Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Saturday 23 June 2012

CINTA ENCIK DUDA BAB 9










CINTA ENCIK DUDA BAB 9




Jangan takut mengambil risiko, jika kamu berhasil kamu akan bahagia, jika kamu gagal kamu akan lebih bijaksana. Just do it!






HAYKAL yang baru keluar dari bilik wardrobe terpempam apabila melihat tubuh Andra yang hanya memakai tube flower dress rona pink paras peha itu. Andra yang sedang cuba untuk mengezip zip belakang dress nya terpempam pabila melihat pantulan wajah Haykal yang berada dibelakangnya yang tercengang memandangnya di cermin. Andra dan Haykal. Kedua-duanya turut terdiam dan kaku. Haykal terkejut dek kerana melihat tubuh seksi isterinya dan andra pula terkejut kerana dek malu pabila haykal melihat separuh tubuhnya yang tidak ditutup.

tube flower dress


            Andra yang tersedar cuba untuk mengezip zip dress nya kembali. Allah Swt sahaja yang tahu betapa malunya dia. Namun, disaat andra ingin mengezip dress nya ada terasa tangan kasar menolak tangannya lembut. Spontan Andra mengangkat wajahnya dan memandang Haykal yang berada di belakangnya melalui pantulan cermin. Suaminya itu turut membalas pandangan matanya. Terasa tangan kasar suaminya menarik zip dress nya lembut naik hingga ke atas. Tiada suara yang terzahir. Hanyalah pandangan mata menjadi perantaraan mereka.


            “Kenapa seksi sangat ni?” Bisik Haykal lembut ke telinga isterinya. Perlahan-lahan tangannya dilingkarkan ke pinggang Andra. Terasa sekali pinggang isterinya itu begitu ramping dek kerana dress  yang ketat. Dagunya disandarkan ke bahu isterinya yang terdedah. Andra mengetap bibirnya. Segan pabila Haykal memeluknya sebegitu rupa. Pertama kali dipeluk sebegitu rupa oleh lelaki bukan muhrimnya melainkan abi dan alongnya.


            “Andra. Isteriku… Sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah Radhiallahu ‘anhu, Rasulullah SAW bersabda yang maksudnya:
Ada dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku (Nabi Muhammad SAW) melihatnya, iaitu; kaum lelaki memegang cemeti seperti ekor sapi yang mereka gunakan untuk memukul orang lain, dan wanita–wanita yang berpakaian tetapi mereka (sebenarnya) bertelanjang (pakaian tiada menutup aurat kepala dan badan sebagaimana yang diperintahkan oleh agama), yang berjalan melagak menggoyangkan bahu, kepala mereka seperti bonggol unta yang condong. Mereka tidak boleh masuk syurga, bahkan tidak boleh menghidu baunya, padahal bau syurga itu sebenarnya dapat dihidu dari jarak sekian, sekian (yang cukup jauh).
(Hadits riwayat Muslim).” Jelas Haykal lembut dan merenung isterinya dari depan cermin di hadapan mereka. Isterinya itu menunduk. Pasti terkesan dengan teguran Haykal. Haykal mengeluh dan memusingkan isterinya agar berdepan dengannya. Dagu Andra ditarik lembut agar memandangnya. Mata isterinya itu kelihatan berkaca.


“Andra… Abang tak paksa Andra untuk menutup aurat. Tapi, abang juga tak menyarankan awak berpakaian menjolok mata seperti ini. Awak isteri abang sekarang. Awak adalah tanggungjawab abang. Segala kesalahan dan dosa yang awak lakukan akan ditanggung oleh abang. Jadi, sebagai suami wajib untuk abang tegur awak. Maafkan abang kalau abang menguris hati Andra. Abang faham. Andra masih muda. Punya perasaan ingin mencuba dan merasa bebas. Tapi Andra kena ingat. Berfesyen itu boleh. Namun, ada hadnya.” Bisik Haykal lembut. Rasulullah SAW ada berpesan agar setiap wanita itu dididik dan ditegur dengan penuh kelembutan dan berdedikasi. Nabi SAW mengingatkan kita agar mereka tidak dibiarkan dengan kesilapan dan keingkaran kerana yang demikian akan membawa padah pada si isteri.


Andra terdiam dan merenung wajah suaminya. Jujur, dia terkesima dan terpukul dengan tazkirah suaminya. Begitu mendalam sekali dan dekat dihatinya.


“Maafkan saya. Saya sedar saya salah. Tapi saya mohon. Bagi saya masa untuk berubah. Saya masih belum sedia…” Balas Andra. Sejujurnya, perubahan itu memerlukan paksaan dan dia sedar akan hal itu. Namun, dia adalah manusia biasa. Yang tak lari dari kekurangan diri. Andra ingin berubah kerana dia yang inginkan perubahan itu dan ikhlas membuatnya. Haykal tersenyum nipis. Kepalanya dianggukkan. Dia faham. Andra masih muda. Pastilah susah untuk menerima.


“Abang faham. Abang bagi awak masa…” Balas Haykal dan menarik Andra ke dalam pelukannya. Andra menyandarkan kepalanya di dada sasa suaminya. Dibalas pelukan suaminya. Entah kenapa Andra merasa tenang didada suaminya. Bau haruman tubuh Haykal juga amat disukainya. Harum sekali. Haykal mencium lembut dahi isteirnya.


“Andra keluar rumah dengan baju macam ni?” Soal Haykal lembut. Andra yang berada di dalam pelukannya mengelengkan kepalanya.


“Saya cover  pakai blazer lah. Saya pun tak berani nak keluar dengan baju macam ni…” Jelas Andra. Haykal tersenyum dan menolak sedikit tubuh isterinya. Dicuit dagu isterinya lembut. Direnung wajah cantik isterinya.


“Terima kasih sayang….” Bisik Haykal tersenyum. Andra mengigit bibir pabila wajah suaminya makin mendekat dan….


Papa… Ops! Sorry! Sorry!” Tiba-tiba sahaja pintu bilik mereka dibuka dan terjengul tubuh Aira di situ. Aira yang melihat papa dan mummynya yang sedang berpelukan spontan menutup matanya. Andra dan Haykal pula spontan melepaskan pelukan mereka. Andra mendekat pada meja solek dan Haykal mendekati anaknya. Kedua-dua merasa malu pabila ditangkap begitu!


“Errr. Aira nak apa?” Soal Haykal gagap pada anak daranya. Perlahan-lahan Aira membuka tangan yang menutup kedua-dua matanya dan tersengih.


Sorry. Aira nak bawa papa turun breakfast kat bawah. Mummy ada ajarkan Aira buat omelet tadi.” Jelas Aira sungguh. Selepas jogging tadi Andra terus menyiapkan sarapan sebelum bersiap. Dapatlah juga Aira membantu apa yang patut. Haykal tersenyum dan mengosok lembut kepala anak daranya.


Okay. Jom! Papa nak rasa omelet yang anak papa ni buat.” Balas Haykal dan mengambil kot dan briefcase nya yang berada di atas sofa. Sempat isterinya yang sedang memekai blazer rona putih itu dijeling. Andra buat-buat tak tahu. Tapi di dalam hatinya malu bukan main lagi. Haha.






***CINTA ENCIK DUDA****






AKU yang sedang duduk di library collage dan menyiapkan assignmentku mengerutkan dahi memandang Jenny yang menapak masuk ke dalam library dan tercari-cari akan aku. Aku melambaikan tanganku padanya dan dia tersenyum lega. Jenny menghampiriku dan duduk di hadapanku.


