Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Saturday 9 June 2012

AKU CINTA KAMU BAB 39









AKU CINTA KAMU BAB 39




Hold me and confort me,
tell me you love me and will never leave,
laugh at my stupid jokes,
cry when I'm sad,
Help me when I need it,
stair at me while I sleep,
and stay with me forever…





TENGKU EZKANDAR HEIDI mengelus rambut isterinya yang masih lena di dalam pelukannya. Bagaikan mimpi Triesya kini sedang tidur lena dipelukannya. Alhamdulilah. Walau banyak dugaan yang mendatang. Walau banyak keperitan yang harus dihadapinya untuk memiliki gadis itu. Namun, kini Triesya sudah sah menjadi isterinya di sisi agama dan undang-undang. Tidak perlu perjanjian dan lakonan. Semuanya nyata dan kehendak diri mereka sendiri.

           Wajah cantik isterinya direnung. Tiada cacat celahnya. Malah semakin direnung semakin cantik dirasakan. Ubun-ubun isterinya dikucup lembut. Menyalurkan rasa kasih dan cintanya di situ. Jika orang kata cinta itu buta. Dia akuinya. Kerana baginya cinta memang buta. Dirinya dan Triesya berasal dari dunia yang berlainan. Dia adalah seorang ahli perniagaan dan Triesya merupakan seorang pramugari dan model sambilan. Dia adalah dari kerabat tengku dan Triesya pula dari kerabat syed dan syarifah. Dia dari latar belakang pendidikan dalam bidang perniagaan. Malahan Triesya pula di dalam bidang perubatan. Dia jatuh cinta pada gadis itu pada pertemuan pertama manakala Triesya tidak. Semuanya jauh berbeza sekali dan ianya bukanlah satu penghalang malahan menyempurnakan mereka berdua dan saling melengkapi.

           “Aku cinta kamu sayang…” Bisiknya lembut dan mengucup bibir seksi isterinya.

           Tengku Ezkandar Heidi meletakkan perlahan-lahan kepala isterinya tidur beralaskan lengannya. Takut-takut jika permaisuri hatinyaitu terbangun. Rosak plannya. Sempat bibirnya sekali lagi dicium sebelum menarik bathrobe di tepi katil dan dipakai. Tubuh isterinya yang terdedah di selimuti dengan comforter tebal dan bibirnya mengukirkan senyuman di saat melihat dada isterinya yang terdedah ada ‘bekas cinta’ nya di situ. Kepalanya digelengkan. Bibirnya mengukirkan senyuman malu. He’s did that? Hahaha.

           Iphone yang berada di atas meja kecil yang berada di sisi katil di ambil dan jam masih menunjukkan ke 3 pagi. Masih awal lagi dan tidurnya pun baru sekejap tadi. Masih terasa penat tubuhnya. Tubuhnya dibawa mendekati sliding door. Screen Iphone ditekan dan Iphone ditekapkan ke telinga. Sempat isterinya yang berada di atas katil dijeling. Tidurnya lena sekali.

           “Hello Burn…”




****Aku Cinta Kamu*****





AKU membuka mataku perlahan dan mengerutkan dahiku memandang ke sekeliling bilik.Kelihatan asing sekali. Bukan bilikku… Badan yang terasa lenguh aku rengangkan. Namun, seketika terbeliak mataku pabila tubuhku kini….. Eeee! Malunya…. Spontan comforter ditarik dan menutupi tubuhku sehingga paras leher.

           “Morning wife…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut  ke telingaku. Spontan aku memandangnya di sisi. Merah mukaku pabila melihatnya yang hanya memakai bathrobe. Aduh. Terbayang kembali adegan kami setelah solat subuh tadi. Kembali berlaku. Aish! Malu~

           “Err. Mor..morning hubby…” Jawabku malu-malu dan menarik comforter menutupi wajahku sedikit. Dia tergelak kecil dan menarik comforter dari menutupi wajahku. Satu ciuman hangat terasa di dahiku.

           “You’re blushing…” Sakatnya dan menaikkan kedua keningnya. Aku menjenggilkan mataku dan mengelengkan kepalaku.

           “I’m not!” Balasku cepat dan memandang ke arah lain. Sekali lagi dia tergelak dan menarik daguku lembut agar memandangnya. Wajahku direnung dan senyuman manis terukir di bibirnya. Rambutku diusap dengan penuh kasih.

           “You’re officially my wife now… Thanks sayang for everything. Thanks for accepted me..” Bisiknya lembut dan mengucup bibirku lembut. Aku menutupkan mataku dan membukanya perlahan. Senyuman kecil terukir di bibirku dan memandangnya.

           “Thanks to you too sayang…” Balasku dan mencium pipinya. Dia tergelak bahagia.

           “This is for my lovely and hottie wife. Breakfast in bed. You like it baby?” Balasnya dan mengambil dulang yang berisi hot chocolate, blueberry juice, baked brunch omelet, extreme veggie scrambled eggs and blueberry muffin. Aku memandangnya dan tersenyum.

           “You’re so romantic hubby…. Aku cinta kamu…..” Balasku dan memeluknya yang masih memegang dulang. Dia tergelak kecil.

           “Manja.” Balasnya dan mencium pipiku lembut. Dulang diletakkan di atas katil dan hot chocolate diberikan padaku. Aku menyambut dan tersenyum memandangnya. Hot chocolate dihirup dan mataku memandangnya yang sedang meletakkan bunga lily putih dicelah telingaku. Tersenyum kecil aku dibuatnya. Kenapa lelaki ini begitu romantic?

           “Hurm?” Soalku hairan pabila di menyuakan mulutnya dekat padaku.

           “I wanna taste that hot chocolate.” Jelasnya. Aku tergelak sendiri. Adeh! Lambat pick up Puan Triesya ni! Aku menyuakan cawan yang berisi hot chocolate ke bibirnya. Namun dia menjauhkan sedikit wajanya dan memandang cawan tersebut. Di pusingkan cawan tersebut. Tersenyum aku dibautnya. Nak juga minum dari bekas bibirku. Tergeleng kepalaku dibuatnya. Ini baru first day ku sebagai isterinya. Lama-lama seperti ini mahu aku terkena diebetis! Haha.

           “I’ve something for you…” Balas encik husband dan mengelap bibirnya dengan napkin. Aku mengerutkan dahi dan memandangnya yang mengambil dua sampul surat yang berada di atas meja di sisi katil. Aku membetulkan dudukku dan comforter yang menutupi tubuhku.  Tengku Ezkandar Heidi tersenyum memandangku.

           “Choose one. Buat umrah or honeymoon to Paris?” Soalnya padaku dan menaikkan kedua keningnya. Aku mengetap bibir. Aduh! Apa ni?

           “Untuk?” Soalku bodoh. Dia tergelak.

           “For our honeymoon baby. Kita belum bincangkan tentang honeymoon kita.” Jelasnya padaku. Aku terbatuk sendiri. Madu bulan ke? Huhuhu.

           “You’ve to choose. Buat umrah or honeymoon?” Soalnya kembali. Aku mengetap bibirku. Jujur. Dahulu memang impianku ingin berbulan madu ke Paris bersama suamiku. Namun, membuat umrah pula adalah impianku kini…. Paris. Sudah pernah aku jejaki. Tanah suci? Belum pernah aku jejaki….

           “Umrah…” Jawabku dengan sebulat keputusan. Suamiku tersenyum manis dan mengucup dahiku.

           “Are you sure sayang?” Duganya lagi. Aku mengetap bibir. Ish. Orang dah pilih tu yakan sajalah. Nak mainkan orang pula.

           “Yes!” Balasku geram. Dia tergelak.

           “Then, kiss me first!” Balasnya. Aku mengigit bibir. Namun aku dekatkan jua bibirku pada bibirnya dan mencium bibirnya. Bukannya rugi pun! Whahaha! Gatal!

           “Thanks sayang… But betul ni tak nak ke Paris? Hurm. Dengar cerita banyak sale tau!” Balasnya nakal. Aku menarik tanganku darinya dan berpeluk tubuh.

           “Bencilah! Suka mainkan orang!” balasku geram. Dia tersenyum dan meletakkan dulang makanan tadi ke meja sisi katil. Tubuhnya di baringkan di sisiku dan aku ditarik ke dalam pelukannya.

           “Erk! Apa ni?” Soalku hairan pabila dia memberikan kedua-dua sampul tadi.

           “I gurau je. Kita akan buat umrah dulu then honeymoon ke Paris. I will do anything for my wife. Even you nak ke hujung dunia sekalipun akan I usahakan.” Jelasnya dan spontan aku menjerit suka dan memeluknya teruja. Wajahnya dicium berulang kali. Suka punya pasal! Haha.

           “Whoa! Barulah nak  sayang huh?” Soalnya dan tergelak. Aku tersenyum.

           “Taklah. Tak honeymoon pun baby tetap sayang dia…” Balasku manja dan mencium pipinya. Dia tersenyum puas.

           “Kalau sayang…. Hubby ‘makan’ sayang boleh?” Soalnya nakal dan ingin menindihku. Spontan aku menjerit dan encik husbandku tidak jadi ingin menindihku kerana kedua telinganya ditutup. Haha!

           “Baby! Nyaringlah!” Adunya dan menutup kedua telinganya. Hahaha. Padan muka!




****AKU CINTA KAMU*****








TENGKU EZKANDAR HEIDI dan Triesya tiba di Madinah setelah 8 jam berada di dalam jet persendirian milik Tengku Ezkadar Heidi menuju ke Jeddah dan 6 jam menaiki kereta menuju ke Madinah. Badan tak payah cakap. Sengal terasa. Namun, keterujaan menuju ke tanah suci memang berkobar-kobar.

