Ez..” Bisik Tengku Ezkandar Heidi dan mengelap air mataku. Mama. He’s really love me ma…


            “Trish?” Panggil papa lembut kepadaku dan duduk di sisiku. Menyedarkan aku kembali ke dunia nan nyata. Aku mengelap air mataku dan tersenyum nipis memandang papa di sisi.


            “Kenapa ni sayang?” Soal papa lembut dan mengenggam jemariku. Aku membalas dan menyandarkan kepalaku di bahu papa. Sudah lama aku tidak semanja ini dengan papa.. Aku rindu. Terasa begitu rugi aku menghabiskan 5 tahun dengan membenci papa.


            “I miss her pa…”Luahku pada papa perlahan. Papa mengeluh dan rambutku diciumnya lembut.


            “I miss her too sayang….” Balas papa.


            “Masih ingat lagi ketika kita bertiga selalu tidur sekatil di dalam bilik ni? Papa dan Trish selalu berebut nak baring di sisi mama. Last-last mama baring di tengah di antara kita. Supaya adil dan kita berdua dapat berada di sisi mama.. I miss that time sayang…” Luah papa padaku. Aku tersenyum kecil dan papa membelai rambutku.


            “Mama selalu beralah dengan kita berdua. Selalu faham kita… Papa….” Balas papa dan terhenti. Kedengaran suara papa susah untuk bercakap. Matanya juga sudah mulai merah.


            “Papa…” Panggilku lembut dan memandang papa di sisi. Pipi papa diusapku lembut. Wajah itu mulai dimamah usia namun masih kacak seperti dahulu.


            “Mungkin mama dah tiada… Tapi mama akan tetap berada di sini dan di sini. Di hati kita…” Jelasku pada papa dan memegang dadanya dan dadaku. Ya. Mungkin mama sudah tiada. Tapi dia akan tetap segar dan hidup di hatiku. Papa tersenyum dan mencium ubun-ubunku.


            “Anak papa dah besar. Dah matang… Sudah tahu menilai dan menerima kenyataan…  Alhamdulillah. Papa bangga dengan perubahan Trish.” Balas papa lembut dan tersenyum. Rambutku diusapnya lembut. Aku tersenyum dan memeluk papa. Kepalaku disandarkan di bahunya.
           

            “Trish kan anak papa. Trish akan selalu buat papa bangga…. Love you pa…” Balasku pada papa dan mengeratkan pelukanku pada tubuh papa. Papa tergelak dan membalas.


            “Love you too sayang… Baby papa ni. Esok dah nak jadi isteri orang tapi masih manja lagi dengan papa…” Balas papa dan tersenyum. Bibirku memuncung.


            “Alarh… Isteri orang ke. Tak ke. Trish tetap anak papa kan? Trish tak kira. Trish nak bermanja dengan papa juga…” Rengekku. Papa tergelak kecil dan mengusap rambutku.


            “Papa gurau jelah sayang. Mestilah baby papa ni boleh bermanja dengan papa. Kalau Que Ez tak izinkan. Papa back hand dia. Boleh?” Balas papa dan menaikkan keningnya. Aku tergelak.


            “Amboi. Lebih dah tu pa. Nak back hand husband orang..” Balasku. Papa tergelak.


            “Belum kahwin dan pandai lebihkan hubby dia. Buat papa jealous je!” Balas papa. Aku tersenyum dan mencium pipi papa.
           

            “You’re still my hero pa…” Balasku pada papa. Papa tersenyum bahagia.
           

            “Amboi! Amboi! Kat sini pula budak berdua ni. Trish! Angah!” kendengaran saura nenek memarahi kami. Aku dan papa saling berpandangan dan tergelak memandang nenek yang sedang berdiri di muka pintu bilik sambil mencengkak pinggangnya.


            “Ummi ni. Saya nak luangkan masa dengan puteri saya ni sebelum dia bergelar seorang isteri esok. Berilah angah masa berdua dengan dia ummi.” Jelas papa. Nenek mengelengkan kepalanya dan menapak masuk.


            “Ummi tak kisah kalau kamu nak luangkan masa dengan anak dara kamu ni angah. Tapi masalahnya budak ni belum berinai lagi tangan dan kakinya tu. Sepupu-sepupu kamu dah tunggu sayang…” Balas dan menggelengkan kepalanya. Aku dan papa hanya tersenyum. Tersenyum melihat keletah nenek.


            Jika dahulu aku leka dengan kesedihanku. Aku sangkakan panas rupanya hujan di tengah hari. Begitulah kehidupanku sebelum ini. Aku sangkakan kehidupan bahagiaku bersama keluarga tersayang akan bahagia buat selamanya. Rupanya kebahagiaan itu diragut hanya dengan sekelip mata.Namun, aku lupa. Aku lupa bahawa seelpas hujan adanya pelangi yang DIA berikan… Ruapanya Allah swt masih menyayangiku dan memberiku sedikit kebahagiaan di atas kesedihan yang ku alami. Mummy dan Tengku Ezkandar Heidi. Mereka datang dan melengkapi hidupku kini…. Terima kasih Ya Allah swt di atas kebahagian yang ENGKAU berikan padaku…






***AKU CINTA KAMU****



                                                        The akad nikah dress :) 



AKU berdiri dan memandang diriku yang tersarung baju nikah serba putihku di depan cermin besar di hadapanku. Bibirku mengukirkan senyuman nipis. Seraya seperti baru semalam aku seperti baru pandai belajar berjalan. Namun, kini? Aku berdiri di hadapan cermin ini dan memakai baju nikahku dan sebentar sahaja lagi aku akan bergelar seorang isteri kepada lelaki yang ku cintai iaitu Tengku Ezkandar Heidi.


            ‘Mama… Anak mama dah nak kahwin dan bergelar seorang isteri…’ Bisikku di dalam hati dan tersenyum. 


            “Trish?” Panggil papa lembut. Aku menoleh dan memandang papa yang berada di muka pintu bilikku yang sudah dihiasi dengan rona serba putih. Aku memberikan senyuman manis pada papa yang segak memakai baju melayu dan samping rona peach muda serta songkok. Kerana pihak pegantin perempuan akan memakai sedondon rona peach manakala pihak lelaki memakai sedondon rona silver.


            “Ya pa?” Soalku lembut kepada papa. Papa tersenyum manis dan mendekatiku.


            “Princess papa cantik sangat…” Puji papa kepadaku. Aku tersenyum.


            “Thanks pa. Papa pun nampak handsome hari ni..” Pujiku kembali. Papa tergelak kecil dan menghulurkan lengannya padaku. Aku tercengang sendiri.


            “Pa?” Soalku hairan. Papa tersenyum.


            “Dulu, ketika Trish kecil. Trish pernah kata pada papa yang Trish nak papa yang iringi Trish masuk ke dalam masjid dan hari ini papa akan laksanakan impian Trish tu…. Papa tak salahkan Trish kalau Trish masih tak ingat. Trish masih belum sembuh.” Jelas papa. Aku tak dapat menahan sebakku mendengar kata-kata papa itu. Jujur. Aku tak sangka yang papa masih ingat semuanya…  Ya. Dahulu, aku pernah berimpian seperti itu dan aku maklumkan impian kecilku itu pada papa dan ternyata dia masih mengingatinya.


            “Papa…” Panggilku sebak dan menerpa ke dalam pelukan papa. Melepaskan tangisanku di situ.


            “Shhh. Sayang papa. Janganlah menangis. Rosak nanti make-up tu. Trish sepatutnya happy. This is your wedding sayang. Hari bahagia Trish. Lepas ni tanggungjawab papa terpikul di bahu suami Trish dan Trish mesti pandai menjaga diri Trish sebagai seorang isteri…” Pujuk papa lembut dan mengusap-usap lembut belakangku. Semakin galak tangisanku pabila mendengar papa berkata seperti itu. Terasa aku mulai menjauh dari papa….


            “Oh my! Miss Trish… Rosaklah make-up tu…” Sampuk kak Liza tiba-tiba. Juru make-up ku untuk majlis pernikahan ini. Permintaanku sendiri kerana aku ingin kulitku tidak disentuh oleh lelaki bukan muhrimku. Sementelah, aku dan Ben kini juga menjaga batas kami. Sudah tahu akan batas-batas pergaulanku dan dia. Mulanya agak canggung. Namun, alhamdulilah. Semuanya berjalan dengan lancar.








****AKU CINTA KAMU****








TENGKU ALIFF, Tengku Amsyar dan Ragel Ericck yang memakai baju melayu serta samping sendondon rona silver dan songkok hitam tersengih memandang Tengku Ezkandar Heidi yang tak sudah-sudah mengelap peluh dan minum air itu. Nervous gila. Ni kalau record memang mahu tahap gaban si tengku kacak ni nak tengok balik. Hahaha.


            Tengku Amsyar? Alhamdulilah~ Dia dah mulai pulih setelah menjalani rawatan di luar Negara. Tengku Amsyar merasa menyesal sekali di atas apa yang dilakukannya kepada Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya sebelum ini. Terasa bersyukur kerana pasangan romantis itu akhirnya mengambil keputusan untuk menamatkan status bujang mereka berdua dan membina mahligai cinta mereka. Kerana mereka berdua Tengku Amsyar sanggup balik dan menghadiri majlis perkahwinan mereka berdua.