            “Dah engkau ni kenapa? Happy semacam?” Soalku hairan. Jenny tersengih lagi dan menunjukkan kedua-dua sampul suarat di tangannya. Aku mengerutkan dahiku.


            “Apa tu?” Soalku hairan.


            “Suratlah.” Balasnya dan tersengih. Aku menjulingkan mataku ke atas. Ada juga yang aku sekeh nanti ni.


            “Aku tahulah! Maksud aku apa yang ada di dalamnya cik kak?” Soalku geram. Jenny tergelak kecil dan menutup mulutnya. Library kan? Jadi engkau duduk diam-diam.


            “Guess what?” Soalnya kepadaku. Aku mengetap bibir geram.
           

            “Dahlah Jen. Kalau kau tak nak bagitahu aku apa benda tu tak payah nak buat gedik depan aku. Meyampah!” Balasku geram dan meyambung membuat assignment ku. Dak Jen ni selamba je. Assignment  belum siap dia pula boleh buat cool.


            “Alarh! Gurau sikit dah sentap! Lecehlah orang dah kahwin ni….” Rungut Jenny. Spontan aku menepuk kepalanya dengan buku notaku.


            “Ouch!” Adunya dan mengosok-gosok kepala yang sakit akibat pukulanku tadi.


            “Kau nak satu collage tahu aku dah kahwin ke? Diam-diam sudahlah!” Balasku geram. Jenny tersengih dan menyusun kelima-lima jarinya tanda maaf.


            “Sorry lah babe. Gurau je kot. Alarh datin kita ni.” Pujuk Jenny. Aku hanya gelengkan kepala. Sakit kepalaku melayan perangai gila Jenny.


            “Okay. Okay. Actually,  ini adalah surat jawapan bagi tempat practical  kita nanti.” Jelas Jenny pabila aku mendiam dan tidak melayannya. Spontan aku yang tadinya sedang menaip spontan mengangkat wajahku memandangnya.


            “Practical?” Soalku hairan. Jenny anggukkan kepalanya dan layang-layangkan surat yang berada di tangannya di hadapanku. Spontan aku mengambil surat tersebut.


            “Amboi. Tak sabar nampak!” Sindirnya pabila aku dengan selamba mengambil kedua-dua surat tadi dan membuka sampul surat yang ada nama aku. Aku hanya membuat bodoh dan tidak melayan Jenny. Sampul suratku buka.


            “MH HOLDING.” Sebutku perlahan. Di antara salah satu syarikat yang pernah ku mohon. Aku ada memohon untuk practical di syarikat gah ini dahulu. Tak sangka mereka menerimaku.
           

            “Kau kat mana?” Soalku pada Jenny. Jenny tersenyum.


            “HR HOLDING.” Balasnya dan mengenyitkan matanya nakal. Aku menjulingkan mataku ke atas. Okay. Itu adalah company bapa Andrew. Jenny pernah membawaku untuk memohon di sana kerana Andrew pasti kan menolong kami. Namun, aku menolak. Aku tidak ingin jadikan Andrew sebagai batu loncatan. Pastilah aku tidak ingin berhutang budi dengan Andrew. Silap-silap body ku pula tergadai.


            “MH HOLDING?” Sebutku kembali. Entah kenapa, hatiku berdebar untuk memulakan practicalku nanti. Seminggu sahaja lagi. Minggu hadapan kami ada aktiviti iaitu mengendalikan budak-budak junior pada minggu orientasi nanti. Aku adalah salah satu ajk tertinggi MPPRC iaitu Majlis Perwakilan Pelajar Ralph Collage. Walaupun aku sebegini namun aku aktif bagi aktiviti-aktiviti collage. Jangan pandang aku sebelah mata tahu!







***CINTA ENCIK DUDA***






DATUK MEGAT HAYKAL dan Haniff menapak masuk ke Lifestyle Restaurant kegemaran mereka dan mengambil tempat duduk di tempat yang tersorok seperti selalu. Sememangnya Lifestyle Restaurant adalah restoran kegemaran mereka berdua kerana tempat itu agak privacy dan makanannya sedap-sedap belaka.


            “So apa khabar wife kau?” Soal Haniff setelah mereka membuat pesanan. Haykal yang duduk di hadapan Haniff mengerutkan dahinya.
           

            “Apa kes tiba-tiba tanyakan khabar wife aku ni?” Soal Haykal hairan. Haniff tergelak kecil wajah Haykal ketika itu tegang sedikit. Cemburu nampak!
           

            “Relax lah bro! Aku saja nak tanya. Wife best friend kot. Agak-agaklah. Lagipun aku tertarik dengan cerita wife aku.” Balas Haniff. Haykal mengerutkan dahinya.


            “Kenapa dengan Heliza?” Soal Haykal ingin tahu. Haniff tersengih. Teringat kembali cerita isterinya mengenai isterinya Haykal itu setelah mereka balik dari makan malam bersama keluarga Haykal.


            “Wife aku kata Andra tu budaknya hyperactive sangat. Kat collage mereka berdua memang rapat macam kawan dan kalau kau nak tahu, wife kau tu boleh kata Queen Collage. Sebab apa sahaja aktiviti di collage pasti dia join sama. Lasak orangnya. Nakal pun ada. Tapi selasak dan senakal wife kau tu dia tu terpilih menjadi Queen Collage tau. Banyak student lelaki yang berminat dengan dia. Tapi dia ni jenis yang jual mahal sikit. That’s why aku berminat nak tahu life kau dengan dia. Sama ada kau dapat lenturkan hati dia ataupun tidak.” Jelas Haniff panjang lebar. Pertama kali mendengar cerita isteirinya dia sudah dapat bayangkan betapa  tak menang tangannya Haykal nanti melayan isterinya. Namun, dari gaya isterinya Haykal itu orangnya lembut sahaja. Pandai memasak pula tu. Cantik orangnya. Tak hairanlah kalau dia terpilih menjadi Queen Collage kerana kecantikan dan keaktifannya.
           

            “Kau biar betul?” Soal Haykal tidak percaya. Tak sangka yang isteirnya itu selasak itu. Boleh pula menjadi Queen Collage. Eh! Haruslah! Isterinya itu memang cantik. Ceh! Tetiba pula terpuji isteri sendiri . Hehe.


            “Betullah bro. So macam mana kehidupan kamu berdua sekarang ni?” Soal Haniff. Haykal tersenyum. Teringat kembali adegan tadi pagi. Jika sahaja Aira tidak masuk. Apa akan terjadi? Errr. Entahlah. Haykal sendiri tak tahu apa akan dilakukannya. Namun, dia bersyukur. Andra walaupun tidak dapat menerima perubahan mendadak. Isterinya itu tetap diberi masa. Tidak pula membentak dan marah-marah. Malah mengaku silapnya. Berbeza sekali dengan cerita teman-temannya yang berkahwin dan bergaduh dengan isteri yang suka membentak. Diharap Andra tidak berubah.


            “Alhamdulilah. Setakat ni okay. Tapi tulah. Dah namanya orang muda. Aku haruslah ikut rentak dia bagaimana.” Jelas Haykal jujur. Tak salah sebenarnya mengikut rentak Andra. Malah seronok melayan gadis itu. Cuma jika ada yang tak baik pasti akan ditegur oleh Haykal. Iphone nya dicapai dan tangannya gatal-gatal ingin menaip pesanan buat isterinya.


+Assamualaikum wbt. How was the day? Abang tengah lunch. Awak?