           Setiba di hotel Tengku Ekzandar Heidi tersenyum melihat isterinya yang sudah mamai itu. Check in sahaja ke dalam bilik katillah yang dicarinya. Suami entah ke mana. Dia entah ke mana. Asyik sungguh dengan tidurnya.

           Sebagai suami yang masih bertenaga dan cergas kononnya hahaha, Tengku Ekznadar Heidi lah yang menukarkan pakaian isterinya. Haha. Ni jika isterinya tahu mahu telinganya ditarik. Tapi nak buat macam mana. Untuk keselesaan isterinya juga. Setelah pakaian isterinya ditukar. Barulah Tengku Ezkandar Heidi dapat membersihkan diri sebelum turut sama pengsan di sisi isterinya. Haha.

           Untuk hari pertama mereka, tiada aktiviti yang dijalankan. Lagi pula sudah malam dan untuk hari pertama mereka berdua hanya berehat di dalam bilik. 18jam perjalanan amat menyeksa tubuh badan mereka.

           Keesokan harinya, Triesya yang bangun awal dari suaminya terkejut pabila bajunya sudah ditukar oleh Tengku Ezknadar Heidi. Merah muka dibuatnya. Malu tahap gaban dah. Suaminya di sisi yang sedang tidur pulas dipandang. Dikucup lembut dahi lelaki itu. Kasihan sekali suaminya. Sudahlah perjalanan yang jauh, menukarkan pakaiannya dan lengan suaminya itu pula menjadi bantalnya.

           “Aduh! Isteri apalah kau ni Trish! Please behave yourself. You’re married now. Your husband is more important.” Bisiknya perlahan dan mengetuk dahinya. Terasa kesal di dalam hati kerana tidak dapat menjadi isteri yang baik buat suaminya.

           Perlahan-lahan rambut suaminya dibelai dan direnung. Lelaki itu benar –benar kacak. Tiada cacat celahnya. Jika difikirkan balik memang dia bertuah memiliki Tengku Ezkandar Heidi. Package nya memang lengkap seperti ciri-ciri lelaki idamannya. Kacak, kaya, punya kerjaya yang kukuh dan kini lelaki itu mulai mendekatkan dirinya pada agama. Jadi? Apa kurangnya?

           “Sayang?” Panggil suara serak Tengku Ezkandar Heidi dan mengerutkan dahinya memandang isterinya yang duduk bersandar di kepala katil dan memandangnya. Tersentak Triesya dibuatnya. Suaminya dipandang.

           “Ya sayang?” Soal Triesya blur. Tengku Ezkandar Heidi bangun dan duduk di sisi isterinya.

           “Kenapa ni?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan dan mengusap kedua-dua pipi isterinya. Triesya mengelengkan kepalanya dan tersenyum.

           “Baby minta maaf sebab semalam baby tertidur dan biarkan hubby yang tukarkan pakaian baby. I’m so sorry dear.” Luah Triesya serba salah. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan gelengkan kepalanya.

           “It’s okay sayang… Hubby faham. Baby penat. Lagipun apa salahnya hubby tolong tukarkan baju wife hubbykan. It’s not big deal lah baby. Forget it okay.” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan merenung wajah isterinya. Wajah mendung itu mulai tersenyum kecil di saat Tengku Ezkandar Heidi merenungnya.

           “Dah. Dah. Tak payah nak main mata dengan hubby. Nanti hubby tak dapat control diri ni sayang juga yang merana. Jom. Jom. Dah nak masuk waktu ni.” Tengku Ezkandar Heidi beralah dan menjeling jam dinding yang menujukkan lima belas minit lagi akan masuk waktu solat subuh. Triesya tergelak dan mencubit kedua pipi suaminya sebelum berlari masuk ke blik air.

           “Sayang!!!” Jerit Tengku Ezkandar Heidi geram dan mengusap kedua-dua pipinya. Pintu bilik air yang sudah tertutup dipandang. Kedengaran suara isterinya tergelak dari dalam bilik air. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan gelengkan kepalanya.

           ‘How can I live without you sayang?’ Desis hatinya.






****AKU CINTA KAMU****



makam Rasulullah saw


UNTUK hari keduanya kami berdua di bawa oleh seorang pemandu pelancong menziarah makam Rasullulah saw, Saidina Abu Bakar r.a,Saidina Umar r.a dan perkuburan Baqi. Apa yang dapat aku rasakan saat ini tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Betapa aku bersyukur kerana aku berpeluang menjejakkan kasih di sini dan melihat keagunganNYA bersama suamiku.

           Setelah itu, kami pula dibawa melawat ke kawasan luar Madinah. Seperti Masjid Quba, Jabal Uhud, Masjid Qiblatain, Masjid Tujuh, Kilang Percetakan al Quran seterusnya ke pasar kurma.

           
           Sewaktu tiba di Masjid Quba iaitu masjid pertama yang dibina oleh Rasullah saw. Aku tergamam dengan kecantikan  dan kesenian masjidnya.  Masjid Quba telah siap dibina semula dalam tahun 1986. Kerajaan Arab Saudi telah meminta Abdel-Wahed El-Wakil, seorang arkitek Mesir untuk membina semula Masjid Quba. Abdel Wahid asalnya hendak mengekalkan struktur masjid yang lama dan digabungkan dengan bangunan baru. Tetapi Kerajaan Arab Saudi berkeras meruntuhkan bangunan Masjid yang lama.

           Masjid Quba mempunyai dewan solat berbentuk segi empat, dengan sebahagian dewan solat ditempat di tingkat dua. Dewan solat disertakan dengan kawasan kediaman petugas masjid, pejabat masjid, bilik wuduk, kedai-kedai dan juga sebuah perpustakaan.

           Enam buah pintu masuk sebagai tambahan kepada pintu masuk utama di bahagian utara, selatan dan timur masjid ini. Masjid ini mempunyai empat menara, dengan satu menara disetiap penjuru dewan solat. Masjid ini mempunyai kawasan lapang yang boleh dilindungkan dengan bumbung yang boleh dibuka dan ditutup.

           “Subhanaallah! It’s so beautiful…” Luahku pada Tengku Ezkandar Heidi di sisi. Dia tersenyum dan anggukkan kepalanya.

           “Masjid Quba disebut di dalam Al-Quran sebagai masjid yang dibangunkan di atas Taqwa.
‘Jangan engkau sembahyang di masjid itu selama-lamanya, kerana sesungguhnya masjid (Quba' yang engkau bina Wahai Muhammad), yang telah didirikan di atas dasar takwa dari mula (wujudnya), sudah sepatutnya engkau sembahyang padanya. Di dalam masjid itu ada orang-orang lelaki yang suka (mengambil berat) membersihkan (mensucikan) dirinya dan Allah Mengasihi orang-orang yang membersihkan diri mereka (zahir dan batin) [9:108]’” Jelas suamiku. Tercengang aku memandangnya. Dia menaikkan keningnya memandangku dan tersenyum.
          
           “Why? Tak percaya yang hubby you berdiri di hadapan you saat ni?” Soalnya dan tersenyum. Aku tergelak kecil.

           “Hubby betul-betul dah berubah and I’m happy for that…” Jelasku ikhlas.

           “Thank you sayang. Alhamdulilah. Harap ianya akan kekal dan semakin bertambah ilmu di dada ni…” Jelasnya padaku dan mengucup tanganku.

           “Jom masuk. kita solatlah sekali. Nabi Muhammad saw pernah bersabda: Sesiapa yang bersuci (mengambil wuduk) di rumahnya kemudian pergi ke masjid Quba' lalu mendirikan sembahyang di dalamnya, ganjarannya samalah dengan pahala ibadat Umrah. (Tirmizi: Sembahyang: 298. Ibnu Majah: Iqamat dan Sunatnya: 1401. Ahmad: Musnad Makkiyyin: 15414.)” Jelas Tengku Ezkandar Heidi. Aku tersenyum lebar. Dia benar-benar sudah berubah dan aku sukakan perubahannya itu. Kepalaku dianggukkan dan kami sama-sama menapak masuk ke dalam masjid.


           Setelah melawati Masjid Quba, Jabal Uhud, Masjid Qiblatain, Masjid Tujuh dan Kilang Percetakan al Quran kami seterusnya menuju ke pasar kurma. Pasar yang menempatkan pelbagai jenis dan saiz kurma. Biasanya pasar ini akan menjadi perhatian para pelancong. Iaitu Madinah Dantes Market yang terletak di pusat kota, sekitar 600 meter arah selatan dari Masjid Nabawi, tepatnya di kawasan Qurban.

           Pasar kurma ini dibangun tahun 1982 oleh Pemerintah Arab Saudi. Pasar ini dibuka mulai pukul 08.00 hingga 22.00 waktu setempat. Di sini, hampir semua jenis kurma bisa diperoleh, paling tidak ada 26 jenis kurma. Tapi tak hanya kurma. Makanan olahan dari kurma pun boleh didapati. Misalnya coklat isi kurma, kurma isi kacang, kismis, serta biskuit isi selai kurma.

           “Can we taste it?” Soalku pada Tengku Ezkandar Heidi di saat kami berada di sebuah kedai yang menjualkan pelbagai jenis kurma. Kurma yang berada di hadapan kami saat ini adalah kurma nabi ataupun kurma Ajwa. Ianya merupakan kurma yang terbaik sekali. Kerana aku pernah terbaca satu hadis:
‘'Barang siapa di waktu pagi makan tujuh butir kurma Ajwa, pada hari itu ia tidak akan kena racun maupun sihir.’

           Betul ataupun tidak aku sendiri kurang pasti. Wallahualam~

           “Can we taste it?” Soal Tengku Ezkandar Heidi kepada seorang pekerja yang melayan kami.

           “Sebentar ya pak. Saya tanya sama sayid dulu.” Jawab pekerja tadi dan mendekati boss nya. Aku mengerutkan dahi. Eh! Eh! Mamat indo ke?