            Tengku Aliff dan Ragel Errick? Masih tetap single dan tetap dengan sikap playboy mereka. Pada dasarnya keduanya masih belum terbuka hati mereka seperti Tengku Ezkandar Heidi untuk jatuh cinta dan setia kepada yang satu. Apatah lagi ingin membina sebuah mahligai indah. Keduanya masih belum memikirkan hal tersebut. Namun, pada masa yang sama mereka turut menyanjung kisah cinta kedunya. Sungguh romantis dan punya ceritanya sendiri…


            “Wei! Que Ez! Relakslah… Akad nikah je kut. Gelabah semacam.” Sakat Tengku Aliff. Tengku Ezkandar Heidi mendengus dan menjeling Tengku Aliff yang sedang duduk di sofa biliknya.


            “Kau belum kahwin bro. Senanglah cakap! Kita tengok bila kau nak kahwin nanti. Lebih gelabah dari aku!” Balas Tengku Ekznadar Heidi dan membetulkan songkoknya. Ragel Errick dan Tengku Amsyar tergelak.


            “Serve you right bro! Orang kata kalau nak cakap tu fikirlah dulu. Kau belum kahwin bro. Diam sudah!” Sampuk Ragel Errick dan tergelak. Tengku Aliff mencebik.


            “Hei acai ni! Kecil besar je kau aku tengok! Kau memanglah berlagak Gel! Kau tu lain. Kita orang ni hah.” Balas Tengku Aliff geram. Ragel Errick tergelak kembali.


            “Wei! Kau ingat aku punya tanggungjawab sebagai suami pun tak berat ke? Tanggungjawab tu di bahu aku tau! Sama jelah dengan korang. Apa dah!” Balas Ragel Ericck dan tergelak kembali kerana tahu Tengku Aliff sudah kalah. Tengku Ezkandar Heidi hanya mampu gelengkan kepalanya. Kedua sahabatnya itu memang gila-gila. Kalau keduanya tiada mahu gelabah tahap gaban dia.


            Screen Iphone dipandang dan bibirnya mengukirkan senyuman. Kelihatan wallpaper gambarnya dan Triesya di situ.


            ‘Sabar ya sayang….’ Bisiknya nakal dan tersenyum kecil.
           

            Jemarinya menari-nari di screen Iphone. Menaip message buat cik fiancé nya buat kali terkahir sebelum status mereka berubah kepada husband and wife. Bukan cik fiancé lagi. But cik wifey. Hehe.



+Can’t wait to see you cik-wifey-to-be J


            “Que Ez? Jomlah berangkat. Nenda dah panggil tu.” Panggil Tengku Akim yang berada di muka pintu.Turut sama segak memakai baju melayu dan samping rona silver dan songkok. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum memandang Tengku Akim dan anggukkan kepalanya sebelum memandang ke cermin meja soleknya untuk memastikan wajahnya tetap handsome. Hahaa.


            “Cousin-cousin Triesya tunggu di mana?” Soal Tengku Akim. Kata Tengku Ezkandar Heidi sepupu-sepupu Triesya akan joint sekali convoy mereka mengiringi Tengku Ezkandar Heidi dengan kereta-kereta sport mereka. Barulah Nampak kelainan. Orang-orang dahulu kala memakai kuda dan motor. Versi mereka pula kereta sport. Berani melakukan perubahan dan kelainan. Tengku Ezkandar Heidi yang memandang screen Iphonenya memandang Tengku Akim.


            “Syed Haider kata sebelum simpang nak sampai masjid tu. Start dari sana kita convoy sekali.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi. Tengku Akim, Tengku Amsyar, Tengku Aliff dan Ragel Errick menganggukkan kepala mereka tanda faham.


            “Que Liff. Kau drive kereta Ferrari Que Ez. Aku,Que Am dan Ragel drive kereta masing-masing. Nanti balik kau ikut aku, Que Am ataupun Ragel?” Soal Tengku Akim pada adiknya pula. Memandangkan di dalam plan mereka Tengku Ezkandar Heidi akan dipandu Ferrarinya oleh Tengku Aliff ketika berangkat ke masjid kerana Tengku Ezkandar Heidi darah manis. Takut gemuruh punya pasal nanti bukan majlis kahwin namanya. Tapi berkabung! Huhu. Setelah majlis pernikahan barulah Tengku Ezkandar Heidi akan memandu keretanya sendiri bersama cik wifeynya. Maka, Tengku Aliff terpaksa memilih untuk mengikut siapa. Tengku Aliff mengetuk-getuk dagunya dan memandang mereka bertiga.


            “Tak payah nak drama sangatlah. Cakaplah! Nak ikut siapa?” Soal Ragel Errick tak sabar. Rasa geram pabila Tengku Aliff senagaja melambat-lambatkan keputusannya. Tengku Aliff tersengih.


            “Mestilah ikut kau ngok! Abang aku ni mesti dengan tunang dia. Que Am pula aku seram dowh ikut dia! Laju gila! Apa dah!” Balas Tengku Aliff dan menumbuk perlahan bahu Ragel Errick. Tengku Ezknadar Heidi, Tengku Amsyar dan Tengku Akim tergelak kecil. Memang Tengku Amsyar jika memandu kereta memang laju. Lebih laju dari kelajuan mereka bertiga berlumba selalu. Mana tak seram. Tengku Aliff dan Ragel Errick pula. Bagaikan anjing dan kucing. Namun tetap serasi bersama. Haha.








****AKU CINTA KAMU****



                                                                  Click me! :)




Atas restu Allah ku ingin milikimu
Ku berharap kau menjadi yang terakhir untukku
Restu Allah ku mencintai dirimu
Ku pinang kau dengan Bismillah







DUA buah kereta Lambhorgini rona hitam dan biru, sebuah Porsche rona silver, sebuah Fairlady rona putih, sebuah Skyline rona kuning dan Audi r8 rona hitam mengiringi  kereta Ferrari merah Tengku Ezkandar Heidi masuk ke perkarangan masjid. Setiap saat dan detik saat-saat Tengku Ezkandar Heidi turun dari kereta mewahnya turut dirakam dan dibuat liputan. Tengku ezkandar Heidi membetulkan baju melayu rona putihnya dan berdehem. Terasa gentar. Mahu seminggu dia menghafal lafaz akad agar tidak gentar dan malu nanti. Nafasnya dihelakan dan jam ditangan di pandang. Sebentar lagi bakal isterinya pula akan tiba. Senyuman manis diberikan pada tetamu yang datang dan tubuhnya di bawa masuk ke dalam masjid. Majlis pernikahan mereka akan diadakan di dewan nikah masjid.





Usai Tengku Ezkandar Heidi menapak masuk ke dalam masjid. Triesya dan Dato Syed Al-Azhar pula tiba dan turun dari Nuvi Limos warna putih yang diparking tepat di hadapan masjid. Kelihatan ramai press dari dalam mahupun dari luar Negara mendapatkan liputan mengenai perkahwinan Triesya dan Tengku Ezkandar Heidi kerana perkahwinan keduanya sudah lama dinantikan. Memandangkan pertunangan mereka secara tertutup. Majlis pernikahan mereka pula sengaja di buat secara terbuka kerana permintaan keluarga mereka sendiri. Lagi pula, Tengku Ezkandar Heidi merupakan seorang jutawan muda dan perwaris sebuah empayar besar dan Triesya pula model terkenal. Haruslah para reporter membuat liputan mengenai perkahwinan mereka.


            Triesya dan Dato Syed Al-Azhar berjalan beringan menapak masuk ke dalam masjid. Triesya yang cantik memakai baju nikah moden yang bermaterialkan kain sutera yang diimport khas dari France. Triesya kelihatan cantik sekali dengan hijab yang menutupi mahkota wanitanya serta memakai purdah ala-ala puteri Arab.


            Sebelum Triesya dan Dato Syed Al-Azhar menapak masuk ke dalam dewan nikah, sembilah orang sepupu perempuan Triesya yang sedondon memakai baju rona peach membawa masuk dulang hantaran yang berbalas dengan Tengku Ezkandar Heidi sebanyak tujuh dulang yang turut di bawa tadi oleh sepupu-sepupu lelaki Tengku Ezkandar Heidi yang segak memakai baju rona silver.


            Di saat Triesya menpaak masuk ke dalam dewan nikah, Tengku Aliff selaku pengapit Tengku Ezkandar Heidi membisikkan pada Tengku Ezkandar Heidi bahawa Triesya sudah tiba dan kelihatan cantik. Tengku Ezkandar Heidi yang tidak menoleh kerana malu tersenyum lebar. Dia pasti, jika Tengku Aliff tidak mengabarkan pada dirinya mengenai kecantikan Triesya pada hari ini pun dia tetap yakin yang Triesya akan tetap kelihatan cantik.




            Triesya didudukkan di kerusi pelamin rona gold putih yang tersergam indah bersama Datin Tengku Merissa di sisinya. Hasil setuhan Ben sendiri. Nampak mewah dan cantik. Haruman bunga-bunga segar juga memberi aroma yang segar dan tenang kepada tetamu. Sempat matanya menjeling Tengku Ezkandar Heidi yang duduk di membelakanginya. Lelaki itu kelihatannya berbual dengan juru nikah dan Dato Syed Al-Azhar sebelum pernikahan dijalankan.


            “Tengku Ezkandar Heidi..” Panggil Dato Syed Al-Azhar dan mengoyangkan tangan Tengku Ezkandar Heidi. Dato Syed Al-Azhar sendiri yang ingin menikahkan anak daranya. Kerana itu tanggungjawabnya sebagai seorang bapa.