            Haykal menghantar pesanan ringkas tersebut dan tersengih. Tak pernah dilayannya pesanan-pesanan ringkas sebegitu. Sejak berkahwin dengan Andra sahajalah. Jika dengan Aira pun dia lebih suka telefon terus.


            “Okaylah tu bro. Cubalah dekatkan diri kau dengan dia. Mana tahu dia cair. Kau tunjukkaknlan romeo kau yang dah lama terpadam tu.” Balas Haniff nakal. Datuk Megat Haykal? Siapa yang tak kenal. Masa mudanya dahulu orangnya diminati ramai gadis dan Haykal pandai melayan wanita. Sekali ayat wanita pastikan jatuh dipelukannya. Tapi itulah….


            Tit!



            Tit!



            Tit!



            Haykal membuka pesanan ringkas yang baru sampai itu. Dibuka dan dibaca. Bibirnya mengukirkan senyuman kecil. Nasib sahaja Haniff sedang memandang keluar restaurant. Taklah ketara sangat yang Haykal sedang tersenyum-senyum memandang handphone sendiri.


-Walaikumsalam wbt pak cik! What’s up! Andra on the way balik rumah ni. Dah habis kelas dah. Lunch kat rumah je. Andra nak tanam kaktus Andra J


+Drive safely and careful dear. Okay. Tunggu abang. Nanti abang tolong Andra tanamkan kaktus Andra 


            “Apa kes senyum seorang-seorang ni bro?” Tegur Haniff hairan pabila Haykal tersenyum-senyum sendiri. Spontan Haykal mematikan senyumannya dan membetulkan duduknya. Dia berdehem seketikan menutup gugupnya.
           
           
            “Errr. Takdelah. Saja je. Senyumkan sedekah.” Balas HAYKAL dan tersengih. Haniff gelengkan kepalanya dan tergelak kecil.


            “Memang kau tengah ikut rentak wife kau kan? Berbalas message bagai. Malu-malulah pula dengan aku. Macam tak biasa.” Sindir Haniff dan tergelak besar. Haykal tergelak kecil. Tak menyangka yang Haniff dapat menangkap sikap ganjilnya itu.
           

            “Oh ya Niff. Lepas ni aku terus balik. Aku tak masuk office. Kalau ada apa-apa kau handle  eh.” Pesan Haykal kepada Haniff. Spontan Haniff mengerutkan dahinya.
           

            “Kenapa?” Soalnya hairan. Haykal tersengih.
           

            “Wife aku nak tanam bunga. So aku nak tolonglah.” Balas Haykal jujur dan spontan meletus tawa Haniff. Boleh pula macam tukan? Sanggup pulang ke rumah gara-gara wife tanam bunga je? Okay! Serious lawak!


            “Salute lah dengan kau bro! Sanggup balik ke rumah gara-gara wife kau nak tanam bunga je. Memang salute gila!” Balas Haykal dan menyimpan tangan kanannya di dahi tanda tabik pada Haykal. Haykal tergelak dan mengenyitkan matanya nakal.


            “Itulah namanya suami mitahli bro!” Balas Haykal bangga. Sengaja ingin menyakat Haniff.
           

            “Ceh! Podahhhhh!” Balas Haniff dan mencebik. Tergelak besar Haykal dibuatnya.


            ‘Andra. You make me crazy!’ Bisik hatinya.






***CINTA ENCIK DUDA***






AKU turun dari kereta sambil membimbit Prada shoulder handbag rona pink dan sampul surat yang baru ku terima tadi dan file ku. Setelah menekan control lock alarm kereta aku berjalan keluar dari garage dan berjalan menuju ke banglo mewah pak cik. Namun, langkah kakiku terhenti pabila melihat Aira yang sedang berdiri mencengkak pinggang di bawah pokok mangga yang ditanam berhampiran taman bagi menghijaukan sedikit taman tersebut.


            Aira yang berada di bawah pokok aku dekati. Khusyuk benar budak ni tengok ke atas tu sehinggakan aku berdiri di sisi tak dipandang. Aku mengerutkan dahi dan turut memandang ke atas pokok. Apa yang anak tiri aku tengok kat atas tu?


            “Apa yang Aira tengok kat atas tu?” Soalku hairan sambail memandang ke atas. Spontan Aira yang berada di sisiku tersedar dan tercengang memandangku yang berdiri di sisinya.


            “Eh. My! Bila sampai? Sorry. Aira tak perasan.” Balasnya dan menyalam tanganku. Aku menyambut dan turut berbalas lagaan pipi dengannya.


            “Baru je tadi. Aira khusyuk sangat tengok kat atas tu. Apa yang Aira tengok? Tunggu pokok ni berbuah ke?” Balasku padanya. Aira tergelak dan memeluk lenganku. See! Budak ni memang suka bermanja dan memeluk lengan aku.


            “Tu… Orange kat atas.” Jelasnya dan menujukkan tali telunjuknya ke atas pokok. Aku mengerutkan dahi. Orange? Erk! Kucing tu ke? Ada seekor kucing rona oren yang duduk di atas pokok. Sedikit terlindung tadi. Itulah sebabnya aku tak nampak.


            “Kucing Aira ke tu?” Soalku padanya hairan. Aira tersengih dan anggukkan kepalanya.


            “A’ah.” Balasnya.


            “Dah tu kenapa kucing tu boleh sampai di atas tu?” Soalku hairan dan mengerutkan dahi memandang kucing bernama Orange itu. Dak Aira baling kucing tu ke atas ke? Eh! Tak logic! Nampak kejam sangat. Budak ni sweet  je aku tengok.


            “Tadi Orange kejar burung. Sampailah kat atas pokok tu. Tapi Orange tak tahu cara nak turun.” Jelas Aira. Erk! Aku mengaru kepala. Apa ke bodohnya kucing ni. Tahu naik tetapi tak tahu turunlah pula. Ish! Ish! Ish! Masalah!


            “Meoowww!” Panggil kucing Aira kepada kami. Aku mencebik bibir. Padan muka engkau! Tahu naik je. Turunnya tak!


            “Lompatlah Orange… Aira sambut.” Balas Aira lembut dan menadahkan tangannya. Aku mengeluh dan menggelengkan kepalaku. Mana mahunya. Dah kata tak pandai nak turun. Pastilah tak turunnya kucing tu.


            Hurm. Aku mengigit bibir. Tengah berfikir cara nak turunkan si Orange  tu. Baling dengan batu aci tak? Erk! Nampak kejamlah pula. Errr. Umpan dengan ikan salmon yang lagi sedap dan lazat okay tak? Adeh! Cari salmon  pula yang satu halnya. Hurm. Apa eh?


            Ting!


            Hah! Yes! Hehe. I think idea, aku ni agak bernas sedikit dan boleh diguna pakai. Agaknyalah. Hehe. Harap-haraplah menjadi. Aku tengok dak Aira kat sebelah aku ni pun dah nak menangis dah bila kucing kesayangan dia tu tak turun-turun. Alahai. Nasib sayang dan anak tiri aku. Kalau tak. Memang aku tinggalkan dia di sini dengan kucing tu.






****CINTA ENCIK DUDA****






DATUK MEGAT HAYKAL yang dibukakan pintu oleh Farid hanya menganggukkan kepalanya pada Farid tanda terima kasih. Briefcase nya diberikan kepada Farid seperti selalu. Jam tangan Rolex nya dipandang. Baru menujukkan ke arah jam 0200 petang. Hehe. Memang awal. Sengaja Haykal balik awal hari ini kerana dia sudah berjanji dengan Andra tadi pagi yang dia ingin membantu isteirnya itu menanam kaktus-kaktus isterinya. Haha. Okay! Dia tipu! Sebenarnya dia sendiri yang memandai nak balik dan berjanji. Andra tak memaksa pun. Tapi, bila lagi dia punya masa untuk mendekati dan mengenali Andra dengan lebih rapatkan? Itulah caranya.