           “Mamat indo ke?” Soalku hairan pada suamiku. Suamiku tersenyum dan berbual dengan pemandu pelancong kami.

           “Encik Amin kata memang banyak pekerja Indonesia yang bekerja di sini. Mungkin sebab dia dengar kita cakap bahasa Melayu tadi. That’s why dia berbual dalam bahasa Indo.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi kepadaku. Aku menganggukkan kepalaku. Sampai ke sini mereka mencari kerja. Aku memang tabiklah.

           “Tapi kenapa nak tanya pada boss dia dulu?” Soalku hiaran.

           “Di sini, biasanya tidak semua penjual membolehkan untuk mencuba kurma. Biasanya penjual akan mengatakan 'haram' untuk dua jenis kurma tersebut kecuali kita memang ingin benar-benar membelinya atau kita minta izin dulu ke si penjual dengan menggunakan bahasa isyarat "Halal" sambil memegang buah kurma, jika dibilangnya halal maka tentunya untuk merasa sudah diperbolehkan.kalau katanya haram maka jangan dimakan sebab kita dilarang makan benda yang diharamkan oleh si penjual. Kiranya tak berkatlah. Kira mencurilah tu.” Jelas suamiku. Aku anggukkan kepala tanda faham dan lelaki tadi datang mendekati kami.

           “Ya halal pak.” Jelasnya pada kami. Tengku Ezkandar Heidi mengucapkan terima kasih dan memberikan aku satu buah kurma dan satu padanya. Di saat merasa kurma nabi tersebut jujur aku sendiri merasa kurma jenis ini memang sebab. Rasanya lebih manis dan kulitnya agak tebal. That’s why kot dia mahal.

           “Nak yang ni tak sayang?” Soal Tengku Ekznadar Heidi kepadaku. Aku anggukkan kepala.

           “Okay kita ambil yang kurma jenis ni dan kurma yang diisi kacang almond dan coklat tadi.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi kepada pekerja tadi.
          
           Aku memandang ke sekeliling pasar. Apa yang aku dapatkan pasar ini agak sibuk kerana menjadi tumpuan para pelancong  yang ingin membeli oleh-oleh untuk dibawa pulang.

           Zap!

           Spontan mataku terhenti pada sekujur tubuh dan mataku tidak beralih darinya. Dia tersenyum memandangku dan memlambaikan tangannya padaku. Aku tersenyum dan membalas senyumannya.

           “Eh baby. Nak ke mana?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan dan menarik tanganku lembut.

Akhbar =)


           “Tu…” Tunjukku dan memuncungkan bibirku pada budak lelaki tadi yang comel memakai ihramnya. Tengku Ezkandar Heidi mengerutkan dahinya dan tidak lama dia juga turut tersenyum pabila budak lelaki tadi tersenyum memandangnya.

           “Come…” Panggilku dan melambainya. Dia tersenyum memandnag kami dan mendekatiku. Aku membongkokkan tubuhku di saat dia berada di hadapanku.

           “Hei little cute boy. What is your name?” Soalku lembut padanya dan mencubit pipinya. Dia tergelak.

           “Hi pretty. My name is Akhbar.” Balasnya dengan pelat budaknya. Aku tergelak. Terbuai dengan keletahnya.

           “Hi Akhbar. My name is Triesya. Nice to meet you.” Balasku padanya. Dia tersenyum  dan memandang Tengku Ezkandar Heidi di sisi yang turut sama membongkok sepertiku.

           “Hi dude. I’m Tengku Ezkandar. Her husband. No flirting huh!” Balas Tengku Ezkandar Heidi nakal kepada budak lelaki tadi dan mengenyitkan matanya. Tergelak budak lelaki tadi dibuatnya. Geramnya aku! Boleh tak aku bawa balik budak ni? Hahaha.

           “Akhbar? Where have you been?” Soal suara satu suara wanita kepada Akhbar dan memegang kedua-dua pipi budak lelaki tadi.

           “I’m just standing there and waiting for you.” Balasnya dengan petah. Aku tersenyum dan berdiri tegak seperti Tengku Ezkandar Heidi.

           “Next time please don’t do like this again.” Balas ibunya mungkin. Akhbar hanya tersenyum dan anggukkan kepalanya sebelum memandang kami.

           “This is my new friend.” Jelasnya pada ibunya dan memandang kami. Spontan ibu kepada Akhbar berdiri tegak dan menadang kami berdua dengan senyuman di bibir.

           “Ouh. I’m sorry if my son disturbs you guys.” Balasnya kesal.

           “Eh. No! He’s okay. He was so cute.” Balasku cepat. Ibu kepada Akhbar tergelak kecil.

           “Thanks dear and once again. I’m sorry. Akhbar say bye to this sweet couple. We’ve to go.” Balas ibunya dan menyuruh Akhbar mengucapkan selamat tinggal kepadaku dan suami. Akhbar tersenyum dan melambaikan tangannya.

           “Bubbye!” Balasnya dan melambaikan tangannya sebelum berlalu pergi. Aku turut membalas dan melambaikan tangan.

           “Hubby..” Panggilku manja pada Tengku Ezkandar Heidi. Dia menaikkan keningnya dan mengengam tanganku.

           “Carikan I baby boy macam Akhbar boleh?” Soalku padanya. Dia tergelak dan mencuit daguku.

           “Nak buat apa cari? Kita buatlah…” Balasnya nakal dan mengeyitkan matanya sebelum berlalu pergi meninggalkan aku sebelum tanganku sampai ke badannya. Hahaha.






***AKU CINTA KAMU****






HARI KETIGA kami dimulakan dengan mandi sunat ihram dan ziarah wida` pada waktu pagi sebelum bersiap sedia dengan pakaian ihram dan akan keluar dari hotel untuk ke menuju ke Mekah. Kami singgah di Masjid Bir Ali untuk solat sunat ihram dan seterusnya melakukan niat umrah. Perjalanan diteruskan sebaik selesai dan jemaah dijangka tiba di Mekah selepas solat Asar. Setiba di Mekah kami terus menuju ke hotel untuk berehat dan kami akan memulakan Tawaf Umrah selepas 1 jam tiba di Hotel. Mutawwif membawa dan memimpin kami ketika melakukan tawaf dan saei umrah. Selesai mengerjakan tawaf dan saei barulah kami pulang ke hotel untuk berehat.


           Hari ketiga yang dipenuhi dengan aktiviti namun cukup menenangkan jiwaku. Perasaan yang tak mungkin akan aku rasai jika berada di tempat lain selain di tanah suci ini. Melakukan ibadat bersama suamiku memang cukup bermakna sekali… Alhamdulillah~


           Kemudian, di hari keempatnya, kami melawat tempat-tempat yang bersejarah seperti menziarahi Jabal Thur, Padang Arafah Jabal Rahmah, Nameirah, Mina, Jamarat, Muzdalifah, Jabal Nur dan seterusnya bermiqat di Jaranah. Setelah itu kami sempat mengerjakan umrah sunat dan melakukan mandi sunat ihram.

          
           Jabal Thur merupakan tempat suci di dataran Sinai. Di sinilah Nabi Musa alaihisalam berbicara dengan Allah Taala sebagaimana yang dinyatakan di dalam al Quran yang bermaksud; “Sesungguhnya aku inilah tuhanmu, maka tanggalkanlah kedua terompahmu sesungguhnya kamu berada di lembah suci, Thuwa"

           Kawasan ini terletak pada ketinggian 2285 meter daripada permukaan laut. Udaranya yang dingin dan nyaman terserlah apabila seringkali diliputi salji pada musim sejuk di puncaknya. Kawasan ini juga menempatkan Makam Nabi Salleh, dan Nabi Harun alaihuma salam. Kawasan ini juga terdapat lembaran sejarah keingkaran Samiri di mana terdapat patung I'jil (anak lembu yang disembelih oleh Samiri) ketika Nabi Musa selesai bermunajat kepada Allah selama 40 hari di atas bukit. Di sini jugalah dikatakan terdapatnya pohon suci yang telah dinyatakan di dalam al Quran sebagaimana firman-Nya ;
"Dan pohon kayu keluar dari Thur Sina (pohon Zaitun) yang menghasilkan minyak, dan dan sumber makanan bagi orang yang makan"

           Hari kelima kami pula, dimulakan dengan menziarahi  Ladang Tenusu Unta yang mana kami berpeluang meminum susu unta walaupun pada mulanya aku sukar untuk menelan susu tersebut kerana factor unta yang memang aku semacam haha. Selain itu kami juga menlawati Muzium Kaabah, dan seterusnya bermiqat di Hudaibiyah.

           Hari keenam dan juga merupakan hari terakhir kami yang dihabiskan dengan melakukan Tawaf Wida dan setelah selesai melakukan tawaf wida kami terus ke terbang ke Paris. Perjalanan yang mengambil masa berjam-jam lamanya membuatkan aku terlena sepanjang perjalanan di sisi encik suami.





****AKU CINTA KAMU****






SETIBA di CDG airport ataupun Charles De Gaulle airport, juga dikenali sebagai "Lapangan Terbang Roissy" , Paris pada jam 10 malam mengikut waktu Paris. Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya dijemput oleh dua orang suruhan Tengku Ezkandar Heidi yang akan menjadi pemandu mereka selama mereka berada di Paris.

 Hotel Fouquet Barrier


           Mereka berdua dibawa ke Hotel Fouquet Barrier. Iaitu merupakan sebuah hotel mewah yang berada di tengah-tengah kota Paris. Mahal. Namun, cukup memuaskan hati Tengku Ezknandar Heidi Dan isterinya. Baginya keselesaan amatlah penting memandangkan ini adalah bulan madu mereka. Jadi haruslah menetap di hotel yang selesa.

