Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Tuesday 12 June 2012

AKU CINTA KAMU BAB 40










Aku cinta kamu bab 40




BENJAMIN memandang jauh ke luar tingkap bilik VVIP yang menempatkan appanya. Kedua tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar. Sudah tiga minggu dia di sini dan appanya masih dingin dengan dirinya. Ada kalanya Tuan Bernard seperti senang dengan kehadirannya. Namun, ada kalanya lelaki itu membencinya dan tidak ingin melihat wajahnya. Hati anak mana yang tidak kecewa?

            Satu keluhan dilepaskan walaupun dia tahu mengeluh itu tidak baik dan bukanlah jalan penyelesaiannya. Apabila teringatkan Tengku Erissa Hani. Seraya itu Ben berfikir. Berfikir dan berfikir…. Layakkah dia untuk digandingkan dengan gadis itu? Layakkah dia yang punya zaman  jahiliyahnya dahulu dipadankan dengan gadis normal seperti Tengku Erissa Hani? Gadis itu adalah dari kerabat dan dia? Hanyalah seorang lelaki berbangsa Cina-Belanda. Jika dibandingkan kekayaan milik keluarganya dan Tengku Erissa Hani. Tiada masalah rasanya. Keluarganya adalah dari kalangan orang berada dan terkenal di sini. Cuma dia saja yang tidak berlagak dengan kekayaan milik keluarganya. Kerna, bagi Ben kekayaan itu semua adalah milik appanya dan bukannya dia. Dia ingin merasa kehidupan dengan duit keringatnya sendiri. Namun, appanya tidak mahu tahu dan mengerti akan hal itu. Kerna itu jualah Ben berubah menjadi lembut. Sebenarnya sedikit sebanyak dia memberontak di dalam diam dan pastilah semuanya kerna kehendaknya sendiri.

            Ben ingin appanya membelai dan memberikan kasih sayang kepadanya sebagai seorang bapa. Namun, Tuan Bernard tidak. Lelaki itu lebih mementinkan kedudukan dan kekayaannya. Sejak kecil Ben dididik menjadi lelaki sejati dan tahu akan selok belok perniagaan mereka. Namun, itu bukanlah kehendak Ben. Ben ingin menjadi seorang pereka fashion. Kini, lelaki juga boleh menjadi pereka fashion. Tetapi appanya membantah sama sekali. Kerna itu jualah Ben membawa diri dan mulai berkenalah dengan Triesya. Sikapnya jua mulai berubah. Mahu tak marah appanya. Sampai pernah appanya merajuk selama dua bulan kerana Ben tidak ingin berubah dan kembali ke DC.

            Memang sejak kecil Ben kurang mesra dengan appanya. Berlainan dengan ammanya yang selalu memanjakan dirinya. Setiap apa yang dipinta Puan Lucy akan turutkan tanpa bunyi. Kerna dia tahu akan kesedihan dan kesunyian Ben. Sebab itu jugalah Ben faham akan keadaan Triesya selama ini. Kerna tidak ingin Triesya menjadi sepertinya yang semakin hari semakin jauh dari appanya. Ben selalu berada di sisi gadis itu dan membantu Dato Syed Al-Azhar menyatukan kembali keduanya.

            “Ben?” Panggil Puan Lucy dan menepuk bahu Ben lembut. Ben berpaling dan memberikan senyuman kelat pada ammanya.

            “Yes amma?” Soalnya. Puan Lucy tersenyum.

            “You should go back and take a rest. Your face looks so pale…” Balas Puan Lucy penuh prihatin dan mengusap wajah satu-satunya anaknya. Ben tersenyum nipis dan memegang jemari ammanya.

            “It’s okay amma. I’m okay.” Balas Ben. Puan Lucy mengelengkan kepalanya.

            “You’re so stubborn dear. Just like your appa.” Balas Puan Lucy geram. Ben tergelak kecil dan memeluk bahu ammanya.

            “Like father like son amma.” Jelas Ben dan mengenyitkan matanya. Puan Lucy tersenyum kecil dan gelengkan kepalanya. Ben…. Selalu membuatkan dirinya gembira.





****AKU CINTA KAMU******





TENGKU EZKANDAR HEIDI tersenyum pabila melihat baju kerja, neck-tie dan seluar keciknya sekali sudah disediakan oleh isterinya di atas katil. Rambutnya dikuakkan ke belakang dan mencari kelibat isterinya. Namun, tiada. Pasti sedang menyiapkan sarapan.

            Tengku Ezkandar Heidi mengambil dan memakai baju kerjanya. Tubuh di bawa dekat pada meja solek. Pantulan wajahnya dipandang. Dikalihkan wajahnya sedikit ke kiri sambil memandang ke cermin dan kembali memandang ke kanan pula. Bibirnya mengukirkan senyuman.

            “Handsome ke aku?” Bisiknya perlahan sambil memandang wajahnya kembali di cermin.

            Kepalanya digelengkan. Bersyukur dengan wajah yang diberikan. Walau Triesya tidak mengatakan hal itu padanya. Namun, dia tahu bahawa isterinya itu turut terpikat padanya kerana wajah kacaknya. Cuma gadis itu sombong nak puji depan-depan. Buktinya setiap pagi isterinya itu akan curi-curi merenung wajahnya dan siap tersenyum sendiri lagi. Dia pula yang senang dengan perlakuan isterinya hanya membiarkan dan hatinya terasa berbunga-bunga. Hahaha. Kereklah kau Que Ez! Naik lif tekan sendiri nampak! Hahahha. Kepalanya kembali digelengkan dan gel rambut disapukan pada rambutnya mengikut style keinginannya.

            Bagi dirinya penjagaan diri amatlah penting. Tak kisahlah nak luangkan masa berjam-jam hanya semata-mata untuk merapikan dirinya. Dia sanggup kerna itu adalah asset yang Allah Swt anugerahkan padanya. Haruslah dijaga dengan baik. Dia memang akui. Dia adalah lelaki metroseksual. Pentingkan kekemasan diri dan kentrampilan diri. Tak salahkan?

            Gucci Guilty by Gucci for men disemburkan ke tubuh. Bibirnya tersenyum. Perfumed itu adalah pilihan isterinya sendiri. Pastilah apa yang Triesya sukakan pasti dia akan sukakah jua. Lagi pula perfumed itu memang wangi dan dia gemarkannya.

            Kot dan neck tie yang berada di atas katil serta briefcase yang berada di atas meja diambil dan di bawa turun ke bawah. Matanya meliar-liar mencari kelibat isterinya di living room utama namun tiada. Briefcase diletakkan di atas sofa dan neck-tie di sangkutkan sahaja di leher. Tubuhnya di bawa pula ke living room kedua. Namun tetap sama. Tiada di situ. Namun, seketika kepalanya diketuk.

            “Dapurlah ngek!” Bisiknya geram dan tubuhnya dibawa ke dining room dan bibirnya tersenyum pabila Triesya sedang meletakkan nasi lemak yang baru di masaknya ke atas meja. Tubuhnya di sandarkan ke dinding dan berpeluk tubuh. Tubuh seksi isterinya yang memakai mini tube dress rona turquoise di renung. Dress singkat itu menampakkan lagi keseksian kaki panjang isterinya. Liurnya diteguk. Kepalanya digeleng. Menepis jauh ‘rasa hatinya’. Kemudian, rambut isterinya yang diikat satu dan tinggi pula dipandang. Memperlihatkan lagi leher jinjang isterinya dan Tengku Ezkandar Heidi tergelak kecil dan mengelengkan kepalanya di saat melihat leher jinjang isterinya ada tanda ‘cinta’nya. Hahaha.