            “Apa yang Aira buat di bawah pokok tu Farid?” Soal Haykal hairan pabila melihat Aira sedang berdiri di bawah pokok sambil terlompat-lompat. Farid turut memandang pada Aira. Keningnya dikerutkan.


            “Entahlah datuk.” Balas Farid jujur. Haykal mengeluh dan mendekati Aira. Butang baju kemeja long sleeve rona birunya dibuka buka hingga paras dada dan begitu juga dengan butang lengan bajunya. Dibuka dan disingsing hingga ke lengan. Neck-tie dan kot nya awal-awal lagi sudah di buka di dalam kereta. Terasa rimas.


            “Aira? Apa yang Aira buat kat sini?” Soal Haykal hairan setelah mendekati Aira. Aira memandangnya dan tersengih. Tangan Haykal disalam dan pipi papa nya dicium seperti selalu.


            “Errr. Aira… Aira…” Balasnya gagap sambil menjeling ke atas. Andra yang berada di atas pokok dan memeluk kucing Aira mengisyaratkan tali telunjuknya ke mulut agar Aira diam dan tidak memberitahu bahwa Andra berada di atas pokok saat itu. Mahunya Haykal ternampak dirinya yang sungguh seksa saat ini. Huhu. Seksalah sangat! Dahlah pakai tube flower dress paras peha. Mahunya Haykal melihat yang tak sepatutnya.


            “Aira apa?” Soal Haykal hairan. Sikap anaknya saat itu kelihatan pelik sekali.


            “Aira….” Jawab Aira gagap kembali dan menjeling ke atas sambil mengaru lehernya.


            “Aira… Kenapa ni sayang? Aira sakit ya?” Soal Haykal lembut dan mecuit dagu anak dara kesayangannya itu. Wajah itu kelihatan takut-takut.


            “Aira. Errr. Aira…” Belum sempat Aira menyudahkan kata-katanya kedengaran suara jeritan Andra dari atas pokok.


            “Arghhhhh!!!” Jerit Andra pabila Orange  kucingnya si Aira mengigit lengannya. Cikabeng punya kucing! Spontan Orange  yang berada di dalam pelukannya terbuang ke bawah dan jatuh di atas tanah. Nasib sahaja orange itu kucing. Jatuh pun macam tak jatuh je. Boleh berdiri dengan baik lagi.


            “Orange…” Panggil Aira ceria dan mengangkat Orange ke pelukannya.


            “Andra? Apa yang awak buat kat atas tu?” Soal Haykal hairan pabila melihat isteirnya berada di atas pokok. Masha Allah! Seksi ya amat! Haykal yang melihat pula yang tak keruan. Mana tak seksi jika pehanya yang putih melepak itu terdedah. Nasib sahaja tidak ternampak underwear nya. Jika ternampak mahu Haykal pengsan di situ.


            “Eh! Eh! Pak cik! Bila sampai?” Soal Andra menutup malunya dan tersengih memandang Haykal yang terlopong memandangnya. Aira di belakang Haykal yang sedang memegang kucing parsinya mengangkat sepuluh jari tanda minta maaf. Serba salah sebenarnya. Kerana dia Andra berada di atas pokok.


            “Kenapa datuk?” Jerit Farid di hadapan garage. Spontan Haykal memandang Farid yang ingin melangkah mendekati mereka. Namun, terhenti pabila Haykal menujukkan lima jarinya tanda berhenti.


            “Farid berhenti di situ. Tak ada apa-apa. Awak sambunglah kerja.” Haykal memberi arahan. Farid menganggukkan kepalanya dan menyambung kerjanya tadi yang ingin mencuci kereta. Haykal kembali memandang ke atas. Kedua-dua tangannya diletakkan dipinggang. Bibirnya diketap dan matanya memandang tajam pada isternya yang berada di atas pokok. Memeluk pokok dan kakinya terjuntai. Mahunya Farid melihat isterinya yang seksi ini jika Farid datang mendekat tadi. Kepalanya digelengkan. Andra. Benar-benar membuatkan jantungnya hampir berhenti berfungsi.


            “Apa yang awak buat kat atas tu? Dah tak ada kerja lain ke? Turun!” Arah Haykal. Andra mengaru kepalanya dengan tangan kanan dan tangan kiri masih memeluk pokok.


            “Tak nak!” Balas Andra. Haykal mendegus geram. Dia dah buat balik hyperactive nya itu.


            “Turun abang kata! Turun! Nak buat apa kat atas tu lama-lama?” Soal Haykal bengang. Andra gelengkan kepalanya.


            “Saya tak boleh turun…” Balas Andra.


            “Kenapa?” Soal Haykal tegas. Andra tersengih dan memandang Aira yang risau itu.


            “Sebab saya tak tahu nak turun macam mana.…” Jelas Andra jujur dan tersengih. Tadi bukan main dia mengata kucingnya si Aira bodoh kerana tak pandai turun. Namun, kini. Hah! Padan muka. Allah swt dah turunkan bala kerana memandang rendah pada si kucing. Hehe. Terbeliak mata Haykal dibuatnya. Boleh pula naik dan tak tahu turun?


            “Awak ni memang nakalkan? Suka sangat memanjat pokok.” Soal Haykal geram. Dulu di kampung Tn Hj Ismail, Andra pernah hampir jatuh dari pokok ke tanah. Namun, nasib sahaja Haykal ada dan menyambutnya. Kini? Andra tersengih dan anggukkan kepalanya yakin. Standardlah tu. Sejak kecil dulu, dia selalu mengikut along memanjat pokok ketika di kampung abinya. Mahunya dia tak pandai. Haha.


            “Aik? Macam mana pak cik tahu? Wahhh! Pandailah pak cik ni.” Balas Andra sungguh. Semakin geram Haykal dibuatnya. Aira pula spontan tergelak besar. Ibu tirinya itu memang selamba dan nakal orangnya sehinggakan papanya juga hilang akal untuk menjawab.


            “Dah! Dah! Turun cepat!” Balas Haykal mengalah. Mahunya sampai ke esok isterinya berada di atas pokok jika dia melayan Andra memanjang. Andra. Sekali menyoal. Berkali-kali dijawabnya. Andra mengaru-garu kepalanya.


            “Macam mana nak turun? Kan Andra kata tak pandai….” Rungut Andra dan berpeluk tubuh. Haykal mengeluh dan berfikir. Tangga? Okay juga idea tu. Tapi entah kenapa dia terikut-ikut dengan kenakalan Andra. Bibirnya mengukirkan senyuman. Ada idea untuk menyakat isterinya. Nak sangat mainkan. Okay deal! Bisik Haykal di dalam hati.


            “Lompatlah…” Balas Haykal selamba. Terlopong mulut Andra dan Aira dibuatnya.


            “Eh! Papa! Nanti cederalah mummy.” Balas Aira risau. Andra menganggukkan kepalanya sungguh.


            “Betul! Betul! Betul! Bijak sungguh anak dara mummy ni. Macam mummy dia juga. Cantik, comel, baik hati….” Balas Andra sungguh siap dengan lenguk tubuhnya. Haykal yang berada di bawah menjulingkan matanya ke atas dan mengelengkan kepalanya. Andra. Hyperactive gila. Boleh pula memuji diri seperti itu.