            “Saya…” Jawab Tengku Ezkandar Heidi gugup. Wajah bakal bapa mertuanya dipandang.


            “Aku nikahkan dikau dengan anak gadisku, Syarifah Bikash Batriesya yang berbintikan namaku dengan mas kahwinnya senaskah Al-Quran.” Balas Dato Syed Al-Azhar dan memandang terus ke mata bakal menantunya. Dia faham akan perasaan Tengku Ezkandar Heidi kerana dirinya juga pernah mengalami hal itu. Pastinya merasa nervous.


            “Aku terima nikahnya Syarifah Bikash Batriesya binti Syed Al-Azhar dengan mas kahwinnya senaskah Al-Quran…” Jawab Tengku Ezkandar Heidi dan memandang Dato Syed Al-Azhar dan yang lainnya.


            ‘Please say ‘sah’…’ Desis hatinya gelabah.

           

            “Sah?” Soal Dato Syed Al-Azhar kepada dua orang saksinya iaitu Tan Sri Syed Azam dan Syed Baqri.


            “Sah!” Balasnya keduanya da spontan Tengku Ezkandar Heidi meraup mukanya tanda syukur.


            “Alhamdulilah!” Luahnya lega dan menyalam tangan Dato Syed Al-Azhar yang secara rasminya menjadi bapa mertuanya. Dato Syed Al-Azhar tersenyum lebar dan memeluk Tengku Ezkandar Heidi.


            “Tahniah Que Ez. Jagalah anak papa dengan baik. Sebagaimana Que Ez mengambilnya begitulah Que Ez kembalikan dia suatu hari nanti… Sekarang papa memlepaskan tanggungjawab menjaga Triesya di bahu Que Ez. Galaslah ia dengan baik.” Bisik Dato Syed Al-Azhar kepada Tengku Ezkandar Heidi. Tengku Ezkandar Heidi menganggukan kepalanya dan mengelap air matanya.


            “In Shaa Allah pa… Que Ez akan menjaga Triesya dengan baik. Sebagaimana papa menjaga dia…” balas Tengku Ezkandar Heidi. Dato Syed Al-Azhar menepuk bahu menantunya dan tersenyum lebar. Kepalanya dianggukkan. Air matanya dilap. Terasa sedih seketika. Sedih kerana anak gadisnya kini bukan lagi tanggungjawabnya. Sedih kerana anak gadisnya sudah bergelar seorang isteri. Sedih kerana arwah isterinya tidak turut smaa menyertai mereka saat ini.


            Setelah menyalam kaum kerabat yang berada di sisinya. Tengku Ezkandar Heidi melakukan solat  sunat nikah. Ucapan lafaz taklik talak tidak diadakan kerana Tengku Ezkandar Heidi tidak menginginkannya. Perkahwinan adalah sesuatu yang mulia, sunnah Rasul. Tujuan perkahwinan adalah untuk selama-lamanya dalam erti kata, seseorang yang berkahwin tidak ada niat berkahwin untuk bercerai. Kalau boleh perkataan cerai (talak) tidak ada dalam sunnah pasangan yang berkahwin.Elokkah, sebaik sahaja akad nikah diselesaikan, tiba-tiba disuruh melafazkan talak (cerai), satu, dua dan tiga secara lafaz taklik di hadapan ramai hadirin dan sanak saudara.Adakah elok pada hemat kita, suatu majlis yang mulia berakhir seperti suatu bencana. Suami telah melafazkan cerai ke atas isteri, cuma cerai yang tergantung. Yang penting cerai sudah dilafazkan? Perlukah cerai itu ditaklikkan dilakukan?


Dr Wahbah az-Zuhaili (penerima anugerah Tokoh Maal Hijrah Malaysia) menyebut dalam kitabnya Fiqhul Islami menyatakan: “Sebenarnya ‘takliq talaq’ adalah talak, walaupun tergantung-gantung dan talak itu merubah ikatan perkahwinan, hanya menunggu masanya.”.Adalah tidak manis dan tidak wajar, sebaik selesai akad nikah, talak dilafazkan. Eloklah diganti dengan yang lebih baik dan lebih sopan.


Sepanjang Tengku Ezkandar Heidi melakukan solatnya Triesya memandang penuh syahdu pada lelaki yang sudah bergelar suaminya itu. Sebulan ini benar-benar telah mengubah Tengku Ezkandar Heidi. Senaskah Al-Quran sebagai mas kahwinnya tadi juga adalah Al-Quran yang sudah dibaca oleh Tengku Ezkandar Heidi. Tidak perlu rantai berlian. Tidak perlu cincin pertama. Senaskah Al-Quran tersebut sudah cukup bagi Triesya dan benar-benar membuatkan hati wanitanya terharu. Terharu kerana lelaki itu sanggup menghabiskan membaca senaskah Al-Quran dalam masa sebulan.


            “Trish…” Panggil Datin Tengku Merissa yang turut duduk di sisi Triesya pada anak gadisnya. Triesya menoleh memandang mummynya di sisi dan menyambut huluran tisu yang Datin Tengku Merissa hulurkan. Dilap penuh cermat matanya.


            “Anak mummy dah jadi seorang isteri…” Bisik Datin Tengku Merissa sebak dan memegang jemari Triesya. Triesya tersenyum nipis walaupun saat itu bibirnya ditutupi purdah.


            “Thanks mummy for always be there… I’ll always love you…” Balasnya dan memeluk tubuh Datin Tengku Merissa erat. Datin Tengku Merissa sudah dianggap sebagai ibunya sendiri. Jika arwah mamanya ada pasti wanita itu juga akan gembira seperti Datin Tengku Merissa.


            “I love you too sayang. Always…” Balas Datin Tengku Merissa dan mengusap bahu Triesya.


            “Mummy Merissa? Acara membatalkan air sembahyang…” Beritahu Tengku Erissa Hani kepada mereka berdua dan spontan keduanya meleraikan pelukan. Sempat Tengku Ezkandar Heidi yang berdiri tidak jauh dari isterinya melihat isterinya mengalirkan air mata. Walau Triesya sedang memakai purdah. Tetapi Tengku Ezkandar Heidi tahu gadis itu sedang bersedih. Datin Tengku Merissa mengelap air mata Triesya dengan penuh cermat dan mengucup dahi anak gadisnya penunh kasih sebelum berdiri. Memberi ruang kepada Tengku Ezkandar Heidi. Sempat bahu Tengku Ezkandar Heidi diusapnya lembut.


            “Asalamualaikum Wbt…” Tengku Ezkandar Heidi mengambil tempat di sisi Triesya dan memberi salam. Isterinya di sisi dipandang dan diberikan senyuman manis. Gadis itu menunduk sedikit.


            “Walaikumslaam Wbt…” Balasnya lembut.


            “Tengku…” Panggil Ben dan menyerahkan dulang yang berisi cincin berlian 5 karat. Cincin tersebut adalah cincin yang Tan Sri Tengku Haris berikan buat Puan Sri Tengku Melissa sempena perkahwinan mereka berdua. Memandangkan Tengku Ezkandar Heidi adalah anak pertama dan Triesya pula menantu pertamanya. Puan Sri Tengku Melissa ingin mewariskan cincin itu kepada kedunya. Begitu juga sebaliknya nanti di saat keduanya sudah punya zuriat. Biarlah cincin tersebut dijadikan warisan keluarg. Bukan sesuatu yang murah. Namun mahal dan terlebih berharga kepada mereka.


            “Sayang… May I?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut dan ingin memegang jemari Triesya. Triesya mengangkat wajahnya memandang Tengku Ezkandar Heidi dan membiarkan jemarinya ditarik lembut oleh suaminya. Dengan lafaz Bismillah cincin tersebut selamat disarungkan ke cari jari manis isterinya. Mata cantik isterinya dipandang. Cantik sekali.


            Saat itu, Triesya pula yang menyambut cincin yang disuakan oleh Tengku Erissa Hani buat Tengku Ezkandar Heidi. Cincin plantinum yang yang Triesya wish list kan secara diam pada Tengku Erissa Hani untuk merekakan cincin untuk Tengku Ezkandar Heidi. Penatlah juga Tengku Erissa Hani mencari pelbagai alasan untuk mencuba jari abangnya. Haha.


            Cincin plantinum? Ya cincin plantinum. Kerana memakai cincin menurut sunnah yang diperbuat dari perak adala harus bagi lelaki. Rasullulah SAW pernah memakai cincin diperbuat daripada perak sehingga baginda wafat.Baginda melarang memakai cincin emas sebagaimana sabda Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Tarmizi bermaksud:


            ‘Rasullulah SAW melarang dari memakai cincin emas.’


            Setelah menyarungkan cincin tersebut ke jari suaminya, Triesya menghulurkan salam pada Tengku Ezkandar Heidi yang selamat menjadi suaminya itu. Salamnya disambut dan tangan lelaki itu dicium penuh kasih. Terasa usapan di ubun-ubunnya. Di saat Triesya mengangkat wajahnya kembali matanya beradu dengan mata suaminya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum kecil dan mencium dahi isterinya lama. Kilauan flash dari camera-camera yang berada di sisi mereka tidak dihiraukan.


            “Boleh I?” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut dan memandang purdah Triesya. Triesya menganggukkan wajahnya dan dengan penuh debar Tengku Ezkandar Heidi membuka purdah isterinya.


            “Subnaallah!” Tengku Ezkandar Heidi terpukau memadang wajah cantik isterinya. Cantik sekali. Keindahan wajah yang dimilik Triesya kini turut menjadi miliknya. Wajah cantik itu dipandangnya dengan penuh minat.