            Tubuhnya dibawa dekat pada tubuh seksi isterinya yang sedang menyusun pinggan di atas meja. Triesya kelihatan khusyuk sekali sehinggakan suaminya mendekat dan merenungnya sejak tadi tidak dipeduli dan diperasankan.

            “Morning sunshine…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi dan memeluk tubuh isterinya dari belakang. Sempat pipi mulus itu dicium. Triesya mengusap dadanya dan menoleh memandnag suaminya di belakang.

            “Hubby! Nakal tau! Terkejut baby. Dibuatnya baby jalan terus. Padan muka!” Rungut Triesya dan mengelengkan kepalanya. Spontan Tengku Ezkandar Heidi mengeratkan pelukannya pada pinggang Triesya dan meletakkan dagunya di bahu terdedah isterinya.

            “Shhh… Please don’t say like that baby…. Promise. Hubby tak buat lagi. Jahat tau cakap macam tu. Nanti jadi duda berhiasalah hubby….” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan tersengih. Spontan Triesya berpusing 90 darjah dan mencubit pinggang suaminya.

            “Amboi! Ada hati yer Tengku Ezkandar Heidi kita. Cubalah kalau berani! Baby jadi hantu then ganggu hubby malam-malam!” Balas Triesya geram. Spontan Tengku Ezkandar Heidi tergelak. Wajah Triesya saat ini kelihatan begitu merah sekali.

            “Gurau jelah wife…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan melingkarkan tangannya pada pinggang isterinya. Triesya mendengus.

            “Guraulah sangat! Nanti kalau…” Belum sempat Triesya menyudahkan kata-katanya bibirnya sudah dicium oleh suaminya. Terdiam dia dibuatnya dan semakin lama tangannya turut berlingkar pada leher suaminya. Lama mereka seperti itu sehinggalah Tengku Ezkandar Heidi menjauhkan wajahnya sedikit dari wajah isterinya dan merenung jauh ke dalam mata isterinya itu.

            “Aku cinta kamu sayang… Every hour, every minute and every second of my breath… I need you. I need you to always be my side because you’re my life, my soul and my heart Triesya….” Bisik Tengku Ezkandar Heidi lembut ke telinga isterinya dan mengucup lembut dahi isterinya. Triesya tersenyum.

            “Thanks sayang… Aku cinta kamu…” Balas Triesya lembut dan memeluk tubuh suaminya. Tengku Ezkandar Heidi membalas dan tersenyum.

            “Come let’s have some breakfast before you go to work. Baby masakkan nasi lemak sambal ayam. It’s that okay with you ambil breakfast yang berat awal-awal pagi?” Kata Triesya lembut dan melepaskan pelukan mereka.

            Tangan suaminya ditarik dan didudukkan di kerusi hujung dining table. Tengku Ezkandar Heidi hanya menurut dan terukir senyuman manis di bibirnya. Terasa senang diperlakukan seperti itu oleh isterinya. Dilayan dengan manja. Triesya menyedokkan nasi dan sambal ayam buat suaminya. Coffee panas juga turut dituangkan dan bluerberry juice.

            “Don’t worry sayang. No cholesterol okay.” Jelas Triesya dan mencubit pipi suaminya. Sempat matanya dikenyit nakal. Tergelak Tengku Ezkandar Heidi dibuatnya.

            “Sayang…” Panggil Tengku Ezkandar Heidi dan menarik isterinya duduk diribanya.

            “Hurm?” Soal Triesya lembut.

            “Thanks.” Ucap Tengku Ezkandar Heidi lembut. Triesya mengerutkan dahinya.

            “For what?” Soal Triesya hairan.

            “Sebab sediakan pakaian dan breakfast hubby…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi dan mencium dahi isterinya. Triesya tersenyum senang. Gembira pabila suaminya menghargainya.

            “Hubby… Kan ini semua tugas baby sebagai isteri hubby? It’s okaylah sayang… “ Balas Triesya dan mengusap pipi suaminya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum.

            “Aku cinta kamu sayang….” Bisiknya lembut.





****AKU CINTA KAMU*****



BENJAMIN meraup wajahnya dengan kedua tangan menandakan usai solatnya. Wajahnya ditunduk. Ada air mata yang jatuh di situ. Terasa insaf di atas apa yang dialaminya selama ini. Lebih-lebih lagi pabila teringatkan kekhilafannya sebelum ini. Tangannya ditadah kepada-NYA.

            “Ya Allah swt… Aku bermohon pada-MU. Ampunkan segala dosaku dan kedua ibu bapaku serta kekhilafanku selama ini. Aku banyak membuat salah Ya Allah swt. Ya Allah swt, sembuhkanlah kesihatan ayahku. Berikanlah beliau kesihatan yang baik. Aku sanggup kiranya ENGKAU memberikan aku segala kesakitan yang dialaminya Ya Allah Swt…. Amin ya rabbil alamin…” Bisik Ben dan meraup wajahnya. Air mata yang mengalir dilapkan. Sejadahnya dilipat dan berpaling memandang appanya.

            “Errr. Appa..” Panggil Ben terkejut di saat dia berpaling ayahnya sedang kaku memandangnya dan air matanya memerah.

            “Appa?” Soal Ben risau pabila appanya hanya diam dan air mata appanya jatuh.

            “What are you doing?” Soal suara serak appanya. Ben terdiam.

            “I’m doing my prayer.” Jelas Ben.

            “Prayer?” Soal appanya hairan. Ben menganggukkan kepalanya.

            “My morning prayer.” Jelas Ben. Appanya diam seketika.

            “Appa? Why are you crying?” Soal Ben risau. Bahu appanya disentuh.

            “I was touched by the words that you’ve said while you having your prayer… Can you teach me?” Jelas appanya. Ben tersenyum.

            “Alhamdulilah…” Serentak itu Ben meraup kedua wajahnya kembali tanda syukur.
           



*****AKU CINTA KAMU****



AKU mengelap air mata yang jatuh. Laut biru yang berada di hadapanku menjadi saksi kepada tangisanku setiap kali aku meluahkan air mata ini...

Kepalaku aku sembamkan pada stering kereta dan tanganku menggengam erat stering kereta dengan hati yang luluh... Iphone yang berkelip-kelip kerana ada panggilan masuk aku biarkan. Sengaja aku silent kan mode nya. Aku tidak ingin diganggu saat ini. Hatiku sakit pabila teringat kembali kejadian yang ku lihat tadi. Jika boleh masa diputarkan kembali. Aku tidak ingin melihat semuanya... Kerna hatiku kini mulai curiga pada suamiku..... Kesetiaan dirinya mulai aku curigai. Aku tidak ingin seperti itu....

Dengan senyuman manis yang aku berikan pada staff-staff Royal Holding yang rata-ratanya mengenali dan menegurku sepanjang aku berjalan masuk ke office Tengku Ezkandar Heidi membuatkan htaiku senang. Kini, mereka semua sudah mulai berani menegurku berbanding mula-mula dahulu. Meraka sangkakan aku sombong orangnya. Tapi mereka akui mereka silap kerana bibirku ini selalu tersenyum manis memandang mereka.

"Oh my dear Que Ez! I miss you dear!"