Chambier Excutive 


           Setelah check in, Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya memasuki bilik yang akan diduduki mereka selama 3 hari di situ. Bermula hari itu, esoknya dan lusa. Menapak masuk saja ke dalam bilik mereka. Triesya sudah tergamam. Bilik Chambier Excutive tersebut benar-benar kelihatan mewah dengan sentuhan warna gold. Biliknya tidaklah sebesar president suite di hotel mewah milik keluarga Tengku Ezkandar Heidi namun sudah cukup besar buat mreka berdua kini.
          
           Tengku Ezkandar Heidi menganggukkan kepalanya kepada bell boy yang mengangkat luggage mereka dan memberikan tip buat lelaki tersebut. Setelah lelaki itu keluar Tengku Ezkandar Heidi mengunci pintu dan melihat isteirnyayang meletakkan handbag di atas meja solek sebelum mendekati sliding door dan dibukanya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum. Wajah isterinya saat itu benar-benar kelihatan teruja.

           Triesya membukan sliding door bilik tersebut. Bahunya diusap kerana terasa sejuk namun pemandangan yang terbentang cantik di hadapannya benar-benar membuatkan dirinya teruja. Bukan tidak pernah melihat keindahan kota cinta itu namun sebelum ini dia tidak mengamatinya seperti saat ini. Lebih-lebih lagi bilik mewah yang diduduki mereka itu benar-benar mempunyai pemnadangan yang cantik.

           “You like it?” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut kepada isterinya. Pinggang ramping isterinya dipeluk dari belakang dan dagunya disandarkan ke bahu isterinya.

           “I like it so much! Thanks sayang…” Balas Triesya dan turut mengusap lembut tangan suaminya berada di pinggang. Kepalanya disandarkan pada dada sasa suaminya sambil mereka berdua menghayati pemandangan indah di hadapan mereka. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum melihat keletah manja isterinya. Lebih manja dari sebelum mereka berkahwin.

           “If I could stop the time…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut. Suasana saat itu dirasakan begitu romantic sekali. Triesya tersenyum.

           “Jom mandi…” Ajak Triesya dan meleraikan pelukan suaminya di pinggang dan menuju ke bilik air.

           “Hah?” Soal Tengku Ezkandar Heidi blur dan memandang isterinya yang menapak masuk ke dalam bilik air. Keningnya dikerutkan dan cuba mencerna apa yang isterinya katakan tadi.

           “Jom mandikan?” Bisiknya pada dirinya sendiri. Sekejap Cuma bibirnya spontan mengukirkan spontan.

           “Hubby…” Panggil Triesya dari dalam bilik air.

           “Ya sayang.. Hubby datang…” Jawab Tengku Ezkandar Heidi dan tersenyum lebar.






****AKU CINTA KAMU****





HARI kedua di Paris aku dan Tengku Ezkandar Heidi melakukan aktiviti `window shopping’ di gedung dan butik tersohor yang berceracak di serata pelusuk Kota Paris terutama di sekitar Champs …lysÈes yang sungguh mempersonakan. Di sini jangan terkejut jika terlihat ratusan manusia berbaris panjang untuk memasuki butik eksklusif kerana itu memang budaya membeli-belah di sini. Sanggup berbaris panjang demi shopping. Okay serious gila. Even aku sendiri tak sanggup. Tapi itulah budaya mereka.

           Jika datang ke Paris bagaikan tidak sah jika tidak menjelajah ke seluruh Kota Paris, apatah lagi seharian suntuk terpaksa dihabiskan di kampung `factory outlet’ di val d’Europe atau lebih dikenali sebagai La Vallee Village yang terletak di pinggir ibu negara Perancis, Perkampungan ini menempatkan butik  yang hampir kesemua produk berjenama terkenal dunia dan sentiasa menawarkan potongan harga istimewa - sekitar 30 hingga 40 peratus lebih murah berbanding di tempat lain. Could you believe that?

           Aku hanya mampu tergelak memandang suamiku yang duduk atas sofa dengan muka cemberutnya. Cemberut 14 depa. Tapi aku rasa dah berdepa-depa dah. Mana taknya kalau dia menjadi mangsa aku untuk memegang segala beg kertas hasil aku membeli belah. Tak cukup dengan dua orang orang suruhannya. Siap dia yang turut sama menolong mengangkat. Tadi bukan main lagi.

           ‘Just ambil apa yang sayang nak. On me…’

           Tengok-tengok baru berapa butik yang aku masuk dia dah surrender. Mula-mula je semangat nak temankan aku di sisi. Bagi pendapat itu ini. Last-last situlah tempatnya. Sofa! Hahaha.

           “Sayang marah?” Soalku padanya lembut. Dia tersenyum nipis.

           “Tak sayang… Go on. Hubby ada di sini.” Balasnya beralah. Sekali lagi aku tergelak.

           “Tak larat eh?” Soalku padanya dan duduk ribanya. Entah kenapa aku ingin mengodanya saat ini. Dia tersenyum lebar. Tahulah tu. Sukalah tu! Sejak berkahwin sisinya yang suka bermanja jika ada peluang sedikit sebanyak mulai sudah difahami olehku.

           “Kalau sayang minta hubby lari sepuluh round padang bola pun hubby sanggup. But shopping? This much? Huh. …” Balasnya dan memandang ke beg-beg kertas shopping ku  sebelum menyandarkan kepalanya di bahuku. Aku tergelak.

           “Alarh sayang. Ni baru sikit je. Masih banyak lagi… mummy Merissa, mummy Melissa, Que Sha, nenda, nenek, granny…”

           “Okay. Okay. Okay sayang. Just go on. Silalah layan diri ya. Hubby dah tak sanggup!” Potongnya dan mengangkat kedua tangannya tanda berlaah. Aku tergelak dan berdiri. Sempat pipinya dicium.

           “Patutlah daddy merungut setiap kali mummy shopping. Apalah nasib…” Bisiknya perlahan namun mampu didengari oleh telingaku. Spontan aku menoleh dan mengerutkan dahiku memandangnya.

           “Apa sayang?” Soalku ingin tahu. Dia tersengih dan gelengkan kepalanya.

           “Err. Takde sayang.” Balasnya pantas. Nampak takut je dengan aku. Muka aku saja aku seriuskan. Tapi dalam hati nak ketawa golek-golek kat depan dia. Muka dah cuak sangat. Hahaha.






****AKU CINTA KAMU*****






AKU mengerutkan dahi memandang sekeliling bilik. Kelibat suamiku tidak kelihatan. Bangun saja dia tiada di sisi. Tadi, setelah balik dari window shopping dan lunch kami berehat di hotel sehingga terlelap. Penat sangat nak seharian membeli belah dan dia? Penat mengangkat! Hahaha.

           Aku mencapai bathrobe rona pink di sisi katil dan memakainya. Diikat dan menuju ke bilik air. Mana tahu Tengku Ezkandar Heidi sedang mandi. Telinga didekatkan ke pintu bilik. Namun, hampa tiada bunyi air yang kedengaran.

           “Hubby ?” Panggilku dan membuka pintu bilik air. Namun dia tetap tiada di situ. Aku mengeluh dan menutup kembali pintu bilik air. Iphone yang berada di atas meja diambil dan terdapat message darinya.

+Wife… Hubby keluar sekejap. Sorry tak bangunkan sayang. You look so tired. I’m sorry. Aku cinta kamu sayang.

           Aku mengeluh. Keluar ke mana? Sampai hati tinggalkan aku sendiri. Aku mendudukan diri di atas katil dan merenung ke atas siling bilik. Terasa nak menangis je. Mataku memandang ke atas meja solek dan pandang pula pada pintu bilik. Namun, seketika mataku kembali memandang ke meja solek dan kelihatannya ada dua buah kotak besar di situ. Aku mengerutkan dahi. Siapa yang punya?

           Tubuhku aku bawa dekat pada meja solek dan memandang ke dua buah kotak rona silver tersebut. Keningku dikerutkan di saat melihat ada kad kecil diselitkan di atasnya. Kad ku capai dan di baca.

Dear wife,

Wear this and let’s have a romantic candle light dinner with me.
By 8pm.

Love,
Husband.

           Bibirku mengukirkan senyuman. Tengku Ezkandar Heidi. Penuh dengan pelbagai sikap romantisnya. Kotak besar tadi ku buka dan kelihatan evening dress sleevless rona merah. Aku mengeluarkan dress tersebut dan mengenakannya pada tubuhku dan memandang ke cermin. Okay serious kena mengaku yang Tengku Ezkandar Heidi memang expert di dalam bab memilih dress. Cantik sekali.

           Sebuah kotak lagi dibuka dan ianya merupakan sepasang high heels dari jenama Chanel rona merah dan juga skaf jenama dan rona yang sama. Spontan aku mengukirkan senyuman. Kenapa dia begitu romantic?






****AKU CINTA KAMU****







TENGKU EZKANDAR HEIDI yang sejak tadi merenung isterinya terasa tak tentu arah. Jujur. Isterinya saat itu terasa begitu cantik dan mengoda sekali. Terasa ingin sahaja Triesya dibawa kembali ke dalam blik. Namun ketara sangat dirinya gelojoh dan nanti rosaklah plannya.

           Tengku Ezkandar Heidi cuba untuk berdehem dan meneruskan makannya. Cuba untuk menghalau perasaan ‘itu’ jauh-jauh saat ini. Plannya harus dilaksanakan malam ni. Jika tidak buat penatlah dia merancang kesemuanya.

           “Why?” Soal Triesya lembut pabila perasan akan pandnagan suaminya kepadanya. Sejak di dalam blik sehinggalah kini lelaki itu tidak sudah-sudah merenungnya.

           “Arh? Err.. Hurm. You look beautiful and stunning sayang. I can’t take my eyes from looking at you…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi gugup dan jujur. Triesya tersenyum kecil dan memegang jemari suaminya yang berada di atas meja.

           “Thanks to you for this lovely dress.” Balas Triesya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan mencium lembut jemari isterinya.