            “Dah! Dah! Tak payah nak tekan lif kat sini. Lompat sekarang. Abang sambut awak.” Potong Haykal. Terbeliak mata Andra dibuatnya. Haykal akan menyambutnya? Okay! Dia tak salah dengarkan? Kan? Kan? Aduhai. Dahlah dia tengah memakai dress saat ini. Spontan tubuhnya dipandang. Haykal yang menyedari akan gelagat isterinya itu tersenyum kecil.


            “Lompat jelah. Nak malu apa? Siapa suruh pakai seksi-seksi. Diri sendiri juga yang terseksa.” Sindir Haykal. Andra mencebir bibirnya. Haykal. Suka sangat menyakatnya dan menyindirnya.


            “Sibuk je!” Balas Andra geram. Bibirnya diketap. Sedang berfikir sebenarnya. Patutkah dia mengikut sahaja idea suaminya itu ataupun duduk di atas pokok tersebut sehingga ke esok pagi. Esok pagi dan esok pagi. Erk!


            “Nak ke tak ni? Kalau tak nak abang yang sambutkan. Boleh je suruh Pak Mat dan Farid. Biar padan dengan muka awak! Ada suami yang nak sambutkan tak nak.” Soal Haykal geram. Andra mendengus. Siap menugut pula suaminya itu.


            “Nanti pak cik ambil kesempatan….” Balas Andra. Meletus tawa Haykal dibuatnya.


            “Kesempatan apanya? Kalau dah terpegang nak buat macam mana? Kira rezekilah tu. Dapat pahala apa.” Balas Haykal nakal.


            “Pak cik!” Menjerit kecil Andra dibuatnya sehinggakan Aira juga turut tergelak besar.  Haykal tersengih.


            “Yalah! Yalah! Gurau je. Dah! Cepat turun!” Balas Haykal mengalah. Andra mengigit bibirnya. Wajah kacak suaminya dipandang. Tidak lama kemudian bibirnya mengukirkan senyuman nakal.


            “Pak cik Gan terlepaslah!” Jerit Andra dan menujuk kea rah pintu pagar banglo Haykal. Spontan Haykal memandang ke arah yang Andra katakan dan….


            “Ouchhh!” Jerit Haykal kesakitan pabila tubuhnya terjatuh baring di atas tanah dan isterinya yang tadi berada di atas pokok sudah berada di atasnya.


            “Andra!” Jeritnya geram. Andra tergelak kecil. bukan sengaja nak buat macam tu. Tetapi nanti jika haykal memandangnya. Nampaklah benda yang tak sepatutnya dan pasti dia kan malu. Jadi, lebih baik begitu. Hehehehe. Aira yang berdiri di sisi mereka tergelak. Terasa lucu dengan sikap nakal Andra. Boleh pula buat macam tu.


            “Opsy! Sorry pak cik. Hehe.” Balas Andra tanpa rasa bersalah dan tersengih. Andra menghulurkan tangannya pada Aira dan Aira menyambut. Menarik Andra agar berdiri dari atas tubuh Haykal. Setelah berdiri Andra membetulkan dress nya dan rambutnya. Haykal yang masih terbaring dipandang.


            “Thanks sayang…” Balas Andra nakal dan memberikan flying kiss  pada Haykal. Andra tergelak dan sempat matanya dikenyitkan sebelum berlari masuk ke dalam rumah.


            “Andra!!!!!!” Jerit Haykal geram. Haykal merengus dan merebahkan kepalanya ke tanah sambil memandang langit. Seumur hidupnya tak pernah akan mengalami hal seperti tadi dan entah kenapa dia sukakannya.


            “I like her.” Luah Aira dengan senyuman manis dan duduk berlutut di hadapan papanya. Haykal menoleh memandang Aira yang duduk berlutut di sisinya. Bibirnya mengukirkan senyuman. Jangankan Aira. Haykal sendiri semakin lama semakin sukakan Andra. Karakternya membuatkan Haykal jatuh suka.


            “Me too.” Balas Haykal dan tersenyum. Pipi Aira diusap lembut dan Haykal mendudukkan dirinya. Pipi Aira dicium.


            “Tapi papa lebih sukakan anak papa ni.” Bisik Haykal dan mengenyitkan matanya. Aira tergelak manja dan berdiri. Menghulurkan tangan kanannya kepada Haykal dan tangan kiri masih memeluk kucingnya iaitu Orange. Haykal menyambut huluran tangan anaknya dan berdiri.


            “Aduh…” Rungutnya pabila terasa sakit pada pinggangnya. Aira tergelak memandang papanya yang mengosok pinggang.


            “Papa kena banyakkan exercise  selepas ni pa sebab mummy sangat nakal.” Sakat Aira dan kenyitkan matanya. Haykal tergelak kecil.


            “Papa pun rasa macam tu juga. Kalau macam ni setiap hari. Hurm. Mahu papa Aira ni masuk hospital gara-gara kenakalan mummy Aira tu.” Balas Haykal dan gelengkan kepalanya. Aira tersenyum dan memeluk pinggang papanya.


            “Tapi, Aira rasa mummy sepadan dengan papa. Kenakalan mummy tulah yang buat papa banyak senyum sekarang ni.” Luah Aira jujur. Spontan Haykal mematikan senyumannya dan memandang anaknya.


            “Ya ke?” Soal Haykal hairan. Aira tersenyum dan anggukkan kepalanya.


            “Ya papa.” Balas Aira. Haykal tersenyum dan menarik Aira ke dalam pelukannya.


            “Aira dapat terima mummy di dalam kehidupan Aira?” Soal Haykal lembut. Terasa anaknya menganggukkan kepalanya.


            “Jujur. Aira terima pa. Aira bahagia tengok papa bahagia. Lagipun, mummy baik dan Aira sukakan mummy. Kalau boleh Aira nak jadi macam mummy. Happy je.” Balas Aira. Haykal tersenyum. Andra. Siapa sahaja yang tidak sukakan isterinya itu?


            “Aira…” Panggil Haykal dan menolak sedikit tubuh Aira darinya. Kedua-dua pipi anakya dipegang dan mata Aira dipandang.


            “Kalau Aira nak jadi seperti mummy boleh. Tapi jangan sampai Aira sendiri kehilangan identity Aira. Lagi satu, please jangan seksi macam mummy. Please….” Balas Haykal dan merayu. Tergelak Aira dibuatnya. Haykal tidak mahu Aira mengikut jejak isterinya itu. Seksi gila. Bertambah-tambahlah dosanya dan jika Aira juga begitu? Mak ngaih! Semakin beratlah bahunya mengalas dosa yang ditanggung oleh kedua-dua wanita yang penting di dalam hidupya itu. Aira tidak memakai tudung. Tetapi sekurang-kurangnya Aira tidaklah seseksi Andra yang gemar memakai dress dan skirt tu. Apatah lagi short pants. Mahu saja Haykal mengigit-gigit kaki isteirnya itu.


            “In Shaa Allah. Yang tu Aira akan elakkan.” Balas Aira dan mengenyitkan matanya. Haykal tersenyum dan mencium dahi Aira. Aira adalah jantung hatinya. Hanya Aira di situ selama ini. Namun kini… Haykal dapat merasa nama Andra mulai berada di dalam hatinya sedikit demi sedikit….







