Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Friday 13 July 2012

CINTA ENCIK DUDA BAB 17






CINTA ENCIK DUDA BAB 17



Kadang-kadang, tak bermakna seseorang itu berkasar pada kita dan melayan kita dengan buruk tidak menyayangi dan mengambil berat akan kita. Begitu juga sebaliknya. Setiap individu mempunyai sikap yang berlainan. Mungkin sahaja dia katakan dia tidak sukakan engkau. Namun, sebaliknya itu hanya dibibir. Sedangkan di hatinya dia menyukai dirimu….







PAGI sabtu yang indah, dimulakan dengan solat berjemaah bersama-sama dan seterusnya Haykal dan isterinya berjogging bersama seperti selalu. Namun, kali ini ada kelainan kerana Mia menyertai mereka. Hanya Aira yang kembali tidur dek kerana kesihatan yang masih belum pulih sepenuhnya.


            “Sejuknya…” Adu Mia dan mengosok kedua-dua tangannya. Haykal dan Andra berbalas pandangan dan senyuman. Mia yang berlari di tengah-tengah mereka dipandang. Comel sekali dengan sweater rona pink dan seluar sukan rona senada. Rambutnya diikat dua. Tersenyum lebar Haykal pabila membayangkan yang Mia itu adalah anaknya dan Andra. Alangkah bahagianya.


            “Siapa suruh ikut. Tadi dah halang dia berkeras juga.” Balas Andra dan menjelirkan lidahnya pada Mia yang berlari anak sambil memegang tangan kiri Haykal itu. Mia menjeling Andra dan turut menjelirkan lidahnya.


            “Uncle handsome! Tengok tu!” Adu Mia manja pada Haykal dan mengoyang-goyangkan tangan Haykal. Haykal mengeluh dan memandang isterinya. Kepalanya digelengkan. Sehari tak cari gaduh dengan Mia tak boleh ke?


            “Sayang….” Tegur haykal danleretkan suaranya. Spontan Andra mencebir bibirnya.


            “Yalah. Yalah. Ish! Mengadu je kerjanya.” Balas Andra dan menarik tanduk rambut Mia sebelah kiri.


            “Uncle handsome!”  Jerit Mia dan tergelak besar Andra dibuatnya.


            “Sayang!” Tegur Haykal kembali dan gelengkan kepalanya melihat Andra yang tergelak besar dan berlari meninggalkan mereka berdua. Namun seketika isterinya terhenti.


            “Grrrr!”


            “Mak!!!!” Jerit Andra pabila anjing Mr Lim kembali menunggu mereka di tengah jalan raya. Berlari Andra mendekati suaminya kembali dan sembunyikan diri dibelakang Haykal. Begitu juga dengan Mia.


            “Pak cik! Anjing tu!” Jerit Andra cemas dan mengoyang-goyangkan tubuh isterinya. Meneguk liur Haykal dibuatnya. Bulldog tersebut bagaikan ingin menerkam mereka saja lagaknya.


            “Calm down Andra, Mia.” Balas Haykal dan cuba mengambil Iphone nya yang berada di dalam kocek seluar tracksuit nya. Namun, belum sempat dia mengambil Iphonenya…


            “Grrrrr!!!” Anjing tersebut sudah berlari mendapatkan mereka.


            “Arghhhh! Lari!” Jerit Andra dan menarik tangan Mia. Haykal pula yang tercengang melihat anjing tersebut mendekati mereka dan isterinya dan Mia sudah berlari meninggalkannya membuatkan dia juga cemas. Mia dan Andra dikejar. Kecut perut juga dek gigi tajam anjing tersebut.








***CINTA ENCIK DUDA****







“WAHHH! Leganya!” Balas Andra senang dan mendepakan kedua-dua tangannya dan menghirup udara segar yang terdapat di atas bukit tersebut. Tempat yang menjadi kebiasaannya dan Haykal melihat matahari terbit. Haykal yang duduk di atas rumput bersama Mia tersenyum memandang isterinya. Comel!


            “Lajunya kakak lari?” Soal Mia dengan nafas yang masih tidak teratur. Sememangnya Andra lari begitu laju. Sehinggakan dia yang ditarik Andra pun tak dapat nak mengejar. Nasib sahaja ada Haykal yang menariknya dan mendukungnya. Jika tidak…..