           “I’d do anything for you sayang….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi. Triesya tersenyum manis.

           Usai makan malam, Tengku Ezkandar Heidi membawa Triesya ke suatu tempat. Mata isterinya ditutup dengan tali leher miliknya dan Triesya memeluk Tengku Ezkandar Heidi kerana tidak mampu untuk melihat pabila berjalan.

           Hampir 10 minit menaiki kereta dan 5 minit berjalan kaki, akhirnya Triesya merasakan yang suaminya berhenti pada sutu tempat. Keningnya dikerutkan. Entah apa yang suaminya ingin lakukan.

           “Okay sekarang sayang boleh tengok.” Arah Tengku Ezkandar Heidi dan membukakan ikatan tali lehernya pada mata isterinya. Triesya mengecilkan matanya sedikit kerana terasa sakit pabila ditutup matnya dengan kadar masa yang agak lama.

           Saat mata Triesya dibuka , kelihatannya mereka kini berada di sebuah padang dan terdapat sebuah tikar dan di atasnya ada lilin yang dibentuk menjadi bentuk love dan terdapat sejambak bunga lily. Triesya tersenyum dan memandang suaminya di sisi.

           “Come have a sit dear…” Ajak Tengku Ezkandar Heidi dan menarik isterinya agar duduk di atas tikar tersebut. Triesya hanya menurut dan duduk bersandarkan dada suaminya. Terasa Tengku Ezkandar Heidi memeluknya dari belakang.

           “This is for you sweetheart…” Bisik Tnegku Ezkandar Heidi lembut dan menyerahkan jambangan bunga lily tersebut kepada Triesya. Sempat pipi isterinya dikucup lembut. Triesya tersenyum lebar dan mendekatkan hidungnya pada bunga tersebut. Tercium bau haruman bunga lily tersebut. Di saat Triesya mengangkat wajahnya dia tergamam sendiri.


           “What the?” Soalnya tidak percaya pabila di hadpaan mereka kini adalah menara Eiffel yang berada tidak jauh dari mereka. Suaminya di sisi dipandang.


Eiffel Tower


           “Sayang? Is that Eiffel?” Soal Triesya. Tengku Ezkandar Heidi tergelak dan meletakkan dagunya pada bahu Triesya.
          
           “Yes dear…” Balasnya dan tersenyum. Triesya kembali memandang ke depan dan mengamiti pemandangan indah di hadapannya. Indah sekali pabila melihat menara Eiffel di waktu malam. Lebih-lebih lagi di tengah-tengah padang seperti ini dan bersama lelaki dicintainya.

           “I was planned to bring you there. But with this dress? Nahhh… It’s okay.” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan memandang tubuh seksi isterinya. Triesya tergelak kecil ada betulnya kata suaminya. Nak pakai dress macam ni pergi ke menara Eiffel tu? Memang gila. Haha.

           “But planned nak duduk di padang macam ni dan padang Eiffel memang idea hubby. Romantic kan?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut. Triesya menganggukkan kepalanya dan tersenyum.

           “It was so romantic dear…” Bisik Triesya. Menara Eiffel kembali dipandang.

           “Wanna know something interesting about Eiffel?” Soal Tengku Ezkandar Hieidi kepada isterinya. Triesya menganggukkan kepalanya dan memegang kelopak bunga lily yang berada di tangannya.

           “Lif memang diperlukan untuk bangunan setinggi ini untuk mengangkut pelawat ke atas dan ke bawah. Baby nak tahu? Jika semua lif Menara Eiffel ini dihitung jumlah kegunaan tahunannya adalah bersamaan dengan 2 setengah kali mengelilingi dunia atau lebih daripada 103,000 km…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi sungguh. Spontan triesya memandang suaminya dna mengerutkan dahinya. Tak sangka yang sebegitu sekali penggunaan lif tersebut.

           “Serious?” Soal Triesya tidak percaya. Tengku Ezkandar Heidi menganggukkan kepalanya dan mengusap rambut isterinya.

           “Then apa lagi yang interesting about Eiffel?” Soalku padanya. Dia tersenyum.

           “This Eiffel akan bergoyang sedikit apabila hari berangin.But pada tahun 1999, kejadian ribut telah menyebabkan ia bergerak 13 sm dari kedudukan asalnya. Malah matahari juga boleh menyebabkan menara ini condong sehingga 18 sm. Interesting huh?” Jelas Tengku Ezkandar Heidi dan menaikkan keningnya. Triesya terlopong dan memandang Eiffel di hadapannya.
          
           “Rasa takut pula nak naik menara Eiffel tu…. Mahu menara tu bergoyang dan kita jatuh. Ish. Minta simpang.” Luah Triesya. Tengku Ezkandar Heidi tergelak.
          
           “Ajal dan maut tu ditangan-NYA. You should not think like that dear.” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan mencium dahi isterinya. Triesya tersenyum nipis. Malu pabila ditegur oleh suami sendiri.

           “So apa lagi yang menarik about that Eiffel tower?” Soal Triesya kembali. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum. Isterinya benar-benar berminat akan cerita mengenai Eiffel tersebut.

           “Bukan setakat manusia je nak belaian. But this Eiffel also.” Balas Tengku Ezkandar Heidi. Triesya mengerutkan dahinya.

           “Arh?” Soalnya hairan.

           “This tower akan dicat semula setiap 7 tahun, tetapi bukanlah sebarang cat yang akan digunakan. After discussion, warna tembaga dengan variasi 3 tona telah dipilih kerana kombinasi 3 warna yang berbeza ini dianggap berpadanan dengan warna lagit Paris. So yah! That’s why colour Eiffel Tower macam tu.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi. Triesya menganggukkan kepalanya dan tersenyum.

           “Macam mana hubby tahu tentang semua ni?” Soal Triesya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum nakal.

           “Internet! Hahaha.” Jawabnya dan menujukkan IPAD ditangan. Spontan Triesya mencubitnya dan turut sama tergelak.

           “Patutlah tahu je tentang Eiffel ni…” Balas Triesya geram.

           “You are my sugar rush, my cocaine bliss, my illegal high, my perfect kiss. You’re an addiction that I always fail to resist…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut pada telinga isterinya. Triesya menoleh memandang suaminya. Wajah kacak itu direnung.

           “Aku cinta kamu sayang...  As long as we are together, I have everything I need…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lagi dan mencium dahi isterinya. Triesya hanya membiarkan dan merenung suaminya. Suka diperlakukan sebegitu.

           “I want you for always…days, years, and eternities Triesya…” Bisiknya lagi dan mencium kedua mata isterinya.

           “I don’t know how long I will love you, but…it will be forever…” Bisiknya dan mencium kedua-dua pipi isterinya pula. Triesya pula semakin berdebar. Tubuhnya kini sudah dipusingkan dan menghadap suaminya. Kedua tangannya bergayut pada leher lelaki itu.

           “You are more than love to me; you are everything sayang….” Bisiknya dan kali ini bibirnya pula menjadi mangsa bbirnya. Bibir mulai menjadi satu dan cinta semakin berterbangan di udara mengiringi kisah cinta mereka….







****AKU CINTA KAMU****






AKU mengusap tubuhku yang terasa dingin. Suasana pemanangan kota Paris pada waktu malam di bawah sana dipandang. Terasa tenang… Satu keluhan dilepaskan. Di atas segala cubaan dan dugaan yang aku tempuhi kini menjanjikan kebahagiaan kepadaku.

           Aku mungkin pernah terasa hidupku hancur dan tidka bermakna sebelum ini. Namun kini? Semuanya bagaikan hidup semula. Terasa hidupku menjadi sempurna dan lengkap kini.  Kerana apa? Pastinya kerana suamiku yang tercinta….

           “Sayang….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi ke telingaku dan mengucup cuping telingaku lembut. Aku tersenyum dan mengeliat kecil. Terasa pelukannya pada tubuhku semakin dieratkan.






***aku cinta kamu****







TENGKU EZKANDAR HEIDI merenung tubuh isterinya yang kelihatan seksi dengan memakai baju kemeja long sleeve rona putihnya. Kemejanya yang besar dan tidak terbutang di atas membuatkan Triesya begitu seksi saat ini. Lebih-lebih lagi pabila rambut isterinya dilepaskan.

           “You looks sexy on my shirt sayang…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi pada telinga isterinya. Rambut isterinya ditarik lembut dan diletakkan ke sebelah kanan. Manakala bibirnya pula mulai menjalar ke leher kiri isterinya. Tersenyum kecil Tengku Ezkandar Heidi pula banyak tanda di situ. Pastilah kerjanya. Haha. Itu yang seronoknya ada isteri memakaai tudungdan menutup aurat. Pada masa yang sama boleh sembunyikan segala love bite. Haha.
          

           “You’re so naughty sayang… Tak bagi I rehat…” Balas Triesya manja. Tengku Ezkandar Heidi tergelak.

           “There is no rest on our honeymoon dear…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi nakal. Triesya tersenyum manja dan menutup matanya. Turut sama terbuai dengan belaian suaminya.

           “You complete me…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut.

           “Hurm?” Balas Triesya dengan mata yang tertutup.

           “I need you now sayang….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi dan sekelip mata Triesya berada di dalam dukungan Tengku Ezkandar Heidi dan….







***aku cinta kamu****







BEN memusing-musingkan handphone Samsungnya di atas meja. Jam tangan dijeling. Sudah lambat setengah jam. Jika diikutkan  dirinya memang akan ditinggalkan begitu sahaja. Pantang bagi jika tidak menepati masa. Namun, entah kenapa dia masih duduk di situ dan setia memandang ke pintu masuk café. Dia sendiri tidak tahu kenapa. Mungkin kerana dia….