            “Ehem! Que Ez! Sabar Que Ez! Sabar!” Sakat Tengku Aliff selamba. Spontan Tengku Ezkandar Heidi tergelak kecil dan menundukkan wajahnya. Terasa malu pabila disakat sebegitu sekali. Lebih-lebih pabila tetamu yang hadir turut tertawa kerana lawak antarabangsa Tengku Aliff. Nampak sangat yang Tengku Ezkandar Heidi terpukau memandang wajah cantik isterinya. Nasiblah juga sejak tadi isterinya berpurdah. Tidaklah mata-mata lelaki lain menjamah wajah isterinya itu sebelum dirinya.







****AKU CINTA KAMU*****







SEBELAH petangnya pula aku dan Tengku Ezkandar Heidi membuat checklist terakhir dengan memastikan persediaan di hotel berjalan dengan lancar. Start dari pelamin sehinggalah ke in door gift. Semuanya harus di pastikan sempurna. Rasa lucu juga sebenarnya. Lepas je nikah then tukar baju turun pula ke hotel milik keluarga Tengku Ezkandar Heidi dan membuat checklist yang terakhir. Takde dibuatnya orang. Tapi Tengku Ezkandar Heidi ni lain sikit. Nak yang perfect je. Dia tak nak sebarang kecacatan berlaku di hari bahagia kami. Yah! I know. He’s sweet right? Ngeee~ encik husband kite tahu! Haha.


            “Semuanya dah okay ke Ben?” Soalku pada Ben dan menjeling Tengku Ezkandar Heidi yang sedang berbual bersama Burn di handphonenya.Urusan kerja lahteww! Huhuhu. Oh yah! Ben? Namanya kini adalah Mohammad Benjamin Abdullah a.k.a Ben. Ben dah selamat memeluk Islam beberapa minggu yang lalu. Alhamdulilah. Sekarang ni Ben banyak mempelajari ilmu agama dan rajin mengikut papa dan Tengku Ezkandar Heidi ke masjid.


            “Setakat ni semuanya perfect babe. Just in door gift saja yang belum sampai.” Jelas Ben sambil memegang checklist boardnya. Aku mengerutkan dahi. Setahu aku in door gift diuruskan oleh Royal Jewelleris. Tetamu akan diberikan brooch dan butang baju melayu yang direka khas oleh Royal Jewelleris. Manakala bagi non-muslim yang lelakinya diberikan tie tack pin.


            “Kenapa belum sampai lagi?” Soalku hairan. Ben mengeluh dan menaikkan matanya ke atas.


            “Adik ipar kau tulah. Sibuk nak hantar ke sini. Menyibuk je! Dah tu lambat pula!” Jelas Ben. Aku tergelak. Entah kenapa aku dapat rasakan yang Ben dan Tengku Erissa Hani ada ‘sesuatu’. Sejak beberapa hari ni rapat semacam.


            “Awak dengan Que Sha ada apa-apa ke ben?” Tembakku dan menaikkan keningku nakal. Spontan Ben terbatuk.


            “Choi! Que Sha? Aku? No way!” Balas Ben dan mengelengkan kepalanya.


            “Yes way!” Sampuk suara lembut Tengku Erissa Hani dari belakang kami. Spontan aku dan Ben berpaling. Aku memberikan senyuman manis pada adik ipar baruku itu dan Ben pula menayang muka menyampahnya. Mahu saja aku tergelak di situ. See! Budak berdua ni seperti ada ‘sesuatu’ kan?


            “Dia dah datang dah….” Rungut Ben dan ingin melarikan dirinya namun tangannya ditarik oleh Tengku Erissa Hani. Spontan Ben menepis.
           

            “Whoa! Cik adik manis! Jangan sentuh-sentuh boleh tak?” Bentak Ben geram dan menepis tangan Tengku Erissa Hani. Aku tergelak. Tengku Erissa Hani pula mendengus geram dan tetap memegang tangan Ben.


            “Did I care?! Biarlah!” Balas Tengku Erissa Hani selamba. Tergeleng kepalaku dibuatnya.


            “Kenapa ni?” Soal suara garau Tengku Ezkandar Heidi dan memeluk pinggangku dari belakang. Aku menoleh memandangnya di sisi dan tersenyum. Keningnya dinaikkan.


            “Nampaknya hujung tahun ni ada juga yang ikut langkah kita berdua…” Jelasku nakal pada Tengku Ezkandar Heidi dan mengeyitkan mataku nakal kepada suamiku. Dia tersenyum kecil.


            “I don’t get it. Ben? Que Sha?” Soalnya hairan dan memandang keduanya pula. Ben menarik tangannya dari pegangan Tengku Erissa Hani dan Tengku Erissa Hani pula merengus geram dan berpeluk tubuh.


            “Adik tengku nilah! Entah apa yang dia nak dengan I sampai nak melekat 24jam!” Adu Ben dan menjeling Tengku Erissa Hani. Sempat Tengku Erissa Hani di jelirkan lidah oleh Ben. Macam budak-budak. Tengku Ezkandar Heidi tergelak besar. Sampai bergerak tubuhhnya menahan gelak.


            “Wow! Owesome! Que Sha? Flirting huh?” Sakat Tengku Ezkandar Heidi pada adiknya dan mencuit dagu Tengku Erissa Hani nakal. Tengku Erissa Hani pula menepis geram.


            “Eeee! Geramlah!” Balas Tengku Erissa Hani geram dan berlalu pergi meninggalkan kami. terlopong aku dibuatnya. Tengku Ezkandar Heidi yang berada di sisi dipandang. Erk! Adik dia tengah merajuk dia boleh senyum?


            “Hubby? Que Sha tengah merajuk tu… Nak buat macam mana ni?” Soalku risau. Tengku Ezkandar Heidi tergelak kecil dan mencium pipiku di hadapan Ben dengan selamba.


            “Merajuk manja je lah tu. Ben. Pujuklah kekasih awal dan akhir tu. Macam saya tak tahu…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan memandang Ben. Ben pula tercengang sendiri dan mengaru kepalanya.


            “But…”


            “Pergilah jelah Ben. Que Sha tu kalau dia nakkan benda tu dia akan dapatkan walau sesusah mana. So, what can I say even you tak setuju nak jadi kekasih dia. Dia akan tetap buat you jadi kekasih dia. By hook or by crock. Yah! Like me. Like brother like sister huh! So welcome to the family Ben.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi dan mengenyitkan matanya nakal dan tersenyum. Termalu sendiri Ben dibuatnya dan berlalu pergi menadapatkan Tengku Erissa Hani. Aku memandang Tengku Ezkandar Heidi di sisi dan mencubit pinggangnya. Mengadu manja dia olehku.


            “Sakitlah yang…” Rengeknya dan mengosok pinggangnya. Aku mencebik dan berpeluk tubuh.


            “You tak baik tau kenakan mereka berdua tu…” Balasku geram. Tengku Ezkandar Heidi tergelak dan menarik pinggangku dekat padanya. Dahiku dikucup lembut dan pipiku diusap penuh kasih.


            “Cause I know their were in love sayang… Like us…” Jelasnya lembut. Aku tersenyum.


            “Hubby tak marah ben jadi kekasih Que Sha? Yalah. Ben kan lembut sikit. Tapi dia dah berubah tau.” Soalku padanya. Dia tersenyum dan menarikku ke dalam pelukannya.


            “Hubby bukan tuhan nak tentukan jodoh Que Sha siapa. Jodoh dan cinta tu datang tanpa diduga sayang. Ia juga datang di dalam pelbagai bentuk. Lembut ke. Keras ke. As long, dia dapat bahagiakan Que Sha tu dah cukup buat hubby…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut ke telingaku yang ditutupi oleh tudung. Aku tersenyum manis dan membalas pelukannya erat.


            “Thanks hubby. Thanks for always being understanding…” Balasku lembut.


            “Most welcome baby… Hurm. Kiranya sayang beruntunglahkan?” Balasnya dan menyoalku. Aku mengerutkan dahi dan menjauhkan kepalaku sedikit dan memandangnya dengan kerutan di dahi. Dia tersenyum.


            “Maksud hubby?” Soalku hairan.


            “Beruntunglah sebab hubby kan handsome. Tough. Romantic…” Balasnya nakal dan belum semapt dia menyudahkan kata-katanya aku mennutup mulutnya dengan kedua tanganku sehinggakan tergelak kecil dia dibuatku.


            “Amboi! Tekan lif naik sendiri pula…” Balasku geram dan mencubit kedua pipinya. Dia tergelak dan menarikku ke dalam pelukannya.


            “Aku cinta kamu isteriku…” Bisiknya penuh romantic. Aku tersenyum bahagia.


            “Aku cinta kamu suamiku…” Balasku lembut. Ya Allah swt… Jika ini dinamakan bahagia. Hentikan waktu seketika kerana aku merasainya saat ini…..








****AKU CINTA KAMU*****






BEN mendekati Tengku Erissa Hani yang sedang berdiri di tepi kolam dan memandang jauh ke dalam kolam tersebut. Satu keluhan dilepaskan. Entah kenapa, sedikit demi sedikit dia mulai senang dengan gadis itu. Perasaannya pula sudah mulai bercambah sedikit demi sedikit. Namun, entah kenapa setiap kali jika berdepan dengan gadis itu pasti dia kan berubah. Suka memarahi dan menjauhkan dirinya dari gadis itu.