            “Huh! Kakak dulu atlet sekolah tahu. See the leg lah!” Balas Andra bangga dan mengosok hidungnya. Mencebir bibir Mia dibuatnya. Haykal pula tergelak. Andra. Selalu confident dengan dirinya.


            “Ceh! Atletlah sangat! Uncle handsome dapat je kejar!” Balas Mia dan mencebik. Erk! Spontan Andra menjeling Mia. Memanglah Haykal dapat mengejarnya. Haykal itu tinggi orangnya. Kaki pun panjang. Sekali Haykal melangkah. Maknanya dua kali Andra melangkah.


            “Yalah. Yalah. Mia menang!” Balas Andra mengalah dan duduk di sisi suaminya yang duduk santai itu. Langit mulai bertukar oren. Menandakan matahari akan terbit sekejap lagi.


            “Penat?” Soal Haykal lembut kepada isterinya yang menyandarkan kepalanya ke bahu Haykal. Diusap lembut rambut isterinya yang bersanggul tinggi itu. Andra mengangkat wajahnya dan memandang Haykal. Kepalanya digelengkan.


            “Tak. Tetapi happy. Hari ni hari yang seronok sekali! Puas!” Balas Andra dan tergelak. Memang puas dapat berlari sekuat hati dek anjing tadi. Haha. Tergelak kecil Haykal dibuatnya dan mengelengkan kepala.


            “Tengok! Matahari!” Jerit Mia teruja pabila melihat matahari mulai menapakkan sinarnya. Mereka bertiga tersenyum dan memandang keindahan-NYA. Subnallah! Cantik sekali ciptaan-NYA.


            “Mia….” Panggil Andra lembut kepada Mia tanpa berpaling memandang Mia. Mia pula menoleh memandang Andra.


            “Ya?” Jawabnya.


            “Kenapa ya Mia tak sukakan kakak?” Soal Andra ingin tahu dan memandang Mia yang comel. Mia mengetuk-getuk dagunya dan membalas pandangan Andra. Haykal yang berada di tengah-tengah hanya diam memerhati kedua-duanya.


            “Siapa kata Mia tak sukakan kakak?” Soal Mia hairan. Spontan Andra menepuk dahinya. Haykal pula tergelak kecil.


            “Jadi kenapa Mia layan kakak kasar eh?” Soal Andra hairan. Mia tersengih.


            “Saje je….” Balas Mia selamba. Berkerut dahi Andra dibuatnya.
           

            “Saje je? Maksud?” Soal Andra hairan. Mia tersenyum.
           

            “Mia saja nak ambil perhatian kakak. Kakak nampak tak suka je dengan Mia. Jadi Mia buatlah macam tu. Supaya kakak nak berbual dan sedar kehadiran Mia.” Balas Mia selamba dan tersengih. Haykal yang mendengar kata-kata Mia spontan membelai rambut Mia. Pandai sekali Mia. Andra sememangnya tidak sukakan kanak-kanak. Nampak canggung pada mulanya Andra melayan Mia. Namun, lama kelamaan Andra sudah mulai biasa. Itupun dengan cara mereka tersendiri. Hahaha.


            Andra yang mendengar kata-kata Mia itu spontan terkedu. Budak sekecil Mia itu cuba nak tarik perhatiannya? Adakah kerna itu Mia selalu mencari gaduh dengannya? Memang dia tak sukakan budak-budak. Ketika pertama kali Mia tidur di rumah suaminya. Dia sendiri buntu bagaimana untuk melayan si kecil. Tapi agak senang pabila Mia bersikap seperti orang dewasa dan bermusuh dengannya. Spontan Andra tersenyum kecil.


            “Jadi… Mia sayang kakaklah?” Soal Andra gembira dan memandang Mia. Mia menjeling Andra dan memandnag ke depan.


            “Sayang… Kakak je tak sayang Mia…” Balas Mia.


            “Yayy!!! Kakak pun sayang Mia! Sangat-sangat!” Jerit Andra gembira dan mencium pipi Mia yang berada di sisi suaminya. Tergelak Mia dibuatnya. Dia turut mencium pipi Andra.


            “Abang tak ke? Mia?” Sampuk Haykal yang sejak tadi hanya menjadi pendengar. Spontan Andra dan Mia saling berpandangan dan tersenyum. Haykal yang berada di tengah-tengah mereka dipandang.