Situasi di hadapanku kini benar-benar membuatkan aku terpana. Seorang wanita sedang menerpa dan memeluk suamiku yang berada di muka pintu membuatkan langkahan kaki terhenti.

Ya Allah swt... Hatiku sakit sekali! Lebih lagi pabila suamiku mengukirkan senyuman manis di bibirnya. Teganya dia! Aku menyapu air mataku dan kembali berpaling meninggalkan mereka di situ. Aku tidak ingin emosi mengusai diriku dan aku takut jika diri ini berkasar dengan suamiku.

            Aku menangkat wajahku dan memandang jauh ke laut biru di hadapanku. Apa yang harus ku lakukan? Aku sayangkan perkahwinan dan cinta kami. Namun, kenapa harus ujian ini yang aku tempuhi? Apakah mataku memperlihatkan yang kenyataannya ataupun aku salah faham? Kerna Ustazah Aminah pernah berkata:

            ‘Kecurigaan dan berpasangka buruk pada suami adalah tidak baik. Seharusnya jika terdapat sebarang kecurigaan di hati bertanyalah kebenaran yang sebenarnya sebelum membuat apa-apa konklusi. Kerna nescaya, berpasangka buruk dan kecurigaan di hati itu akan meruntuhkan sebuah institusi rumah tangga.’

            Aku mengucap di dalam hati. Ya. Walau apapun yang berlaku seharusnya aku bertanyakan hal yang sebenarnya pada suamiku. Jika benar kenyataan yang bakal aku ketahui nanti bakal mengecewakan dan menyakitkan hatiku….

            Aku kembali memandang Iphone diatas kerusi sebelah pemandu. Masih berkelip dan tertera nama ‘HUBBY’ di situ. Berdosakah aku tidak menyambut panggilan suamiku sendiri? Aku tidak cukup kuat untuk menyambut panggilannya. Aku takut emosiku saat ini akan membuatkan aku kurang ajar pada suamiku sendiri.

            Aku mengeluh dan mengambil Iphone. Nama Tengku Erissa Hani dicari dan di dail. Aku memerlukan adik iparku itu saat ini…

            “Asalamualaikum wbt Que Sha?”




****AKU CNTA KAMU***




TENGKU EZKANDAR HEIDI menghempaskan dirinya di atas sofa living room utama. Dahinya dipicit. Sejak tadi dia cuba untuk mendail nombor isterinya. Namun, Triesya tidak menyambut panggilannya apatah lagi semua pesanan ringkasnya.

            Selalu setiap tengah hari dia akan balik dan makan tengah hari dan solat bersama isterinya. Namun, hari ini? Balik saja bayangnya tiada apatah lagi masakannya. Makanan tak pennting. Namun isterinya yang penting saat ini.

            Neck-tie dilonggarkan dan butang bajunya di atas di buka. Begitu juga dengan butang baju lengan kemejanya. Terasa rimas sekali saat ini. Remote control di ambil dan dinding di hadapannya di buka. Membiarkan angin pantai masuk.

            “Where are you sayang? You did it againnnnn…” Luahnya resah.


****AKU CINTA KAMU****




TENGKU ERISSA HANI membuka pintu keretanya dan mendekati Lambhorgini rona hitam milik kakak iparnya. Cermin gelap pada pintu bahagian pemandu diketuk dan kelihatan Triesya yang sedang menyenbamkan wajahnya di stering kereta mengangkat wajah dan memberi isyarat agar Tengku Erissa Hani masuk ke dalam keretanya. Tengku Erissa Hani menurut dan membukakan pintu bahagian penumpang sebelah pemandu dan duduk di sisi Triesya. Wajah kakak iparnya yang pucat dan mata yang memerah membuatkan dia resah sendiri.

            “Sis? Kenapa ni? Kak Trish buat Que Sha risau… Tadi abang ada call Que Sha dan tanyakan soal Kak Trish. Kenapa ni? You all bergaduh ya?” Soal Tengku Erissa Hani bertubi-tubi. Namun, dia terpempam di saat Triesya menerpa ke dalam pelukannya dan meluahkan tangisannya di bahu Tengku Erissa Hani.

            “Sis?” Soal Tengku Erissa Hani kaget. Bahu Triesya diusap.

            “I don’t know how to explain. But I saw your brother hugging with the other girl!” Luah Triesya dengan sendunya. Tengku Erissa Hani tercengang. Perempuan mana? Takkan abangnya membuat perangai lama kembali?

            “Perempuan mana?” Soal Tengku Erissa Hani hairan dan menolak tubuh kakak iparnya menjauh sedikit dan memandang ke mata memerah itu.

            “I don’t know. Kak Trish nampak perempuan tu peluk hubby Kak Trish. It was hurt Que Sha…” Jelas Triesya dengan sendunya. Tengku Erissa Hani terdiam. Kepalanya digaru.

            “Are you sure itu abang?” Soal Tengku Erissa Hani. Triesya mendengus.

            “Of course I am! I kenal husband I luar dan dalam!” Balas Triesya sedikit emosi. Spontan tengku erissa hani terasa kecut perut dan terdiam. Uish boleh tahan garang kakak iparnya itu.

            “Errr. Kak trish dah tanya ke siapa perempuan tu dan kenapa mereka berpelukan?” Soal Tengku Erissa Hani ingin tahu. Triesya mengeluh dan menyandarkan dirinya.

            “No…” Balasnya dan gelengkan kepala. Tengku erissa hani mengeluh.

            “You should ask him first sis. Siapa tahu perempuan tu our cousin ke. Siapa ke.” Jelas Tengku Erissa Hani. Triesya terdiam. Bibirnya diketap.

            “I think Kak Trish kena balik. Kak Trish nampak pucat sangat ni. Sakit ke?” Soal Tengku Erissa Hani risau dan meletakkan tangan kanannya pada dahi Triesya. Terasa panas. Triesya hanya gelengkan kepalanya dengan senyuman kelat. Tangan Tengku Erissa Hani yang mendarat di dahinya ditarik dan dipegang.

            “I’m okay dear. Just rasa penat sikit lately…” Jelas Triesya lembut. Memang beberapa hari ini dia mudah penat dan tubuhnya terasa lemah. Namun, digagahkan jua di hadapan suaminya.

            “Entah-entah sis pregnant kot?” Tembak Tengku Erissa Hani. Spontan Triesya terbatuk. Memerah wajahnya. Kepalanya digelengkan.

            “Takkanlah.. Kita orang kan baru kahwin. Baru 4 minggu dear. Kami berdua memang rapat sebelum kahwin tapi tak sampai atas katil” Jelas Triesya lembut. Takut-takut adik iparnya salah faham. Tengku Erissa Hani tergelak kecil. Kepalanya digelengkan.

            ‘Mustahillah…’ Desis hatinya.

            “Sis salah faham ni. Bukan macam tulah maksud Que Sha. Kan ada bunting pelamin. Who knows sis pun bunting pelamin…” Balas Triesya teruja. Triesya hanya tersenyum kelat dan memandang laut di hadapan mereka. Anak? Dengan keadaannya yang kusut saat ini?




****AKU CINTA KAMU****




TENGKU EZKANDAR HEIDI  membuka pintu utama rumah mereka dan memandang  kereta Nissan Skyline adiknya meninggalkan perkarangan rumah mereka. Isterinya pula hilang di sebalik garage yang ditutup. Tengku Erissa Hani mengatakan tadi bahawa Triesya tiada bersama dengan adiknya. Jadi, itu apa?