            “Que Sha?”Panggil Ben lembut dan berdiri di sisi Tengku Erissa Hani. Gadis itu tidak menoleh memandangnya. Hanya berpeluk tubuh dan memandang ke depan. Ben mengeluh sekali lagi.
           

            “I’m sorry…” Luah Ben kesal. Namun, masih tiada reaksi dari gadis itu.


            “Hurm. Never mind lah kalau you tak nak diganggu. I pergi dulu. I minta maaf tentang tadi. I didn’t mean itAsalamualaikum wbt…” Balas Ben dan ingin berlalu. Apa guna dia berada di situ jika Tengku Erissa Hani tidak melayan dan membuatnya seperti tunggul.


            “Kenapa you tak pernah faham perasaan I? I ikhlas dan jujur cintakan you… I bukan nak mainkan perasaan you… Tapi kenapa you tak pernah nak faham perasaan I? I sanggup rendahkan maruah I sebagai seorang perempuan dan cuba nak pikat you… But you… You always ignore me…” Luah Tengku Erissa Hani dengan suara yang serak. Mungkin kerana menangis. Ben yang ingin melangkah spontan terhenti. Namun, tubuhnya tidak dipusingkan ke belakang memandang Tengku Erissa Hani. Ben mengeluh.


            “I tak pernah minta you rendahkan maruah you sebagai seorang perempuan semata-mata demi I… Maruah seorang wanita itu di dalam Islam amat tinggi martabatnya. Tidak seharusnya direndahkan maruahnya hanya kerana seorang lelaki… Hanya kerana cinta you pada I…” Ben  menarik nafasnya dan dihelakan. Kedua tangannya dimasukkan ke dalam poket seluarnya.


“Siapa kata I tak faham perasaan you? Kalaulah you tahu betapa susahnya I nak tepis perasaan ni pada you… Hanya Allah swt yang tahu. I’m trying to ignore you. But I can’t. Sehari you tak cari I buat hidup I rasa kosong… Day by day. Nama you dah terukir di sini… Namun I hanya mampu pendam kerana I bukanlah umat-NYA yang layak lagi untuk mendekatkan diri I pada cinta sesama manusia.I masih baru di dalam agama Islam. Masih mentah untuk menjadi imam kepada seorang isteri. I minta you faham I. Bercinta tu boleh tapi jangan melebih perasaan cinta you pada I dari perasaan cinta you pada-NYA…” Jelas Ben dan tersenyum nipis.


“Jika you benar cintakan I. Berubahlah Que Sha. Jangan rendahkan maruah you sebagai seorang wanita kerana I… Kerana I akan mengangkat tinggi martabat isteri I setelah I berkahwin nanti….” Jelas Ben dan menjeling Tengku Erissa Hani. Gadis itu berpaling padanya dengan wajah yang bersinar namun cepat-cepat Ben kembali menoleh ke depan.


Did you mean it? So you nak kahwinlah dengan I?” Soal Tengku Erissa Hani teruja. Ben tersenyum kecil dan mengangkat bahunyadan berlalu pergi.


“Yay!” Jerit Tengku Erissa Hani gembira. Tergeleng kepala Ben dibuatnya.


‘She’s really made me crazy!’ Desis hati Ben bersama senyuman kecilnya.







****AKU CINTA KAMU****




 Onyly 70% same. haha :)                    




TENGKU EZKANDAR HEIDI berdiri tergamam di muka pintu president suite yang menempatkan isterinya. Wajah isterinya yang dirias cantik serta tubuh seksinya tersarung white lace dress begitu memukau sekali. Walaupun isterinya mengenakan tudung dan dress nya agak menutup aurat namun isternya masih kelihatan cantik. Lebih-lebih pabila berhijab. Sukar digambarkan sekali perasaannya saat ini. Bagaikan jatuh cinta kali yang 1000 kalinya pada Triesya. Siapa kata wanita menutup aurat dan berhijab tidak seksi? Buktinya isterinya Triesya kelihatan begitu cantik dan seksi saat ini. Membuatkan dirinya terpukau.


            “Amboi abang… Tergoda ke?” Sakat Tengku Erissa Hani yang memakai dress rona purple muda dan sedang membantu membetulkan dress Triesya. Tengku Ezkandar Heidi spontan berdehem dan membetulkan sampingnya. Adiknya itu memang suka menyakat. Merah mukanya menahan malu pabila Tengku Akim, Tengku Amsyar,Tengku Aliff, Ragel Errick, Ben, Syed Haider, Syed Hadriey, Syed Daniel dan Syed Danish turut bersama mentertawakan dirinya. Hampeh betul. Siap satu rombongan mereka memasuki president suite sebelah yang menempatkan Triesya.


            Tengku Ezkandar Heidi hanya mampu tersenyum nipis dan memandang isterinya yang turut memandangnya itu. Senyuman manis diberikan oleh Triesya buatnya. Terasa bagaikan mimpi pabila kini gadis itu sudah secara rasmi menjadi isterinya yang halal dan sah. Bahagia yang dia rasakan tidak dapat digambarkan lagi.


            ‘Aduhai… Cantiklah pula… Ni yang tak tahan ni…’ Bisiknya nakal.


            Tubuh isterinya didekati dan tangannya dihulurkan. Disambut oleh Triesya. Dielus lembut jemari gadis tersebut. Jatuh sayangnya di situ…


            “Are you ready wife?” Soalnya lembut. Triesya tersenyum.
           

            “Yes husband..” Bisiknya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum manis.







****AKU CINTA KAMU****




sweetest song that i knows :)




Attending a wedding for the first time,
A little girl whispered to her mother,
"Why is the bride dressed in white?"
 "Because white is the color of happiness, and today is the happiest day of her life…." 






TENGKU EZKANDAR HEIDI dan Triesya yang sama cantik dan sama padan dengan sepesalinan serba putih mereka menapak masuk ke dalam dewan dengan diiringi oleh bridesmaid mereka yang terdiri daripada sepupu terdekat mereka yang sedondon memakai baju rona purple muda seiring dengan tema majlis pada malam itu. Purple,hitam dan putih.


            Ternyata kebanyakan tetamu dan press terkejut dengan perubah Triesya yang memakai hijab. Disangka Triesya hanya memakai hijab ketika akad nikah tadi. Rupanya gadis yang baru bergelar isteri kepada jutawan muda itu telah terbuka hatinya untuk berhijab. Kebanyakkannya juga memuji perubahan Triesya yang begitu ketara sekali itu. Lebih-lebih lagi kecantikannya dan kekacakan Tengku Ezkandar Heidi. Amat sempurna sekali kedua-duanya.


            Dengan iringan lagu Destiny By Jim Brickman, Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya berjalan beriringan dan berpegangang tanagn menuju ke singgah sana yang cantik dihias. Senyuman manis tidak lekang dari bibir mereka berdua. Terasa bagaikan mimpi keduanya sudah bergelar suami dan isteri. Rasanya baru semalam TRIESYA melanggar kereta Tengku Ezkandar Heidi.Terasa bagaikan semalam dirinya diperangkap oleh lelaki itu. Rasanya baru semalam lelaki itu mengucapkan kata-kata cinta padanya. Semuanya berlalu dengan pantas sekali.


            “Sayang…” Panggil Tengku Ezkandar Heidi perlahan pada isterinya dan hanya mampu didengari oleh Triesya. Triesya yang masih dengan senyuman dibibirnya menoleh di sisi dan memandang wajah kacak suaminya yang tersenyum manis memandangnya. Tengku Ezkandar Heidi mendekatkan bibirnya pada telinga isterinya yang ditutupi hijab.


            I could promise to hold you, and to cherish you. I could promise to be there in sickness and in health. I could say till death do us part. But I won't. Those vows are for optimistic couples, the ones full of hope. And i do not stand here, on my wedding day, optimistic or full of hope. I am not optimistic. I am not hopeful. I am sure. I am steady. And i know. I am a heart man. I take them apart. I put them back together. I hold them in my hands. I ... am a heart man. So this, I am sure. You are my partner, my lover, my very best friend. My heart beats for you. And on this day, the day of our wedding, I promise you this. I promise you to lay my heart in the palm of your hands. I promise you ... me.” Bisik Tengku Ezkandar Heidi penuh makna dan mengucup lembut pipi isterinya. Triesya tersenyum bahagia. Jemarinya memang erat jemari Tengku Ezkandar Heidi.



            “I love you sayang… Thanks for being here in our wedding and stand be side me…” Bisik Triesya lembut dan mengenyitkan matanya nakal. Pipi suaminya dikucup lembut. Saat indah mereka itu dirakam setiap saat oleh juru-juru gambar dan para media. Merakamkan saat-saat indah di antara mereka berdua.





            Majlis persandingan mereka berlangsung denagn meriah sekali. Tan Sri Tengku Haris dan Dato Syed Al-Azharlah yang paling gembira sekali. Gembira kerana anak teruna dan dara mereka sudah selamat dijab kabulkan. Setelah majlis persandingan Triesya dan Tengku Ezkandar Heidi sekali lagi menukar baju mereka kepada sepersalinan rona purple pula. Triesya manis memakai dress sleeveless rona purple muda dan Tengku Ezkandar Heidi pula memakai wedding suit rona hitam dan kemeja long sleeve rona putih dan neck tie rona purple. Nampak sepadan sekali keduanya. Tiara mewah yang dipakai oleh Triesya yang diperbuat daripada emas putih dan diamond asli yang diimport khas dari Afrika mencantikkan lagi si pemakainya. Designnya hanya satu di dunia kerana ianya adalah tiara warisan keluarga Tengku Ezkandar Heidi. Amat berharga sekali.