            “Hi sayang…” Bisik Tengku Erissa Hani pada telinga Ben. Spontan Ben menjauhkan tubuhnya sedikit dari tubuh Tengku Erissa Hani. Wajahnya kemerahan kerana malu dan marah. Tengku Erissa Hani tergelak kecil dan mengambil tempat di hadapan Ben. Dia tahu yang Ben tidak suka digoda dan disentuh. Entah kenapa, jika dulu dengan Triesya selamba sahaja lelaki itu memeluk dan memegnag tangan Triesya. Namun, dengan dirinya? Ish. Binggung terasa pabila difikirkan.

            “You ni Islam kan? Apa  salahnya bagi salam. Pada masa yang sama you juga mendoakan kesejahteraan I…” Marah Ben dan mendengus. Tengku Erissa Hani yang menjulingkan matanya ke atas dan menutup telinganya dipandang penuh geram.

            “Ya. Ya. Sorry ustaz Benjamin. I salah. Asalamualaikum wbt….” Balas Tengku Erissa Hani dan tersengih. Wajah Ben yang tegang di pandang. Dia tahu Ben geram padanya. Sudahlah lambat. Boleh pula lupa nak bagi salam. Memang sewel! Bukan disengaja. Dia terlupa kerana sejurus sahaja melihat Ben dia menjadi teruja semacam. Hahaha. Gatal lebih! Dahlah meeting tadi bersama lecturer lain di batalkan sahaja dan berkejar ke sini demi Ben.

            “Walaikumsalam wbt. Entah bila you nak berubah Que Sha.” Balas Ben kesal dan mengelengkan kepalanya. Tengku Erissa Hani mengerutkan dahinya. Berubah?

            “Berubah?” Soal Tengku Erissa Hani hairan.

            “You… Hurm. You orderlah dulu.” Balas Ben namun terpaksa di simpan dulu keraa seorang waiter datang mengambil order Tengku Erissa Hani. Setelah order di ambil tengku Erissa Hani menaikkan keningnya pada Ben agar menyambung kata-katanya. Ben mengeluh.

            “Sampai bila nak dress macam ni? Free hair. Rambut berkarat. Seksi. Tak malu ke? Cubalah you tutup aurat tu sikit. Like your mum and Triesya.” Tegur Ben dan memandang Tengku Erissa Hani yang tercengang. Tengku Erissa Hani meneguk liurnya yang terasa kelat! Terasa wajahnya bagaikan disimbah denagn cat rona merah. Terasa malu ditegur sebegitu rupa oleh lelaki yang dicintainya da pada masa yang sama adalah seorang muallaf! Siapa kata dia tidak teringin memakai tudung dan menutup aurat seperti mummy dan kakak iparnya? Teringin sekali. Namun, mungkin kerana hatinyabelum di bukakan lagi. Orang kata nak menutup aurat dan bertudung ni kena menjaga tingakh laku. Seperti kakak iparnya yang sudah berubah menjadi lebih ayu dan lembut. Terasa sejuk hatinya. Bukan seperti dirinya.

            “Errrrr…” Tengku Erissa Hani mengaru-garu kepalanya kerana tidak tahu ingin membalas apa.

            “I…”

            Kring!



            Kring!



            Kring!



            Tengku Erissa Hani terhenti cakapnya pabila handphone Samsung Ben berdering menandakan ada panggilan masuk. Ben menunjukkan kelima jarinya agar Tengku Erissa Hani diam pabila melihat nama si pemanggil. Tengku Erissa Hani mengetap bibirnya dan menjadi pendengar sahaja.

            “Hello amma?” Sapa Ben dan memandang Tengku Erissa Hani yang turut memandangnya. Jujur dia sendiri terasa berdebar pabila ammanya menelefon kerana Puan Lucy jarang sekali menelefonnya jika tiada yang penting dan rindu padanya.

            “Ben? You’ve to go back to DC right now. Your appa admitted to ward. Heart attack!” Balas ammanya. Spontan Ben duduk tegak. Ada kerutan di dahinya. Tengku Erissa Hani pula semakin membuak-buak hatinya ingin tahu apa yang membuatkan Ben risau sebegitu sekali.

            “What?! Heart attack?! But why amma?” Soal Ben terkejut. Terasa ingin luluh jantungnya di saat appanya dimasukkan ke dalam hospital kerana sakit jantung. Amma dan appanya yang menetap di Washington DC itu sesekali akan dilawat oleh Ben. Ammanya mengeluh.

            “He’s shock because he get knows that you’re converting to Islam.” Jelas ammanya. Ben mengeluh. Bukan dia tidak memaklumkan hal itu kepada appanya. Ada. Namun, ditentang oleh lelaki itu. Berbanding dengan ammanya yang menyokong dirinya selalu. Malah di saat Ben khilaf dahulu juga appanya juga dingin dengannya. Dia satu-satunya anak tunggal amma dan appanya namun dia pula yang menconteng arang ke muka kedua ibu bapanya.

            “I’m sorry amma.” Balas Ben kesal.

            “It’s okay son. It’s not your fault. You’ve a right to make a decision about your life.” Balas ammanya lembut. Ben mengeluh.

            “Thanks amma. I’ll back to DC tonight. Take good care of yourself. Love you amma. Bye.” Balas Ben dan mematikan panggilan. Ben menarik nafas dan menghembuskannya perlahan. Tengku Erissa Hani yang sedikit sebanyak faham akan bualan Ben dan ibunya terasa simpati pada Ben.

            “Ben.. I..” Belum sempat Tengku Erissa Hani menyudahkan kata-katanya Ben menujukkan kelima jarinya kembali.

            “I’ve to go. I’m sorry. Asalamualaikum wbt.” Balas Ben dan berdiri.

            “Err. Ben?” Panggil Tengku Rissa Hani. Ben memandang Tengku Erissa Hani di hadapannya dan menaikkan keningnya. Tengku Erissa Hani berdiri dan mendekati Ben. Lengan Ben dipegang walaupun saat itu Ben cuba untuk menolak.

            “Then what about me?” Soal Tengku Erissa Hani manja. Ben mengeluh.

            “We will talk about US when I back here.” Jelas Ben dan menolak pegangan tangan Tengku Erissa Hani padanya. Wajah gadis itu bagaikan ingin menangis.

            “When?” Soal Tengku Erissa Hani sebak. Ben ingin sekali mengusap lembut pipi gadis itu namun dibatalkan niatnya. Dijatuhkan kembali tangannya. Dia sedar akan dirinya. Dia bukanlah semuhrim Tengku Erissa Hani.

            “I don’t know. Might be after my dad okay or might be not. I didn’t have the answer Que Sha.” Balas Ben. Tengku Erissa Hani mengeluh.

            “But Ben…”

            “I’ve to go… Don’t wait for me. Cause didn’t know when I’ll come back here. Asalamualaikum wbt.” Balas Ben dan berlalu pergi.

            “Ben!” Jerit Tengku Erissa Hani geram.







****AKU CINTA KAMU****






BURN menyambut pasangan pengantin baru tersebut di balai ketibaan. Kelihatan keduanya kembali dengan senyuman lebar dan berseri-seri wajah keduanya. Tangan kiri Tengku Ezkandar Heidi yang memeluk kemas pinggang isterinya dan tangan kanannya pula menolak troli tersenyum memandang Burn.

            “Nampaknya ada can lah boss aku dapat anak awal tahun hadapan…” Bisik Burn nakal sambil tersenyum manis.

            “Asalamualaikum wbt boss, puan Trish. How was umrah and Paris?” Sapa Burn kepada keduanya dan mengambil alih tugas Tengku Ezkandar Heidi menolak troli. Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya saling berpandangan dan tersenyum memandang Burn.

            “Walaikumsalam Wbt Burn. Alhamdulilah. Everything is okay. Company okay?” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan menepuk bahu Burn. Triesya di sisi pula menjulingkan matanya ke atas. Typical workaholic husband. Balik-balik je terus tanya tentang company dia.

            “Oh please dear. Kita baru balik. Dah nak fikir soal kerja ke?” Rungut Triesya pada suaminya. Tengku Ezkandar Heidi dan Burn tergelak.

            “Nahhh baby. I’m just asking okay. I’d promise you. Next week, baru I masuk kerja okay. No works and no office on our honeymoon okay.” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan mengucup ubun-ubun isterinya yang ditutupi hijab. Triesya tersenyum lebar. Nampaknya dia ada masa seminggu untuk menghabiskan masa dengan suaminya. Burn pula yang sedang menolak troli yang berisi bagasi-bagasi bossnya tersengih. Kepalanya digelengkan. Tengku Ezkandar Heidi? Never Say ‘no’ to Triesya. Dah nampak dah ciri-ciri cik puan wifey bossnya itu. Ciri-ciri queen control! Haha. Siapa tak sayang bini Burn oi!

            Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya memasuki kereta Jaguar Xj milik Tengku Ezkandar Heidi yang dipandu oleh pemandu peribadinya dan Burn duduk di kerusi sebelah pemandu. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum memandang isterinya yang menyandarkan kepalanya di dadanya. Jatuh sayangnya di situ.

            Kring!




            Kring!




            Kring!



            Tersentak Tengku Ezkandar Heidi dan Triesya dibuatnya pabila Iphone milik Triesya berdering. Triesya spontan mengangkat kepalanya dari dada suaminya. Iphone yang berada di dalam handbag jenama LV nya diambil. Tertera nama Ben disitu.

            “Ben.” Jelas Triesya di saat Tengku Ezkandar Heidi memandangnya dengan kerutan di dahi. Tengku Ezkandar Heidi menganggukkan kepalanya tanda faham dna mengizinkan.

            “Asalamualaikum wbt babe.” Kedengaran suara serak Ben menyapanya. Triesya mengerutkan dahinya. Kenapa lelaki itu seperti sedang menangis?