            Pintu kembali ditutup dan tubuhnya dibawa ke bahagian ke bahagian lorong kawasan banglo di bawah tanah yang membawa kepada garage kereta mereka. Garage yang menyimpan segala jenis keretanya dan isterinya.
           
            Triesya yang baru keluar dari kereta lambhorgini rona hitam sempena hadiah perkahwinan mereka buat isterinya itu didekati. Wajah itu kelihatan pucat sekali.

            “Sayang? Where have you been? Hubby risau…” Soal Tengku Ezkandar Heidi risau. Triesya hanya memandang lemah pada suaminya. Tangan suaminya dicapai dan disalam penuh hormat. Terasa ciuman hangat suaminya mendarat di dahi. Matanya dipejam seketika. Terasa rindu pada suaminya walau sentiasa dekat di sisi. Namun, entah kenapa peristiwa yang berlaku hari ini benar-benar membuatkan dirinya terasa jauh dari Tengku Ezkandar Heidi.

            “I miss you… Sayang pergi mana? Seharian hubby tunggu sayang kat rumah. Hubby risau. Please next time jangan macam ni…” Soal Tengku Ezkandar Heidi lagi dan memeluk tubuh isterinya. Triesya hanya mendiamkan diri dan membiarkan tubuhnya di dalam pelukan sang suami.

            “I’m sorry….” Hanya itu mampu di balasnya dan merungkaikan pelukan.
           
            “I masuk dulu. Nak mandi. Sekejap lagi I sediakan makanan buat you ya.” Sambung Triesya lemah berjalan meninggalkan suaminya. Namun tangannya ditarik perlahan oleh Tengku Ezkandar Heidi.

            “Kita makan kat luar ya? You nampak penat…” Balas Tengku Ezkandar Heidi lembut dan mengusap pipi isterinya. Namun tangannya ditepis lembut dan senyuman kelat terukir di bibir isterinya.

            “Tak apa. I sediakan makanan buat you. Apa gunanya I jadi isteri kalau tak dapat melayan suami.” Balas Triesya dan kembali meneruskan langkah kakinya meninggalkan suaminya terkulat-kulat di situ.

            Tengku Ezkandar Heidi mengetap bibirnya. Entah kenapa Triesya nampak lain sekali. Seperti tiada kemesraan buatnya lagi. Bosankah isterinya pada dirinya? Ataupun Triesya ada masalah? Wajah itu… Wajah isterinya Nampak pucat dan kelihatan tidak bermaya. Kenapa???? Ingin sahaja dia utarakan pertanyaan itu pada isterinya. Namun, kerana wajah cantik itu kelihatan penat dia pendamkan sahaja. Biar Triesya tenang dahulu barulah dia bertanyakan hal itu pada isterinya.




****AKU CINTA KAMU****




TRIESYA menolak tubuh suaminya yang sedang bermesra dengannya. Peristiwa suaminya dipeluk oleh wanita lain kembali melayar diingatannya. Terasa sakit sekali. Sejak tadi dia cuba menahan gelodak perasaannya dan membuat semuanya seperti biasa. Namun, dia hanyalah manusia biasa. Yang tahu erti kecewa dan sedih.

            “Sayang?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan. Triesya mengeluh dan memandang ke arah lain. Takut cair dengan pandangan mengoda suaminya.

            “Sorry. I dahaga. Nak minum sekejap. Ya. Nak minum…” Jelas Triesya gugup dan mengambil gown tidur bertali nipis rona hitamnya dan disarungkan ke tubuh. Tubuhnya dibawa mendekat pada pintu bilik meninggalkan suaminya yang tercengang memanangnya.

            “Aku ada buat salah ke?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan.

            Triesya menuangkan bluerberry juice kegemarannya ke dalam gelas putih. Diteguk dan diletakkan kembali di atas cabinet. Pemandangan laut gelap di hadapannya dipandang. Apa yang harus dilakukannya? Apa dengan bersikpa seperti tiada apa yang berlaku mampu membuatkan hubungannya dan suaminya kembali seperti biasa?
           
            ‘Arh! Kusutnya!’ Desisnya geram di dalam hati.

            Sejujurnya, terasa bersalah meninggalkan suaminya begitu sahaja di dalam bilik dan membantutkan tuntutan suaminya itu. Jika difikirkan balik memang dia agak melampau. Tapi igauan suaminya dipeluk wnaita lain membautkan dia menjadi hilang kawalan.

            Tengku Ezkandar Heidi yang pada masa yang sama berdiri sejak tadi di sudut dapur sambil berpeluk tubuh mengerutkan dahinya. Wajahnya saat itu begitu keruh dan seperti ada masalah. Namun, dipendam oleh isteirnya. Masalah apa? Kenapa tapukkan darinya?

            Tubuh seksi isterinya yang memakai gown tidur bertali nipis dan jarang itu didekati dan melingkarkan tangannya pada pinggang ramping isteri. Disandarkan dagunya pada bahu isterinya yang terdedah. Bibirnya pula dihalakan ke leher isterinya.

            “Sayang… Kenapa ni?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut dan mengucup leher isterinya. Terangkat bahu Triesya dek terkejut dengan perlakuan suaminya.

            “Arh? Errr….” Balasnya gugup dan mengaru dahinya.

            “Sayang…” Panggil Tengku Ezkandar Heidi dan memusingkan tubuh isteirnya agar mereka berdepan. Triesya hanya menurut dan membiarkan suaminya melingkarkan tanggannya di pinggang.

            “Kenapa ni? Please tell me kalau hubby ada buat salah ataupun you ada masalah. Tolong. Hubby merayu sangat jangan macam ni. This is not my baby. This is not triesya. Hei… Kenapa ni?” Soal Tengku Ezkandar Heidi lembut. Triesya terdiam. Bibirnya digigit. Terasa bersalah membuatkan suaminya tertanya-tanya seperti itu.

            “Hubby… Baby minta maaf kalau seharian ni baby nampak lain. Maafkan baby ya?” Balas Triesya lembut dan memegang kedua tangan suaminya erat. Dikucup kedua-dua tangan suaminya. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan membelai rambut isterinya.

            “Baby tak salah apa-apa pun. Just, hubby risau bila baby tak angkat call dan message hubby. You tahukan hubby dah trauma bila baby buat macam tu? Everytime you buat macam tu that’s mean baby tengah ada masalah… Sayang please jangan pendam dari I.. Kalau you ada masalah please tell me… You tak kasihankan I ke? Kalau ada apa-apa terjadi pada you macam mana? I sanggup mati asalkan you selamat sayang….” Balas Tengku Ezkandar Heidi dan mengusap kedua-dua pipi isterinya. Triesya menyembamkan wajahnya pada dada sasa suaminya.

            “I’m sorry. Baby minta maaf. Baby janji tak buat lagi.. Please jangan cakap macam tu… I need you…” Balas Triesya dengan sendu dan memeluk tubuh suaminya erat. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum. Dia tahu Triesya sayangkan dirinya. Baru gertak sikit dan takut.

            “Promise jangan buat lagi?” Soal Tengku Ezkandar Heidi tegas. Tubuhnya dijauhkan sedikit dari isterinya dan mata memikat isterinya direnung. Triesya anggukkan kepalanya.

            “Promise…” Balas Triesya lembut. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan mengucup bibir isterinya lembut.