  


            Setelah majlis memotong kek keduanya duduk di meja santapan yang terhiasa mewah dan cantik dan turut diduduki oleh golongan-golang VVIP dan kerabat. Sepanjang sesi makan ditayangkan slide show gambar-gambar Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya bermula dari bayi hinggalah kini. Tersenyum kecil Triesya dibuatnya pabila melihat gambar comel Tengku Ezkandar Heidi ketika kecil.


            “You look so cute hubby…” Bisik Triesya kepada Tengku Ezkandar Heidi dan memegang jemari suaminya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum kecil.


            “Tengoklah siapa. Tengku Ezkandar Heidi okay. Of course lah comel.” Balas Tengku Ezkandar Heidi nakal dan mengenyitkan matanya. Triesya tergelak kecil.


            “Ewwwh! Perasannya…” Balas Triesya menyampah. Tengku Ezkandar Heidi tergelak kecil dan menarik jemari Triesya dekat pada bibirnya. Dikucup lembut jemari runcing itu. Mata isterinya direnung dalam.


            “I hope our baby-to-be would be cute like their mummy…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut. Triesya tersenyum malu.


            “In Shaa Allah…” Balas Triesya dan mampu membuatkan Tengku Ezkandar Heidi tersenyum lebar. Kiranya green light lah tu! hahaha.


            Di saat slide show sedang memaparkan gambar-gambar milik Triesya. Spontan Triesya menutup mulutnya yang terlopong. Kelihatan gambarnya ketika berumur 8 tahun dan dengan muka yang comot sedang membuat kek di dapur. Spontan papanya dipandang dan matanya dibesarkan.


            “Papa!” Rengeknya geram dan kelihatan Dato Syed Al-Azhar tergelak besar. Pastinya kerja Dato Syed Al-Azhar. Hehe.


            “Wow! Comelnya.” Luah Tengku Ezkandar Heidi jujur. Wajah Triesya saat itu amat comel sekali. Nampak innocent sangat. Walaupun wajahnya sedang comot. Patutlah cantik sangat. Rupanya sejak kecil dan memang cantik. Haha.
           

            “Hei! Tak nak tengok! Tutup mata tu!” Rengek Triesya dan menutup mata Tengku Ezkandar Heidi. Spontan Tengku Ezkandar Heidi tergelak. Terasa lucu dengan aksi gelabah isterinya.


            “Chill okay… Honestly, you look cute baby.” Jujur Tengku Ezkandar Heidi dan mengusap pipi isterinya lembut. Triesya tersenyum nipis dan mengelengkan kepalanya. Gila betul. Haha.


            “Tengok tu…” Arah Tengku Ezkandar Heidi dan memuncungkan bibirnya ke screen besar yang menayangkan gambar Triesya dan mamanya sedang berpeluk dan berdiri di hadapan cermin besar. Spontan Triesya memandang ke screen dan matanya kabur. Gambar itu adalah pada hari convocation nya dan hari yang meragut nyawa mamanya. Papanya dipandang dan lelaki itu tersenyum nipis memandangnya. Rupanya Dato Syed Al-Azhar mencuri gambar mereka berdua saat itu..


            “Hei…. Jangan sedih ya…” Pujuk Tengku Ezkandar Heidi lembut dan menarik isterinya ke dalam pelukannya. Dielus lembut bahu isterinya.


            “Gambar tu sewaktu hari konvokesyen baby…. And hari di mana mama meninggalkan kami…” Jelas Triesya sebak. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum kelat. Kasihan sekali pada isterinya.


            “Banyakkan doa buat arwah mamaIn Shaa Allah. Dia akan lebih tenang di sana…” Balas Tengku Ezkandar Heidi lembut.








***AKU CINTA KAMU****






AKU memandang wajahku yang bersih dari make-up yang dipakai tadi dan memandang tubuhku yang tersarung gown malam rona merah hati yang seksi dan menapakkan bentuk tubuhku sedikit di dalam. Aduh… Malu! Serius pertama kali pakai baju seseksi dan seseksa ini di hadapan Tengku Ezkandar Heidi dan di hadapan lelaki. Semuanya idea Tengku Erissa Hani. Nak goda suamilah. Apalah. Last-last aku juga yang malu sendiri. Terasa lemah lutut nak keluar nampakkan diri pada encik suami. Ades! Sengal betul.


            Aku mengetap bibir. Tali nipis gown merah yang tersarung ditubuhku aku betulkan. Rambut pula aku sanggulkan tinggi melihatkan lagi leher jinjangku. Satu keluhan di luahkan dan bilik air yang mewah ini kupandang. Nak setengah jam aku berada di dalam bilik air ni. Takut nak keluar. Haha. Memanglah suami aku bukannya monster nak makan aku. Tapi dia tu ‘makan’ aku dalam erti kata lain. Nak sebut pun rasa gelabah semacam.


            Aku tersentak pabila Iphone ku yang ku bawa masuk ke dalam bilik air tadi berdering menandakan ada message yang masuk. Iphone di capai dan message dibuka. Erk! Spontan aku mengigit bibirku dan memandang ke pintu air. Eee. Jahat betul!


+Mrs.TEH tak nak keluar ke? Dah sejam di dalam bilik air tu. Ke nak hubby yang angkat sayang masuk ke dalam bilik?


            Dush! Kena sebiji di batang hidung aku. Hampeh betul encik suami ni. Bibir ku ketap. Iphone di ketuk-ketuk ke dahi. Nak keluar ke tidak? Nak keluar ke tidak? Boleh tak kalau aku tidur je dalam bilik air ni? Tapi kalau tak keluar nanti mahu pintu bilik air ni Tengku Ezkandar Heidi pecahkan. Eeee! Serabut sungguh!




            Cermin yang berada di dalam bilik air aku pandang dan betulkan gown tidurku sebelum keluar dari bilik air. Dengan lafaz bismillah aku menapak keluar dari bilik air dan kelihatannya bilik honeymoon suite mewah kami sudah bertukar wajah. Keadaan bilik sudah mulai suram dan diterangi dengan cahaya lilin aroma terapi yang mengeluarkan bau wangian dari bunga rose. Atas katil pula terdapat kelompak bunga rose yang ditaburkan ke atas katil dan aku tersenyum kecil. He did all this? Patutlah diam je dari tadi. Aku mengerutkan dahi dan memandang ke sekililing bilik. Mana dia? Kosong saja. Hanya aku di situ. Bahuku ku gosok. Sejuk terasa. Entah berapa degree aircond dipasang. Mesti kerja Tengku Ezkandar Heidi lah ni.


            “Wahh.” Luahku teruja pabila melihat kolam yang terdapat di luar bilik kami dan dipisahkan dengan sliding door kelihatan cantik dengan taburan kelompak bunga rose dan ada lilin kecil yang terapung. Spontan bibirku mengukirkan senyuman manis dan mendekati sliding door. Sliding door dibuka dan duduk bersimpuh di tepi kolam tersebut. Gatal-gatal sahaja tanganku bermain dengan kelompak-kelompak bunga tadi dan menghidu baunya. Wangi…


            “Arrghhh!” Jeritku kecil di saat Tengku Ezkandar Heidi menutup mataku dari belakang.


            “Hei… Sayang.. Ni hubbylah…” Bisiknya lembut dan meleraikan tangannya dari mataku. Aku menoleh memandangnya yang berdiri di belakangku. Suamiku sudah menukar pakainnya ke baju kemeja long sleeve rona putih yang tidak dibutang di atas dan seluar slack rona senada.


            “Buat I terkejut je…” Rungutku manja dan mengurut dadaku. Dia tersenyum dan menarikku agar berdiri. Aku hanya menurut. Aku ditarik dekat pada dadanya dan dipeluk dengan kemas.

           
            “This is my wifeMy beautiful and hot wife.” Bisiknya lembut dan mengucup kedua mataku. Aku tersenyum dan membalas pelukannya.


            “And this is my husband…” Bisikku kembali. Dia tersenyum dan mendekatkan bibirnya ke telingaku.


            “And you look so sexy baby…” Bisiknya penuh romantic dan mencium leherku. Mengeliat kecil aku dibuatnya dan wajahku spontan terasa merah menyala. Lupa yang aku memakai baju seksa malam ini. Seksalah sangat.


            “Hei… Kenapa ni? Malu ya?” Soalnya dengan senyuman kecil. Daguku dicuitnya lembut. Dia tergelak.


            “Muka you merah sangat sayang… Chill okay. Just you and me here… We’re husband and wife now… Tak ada apa yang nak dimalukan…. There’s no secret between us….” Balasnya dan menarikku lembut ke dalam pelukannya. Aku menyembamkan wajahku di dada sasanya. Terasa bunyi dengupan jantungnya di situ.


            “Aku cinta kamu sayang… Alhamdulilah… You’re mine now…” Bisiknya dan mencium ubun-ubunku. Aku tersenyum nipis. Terasa bahagia berada di sisinya. Di sisi seorang suami.


            “Me too…” Balasku lembut.


Click play first :)


            “Hold on…” Balasnya dan melepaskan pelukan kami. Tubuhnya di bawa dekat pada mp3 player yang terdapat di dalam bilik dan kedengaran lagu you to me are everything berkumandang penuh romantis. Seiring dengan suasana honeymoon suite dan keadaan kami yang romantic saat ini. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum memandangku dan mendekatiku. Sempat mata nakalnya memandang ke tubuhku. Naik segan aku dibuatnya.