            “Walaikumsalam. Babe? Kenapa ni?” Soal Triesya hairan. Terasa pinggangnya ditarik lembut oleh Tengku Ezkandar Heidi dan suaminya itu menyandarkan kepalanya di bahu Triesya. Triesya hanya membiarkan dan mengusap lengan suaminya.

            “I need you..” Luah Ben dengan suara tersekat.

            “Tell me. Kenapa ni?” Soal Triesya lagi. Terasa hairan pabila lelaki itu berkata seperti itu. Ben mengeluh.

            “I was in dilemma right now. Appa. He was admitted to ward. Dah seminggu dah.” Jelas Ben. Spontan Triesya menutup mulutnya yang terlopong.

            “Oh my. But why? I hope appa it’s okay.” Balas Triesya prihatin. Appa kepada Ben iaitu Tuan Bernard merupakan berdarah belanda dan berkahwin dengan ibu Ben iaitu Puan Lucy yang merupakan seorang gadis cina. Sejak mengenali Ben, Triesya amat mengenali keduanya dan sesekali Ben membawanya ke DC untuk berjumpa dengan keluarganya. Memang appa Ben tidak sebulu dengan Ben namun lelaki itu tetap melayan Triesya seperti anaknya sendiri.

            “Appa heart attack….” Jelas Ben sebak. Triesya mengelengkan kepalanya dan matanya sedikit berair. Perubahan isterinya itu membuatkan Tengku Ezkandar Heidi menangkat kepalanya dan memandang isterinya hairan.

            “But… But why?” Soal Triesya ingin tahu. Ben mengeluh.

            “Appa terkejut bila dapat tahu yang aku convert Islam. Appa tak setuju… and now he refuse to see me. His own son. I was hurt babe.” Luah Ben. Triesya mengeluh. Hal sensitive seperti itu memang merisaukan dirinya di saat Ben ingin memeluk Islam dahulu. Dia tahu hubungan Ben dan appanya tidaklah sebaik mana. Lebih-lebih keputusan Ben untuk memasuki Islam. Semakin jauhlah hubungan keduanya.

            “You want me to go there?” Soal Triesya sungguh.

            “No! No sayang. It’s okay. You’re married now. Tengku lebih perlukan kau saat ini. Aku  just nak berbual dan luahkan masalah aku pada kau.. Likes before…” Jelas Ben cepat. Triesya mengeluh.

            “I’m sorry aku tak dapat nak temankan kau di sana babe. But I’ll always pray for the best for appa. I’ll always be there for you if you want me to hear your problem. But why you didn’t tell me? It’s been a week and baru sekarang kau bagitahu aku?” Soal Triesya kesal.

            “I’m so sorry. But aku tak nak ganggu honeymoon kau dan tengku. Bila teringatkan yang hari ni kau balik. Aku terus call.” Jelas Ben.

            “Ben. Berkawan bukan sekadar pabila kita senang saja. But bila kita susah. Kawan tetap akan ada di sisi kita. Begitu juga aku. Aku akan selalu berada di sisi kau tak kira di dalam situasi apa pun. Even time subuh sekalipun kau boleh cari aku. Kau kawan baik aku Ben. Aku dah anggap kau sebagai abang aku. Remember what you said? Sakit aku sakitlah juga kau. Begitu juga aku.” Balas Triesya pada Ben. Terasa tangannya di genggam oleh Tengku Ezkandar Heidi. Senyuman nipis diberikan pada suaminya. Tengku Ezkandar Heidi terasa bangga dengan isterinya. Isterinya itu benar-benar teman yang baik.

            “I know and I’m sorry. Next time aku takkan buat lagi.  Thanks for being a good friend, listener and sister for me dear. I appreciated it. Oh yah! I’ve to go. I’ll call you later. Hurm. Can you do a favor for me?” Balas Ben. Triesya megerutkan dahinya.

            “Sure. What is it?” Soal Triesya.

            “Please take a good care of Que Sha for me.. Kalau boleh bila aku baik aku nak tengok perubahan pada dia. Aku mengaku. I was in love in her and I’m glad kalau dia berubah kepada kebaikan. I’m not a gud Muslim. Aku belum dapat bimbing dia. Bila dengan keadaan dia macam tu. Lagilah aku tak dapat bimbing. I’m not her boyfriend. Apatah lagi suami dia. So sekarang aku berharap sangat kau dapat bimbing dia.” Jelas Ben. Triesya tersenyum.

            “Sure. But aku bukannya baik sangat pun. In Shaa Allah aku akan bimbing apa yang mampu aku lakukan. Please take a good care of yourself. Aku tak nak kau pula yang jatuh sakit.” Balas Triesya. Kedengaran suara Ben tergelak kecil. Tiba-tiba Triesya terasa rindu dengan Ben yang dahulu. Haha. Ben yang kini lebih macho dan keras.

            “Thanks dear. I will. Kau pun! Tolong buatkan banyak anak-anak buah untuk aku. Kalau boleh bila aku balik aku nak degar kau kata kau pregnant.” Sakat Ben. Spontan Triesya menjerit kecil sehinggakan suaminya menutup telinga. Triesya? Haha. Masih dengan tebiat suka jeritnya. Tesengih Tengku Ezkandar Heidi dibuatnya. Memang takde can nak pasang dua kalau sikap isterinya seperti itu. Mahu pecah gegendang telinganya nanti. Haha.

            “Hei! Aku baru kahwin dua minggu okay! Takde maknanya nak pregnant! Mengadalah kau. Dah-dah. Aku nak letak dah. Take care tau. Love you! Asalamualaikum wbt!.” Balas Triesya geram dan mematikan panggilan. Suaminya di sisi dijeling.

            “Apa senyum-senyum?” Soalnya geram. Spontan Tengku Ezkandar Heidi tergelak. Tubuh isterinya ditarik ke dalam pelukannya. Pregnant? Hurm. Will see! Haha

            “Mummy ni garang sangatlah. Nanti baby kita bangun…” Sakat Tengku Ekznadar Heidi dan mengusap perut isterinya lembut. Sekali lagi kedua telinganya di tutup kerana jeritan nyaring. Isterinya. Jangankan dia. Burn dan pemandu peribadinya pun turut sakit telinga sama. Haha.

            “Hubby! Benci tau!” Balas Triesya geram dan mencubit pinggang suaminya. Tubuhnya di sandarkan dan berpeluk tubuh. Tidak dipeduli suaminya yang tergelak di sisi. Namun seketika senyuman kecil terukir di bibirnya. Perutnya di usap perlahan. Pregnant? Hurm.

            ‘Anak mummy sihat tak? Wheeeuu! Tak sabar!’ Desis hatinya nakal. Hehe.

            “I can’t wait to see our baby in their mummy tummy…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut dan turut mengusap perut isterinya. Wajah isterinya direnung penuh kasih. Triesya memandang Tengku Ezkandar Heidi di sisi dan merebahkan kepalanya di dada suaminya.

            “Me too…” Balasnya lembut. Tersenyum lebar Tengku Ezkandar Heidi dibuatnya.

            “In Shaa Allah. Harap rezeki kita dipercepatkan…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan masih mengusap perut isterinyayang kempis. Isterinya memang ramping. Percaya ataupun tidak. Dua minggu hidup bersama Triesya dia mulai faham akan tebiat isterinya. Begitu menjaga tubuh badannya. Dari rambut hinggalah ke kaki. Tak hairanlah isterinya cantik dan perut isterinyatidak buncit. Kempis je. Haha. Lol!

           




****AKU CINTA KAMU****






AKU memandang suamiku di sisi dengan pandangan yang tidak percaya. Biar betul?! Nak je aku rebah di situ. Rasa nak pitam padang rumah banglo di hadapan kami. Dia pula di sisi siap cool je dan masukkan kedua tangannyake dalam poket seluar. Gila selamba laki aku ni.

            “Are you sure this is our house sayang?” Soalku inginkan kepastian. Dia tergelak dan menganggukkan kepalanya. Kelihatan Burn dan pemandu peribadinya sudah keluar dari dalam banglo setelah mengangkat semua luggage kami tadi.

            “I’m very sure sayang. I’m sorry if you didn’t like it. Rumah ni kecil je. Tak sebesar rumah papa dan daddy. Apatah lagi mahligai nenda. But yah. Hanya ni yang I mampu sediakan buat you but ianya amat bermakna buat I kerana 100% duit yang I laburkan pada rumah ni adalah duit hasil titik peluh I sendiri…” Balasnya dan tersenyum. Entah kenapa, aku terasa terharu dengan kata-kata suamiku. Terasa mataku kabur kerana air mata yang mulai bertakung.

            “Sayang… Kecil you kata? This is too much okay. I ingatkan kondo kita tu dah cukup dah untuk kita berdua. This is so beautiful sayang. I was touched … it’s so romantic you sediakan rumah buat kita…” Balasku padanya dan memeluknya. Dia tersenyum dan membalas pelukanku. Jujur. Banglo ini sungguh besar buat kami berdua dan ianya amat cantik sekali. Sebuah banglo tiga tingkat yang moden dan mewah. Apa lagi yang kurangnya? Dan suamiku kata kecil?

            “Ianya hanyalah hadiah kecil I buat you for our wedding sayang…Untuk kita berdua dan anak-anak kita nanti. I nak kongsikan saat-saat bahagia kita di rumah ni…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan mencium pipiku. Dan mengelap air mataku.

            “Thanks sayang for always make me happy. I rasa bahagia sangat…” Luahku padanya. matanya yang merenungku aku balas. Terasa bibirku dikucupnya dan aku turut membalas….

            “Err. Boss…” Suara Ben yang memanggil kami membuatkan kami tersedar sendiri. Merah mukaku dibuatnya dan encik husband pula berdehem menutup malunya. Burn yang tersengih serba salah dipandang.