            “I need you…” Bisik Tengku Ezkandar Heidi mengoda. Triesya terdiam dan merenung mata suaminya. Jika suaminya kata ‘I need you’ itu bermaksud suaminya ‘memerlukan’ dirinya saat ini. Dia tersenyum kecil dan anggukkan kepalanya.

            “Errr. Hubby naik dulu. Baby nak cuci gelas ni dulu.” Balas Triesya dan menarik tangan suaminya agar suaminya berhenti. Tengku Ezkandar Heidi mengerutkan dahinya.

            “Kan boleh cuci esok?” Soal Tengku Ezkandar Heidi hairan. Triesya tersneyum.

            “Takut esok bangun lambat….” Balasnya nakal dan mengeyitkan matanya . Tengku Ezandar Heidi tergelak dan mencubit pipi isterinya.

            “Naughty yer dia…. Okay then. Cucilah dulu. Hubby tunggu…” Balas Tengku Ezkandar Heidi dengan senyuman manis. Triesya tersenyum dan mendekati singki dengan gelas di tangan. Untuk sebulan dia ingin melakukan semua kerja rumah sendiri. Lepas sebulan barulah dia berfikir sama ada ingin mengambil orang gaji ataupun tiadak.

            Triesya yang sedang mencuci gelas spontan terhenti pabila kepalanya terasa pening dan dia terasa pitam. Kepalanya digelengkan dan cawan di tangan di pandang. Cawan itu kelihatan dua, tiga, empat dan semakin banyak.           

            “Hubby….” Panggilnya cemas. Tengku Ezkandar Heidi yang sedang memandang pemandangan laut gelap di hadapannya di depan cabinet menoleh memandang isterinya yang kaku di hadapan singki.

            “Ya sayang?” Soalnya hairan.
           
            “Baby pening…. Baby…..” Balas Triesya dan belum sempat Tengku Ezkandar Heidi mendekat tubuh isterinya terjelupuk jatuh dan pengsan. Nasib sahaja Tengku Ezkandar Heidi sempat untuk menyambut tubuh isterinya.

            “Sayang?” Soal Tengku Ezkandar Heidi cemas dan menampar lembut pipi isterinya. Namun Triesya tetap kaku.



****AKU CINTA KAMU***



TENGKU EZKANDAR HEIDI yang menunggu di luar bilik yang menempatkan Triesya yang sedang dirawat oleh doctor memandang kedua ibu bapa dan mertuanya serta Tengku Erissa Hani mendekatinya dengan wajah yang cemas. Tubuhnya dibawa diri dan sweater rona hitamnya dizip hingga ke atas.

            “Asalamualaikum daddy, mummy, papa, mummy Merissa dan Que Sha…” Sapa Tengku Ezkandar Heidi dan menyalam kesemuanya.

            “Walaikumsalam Wbt Que Ez. Macam mana dengan keadaan princess papa?” Soal Dato Syed Al-Azhar cemas. Tengku Ezkandar Heidi mengeluh.

            “Dia masih di dalam. Sedang dirawat.” Jelas Tengku Ezkandar Heidi dan mengambil tempat di sofa sebelah bapa mertuanya. Yang lainnya turut sama duduk disofa yang disediakan.

            “Trish sakit apa?” Soal Datin Tengku Merissa cemas. Tengku Ezkandar Heidi gelengkan kepalanya.

            “I don’t know… Dia nampak okay je selama ni. But tadi dia nampak pucat…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi kesal. Tan Sri Tengku Haris dan isterinya mengeluh.

            “Husband apa Que Ez ni? Tak pandai nak jaga isteri. Tengok. Sampai pengsan isteri kamu tu…” Soal Puan Sri Tengku Melissa geram. Tengku Ezkandar Heidi hanya menundukkan kepalanya. Tidak tahu untuk membalas apa. Salahnya juga.  Benar apa yang mummynya katakan. Jika dia suami yang baik pasti Triesya tidak akan pengsan.

            “Que Melissa, bukan salah Que Ez. Sakit tu datang tanpa kita pinta. Pasti ada sebabnya kenapa Triesya menjadi seperti itu. Janganlah salahkan Que Ez. Dia dah cuba menjadi suami yang baik buat Triesya…” Sampuk Dato Syed Al-Azhar dan menepuk bahu menantunya. Dia tahu Tengku Ekznadar Heidi menantu dna suami yang baik. Anaknya itu kelihatan begitu bahagia selepas kahwin dan dia berbangga melihat kebahagiaan yang kedua-duanya kecapi. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum nipis memandang bapa mertuanya.

            “Thanks pa…” Balasnya lembut.

            “Tapi… Tadi memang Kak Trish nampak pucat sangat… Eh! Ops!” Sampuk Tengku Erissa Hani tiba-tiba dan spontan dia menepuk dahinya pabila tersedar pandangan tajam abnagnya. Alamak! Kantoi sudah…

            “You kata tak jumpa Kak Trish tadi? Tengok-tengok siap hantar Kak Trish balik.” Soal Tengku Ezknadar Heidi dingin. Tengku Erissa Hani tersengih dan mengigit jarinya.

            “Erk! Time abang call tu memang adik belum jumpa Kak Trish lagi. But after abang call tu barulah Kak Trish call dan nak jumpa Que Sha. Eh! Ops lagi!” Jelas Tengku Erissa Hani dan kembali menegtuk dahinya. Sudah terkantoi tahap gaban dah ni. Tengku Erissa Hani mulai kecut perut lebih lagi dengan pandangan tajam abangnya.

            “Tell me Que Sha. Tell me everything about my wife. Now!” Arah Tengku Ezkandar Heidi tegas. Tengku Erissa Hani meneguk liurnya dan memandang kedua ibu bapanya dan ibu bapa saudaranya yang turut memandangnya meminta jawpaan.

            “Okay! Okay! Fine! Tak payahlah pandang Que Sha macam tu sekali.Hurm. Tadi Kak Trish call Que Sha. Dia nak jumpa. Bila jumpa tu Que Sha terkejut bila nampak dia tengah menangis…” Jelas Tengku Erissa Hani beralah. Tengku Ezkandar Heidi mengerutkan dahinya.

            “Menangis?” Soalnya hairan. Kenapa isterinya menangis?

            “A’ah. Menangis. Menangis sebab dia nampak abang berpeluk dengan perempuan lain…” Jelas Tengku Erissa Hani. Penjelasn Tengku Erissa Hani itu membuatkan Tengku Ezkandar Heidi dan lainnya terdiam.

            “Que Ez?! Kamu buat perangai lama ya?!” Soal Tan Sri Tengku Haris tegas. Kecut perut Tengku Ezkandar Heidi pabila daddynya bersuara tegas dan serius seperti itu. Spontan kepalanya digelengkan cepat.

            “No dad! Sejak kenal dengan Triesya lagi Que Ez dah berubah. Hanya dia di hati ni. Que Ez berani bersumpah daddy…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi cepat.
           
            “Jadi siapa permepuan tu?” Soal Dato Syed Al-Azhar tenang. Tengku Ezkandar Heidi mengerutkan dahinya berfikir dan tidak lama kemudian bibirnya mengukirkan senyuman.

            “Oh damn! Itu Kak Dinalah. Que Na. Anak Pak Que Halim. Kan dia ada meeting dengan kita tadi daddy…” Jelas Tengku Ezkandar Heidi pabila teringatkan yang Tengku Adina Dato Seri Tengku Halim ada datang ke officenya tadi.