****CINTA ENCIK DUDA*****







HAYKAL yang santai memakai baju t-shirt berkoler rona biru dan short pants rona hitam itu mendekati isterinya yang sedang menanam pokok kaktus ke dalam pasu baru di atas meja taman. Andra yang memakai baby-tee rona pink dan short pants rona hitam itu dipandang oleh Haykal. Kepalanya digelengkan. Entah bagaimana caranya mahu menegur Andra. Dia ingin mengubah Andra. Namun, Haykal tidak ingin Andra berubah kerananya. Tetapi kerana hatinya inginkan begitu.


            “Hi…” Sapa Haykal dan meletakkan tangan kananya di pinggang isterinya. Ternaik kedua-dua bahu Andra dek kerana terkejut.


            “Pak cik!” Marahnya dan menjeling Haykal di sisi. Haykal tersengih dan kenyitkan matanya nakal.


            “Ya saya.” Balasnya selamba. Andra mendengus.


            “Tangan tu boleh jangan gatal sangat tak?” Sindir Andra dan menjeling tangan Haykal dipinggangnya. Namun, Haykal hanya membuat tidak tahu sahaja.


            “Isteriku Andra. Sesungguhnya pabila suami memeluk isterinya akan mendapat pahala. Begitu juga dengan ciuman.” Jelas Haykal dan dengan selamba mencium pipi kiri Andra. Merengus geram Andra dibuatya dan menjeling Haykal disisi. Haykal. Sudah mula dengan tazkirahnya. Andra sendiri tahu bahawa pabila memeluk mahupun mencium suami ataupun isteri pastikan mendapat pahala kerana abi dan umminya sendiri mengamalkan hal itu.


            “Gatallah!” Balas Andra geram dan menyinggung perut Haykal dengan sikunya. Tangannya yang tersarung sarung tangan getah tidak dapat digunakan untuk mencubit HAYKAL kerana kotor. Dia juga yang susah nanti. Haha. Andra meneguk liurnya dan memandang ke arah lain pabila terasa perut suaminya keras dan terasa six pack Haykal di situ. Malu tak payah cakap! Sekadar sikunya. Jangankan perut Haykal. Silap-silap Haykal sendiri tak bergerak. Haha.


            “Abang gatal dengan isteri abang je.” Balas Haykal selamba. Andra mengeluh.


            “Datuk Megat Haykal. Kalau awak Cuma nak ganggu saya silalah pergi jauh-jauh kerana saya nak menanam bunga. Sekian terima kasih.” Balas Andra geram dan meneruskan kerjanya. Haykal tersengih. Tahu yang Andra geram dengannya. Tapi dia juga tahu yang Andra takkan berkasar dan menolak tangannya yang berada dipinggang Andra. Andra. Nampak nakal. Namun, tahu akan batas-batasnya sebagai isteri. Haykal merungkaikan tangannya pada pinggang Andra dan duduk di kerusi taman. Aira yang sedang menonton televisyen di bilik menonton ditinggalkan begitu sahaja. Tujuannya untuk balik awal pada hari itu adalah untuk menemani Andra. Alkisahnya. Hehe.


            “Abang nak tolong. Boleh?” Soal Haykal lembut dan memandang wajah isterinya. Wajah Andra yang kemerahan kerana panas itu mencuit hatinya. Nampak comel. Entah kenapa, Haykal merasakan yang dia adalah lelaki yang begitu bertuah kerana memiliki isteri secantik Andra. Andra menoleh memandangnya di sisi dan menaikkan kening kanannya.


            “Pandai ke?” Soal Andra. Hairan. Hairan pabila Haykal mengatakan bahawa dia ingin menolong. Datuk Megat Haykal nak menolong isteri menanam bunga? Okay! Serious tak percaya. Bunga rose tu pun Pak Mat yang tanamkan.


            “Awak ajarlah abang. Kasihan awak buat kerja sorang-sorang.” Balas Haykal sungguh. Andra mengerutkan dahinya. Haykal kelihatan pelik. Sungguh-sungguh nak membantunya.


            “Pak cik ada apa-apa ke nak minta dengan saya ni? Terus terang saya kata. Kalau nak minta duit saya tak ada.” Balas Andra ingin tahu.


            “Ouch!” Adu Andra pabila Haykal dengan selamba mencubit pipinya.


            “Nakal! Salah ke abang bantu isteri abang? Tak salahkan? Takpelah. Kalau orang tu tak sudi nak buat macam mana.” Balas Haykal menjauh hati dan ingin berdiri dan spontan Andra menarik tangan Haykal dan menghalangnya dari pergi. Haykal memandang wajah isterinya dengan pandangan yang tiada perasaan. Namun, di dalam hatinya Allah Swt sahaja yang tahu! Senyum sampaikan ke telinga! Hahaha.


            “Buruklah merajuk! Mari sini saya ajarkan. Manja betul!” Balas Andra geram dan menjeling suaminya. Haykal tersenyum kecil dan memakai sarung tangan yang Andra hulurkan padanya.


            “Mula-mula kita ambil pasu ni dulu.” Jelas Andra dan tersengih. Sempat Haykal dipandangnya. Haykal mengetap bibirnya geram. Tahu yang Andra tengah menyakatnya.


            “Okay. It’s not funny Datin Andra.” Balas Haykal geram. Andra tergelak.


            “Gurau jelah. Sentap je kerja.” Balas Andra dan tergelak kecil. Haykal mengelengkan kepalanya. Bilalah agaknya Andra akan serius ya? Main saja kerjanya.


            “Kenapa banyak jenis pasu?” Soal Haykal hairan pada isterinya pabila melihat pelbagai saiz pasu di atas meja. Andra tersenyum.


           “Kalau jenis kaktus berbatang tinggi seperti Cerevius, maka ukuran pot tempat menanamnya sebaiknya setinggi ½ tanaman kita.Tetapi, kalau kita membeli kaktus berbatang bulat seperti Echinocactus atau kaktus berbatang tipis seperti Opuntia, maka pot tempat menanamnya berdiameter 5-10 cm lebih besar dari ukuran kaktus kita ni.” Jelas Andra sambil. Haykal menganggukkan kepalanya tanda faham.


           “Mula-mula sekali kita letakkan sterofoam ni di dalam pot. Kerana sterofoam berfungsi untuk serapan air. Kemudian, masukkan pasir, sekam dan pupuk ke dalam pot sampai sterofoam terendam. Lepas tu baru kita tanam kaktus ni dan siap!” Jelas Andra satu persatu dan tersenyum memandang Haykal. Haykal mengerutkan dahinya. Ingatkan menanam kaktus asal boleh saja. Rupanya ada cara-caranya.


         “Pak cik faham?” Soal Andra kepada Haykal. Haykal berdiri dan mencubit pipi Andra geram.

         
         “Panggil lagi pak cik memang awak abang kerjakan.” Balas Haykal geram dan memeluk isterinya dari belakang. Andra membuat mimic muka mengikut kata-kata Haykal tadi. Geram dengan Haykal. Sering kali cuba untuk menyuruhnya memanggil Haykal dengan panggilan ‘abang’. Namun, Andra merasa kekok.


          “Mula-mula kita sediakan pasu ni.” Haykal memegang kedua-dua tangan Andra dari belakang. Andra pula hanya mengikut. Haykal menjadikannya seperti robot.


          “ Then masukkan sterofoam ni di dalam pasu dan masukkan pasir, sekam dan pupuk ke dalam pot sampai sterofoam terendam.” Haykal menarik tangan Andra pula dan memasukkan sterofoam ke dalam pasu berserta pasir, sekam dan pupuk. Andra tersenyum kecil. terasa lucu pabila Haykal menanam kaktus seperti itu. membuatnya seperti robot. Tapi entah kenapa dia merasa ianya romantic. Haha.