            “I’ve to go. Nanti apa-apa saya inform pada boss.” Jelas Burn mengerti pabila Tengku Ezkamndar Heidi menaikkan kening padanya. Tengku Ezkandar Heidi hanya menganggukkan kepalanya dan memandang Burn yang dihantar oleh pemandu peribadi Tengku Ezkandar Heidi balik ke office.

            “Okay let’s go. Let walk in our new house.” Balas Tengku Ezkandar Heidi gugup dan berdehem. Aku tersenyum di dalam hati dan menyambut huluran tangannya yang menarik tanganku masuk ke dalam rumah.



            Saat menapak masukke dalam rumah sekali lagi aku terlopong dibuatnya. Hiasan dalamannya agak moden dan kemewahan. Juga ada sedikit sentuhan alam semula jadi. Benar-benar cita rasaku.

            “You like it dear” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut ke telingaku dan memeluk pinggangku. Menarikku dekat pada tubuh sasanya. Aku tersenyum dan anggukkan kepalaku. Pipinya dikucupku penuh kasih.

            “Teramat suka!” Balasku teruja. Dia tergelak.

            “Did you trust me if I said I beli tanah dan buat banglo ni selepas I announce our relationship to media?” Soalnya padaku. Aku mengerutkan dahi. Biar betul! Ketika tu hubungan kami baru beberapa hari.

            “Really?” Soalku tidak percaya. Dia tergelak.

            “Not actually. I’m was joking. Haha.” Balasnya dan tergelak kembali. Spontan pinggangnya menjadi mangsa cubitanku. Menjerit kecil dia dibautnya. Spontan tanganku berada di genggamanya dan digigit lembut jemariku.

            “Jari ni nakal sangat!” Bisiknya manja. Aku tergelak dan kembali memeluknya.

            “Sayang… Kenapa I rasa I dengar suara ombak eh?” Soalku hairan dan memandang ke sekliling rumah. Dia tersenyum dan menarikku turun ke ruang tamu.

            “Have a sit my lady…” Balasnya dan mendudukkan aku di atas sofa. Aku hanya menurut dan memandangnya yang mengambil remote di atas meja dan duduk di sisiku. Terasa tangannya mmeluk bahu.

            “Surprise…” Tengku Ezkandar Heidi menekan remote dan dinding di hadapan kami yang kosong bergerak naik ke atas. Terkejut aku dibuatnya.

            “A beach?” Soalku teruja pabila dinding tersebut di angkat sahaja kelihatan sebuah pantai dan laut. Wahhhh! Spontan aku berdiri dan keluar. Kedua tanganku di depakan dan mataku ditutup. Terasa angin laut dan bunyi deruan ombak menyaap ke telingaku.

            “Sayang suka?” Bisik encik husbandku tepat ke telingaku yang tersarung hijab. Aku tersenyum dan membuka mataku. Dia yang menyandarkan dagunya di bahuku dipandang. Sebuah ciuman ku berikan pada pipinya.

            “Thanks sayang. Baby suka sangat!” Balasku gembira dan berpusing berdepan dengannya. Kedua tanganku bergayut pada lehernya.

            “I’m happy if you happy sayang…” Balasnya dan mengucup dahiku. Aku tersenyum.

            “Mana dapat idea nak buat banglo di tepi pantai macam ni” Soalku ingin tahu. Dia tersenyum dan memandang ke sekeliling kami. Memang cnatik dan kawasan banglo ini juga agak jauh sedikit dari perumahan yang lainnya. Lebih privacy.

            “Ingat lagi ketika kita holiday di resort family I? Masa tu you ada kata yang you sukakan laut. So, start dari tu I was thinking and dreaming nak buatkan my-wife-to-be ni rumah di tepi pantai. Dekat pada laut. Yah! A bit expensive. But ianya memuaskan hati I bila nampak you happy…” Jelasnya. Aku tersenyum. Sebegitu sekali impiannya dia. Pastinya membina sebuah banglow di tepi pantai sebegini memerlukan perbelanjaan yang banyak dan mahal. Apatah lagi dinding yang siap boleh naik ke atas itu.

            “Kenapa you sure sangat yang I akan jadi wife you?” Soalku padanya. Dia tersenyum.

            “I’m Tengku Ezkandar Heidi sayang. Apa jua yang I nak. Pasti I akan dapatkan. By hook or by crock. I will make sure it will be mine…” Balasnya dan mengucup bibirku lembut.

            “Let say, I tak jadi milik you… what you gonna do?” Dugaku. Dia tertunduk dan tersenyum nipis sebelum kembali memandangku.

            “I akan musnahkan rumah ni…” Balasnya dan memandang ke sekeliling. Tercengang aku dibuatnya. Musnahkan? Buat mahal-mahal dan cantik-cantik macam ni nak musnahkan? Tak sayang ke?

            “Tak rugi ke?” Soalku hairan. Dia tersenyum.

            “Kehilangan you lebih merugikan I dari rumah tak seberapa ni. Kalau I tak dapat you dah takde makannya lagi I nak simpan banglo ni. It doesn’t mean anything to me then. Jika I simpan hati I akan jadi lebih sakit…” Jelasnya jujur. Aku tersneyum kelat dan mengusap pipinya.

            “Thanks to Allah Swt I akhirnya menjadi milik you…” Balasku. Dia tersenyum.

            “I knew it…” Balasnya dan mengenyitkan matanya nakal. Aku tergelak.

            “Yah right!” Balasku dan menjulingkan mataku ke atas. Kali ini dia pula tergelak dengan reaksiku.

            “Come….” Bisiknyalagi. Aku mengerutkan  dahi.

            “Nak ke mana?” Soalku hairan.

            “Buat baby…” Balasnya dan spontan tubuhku melambung dan berada di dalam dukungannya.

            “Hubby!!!”









B.E.R.S.A.M.B.U.N.G









****************************************






Asalamualaikum Wbt And Salam Sejahtera Ladies~






Blushing!






Blushing!







Blushing!






Hahaha!





HI Ladies! J






Whatcia duin? Ngehngehngeh~






Oh My English!






Hahahhahhaa~






How was the story? Boring? Romantic? Cool? Best? Interesting? Blur? Hahaha J Aku sendiri blur jadinya. Hahaha. Di dalam chapter ni hanya akan terkandung. Wah. Ayat! Hehe. Hanya akan terkandung mengenai kisah honeymoon dan Benjamin dan Que Sha. Sikit-sikit jelah dulu okeng! Hehe. For the next entry pula barulah kehidupan rumah tangga bermula J Peace yawww!



Saya Ratu Adriana Nadine,  ingin MEMINTA MAAF sekiranya ACK BAB 39 ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda. MAAFKAN SAYA… My bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. MAAF jika anda tidak suka. Normallah kan kat dunia ni. Ada yang suka dan ada juga yang tak sukakan J Saya tak paksa tau nak suke ke tidak ACK ni. tapi saya amat menghargai jika awak-awak semua sukakan ACK @ karya saya J Aku cinta kamu J Beside that, please take the positive and ignore the negative. Think smart babes! J



Ladies,

            Sebuah rumah tangga yang bahagia haruslah di sulami dengan saat-saat manis dan romantic agar segar bahagia dan tidak hancur di tengah jalan… Bagi Tengku Ekzandar Heidi dan Triesya pula. Kisah rumah tangga mereka baru bermula. Masih banyak yang harus mereka tempuhi di dalam meniti kehidupan berdua dan mungkin suatu hari nanti akan bertiga. Hehe J Benjamin dan Que Sha? Jodoh itu ditangan-NYA. Jika dia adalah jodohmu. Maka, dia tetap akan menjadi milik dan hakmu pabila saatnya nanti J


            Thanks for those yang selalu follow blog ni dan yang baru jumpa blog ni ‘thanks and do come again’. Please jangan serik! Haha. Thanks oso for those yang sudi drop by and drop ur comment J Saya amat menghargainya J Sangat-sangat! Kalau boleh silalah drop ur comment yer. Jangan baca je. Sebab saya pun nak tahu apa pendapat awak pada cerita ni. But, for those yang tak suka,. Huhu. Takpe dear. I faham J But please don’t leave any comment yang menjatuhkan saya. I warn you! Huh. Jahat sungguh aku! Hahaha. J Chill~





SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA. TQ. J






Till then,










Sincerely,


14 comments:

  1. OMG Dear...romantiknya TEH ni...untungnya triesh....banglo 3 tingkat,tepi pantai,hooneymoon at paris....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear
      thanks for dropping by and leave ur comment :)
      hehehe. weheeuuu~ Honeymoon at paris youu. hehehe

      Delete
  2. ratu sweetnya hehehe hope last n3 nanti ada baby hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI miss anonymous
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehehe thanks dear :)
      haha btlbtl

      Delete
  3. best sangat..kisya suke.
    payah nk cari laki mcm que ez ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI kisya
      thanks for dropping by and leave ur comment syg
      hehe thanks kisya
      a'ah mmg payah. ntah ada ntah x. btl x? heheh :)

      Delete
  4. Replies
    1. HI baby mio
      welcome :)
      thanks for dropping by and leave ur comment syg
      hehe thnks ya

      Delete
  5. sweet dan romantik sgt mereka berdua suami isteri ni...
    semuga Trish cepat dpt anak yg diidamkan.... dn Ratu
    jgn lupa juga pasa Ben dn Que Sha.... apehal dgn
    percintaan mereka berdua ye? nak lagi Ratu best sgt
    sentiasa ternanti n3 baru dari Ratu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI anor
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe in shaa allah syg :)
      thanks awk sudi nntikan entry dri kite
      terharu :')

      Delete
  6. i'm a bit confused.....kata dah brtudung, tp knp masa ptg kek masa majlis resepsi ngan kat paris dia pakai baju sleeveless?

    ReplyDelete
  7. so sweet..:)
    -tengku-

    ReplyDelete
  8. sy bru jumpe blog awk.. interesting story.. good job!
    -tengku-

    ReplyDelete