            “Que Na ke? Astagfirulah’alazim. Semua ni salah fahamlah jawabnya. Zar. Aku nak minta maaf. Tapi janganlah risau. Que Na tu anak buah aku. Sepupu aku Que Halim tu bapanya. Que Ez dan Que Sha memang manja dengan Que Na. Que Na tu dah kahwin dah…” Jelas Tan Sri Tengku Haris dan gelengkan kepalanya. Tersenyum lega jua Dato Syed Al-Azhar akhirnya.

            “Tengku Ezkandar Heidi?” Panggil Dr.Aisyah. Spontan Tengku Ezkandar Heidi berdiri dan mendekai doctor yang merawat isterinya.

            “Ya doc? How was my wife?” Soal Tengku Ezkandar Heidi. Dr.Aisyah tersenyum.

            “Alhamdulilah. Wife tengku pregnant. 5 weeks. Tahniah.” Jelas Dr.Aisyah dengan senyuman manisnya. Spontan Tengku Ezkandar Heidi terpana.Pregnant? 5weeks?

            “5 minggu?!” Soal mereka berlima serentak dan spontan Tengku Ezkandar Heidi menutup kedua telinganya.

            “Ya dah 5 minggu.” Jelas Dr. Aisyah.

            “Bukan kamu baru kahwin 4 minggu ke? Kamu jangan Que Ez… Daddy dah kata. Jangan nak ‘sentuh-sentuh’ anak dara orang. Kamu memang nak kena!” balas Tan Sri Tengku Haris dan ingin menerkam Tengku Ekzandar Heidi namun ditahan oleh Dato Syed Al-Azhar dan Tengku Ezkandar Heidi spontan bersembunyi di belakang Puan Sri Tengku Melissa dan Datin Tengku Merissa.

            “No dad! Que Ez tak sentuh Trish pun sebelum kami kahwin. Jumpa pun sehari sbeelum nikah. Sumpah!” Jelas Tengku Ezkandar Heidi dan mengangkat keduanya tangannya.

            “Sabar. Sabar tengku. Sebenarnya Puan Triesya bunting pelamin.” Jelas Dr.Aisyah dan tersenyum kecil terasa lucu pula pabila diingatkan kembali Tengku Ezkandar Heidi yang kacak dan terkenal itu takut pada bapanya.

            “Bunting pelamin?” Soal mereka serentak. Dr.Aisyah tersenyum dan anggukkan kepalanya.

            “Bunting pelamin ni selalunya terjadi bila pasangan pengantin ‘bersama’ pada waktu si isteri sedang subur. Mungkin juga ketika mereka ‘bersama’ puan triesya sedang subur. Jika kita ‘bersama’ dengan pasangan seminngu ataupun dua minggu selepas period. Secara semula jadinya akan bunting pelamin kerana isteri sedang di dalam keadaan yang subur. Maka, kandungan akan dikira bermula pada hari pertama si isteri period walaupun mereka belum berkahwin. Namun, semuanya datang dari-NYA. Walau kita subur mana sekalipun jika DIA belum turunkan rezeki pada kita. Takkan jadi juga.” Jelas Dr.Aisyah panjang lebar. Spontan Tengku Ezkandar Heidi termalu sendiri.

            “Wow! Cayalah bang!” Balas Tengku Erissa Hani selamba. Dan spontan pinggangnya dicubit oleh mummynya.

            “Amboi! Awak tu belum kahwin. Jangan nak caya sangatlah!” Marah Puan Sri Tengku Melissa. Anak gadisnya pula yang beria-ia. Tengku Erissa Hani tersengih dan mengaru kepalanya. Malu. Hehe.

            “Err. Boleh saya berjumpa dengan isteri saya?” Soal Tengku Ezkandar Heidi gugup.
           
            “Boleh. Tapi Puan Triesya masih belum sedarkan diri lagi. Tolong jagkan kesihatannya dan berikan Puan Triesya makannan yang berkhasiat untuknya dan baby di dalam kandungan…” Pesan Dr.Aisyah. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dna anggukkan kepalanya. Rasa nak je jerit di situ yang dia bakal jadi daddy! Haha.

            “Alhamdulilah Ya Allah Swt.” Tangannya ditadah dan diraupkan ke wajah tanda syukur. Bersyukur kerana doanya dan triesya diperdengarkan.



****AKU CINTA KAMU***



AKU membukakan mataku yang terasa sakit. Sakit kerana tidur yang lama. Mataku dibuka dan memandang ke sekeliling bilik. Terasa hairan pabila aku bukan berada di dalam bilik aku dan suami. Namun, seketika aku tersedar. Aku berada di hospital? Pastilah aku kenal benar dengan bilik hospital kerana wajah ini berulang kali keluar dan masuk hospital.

            Kening dikerutkan. Kenapa aku masuk ke hospital? Teringat kembali ke jadianku pening di hadapan singki dan pengsan. Bibirku diketap. Kenapa aku pengsan?

            “Sayang dah bangun?” Soal suara garau suamiku lembut padaku dan terasa belaian tangannya di rambutku. Aku menoleh memandangnya yang duduk di sisi katilku. Satu senyuman nipis aku berikan buatnya yang memakai sweater hitam itu. Kacak! Hahaha.

            “Kenapa baby kat sini?” Soalku hairan. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum.

            “Baby pengsan tadi. Then hubby bawa datang sini… Are you okay now?” Jelasnya. Aku anggukkan kepalaku.

            “Pengsan kenapa ya?” Soalku hairan. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum kembali. Aduhai. Laki aku ni. Kerja dia senyum je.

            “Pengsan sebab baby kena buatan orang…” Balasnya nakal. Spontan aku terduduk dan membulat mataku memandnagnnya.
           

            “Bbbbuuatan orang?” Soalku hairan. Suamiku tergelak kecil dan mendudukan dirinya di sisiku. Aku ditarik ke dalam pelukannya dan dahiku dikucupnya lembut.

            “A’ah buatan orang…” Balasnya. Aku mengerutkan dhai. Kalau aku terkena buatan orang kenapa dia gembira? Ke dia suka? Lepas ni bolehla dia berfoya-foya?

            “Kenapa you happy I kena buatan orang? Oh… So lepas ni you boleh berfoya-foyalah?” Soalku geram dan menjuahkan diriku dari tubuhnya. Namun, tubuh ini tetap ditarik ke dalam pelukannya dan dipeluk erat. Tiada lagi senyuman dibibirnya.

            “Heii… Kenapa you cakap macam tu? Tak pernah pun walau seinci terdetik di hati ni nak berfoya-foya dan duakan you… Kenapa you sembunyikan masalah you dari I? I’m your husband baby. Sepatutnya you kongsikan masalah tu dengan I. Kita berkahwin bukan hanya nak menghalalkan hubungan ni tetapi kita berkongsi semuanya. Masalah you masalah I. Masalah I masalah you juga. Even I tak dapat selesaikan masalah yang you hadapi. At least I ada di sisi you…” Jelasnya panjang lebar dan mengusap kedua-dua pupiku. Aku terdiam. Dia dah tahu ke?

            “Aaaappppa maksud you?” Soalku gugup. Dia dah tahu ke? Tengku Ezkandar Heidi mengeluh.
           