            “May I?” Soalnya lembut dan menujukkan tangannya padaku dan membongkokkan tubuhnya sedkit. Aku tersenyum dan anggukkan kepalaku sedikit. Tangannya ku sambut dan tubuhku di bawa dekat pada tubuh sasanya. Kedua tanganku pula bergayut di lehernya dan kedua tangannya melingkar di pinggangku. Klip yang menyanggul rambutku dilepaskan dan rambutku dibiarkan lepas. Dicium sektika rambutku. Mata saling berpandangan dan meluahkan rasa yang terpendam di hati…


“I would take the stars out of the sky for you
Stop the rain from falling if you asked me to.
I’d do anything for you
your wish is my command
I could move a mountain when your hand is in my hand…” Nyanyinya dan memusingkan aku satu pusingan dan kembali memelukku. Tergelak kecil aku dibuatnya. My husband was damn hot!


“Words cannot express how much you mean to me.
There must be some other way to make you see.
If it takes my heart and soul
you know I’d pay the price.
Everything that I possess I’d gladly sacrifice.

Oh you to me are everything
The sweetest song that I could sing
Oh baby
Oh baby
To you I guess I’m just a clown
Who picks you up each time you’re down
Oh baby
Oh baby
You give me just a taste of love
To build my hopes upon.
You know you’ve got the power girl
To keep me holding on.
So now you’ve got the best of me
Come on and take the rest of me
Oh baby….” Tengku Ezkandar Heidi mengenyitkan matanya kepadaku nakal dan mengucup bibirku lembut. Tersenyum malu aku dibuatnya. Honestly. Suaranya cukup merdu dan romantic.


            Wife… I am truly blessed to have you in my life. The day that you entered my world changed me in such a positive way. Life is beautiful now. I see the importance in every action that I take. Each second is cherished. You are the most incredible person that I have ever encountered. Thank you for being the woman that you are. I love, appreciate, trust, honor, praise, and worship you with all of my being….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi dan mengucup dahiku.



            “Sayang… I commit, submit and devote all of myself to you and you only forever. It is such a privilege that you have bestowed on me to be your husband. I truly understand the meaning of marriage and all of the joys and responsibilities involved. Always know that there is not any hurdle that we can't jump over together. The love that we share is priceless. Words can't even begin to touch the surface of our union. My mind is working overtime in appreciation of you and I just wanted you to know. If what I just said touches your heart and let's you know how I feel. Just think how you would feel if I could really find the words. I only touched the surface of my feelings. Your happiness inspires my happiness. You are like air to me...I need you Triesya… Every second of my breath…” Luah Tengku Ezkandar Heidi dan mengelap air mataku… Terharu. Terharu pabila lelaki yang kucintai kini menjadi suami dan mencintaiku setulus hatinya…



            HubbyI promise to love you forever-every single day of forever… In Shaa Allah.I akan berusaha menjadi isteri yang solehah buat you. Menjadi ibu yang baik kepada anak-anak you. I may not perfect at all. But I’m trying sayang. In Shaa Allah. Jika diizinkan-NYA. Jika dipanjangkan umur I. Every single of my breath akan selalu menyebut nama you.. Akan selalu berada di sisi you di saat susah dan senang. Akan selalu berada di sisi you di saat you perlukan I.. Akan selalu berada di sisi you dan mencintai you setiap saat…. Thanks sebab datang dalam hidup I dan membawakan kebahagiaan untuk I. Mengajar I erti cinta dan kebahagiaan. You’ve changed me sayang…” Balasku padanya dan mengusap kedua pipinya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan mencium jemariku yang berada di pipinya.



            “Aku cinta kamu sayang… Hanya kamu… Hati ni…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan menarik tanganku dekat pada dada sasanya.


            “Hati ini akan selalu terisi dengan nama you. Takkan ada perempuan lain. Hanya you dan anak-anak kita sayang… Aku cinta kamu…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi dan mendekatkan wajahnya padaku. Perlahan… Perlahan dan demi perlahan bibirnya mencium bibirku buat kali keduanya setelah bibir ini pernah menciumnya dahulu. Dan aku? Hanya membiarkan suamiku mengucup bibirku dan hanyut dengan dunia ciptaannya……


            “Eh… Chop!” Kata-kataku tiba-tiba dan menolaknya sedikit dariku. Kami yang sudah berada di atas katil dan bajunya yang sudah dibuka terhenti seketika. Tengku Ezkandar Heidi memandangku dan mengerutkan dahinya.


            “Kenapa sayang?” Soalnya lembut dan membelai rambutku. Merah mukaku dibuatnya. Bukan tak pernah melihat tubuh sasa dan seksinya. Pernah. Namun, malam ini tubuhnya bertambah seksi dan tough… Katanya sepanjang beberapa minggu kami tidak berjumpa sebelum kahwin dia selalu menghabiskan masanya di gym selain menghabiskan bacaan Al-Qurannya… Err. Aku sendiri kurang pasti untuk apa dia ke gym? Tengku Ezkandar Heidi kata orang yang dah kahwin je tahu. Huhu. Ye ke? Tapi rasanya sekarang ni aku dah tahu sikit-sikit. Korang? Hahaha.


            “Errr….” Aku mengetap bibirku dan memandang ke dalam matanya. Jemarinya masih bermain dengan rambutku.


            “Sayang… Kalau you belum ready. I faham. Marriage it’s not just about makes love or sex. It’s about love… I takkan paksa you. We still have times…” Balasnya lembut dan mengucup bibirku lembut. Aku terdiam dan gelengkan kepalaku cepat. Wahh! Cepat engkau! Haha.


            “Err. Bukan! Bukan macam tu! It’s just… Errr. Before kita nak melangkah ke ikatan perkahwinan yang sebenarnya… Errr. I mean. Make… err. You fahamkan?” Soalku gugup. Dia tersenyum dan anggukkan kepalanya.


            “I want to make a confession…” Jelasku padanya. Dia mengerutkan dahinya dan turun dari menindih tubuku. Dia baring di sebelah dan menarikku ke dalam pelukkanya. Lebih selesa seperti itu.


            “What is it? Hum? Tell me…” Soalnya. Aku mengetap bibir. Sebelum aku menjadi ‘puan’ atas kata yang sebenar-benarnya aku ingin berterus terang padanya. Berterus terang mengenai rahsiaku yang aku sembunyikan padanya selama ini. Terasa berdebar di hati. Minta simpang first night aku jadi malam aku diceraikan. Ish.


            “But promise me… You takkan marah? Boleh?” Soalku takut. Dia tersenyum kecil dan anggukkan kepalanya. Sempat leherku yang sudah ditinggalkan ‘bekas’ dipandang. Tersenyum nakal dia dibuatnya. Aku yang malu sendiri. Aku mengaru ‘bekas’ yang dia tinggalkan agar dia tidak memandang lagi ke situ. Namun dia lebih tangkas. Menarik tanganku dan memegangnya.


            “I promise takkan marah. Now, tell me. What. Is. It?” Soalnya satu-satu. Aku melepaskan nafas beratku.


            “Errr… Selama ni, I tipu you and semua orang…” Jelasku padanya gentar. Dia mengerutkan dahinya dan berhenti dari memandang leherku dan memandang tepat ke wajahku.


            “Maksud you? Tak faham… Explain.” Soalnya hairan. Aku mengigit bibir.


            “Janganlah gigit bibir tu. Nanti Confession ke mana. Kita ke mana…” Balasnya nakal. Spontan aku mengetap bibirku. Tergelak dia dibuatnya.


            “Hurm. Sayang… Sebenarnya selama ni I tak amnesia. I tak hilang ingatan…” Jelasku padanya. dia terdiam dan memandangku. Wajahnya tidak tegang.Tidak juga merah kerana marah. Biasa-biasa saja. Cool je aku tengok. Aku pula yang mengerutkan dahi.


            “Sayang? Marah ke?” Soalku hairan. Dia gelengkan kepalanya.


            “Arh? Tak marah ke?” Soalku hairan. Dia gelengkan kepalanya kembali.


            “Tak.” Balasnya selamba.


            “Tapi kenapa?” Soalku ingin tahu. Peliknya. Dia tak marah ke aku tipu dia dan semua orang?


            “Sebab I dah tahu lama dah…” Balasnya. Spontan aku menjengilkan mata dan duduk memandangnya yang masih baring.


            “Hub… Hubby. Dah. Tahu?” Soalku gagap. Bagaimana dia tahu? Jadi selama ini dia hanya berlakon sahaja? Dia tersenyum.


            “Ingat lagi hari I ambil you kat hospital? Hari dimana you buat check up about your leg. That time I terdengar perbualan you dan Dr.Ronald…” Jelasnya. Spontan aku menutup mulutku yang terlopong. Dia dengar? Jadi maknanya dia dah tahu semuanya.


            “You! So you tahulah? Kenapa you tak bagi tahu I dan buat-buat tak tahu je?” Soalku hairan. Dia tersenyum dan menarikku kembali ke pelukkannya. Terasa ciumannya pada ubun-ubunku.


            “Sebab I tahu you do it for a reason. Memang waktu tu I rasa tertipu dan marah. Tapi bila difikirkan balik. Siapa I nak adili you? Plus, you buat macam tu sebab you nak berubah kan? I faham sayang…. You tak tahu bagaimana nak berdepan dengan mummy dan papa. That’s why you acting like that way…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi. Aku mengangkat wajahku memandangnya.