          “Lepas tu tanam kaktus ni dan siap!” Haykal mengambil pula pokok kaktus yang ingin ditanam dan menanamnya bersama Andra. Andra yang sedang tergelak kecil itu direnung. Nampak comel dan bibir haykal mengukirkan senyuman manis. Dia suka melihat andra tersenyum dan tergelak. Apa kata haniff? Romeo? Okay. Hehe.


            “Dan lepas tu…. Ini!” Balas Andra dan mengambil sedikit tanah dan meletakkannya ke hidung mancung suaminya sebelum melarikan dirinya.
           

             “Andra!!!” Jerit Haykal geram dan mengejar Andra. Pinggang Andra dipautnya dan dipeluk  kemas dari belakang walaupun saat itu Andra mengelak. Terdengar gelak tawa manja Andra.


           “Yayyy!!!” Jerit Andra ceria dan menandahkan kedua-dua tangannya ke udara. Pancutan air yang secara automaticnya akan menyembut rumput-rumput taman terkena mereka berdua. Bagaikan hujan yang turun. Andra tergelak dan begitu juga dengan Haykal. Haykal memusingkan tubuh isterinya agar menghadapnya.



        “Comotnya…” Andra mencubit hidung mancung suaminya dan tergelak. Haykal tersenyum.  Rambut Andra yang sudah basah itu membuatkan Andra semakin comel.


           “Ahhhhh!” Jerit Andra apabila tubuhnya diangkat dan dipusing-pusingkan oleh Haykal. Tubuhnya yang kurus mudah sahaja diangkat. Andra dan Haykal tergelak sehinggalah….
           

            “Haykal?” Spontan Haykal dan Andra tercengang dan Haykal menurunkan isterinya.






B.E.R.S.A.M.B.U.N.G





*****************************************




ASALAMUALAIKUM WBT AND SALAM SEJAHTERA LADIES J





DING DONG!







DING DONG!








DING DONG!







Ada sesiapa kat rumah????








Erk! Dah engkau kenapa?







Terencat?









Hahahahahaha J







Hi ladies!




           How was the story? Best? Interesting? Romantic? Boring? Hahahaha. J Once again, aku nak meminta maaf kerana lambat update. Seperti yang uols tahu I alls busy engkau! Nak ke majlis itu. Nak ke majlis ini. Nak rasmikan macam-macam majlis lagi. Erk! Okay! Ketara sangat menipunya. Hahahaha. J  Engkau hengat engkau tu YB ke? Hahaha. Busy memanjang. Ahaks! Apa-apa pun T H  A N K S sebab uols sudi tunggu CED J T E R H A R U I alls! Hahahaha.



C E D  BAB 9
Okay! Entah kenapa aku rasa bab ni  S W E E T. Aku rasa aku banyak makan gula time ni. Tulah pasal bab ni manis semacam! Hahaha. J Aduhai. Yang tang bab Haykal zipkan dress Andra, Haykal menarik tangan Andra agar mereka menanam kaktus bersama dan sewaktu mereka bergelak tawa di bawa pancutan air tu. Wahhhh~ B L U S H I N G Mak Jemah! Hahahah J Eh! Eh! MH HOLDING tu company siapa eh? Siapa pula yang memanggil nama Haykal sehinggakan Haykal dan Andra tercengang? Okay! Aku nak gelak dulu. HAHAHAHAHAHA J Semalam aku dah rehatkan kepala uols untuk berfikirkan? Okay! Malam ni ada dua TANDA TANYA aku tinggalkan buat uols. Setelkan sekarang! Cer teka!!!!! Hehehe J Siapa betul dapat gulagula. J A



Oh ya, thanks pada yang sudi menunggu CED ni. Dari ke pagi hingga ke malam. Juga kerana sanggup tunggu walaupun aku late update. Thanks uols for your support J Much appreciated it! Tak tahu nak balas macam mana J T H A N K S sayang… Sorry juga sebab aku late update. L



Saya Ratu Adriana Nadine,  ingin MEMINTA MAAF sekiranya CED BAB 8  ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda. MAAFKAN SAYAMy bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. Terus terang aku katakan cerita ini hanyalah F A N T A S Y aku sahaja. Tak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang dah mati. Sekiranya tidak logic. Dah aku nak buat cam ne? Dah aku kata fantasy! Mestilah ada yang tak logic! Betul tak? Hahaha. Ingin aku TEKANKAN di sini juga bahawa bahasa yang aku gunakan di dalam e-novel ni bahasa santai sahaja. Even Bahasa Inggeris yang aku gunakan memang hancur! Ni kalau cikgu BM dan BI aku baca ni memang kena sekeh kepala aku dibuatnya. Memandai-mandai! Hahaha. Tapi yelah. Bahasa santai dan rojak macam ni best kan? Tak pening sangat nak baca. Tak skema orang kata. Aku nak santai je. So sorry lah kalau ada yang salah ke apa. Maafkan aku. Aku ni pun manusia juga. Kalau ada yang tersalah ke. Tersalah taip ke. Terkurang ke. Maafkanlah aku yer. Oh ya! Please take the positive and ignore the negative ladies. Thinks smart! A J



Thanks for those yang sudi comment and dropping by pada blog saya yang tak seberapa ni. J Dan kepada new follower. T H A N K S dear. JMuch appreciated it babe! Please! Please! And please leave ur comment ya J ♥♥♥ you!




SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA. TQ! J






Till then,










Sincerely,


42 comments:

  1. [SUKE BACA] seyesss...sgt romantik!!!tp sape yg dtg 2 ekk??mmg betul2 tanda tye nih...hurm....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI SUKE BACA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      hahahah yay! T H A N K S syg =) hehe
      jengjengjeng! siapa tu? hehe

      Delete
  2. suke sgt..x sabar nk tgu next chapter

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI LIEDA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Hehehe T H A N K S ya dear =)

      Delete
  3. haha!!... nakal btoi andra tue...
    suwit la tgok andra n dtuk M...
    hehe..
    hwaiting...!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI LYLEA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Hahahaha
      mmg nakal dear =)
      suwit eh hehe
      DATUK M?
      Wahhhh~ nama baru! mcm DATUK K. hihi

      Delete
  4. sgt sweeeettt!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      hehehe T H A N K S dear =)

      Delete
  5. Bila adegan nak bermesra suami-isteri, asyik ada gangguan jer.... Kesian haykal + andra... Tak sempat nak loving2 gitu.... Hihihi....

    Comel sgt storyline ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      hahaha
      a'ah kan. menyampah betul! hehe
      hihihi xpe. pelan2 dulu.nnti baru loving2 =)
      hehehe

      T H A N K S dear =)

      Delete
  6. Best sgt...nak lagi cik writer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI EEYTA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Hehehe T H A N K S dear
      in shaa Allah =)

      Delete
  7. suka...citer ni santai jer..senyum sorang2 gelak sorang2...cepat sambung yer...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Hehehe T H A N K S dear =)
      hihi kite pun senyum2 je bc comment awak =)
      okay dear
      hwaiting ya

      Delete
  8. n3 kali ni sweet sgt... seronok tengok dia org berdua ni
    asyik menyakat antara satu sama lain... cepat sambung ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI ANOR
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Hahaha m agree wif u dear =)
      sweet kan?
      hehe
      i will dear
      hwaiting ya =)

      Delete
  9. suke....santai and membuat l tersenyum...hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      hehe T H A N K S dear =)
      hehe ye ke dear?
      happy!
      awak senyum =)
      ehe

      Delete
  10. Bonjour Mademoiselle!!! =) hai wakkkkkk saya suka cerita neeee!!!! besssssttttttttt!!!! nak lagi nak lagi!!!! wak kita nak request cerita que ez+trisya+que etriz=) rindu lah kat diorang..PLEASE....PLEASE HEHE ur the best!!!! =).