            “Sayang..Que Sha dah ceritakan semuanya pada I.Patutlah you berubah seharian ni…. That girl is my cousin. Kak Na. Que Na. I dan Que Sha memang manja dengan dia… Dia baru balik dari NY. That’s why you tak pernah nampak dia….” Jelas Tengku Ezkandar Heidi. Aku terdiam dan menundukkan wajahku. Aahaloh! Cousin ke? Ish! Buat rugi air mata dan masa aku  nak menangis dan merajuk bagai dengan encik husband ni.
           
            “Sorry…. I tak tahu. I thought dia tu scandal you…” Balas Triesya dan mengigit bibirnya. Tengku Ezkandar Heidi gelengkan kepalanya.

            “Sayang… Please lah. Tell me? Apa sebabnya hubby nak cari lain? You dah cukup sempurna dan cukup buat I sayang… That’s why hubby kata kepercayaan itu penting di dalam hubungan kita. Bila baby tak percaya dan curiga pada hubby. Beginilah jadinya….” Jelas Tengku Ezkandar Heidi kesal kepadaku. Aku mengeluh dan mengenggam kedua tangannya.

            “Baby minta maaf sayang. Ampunkan baby…. Janji. Baby janji tak buat lagi…” Balasku dan memeluknya.

            “Betul ni?” Soalnya. Aku anggukkan kepala.

            “Betul! Baby janji lepas ni baby akan percayakan hubby and kalau ada kecurigaan apa-apa baby akan tanya pada hubby dulu. Boleh?” Soalku kembali dan merenung matanya. Dia tersenyum dan anggukkan kepalanya.

            “Good girl. That’s my wife…” Balasnya dan mencium bibirku lama.
           
            “Eh! Chop! Baby sakit buatan orang?” Soalku kembali dan menolak tubuhnya sedikit dariku. Dia tergelak kecil.

            “A’ah buatan orang ini…” Balasnya dan tunjukkan jari telunjuk pada dirinya. Aku kerutkan dahi.

            “Arh?” Soalku hairan. Dia tersenyum dan tangannya dilabuhkan pada perutku.

            “Sayang pregnant… Dah 5 minggu.” Jelas suamiku. Aku spontan menutup kedua mulutku dan memandangnya tidak percaya. Perlahan-lahan tanganku mendarat pada perutku.

            “5 minggu?” Soalku hairan. Tengku Ezkandar Heidi tersenyum dan anggukkan kepalanya.
           
            “Bunting pelamin yang… Sayang period ya seminggu sebelum kita nikah?” Soalnya dan menaikkan keningnya nakal. Aku spontan tersenyum malu. Memang sebelum akad nikah kami aku period dan sewaktu malam pertama kami aku sedang subur waktu itu. Tidak sangka ianya menjadi….

            “Ya…” Jawabku malu. Dia tersenyum.

            “Tapi kalau bukan hubby tak menjadi juga kan?” Balasnya nakal. Spontan aku menjerit kecil dan mencubit pinggangnya.

            “Eeee. Tak malunya cakap macam tu!” Balasku geram. Dia tergelak dan menarik pinggangku agar dekat padanya.

            “Thanks sayang sebab sudi mengandungkan zuriat hubby… Hubby tak sabar nak jadi daddy. Daddy pada anak kita… Dan In Shaa Allah. Anak-anak kita…. Aku Cinta Kamu baby…” Bisik suamiku lembut dan mengucup bibirku lembut dan membuatkan aku melayang-layang dengan godaannya….



***AKU CINTA KAMU****



TENGKU ERISSA HANI membuka pintu keretanya dan meletakkan handbag dan file-file yang berada di atas tangannya di tempat duduk sebelah pemandu. Kemudian, kereta Nissan Skyline nya pula dihidupkan dan menaikkan hawa dingin agar sedikit sejuk. Terasa lelah seharian menghabiskan masanya di collage.
           
            Cermin hadapan keretanya dipandang dan senyuman kecil terukir di bibirnya. Wajahnya kini yang cantik berhijab amat menenangkan perasaannya. Alhamdulilah. Kini, berkat didikan dan doa kedua ibu bapanya. Tengku Erissa Hani mulai memakai hijab dan menutup aurat. Selama ini dia leka. Namun, kini dia sedar akan kekhilafan dirinya. In Shaa Allah. Diharap perubahannya ini akan kekal selamanya. Amin~

            Tapi…. Apakah reaksi Ben di saat melihatnya berhijab? Adakah hati Ben akan berubah padanya? Kepalanya digelengkan. Nak ke Ben pada dia? Sudah banyak dilakukan namun lelaki itu tetap dingin dan selama Ben berada di luar Negara satu panggilan pun buatnya tiada….



            Kring!



            Kring!

           
            Kring!


            Tengku Erissa Hani mengerutkan dahinya dan memandnag Blackberry yang berada di dalam handbag Guccinya. Handbag diambil dan Blackberry dikeluarkan. Tertera nama Triesya di situ. Entah kenapa, kakak iparnya itu menelefonnya. Jangan meminta benda yang pelik-pelik sudahhhh. Sejak mengandung ni semua benda yang pelik Triesya nak. Pernah sekali Triesya call Tengku Erissa Hani dan membawanya bermain basikal? Okay! Serious lawak! Orang pregnant nak bermain basikal? Kick betul mengidam kakak iparnya itu. Of courselah kes husband alias abangnya yang kacak tu tidak membenarkan kakak iparnya menunggang basikal. Dia sendiri takut. Namun, takut pula orang mengandung ni mengidamnya lain. Kalau tidak diturutkan takut terasa hati pula. Terpaksa Tengku Erissa Hani turutkan dengan ditemani abangnya sendiri. Mulanya rasa kekok. Tapi lama-lama dia pula yang excited lebih dari kakak iparnya. Haha.

            “Asalamualaikum wbt hot mummy…” Sakat Tengku Erissa Hani pada Triesya. Kedengaran suara Triesya tergelak.

            “Walaikumsalam sweetie auntie.” Balas Triesya dan kini Tengku Erissa Hani pula berganti tergelak.

            “Whatsup sis? Mengidam apa pula kali ni? Better bagitahu your husband dulu okay. Dah taubat abang tarikkan telinga ni…” Balasnya dan gelengkan kepalanya di saat teringat kembali bagaimana Tengku Ezkandar Heidi menarik telinganya sewaktu mengalah dengan Triesya. Triesya tergelak.

            “Bukanlah sayang….” Balas Triesya. Tengku Erissa Hani kerutkan dahi.

            “Kalau bukan, apa? Nak belanja Que Sha shopping ke? Dengar cerita abang dapat project baru. Masyhuk tu! Rezeki baby.” Sakatnya nakal. Sebenarnya kalau abangnya tidak mendapat project baru pun lelaki itu mampu saja untuk membelanjanya shopping. Jangankan shopping. Pergi holiday sekalipun abangnya mampu. Dia sahaja yang malas. Ceh! Malaslah sangat! Hahaha.

            “Banyaklah punya shopping! You better go back now sis. Ada surprise untuk you….” Sampuk suara abangnya. Tengku Erissa Hani mengerutkan dahi.

            “Surprise apa?” Soalnya hairan.

            “Baliklah dulu ya dear. Kak Trish dan abang kat rumah daddy dan mummy ni… Kita jumpa di sini..” Balas kakak iparnya lembut. Tengku Erissa Hani mengetap bibir. Terasa ada sesuatu yang berlaku.

            “Bagitahu jelah sis, abang. What is it?” Gesa Tengku Erissa Hani.