            “I’m so sorry sayang… I didn’t mean it. Tapi hanya itu je caranya untuk I mulakan hidup baru I.. Act like I’m amnesia and act like a fooled. Ianya satu yang bodoh. But at least semua orang happy dengan perubahan I…” Jelasku dan menyembamkan wajahku di dada sasanya. Terasa daguku ditarik lembut olehnya. Mata kami saling berpandangan.


            “Shhh… I faham keadaan dan perasaan you sayang…” Pujuknya dan mencium dahiku. Turun ke kedua mataku. Hidungku. Kedua pipiku dan akhirnya di bibirku….. Sekali lagi kami hanyut dengan dunia ciptaan kami sendiri….


            “Whoa. Hold on…” Kali ini Tengku Ezkandar Heidi pula bersuara dan menghentikan perlakuan kami tadi. Rambutku dielusnya lembut.


            “I’ve a Confession to make too…” Balasnya. Aku mengerutkan dahi. Again? Kenyataan apa yang akan aku tahu nanti? Aku ada madu? Erk! Mahu patah riuk badan laki aku ni aku kerjakan.


            “What is it? I ada madu ke? You jangan sayang…” Soalku padanya. Dia tergelak.


            “Bukanlah sayang…” Balasnya dan mencubit daguku.


            “So?”


            “Errrr… Macam you tadi juga. Jangan marah eh kalau I cakap ni…” Balasnya. Aku tersenyum.


            “Okay.” Balasku dan mencuit hidung mancungnya. Dia tersenyum dan mendekatkan bibirnya pada telingaku.


            “I yang plan accident kita dulu…” Bisiknya tepat ke telingaku. Aku tercengang dan terkebil-kebil memandangnya. Cuba menangkap maksud kata-katanya. Accident?


            “Maksud you?” Soalku kurang faham. Dia tersenyum penuh makna.


            “Ingat lagi accident yang membawa kepada our contract?” Soalnya padaku. Aku mengecilkan mataku. Maksudnya accident yang melibatkan keretanya yang ku langgar itu?


            “Accident yang I langgar Lambhorgini you tu?” Soalku meminta kepastian. Dia tersenyum dan anggukkan kepalanya.


            “That is my planned… sorry…” Balasnya dan tersengih. Spontan aku menejrit kecil. Oh my! Rupanya kemalangan yang membawa kepada ikatan perjanjian di antara kami adalah rancangannya. Patutlah ada je kertas yang dia bawa di dalam kereta dan dia baik punya senyum time tu. Nakalnya dia….


            “Tengku Ezkandar Heidi!!!” Jeritku geram.


“Ops!”


Grow old along with me, the best is yet to be…..






-THE END-






************************************************




Asalamualaikum Wbt And Salam Sejahtera Ladies~





Eh!








Eh!











Asal ada –THE END- kat atas tu? ACK dah habis ke????????










Tettttt!!!








Relaks babe!









Propa jerrr!









Whahahahhaa J







Okay-okay. Seriously. Ikutkan sebenarnya this chapter adalah ending nya. But bila tengok-tengok balik. Rasa ada yang tak kena dan tak complete lagikan? So I’d decided to continue it until chapter 40 and might be 41. Who knows? J










Hi ladies! How was the story? Ngeeee~ Ada yang blushing tak? Ke ada yang menyampah? Blur pula? Whahaha~ okay honestly. Aku sendiri blushing bila baca apa yang aku taipkan…. Weeee~ tak sangka aku boleh buat macam tu. Malu~ Whahaha J Then, aku berfikir. Ada ke lelaki seperti TENGKU EZKANDAR HEIDI? maybe ada. Maybe juga takde. Sebab TEH adalah hasil ciptaan aku sendiri J Hehehe. Oh ya, ladies I’m so sorry cuz this I was late updating this chapter.  I sakitlah youuuuu~ I know ada yang merungut kerana aku dah lambat update dan tak tentu masa. But aku nak buat camne? Aku sakit…. L Bila dah minum ubat tu terus ting tong dan malas nak edit mengedit ni. Vitamin M @ MALAS aku terlebih. Hahaha. Doakan aku supaya ringankan badan nak mengedit yer puan-puan J


           
Saya Ratu Adriana Nadine,  ingin MEMINTA MAAF sekiranya ACK BAB 38 ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda. MAAFKAN SAYA… My bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. MAAF jika anda tidak suka. Normallah kan kat dunia ni. Ada yang suka dan ada juga yang tak sukakan J Saya tak paksa tau nak suke ke tidak ACK ni. Tapi saya amat menghargai jika awak-awak semua sukakan ACK @ karya saya J Aku cinta kamu J Beside that, please take the positive and ignore the negative. Think smart babes! J



Ladies,


            Sebuah hubungan itu amat indah sekali. Namun, lebih indah dan sempurna jika hubungan itu di akhiri dengan ikatan perkahwinan dan pernikahan J Ianya akan menjadi lebih manis dan indah. Hubungan yang halal di sisi agama. In Shaa Allah~ Hubungan Triesya dan Tengku Ezkandar Heidi bukan berakhir di sini. Tapi perkahwinan mereka merupakan permulaan yang sebenarnya bagi hubungan mereka. J Ben dan Tengku Erissa Hani?  Adakah hubungan dua pasangan ini akan bersatu? Hum. Like what Mohammad Benjamin Abdullah said. Bercinta itu boleh. Tapi jangan cintakan pasangan kita lebih dari cinta kita pada DIA. J Renung-renungkan J


            Thanks for those yang selalu follow blog ni dan yang baru jumpa blog ni ‘thanks and do come again’. Please jangan serik! Haha. Thanks oso for those yang sudi drop by and drop ur comment J Saya amat menghargainya J Sangat-sangat! Kalau boleh silalah drop ur comment yer. Jangan baca je. sebab saya pun nak tahu apa pendapat awak pada cerita ni. But, for those yang tak suka. Huhu. Takpe dear. I faham J But please don’t leave any comment yang menjatuhkan saya. I warn you! Huh. Jahat sungguh aku! Hahaha. J chill~








SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA. TQ. J








Till then,










Sincerely,

21 comments:

  1. Thanks for this entry. Love it so much! Sweet sesangat dyorg nih. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI ninaali
      thanks for dropping by and leave ur comment
      most wc dear :)
      Love it too hehe

      Delete
  2. waaaaaaa..... best..best...best...
    so sweeet ....
    meriah giler perkahwinan diaorang...
    terbaekkk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI lylea
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe thanks dear
      c(=

      Delete
  3. cerita lah pulak pasal Que Iz dan Triesya dapat anak please
    -yana-

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI yana
      thanks for dropping by and leave ur comment
      hehe will think about that dear :)

      Delete
  4. OMG...my dream come true....hehehe...best sangat2...so romantic plus sweet...walaupn panjang berjela tapi masih x puas baca lorh....ehmmm nak g honeymoon kat mana Que Ez..? Nak e3 39 pls...panjang2 tau...TQ ratu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI miss anonymous
      thanks for dropping by and leave ur comment
      hehe alhamdulilah ur dream come true hehe
      thanks dear
      hehe xpuas ke? aduh hehe
      in shaa allah dear

      Delete
  5. s0 sweet..i like that..
    lepas ni kita tng0k ben pulak kahwin and triesya n que ez pi honeymoon..heheh
    nk jgak triesya dpt baby..panjangkan ACK hingga 50 p0n diterima.over lebih nk mintak n3 ACK diperbanyakkan...hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI miss anonymous
      thanks for dropping by and leave ur comment
      hehe i like it too
      hehe
      waahhh~ smpi bab 50 engkau! hehe :)

      Delete
  6. oh! my gosh! blush... hahaha
    so sweet que ez n trisha..
    haha.. how about ben n que sha??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi miss anonymous
      thanks for dropping by and leave ur comment
      hehehe me too! blushing! haha
      ben n que sha? will be update soon about them hehe :)

      Delete
  7. dah tamat ke Ratu? Kalau nk sambung sampai siri 41
    sgt-sgt dialu alukan Ratu... suke saangat... bestlah cite
    ni nk tunggu pula cite baru yg seterusnya. mesti lagi mantap utk cite yg lainkan? tk Ratu enjoy baca cite ni...
    dh tak sabar nk baca cite baru yg lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI anor
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe ikutkan hati mmg tamat dear but maybe akan dsmbg haha
      thanks dear :)
      in shaa allah~
      awak semua yg akan tentukan sama ada mantap o x hehe
      hwaiting yach

      Delete
  8. comel2..............hehhehehehehe...dh kawin dh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI mbai
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      eee dah lama xnmpak dia... hahaha

      Delete
  9. ahaaaaa
    melting gila dgn TEH ni haa.
    btw, lelaki yang pakai kemeja bukak butang atas dan seluar putih sangatlah seksi youknowwww..
    *pitam*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear
      welcome :)
      thanks for dropping by and leave ur comment sayang
      hahaha sexy right?
      that y kite buat mcm tu. sje nk buat awak melting . hehehe. gurau je :)

      Delete
  10. ratu,bab 39 x de ekk...bab 40 ada lak....

    ReplyDelete
  11. Cerita ni very nic, cuma grammer, splling, phrasing of english words and adakalanya bahasa malaysia mmpunyai ksilapan. All in all i bagi 4 stars.....:)

    ReplyDelete