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE =)
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Eeee dah lama xnmpak awak comment =) hehe
      alhamdulilah~ awak suke =) kite happy! hehe
      ahahah in shaa allah awak =)
      kite akan usahakan okay =)
      hehe

      Delete
  11. best...nk lagi ratu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      T H A N K S dear =)
      okay dear hehe

      Delete
  12. tak cukup panjang... Queen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI QUEEN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Amboi awakkkk
      xckp panjang ke? haha

      Delete
  13. WRITERRRRRRRRRRRRRRRRRRR


    CEPAT LA SAMBUNG..
    PLEASEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...

    SUKERNYERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

    bg lg pjg blh x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      BOLEHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH


      HAHAHAHA =)

      Delete
  14. sape plak y kaco ni..alamak...!!
    lepak r dulu..
    heykal tgh manje2 ngn datin andra x abeh ag ni..kiki
    nak lagi!!!huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI NIJA_JAJA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear
      Hehehe a'ah sapalah tu!
      hehe
      itulah pasal.
      datuk baru nak manja dgn datin pun dah ada yg ganggu. hehe

      Delete
  15. lama nya menanti ratu....
    best je andra n pakcik ni...
    tergoda pakcik tgk andra pakai seksi2....
    nyaris2 nak kene kiss selamat ada penyibuk c aira...kan daddy n mummy dah malu....

    betul la kalu nak berubah biar la ikhlas dan bukan paksaan krn ianya x kan kekal kalu x bersungguh...

    pakcik dah mula kn langkah2 nak jadi sorg ketua keluarga yg baik...
    aira jgn seksi mcm mummy tau cian kat daddy nanti....
    langkah pertama pakcik belikan la baju utk andra...
    andra nak seksi depan pakcik xpe jgn depan org lain merana pakcik nanti...
    pakcik n aira pun dah syg andra

    andra blh pulak pandai panjat pokok tpi x tau turun
    xpe....pakcik kan ada....
    sape yg kene kan sape ni.....
    cian pakcik asyik kene buli ngan andra je....

    pandai pakcik ambil ati andra kan
    boleh pulak tanam pokok sma2...
    andra dalam ati ada taman 2....
    malu tapi mahu...
    pakcik pun x agak2 nak bermanja...sib baik andra nk pujuk
    wah andra sempat lagi main air ngan pakcik eh...
    tapi sape yg panggil pakcik 2...
    next plz...
    pjg2 lgi eh x puas baca..


    jwpn kpd pesanan:...
    MH 2 SINGKATAN MEGAT HAIKAL ....
    sape yg datang 2....mak megat kot...x pun x wife dia x pun kerabat haikal
    kalu betul nk gula2 tau..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RYN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear

      OMG! Saya sukaaaa comment awak!
      panjangggggg!
      hehehehehe =)

      sorry ya dear m late =(

      hehe tulah pasal.
      sikitttt lagi
      tpi aira gnggu papa dgn mummy hehe

      hehe betul tu dear
      bla xda keikhlasan maka timbullah pmpn yg btdg mula memuka tdg kembali

      hehehe a'ah
      pak cik dah mula jdi suami yang baik =)
      btl tu. aira jgn ikut mummt tau! hehe
      entah dak andra ni. seksi sungguh engkau! hehe

      a'ah pandai kata kucing aira
      tapi dia sendiri xpandi nak turun
      suka sgt menyakat pak cik hehe

      hehe betul tu =)
      boleh pula sgp balik gara2 andra nk tanam pokok kaktusnya hehe

      hehe okay dear =)


      wahhhh~ yg 1st dah betul, tapi yang 2nd x. =(
      cancel gulagula! hahahahaah =P

      Delete
  16. memang terbaik, nak lagi, romantik giler, senyum je masa baca.................

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI TIARA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear

      Hehe T H A N K S dear =) hehe
      yay! awak senyum! happy!
      hehe =)

      oh ya, suka bca blog awak ttg CRASH! Hehehe =)

      Delete
    2. tu time masa sekolah dulu2, tau tau lah masa tu macam tu macam mane, first time suka kat orang, hehe

      Delete
  17. Nak teka nak teka. MH tu megat yang punya eh. Yang datang tu maybe perempuan yang pernah suka kat Haykal kot? Kekeke Harap2 betul tekaan saya.

    Macam main teka2 lah pulak CED ne heheheh Ratu bagi lah mereka chance tuk loving2 tu. Tak mau ada gangguan kehkehkeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear

      Hahaha
      yay! yg 1st dah betul dah
      nah! gulagula!

      tapi....

      yg 2nd tu...
      x!

      ambil balik gulagula!
      hahahaah =P


      hehe tulah pasal... saje je nak men2 ngan uols. hehe
      =)
      hehe tu kena tgu dear =)
      bnyk masa lagi hehe

      Delete
  18. OMG sape plak yang menjelma tu.suke tau buat kita tertunggu2.ni mesti peminat setia haykal ni.kalau nak tau dear org tua memang romantik n lagi satu ayat2 nasihat dia orang memang boleh cair kan kita akak rasa mungkin dia org dah byk pengalaman kan.sebab akak boleh ckp macam tu hubby akak tua 17 tahun dari akak.he,he,he.

    -kak inas-

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI KAK INAS
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear

      Hehehe
      OMG! OMG! OMG!
      HEHEH =)

      Hehehe betul ke sis?
      waaaahhh~
      nk dkt sama spt andra =)
      tpi andra beza 18 tahun. hehe =)
      sis bolehlah share dgn kite tntg pengalaman sis kan =) hehe

      mmg kite tgk org yg lbh berumur ni romantik dan pabila mereka bercakap apa je yg kuar dri mulut mereka buat kita cari. sebab mereka dah matang. lebih tenang. xspt golongan muda. yg berdarah panaskan sis =) hehe

      Delete
  19. Ratu, saya sungguh terhibur dengan entry kali ini. Saya asyik baca dan baca kembali entry ni. Awak mempunyai banyak idea dan cara anda mengolak cerita ini sungguh sweet dan kelakar. Ratu ada tak mencuba untuk menghantar cerita ini dalam bentuk manuskrip kepada penerbit. Saya rasa dia orang akan berminat untuk menerbitkannya. Dan kalau terbit saya akan membelinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear

      T H A N K S dear =)
      Terharu saya dibuatnya
      saya penulis baru sahaja dan xberpengalaman =)
      masih banyak yg perlu sya pelajari dear
      hehe

      hehe saya suka berimaginasi dear
      thats why kadang-kadang penulisan saya gila-gila sedikit =) hehehe

      Hurm
      takde pula dear
      seganlah nak hantar
      lagipun cerita yg saya buat xbgs sgt =(
      takut pula xde yg nak hehe

      Oh my!

      T H A N K S syg =)
      saya terharu sangat!
      sayangggg awak! =)

      Delete
  20. si Andra ni daring... risau haykal terluka .. <--emo lebih~

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RINSYARYC
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear

      Kite suke karya awak =)
      hehe

      haah takpe. kite2 je tahu hehe

      Delete
  21. Sweetnya haykal...melting~~^_^~~

    ReplyDelete