            “Ada orang masuk merisik Que Sha!” Jerit abangnya dan spontan Blackberry Tengku Erissa Hani terjatuh dari pegangannya.

            “Merisik?!!!!” Jeritnya tidak percaya..







B.E.R.S.A.M.B.U.N.G




*****************************




Asalamualaikum Wbt And Salam Sejahtera Ladies J







MAAF







MAAF








MAAF









Saya lambat update ACK 40. L Seperti yang semua tahu saya memang tak sihat. So, harap anda faham. Saya bukannya sengaja yer puan-puan. Takde hal nak sengaja. L







Once again,








I’m sorry ladies!







How was the story? Romantic? Best? Blur? Hahahaha. Maafkan saya di atas kebluran di situ. Erk! Ada ke ayat tu? Whahaha. Whatever, chill sudehhh~ J Aku nak minta maaf sebab aku lambat update bab ni. Aku sakit. Itulah jawapan aku pada anda semua. Harap uols faham JAku manusia juga yang memerlukan masa untuk berehat J But don’t worry maybe hari ni aku akan post marathon ACK sampai the ending J Yeppppi! So silalah comment banyak-banyak. Jika banyak yang comment maka aku akan post marathon pada tengah hari pada hari ini ataupun petang. Suka? J So maknanya esok hari bersamaan 13 June 2012 CED akan mulai beraksi. Yepppiiii! J


            Saya Ratu Adriana Nadine,  ingin MEMINTA MAAF sekiranya ACK BAB 40 ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda. MAAFKAN SAYAMy bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. MAAF jika anda tidak suka. Normallahkan kat dunia ni. Ada yang suka dan ada juga yang tak sukakan J Saya tak paksa tau nak suke ke tidak ACK ni. Tapi saya amat menghargai jika awak-awak semua sukakan ACK @ karya saya J Aku cinta kamu J Beside that, please take the positive and ignore the negative. Think smart babes! J


Ladies,

            Kesilapan dan kegagalan sering mengajar kita erti hidup yang sebenarnya… J Namun, percayalah. Ianya akan mendewasakan kita pada akhirnya nanti. Kadang-kadang kita gemar berprasangka buruk kepada sesuatu yang belum pasti dan buruk di mata kita tanpa kita sedari bahawa yang buruk itulah yang sebenarnya lebih harum dan baik daripada kita. Begitu jualah dengan Muhammad Benjamin Abdullah. Mungkin, kita pernah merasa kejahilan dan kekhilafan tentang hidup. Namun, percayalah. Kita masih berhak dan punya masa untuk berubah… Kerana Allah swt akan mengampunkan umat-NYA yang bertaubat…. In Shaa Allah J Ladies, setiap hubungan itu perlulah disirami dengan kepercayaan dan kesetiaan. Jika kedua-duanaya tiada nescaya sebuah organisasi rumah tangga pastikan runtuh. Begitu juga dengan Triesya dan Tengku Ezkandar Heidi. Membuat kesimpulan sendiri dan tidak mendapatkan kebenaran daripada suaminya memakan dirinya sendiri. Bukankah berprasangka buruk itu tidak baik? Fikirkan… J

            Bunting pelamin? Hahahaha. Gara-gara FS bunting pelamin terus aku pun turut berminat nak google about bunting pelamin and its interesting actually J Hihihihi. Blushing! Whahahaha. Kata engkau! J Oh ya! Siapa yang merisik Tengku Erissa Hani? Benjamin? Tapi Benjamin berada di luar Negara…. Hurm.. Curios J


            Thanks for those yang selalu follow blog ni dan yang baru jumpa blog ni ‘thanks and do come again’. Please jangan serik! Haha. Thanks oso for those yang sudi drop by and drop ur comment J Saya amat menghargainya J Sangat-sangat! Kalau boleh silalah drop ur comment yer. Jangan baca je. Sebab saya pun nak tahu apa pendapat awak pada cerita ni. But, for those yang tak suka. Huhu. Takpe dear. I faham J But please don’t leave any comment yang menjatuhkan saya. I warn you! Huh. Jahat sungguh aku! Hahaha. J Chill~



Sila Tinggalkan Jejak Anda. Tq. J






Till then,








Sincerely,


14 comments:

  1. Bonjour ehehe hai wak.hehe dah lama saya tak comment.wahhh finally my qu ez and trisya kahwin and now pragnent.alahai mana nak cari husband mcm que ez.eheh.yahoooo ben dah tukar jadi lelaki sejati.kot kot muka ben tu ada mcm daniel henny or dennis oh ker?eheh.anyway great job dear. =) love your stories.kalau lah dapat masuk fantasy world que ez dan trisya ne kan best!!!! ehehe.anyway cayo!!!! wak bila nak publish cerita yang daniel henny ?hehe

    p.s=daniel henny handsome ehehe.u are the best!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bonjour :) hi dear :)
      thanks for dropping by and leave ur comment
      hehe. lama tak nmpak awak comment :)
      finally huh, hehe. tulah pasal. kalaulah ada di jual di mana-mana kedai. boleh kite serbu beli! haha. amboi dia. asyik dgn daniel henny n dennis oh dia je. hehe :)
      thanks dear :) love u too!
      hehe tulah. best nyerrr tu! hahaakss!


      p/s : haha fanatic denial henny rupanya. ngehngehngeh! lama lagi dear. after CED, SJC then bru lah cerita denial henny tu kuar eh :)
      p/s: u r d best too!

      Delete
  2. best..terbaik la ratu...<3
    pasti keluarga trisya yg mnjadi wakil pihak ben t0k pinang que hani.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi miss anonymous :)
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      tengkiu awak! hehe <3 :)
      betulbetul! hehe

      Delete
  3. tergelak je baca en3 ni..
    lucu la gelangat keluarga que ez masa doc bgtau trish prgnant 5 mggu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI miss anonymous
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe kite pula tersenyum bc comment awak :) hehe
      hehe mmg lucu. kecut perut que ez dbuatnya

      Delete
  4. best...baru tau mcm 2 rupenya pengiraan kalu bunting pelamin...
    hehehhe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI miss anonymous
      thanks for dropping by n leave ur comment dear
      hehe kite pun mcm tu jga :)
      so nnti bila kahwin ble try. hendaknys~ hehe

      Delete
  5. Bestlah...sgt excited bca citer ne ;D anw,well done

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi miss anonymous
      thanks for dropping by n leave ur comment dear
      hehe thanks sangat :)

      Delete
  6. Kesian pula dgr Ratu tak sihat... sekarang dh sehat ke?
    hendaknya dh sehatlah ye... kali ni n3 sweet sgt, bestlh
    Ratu... ? siapa dtg merisik Que Sha ye? nak lagi... nak
    lagi dh tak sabar nk tunggu n3 seterusnya. tentu si Ben
    kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi anor
      thanks for dropping by and leave ur comment dear :)
      hehe thanks dear sbb care sal kite. terharu :)
      alhamdulilah. sht sikit. :)
      hehe thanks dear. hehe a'ah. si ben. singgahlah bc ACK 41. sorry late reply comment n updated :)

      Delete
  7. nk n3 41 ari ni...x sabar ni nk baca..ratuuuuuuu nakkkkkkkkk ACKkkkkkk 41 sobsobsob~ emo sapa nangis dibuatnya~kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi miss anonymous
      thanks for dropping by and leave ur comment dear
      hehe kite dah updatedddddd. hehehehe
      nah tisu! hehe

      Delete