            “Mestilah!” Jawab mereka dan mencium pipi Haykal serentak. Tergelak senang Haykal dibuatnya. Kedua-duanya dibawa ke dalam pelukannya. Terasa bahgia. Lebih bahgia jika Aira turut serta. Moment yang takkan dilupakn olehnya.






***CINTA ENCIK DUDA****







KARTUN spongebob yang ditonton oleh kami berempat di living room utama selepas makan tengah hari tadi membuatkan kami tergelak besar. Aduhai. Boleh tahan juga kartun span ni. Lucu! Haha. Namun, yang paling mengembirakan aku adalah keakrabanku dan Mia. Kami mulai rapat dan tak bergaduh lagi seperti sebelum ini. Indah sungguh hidup. Budak nipun okay je aku tengok. Taklah teruk mana. Aku suka dengan dia.


            “Petang nanti abang terpaksa meeting dengan client.” Bisik pak cik ke telingaku dan spontan aku menoleh memandangnya di sisi. Terasa elusan tangannya di bahuku. Aku kerutkan dahi.


            “Hari sabtu? Kerja juga ke?” Soalku hairan. Dia tersenyum dan anggukkan kepala.


            “Business yang. Tak kira hari berapa sekalipun. Bisnes tetap bisnes.” Balas pak cik dan mengucup pipiku lembut. Aku mencebirkan bibir dan menyandarkan kepalaku di bahunya. Aira dan Mia masih khusyuk menonton kartun di kaca tv.


            “Andra baru nak plan nak ajak pak cik keluar petang ni….” Balasku sedih. Pak cik memegang jemariku dan dikucupnya lembut.


            “Nak ke mana?” Soalnya padaku. Aku mengangkat wajah memandangnya.


            “Nak pergi nursery auntie Lily. Ummi kata ada cactus baru.” Jelasku jujur. Spontan pak cik tersenyum.


            “Sorry ya. Maybe esok? Boleh?” Soalnya serba salah. Aku spontan tersenyum dan anggukkan kepala.


            “Boleh! Esok tau! Janji?” Soalku padanya dan menujukkan jari kelingkingku. Namun, keningku dikerutkan pabila pak cik memegang jemariku.


            “Jangan biasakan diri berjanji seperti itu. Lebih baik rasanya berkata ‘In Shaa Allah’ sayang…” Tegur pak cik. Spontan aku tersenyum. Pak cik. Aku selalu kalah dengannya.


            “Yalah. Yalah. Tak buat lagi. In Shaa Allah.” Balasku dan memeluknya. Dia tergelak kecil.


            “Abang sayang awak…” Bisiknya lembut ke telingaku. Spontan aku tersenyum lebar.


            “Datuk…” Tegur Mak Yam dan spontan aku dan pak cik merungkaikan pelukan kami dan memandang Mak Yam yang serba salah memandang kami.


            “Ya Mak Yam?” Soal pak cik lembut.


            “Encik Haniff datang…” Balas Mak Yam dan memandang Mia. Spontan aku dan pak cik saling berpandangan. Mia yang sedang memandang kami juga turut dipandang. Mia? Dah nak balik? Aduhai. Kenapa aku rasa sedih?







***CINTA ENCIK DUDA****







HANIFF dan Heliza tersenyum memandang anak dara mereka yang sudah menukarkan pakaiannya ke t-shirt rona pink dan seluar jeans. Andra yang berada di sisinya mengangkatkan bagasi Mia.


            “Kenapa anak mummy monyok je ni?” Soal Heliza lembut di saat Mia sudah duduk diribanya.


            “Mia kena balik ke?” Soal Mia sedih. Heliza dan Haniff saling berpandangan dan memandang Haykal, Andra dan Aira yang duduk di hadapan mereka.


            “Kau buat apa dengan anak aku ni bro sampaikan tak nak balik ni?” Soal Haniff haran. Meletus tawa Haykal dibuatnya.


            “Tak ada apalah. Dah Mia suka tinggal dengan aku nak buat macam mana.” Balas Haykal dan tersenyum. Tangan kirinya memeluk bahu Aira dan tangan kanannya pula memegang jemari si isteri. Heliza tersenyum.


            “Jadi Andra dah luluslah ni?” Sakat Heliza dan menaikkan keningnya memandang Andra. Spontan Andra menjerit kecil.


            “Eee! Luluslah sangat! Saya memang expert jaga budak apa.” Balas Andra bangga.


            “Expert ya…” Sampuk Haykal dan sengaja leretkan suaranya. Spontan Andra mencubit lengan suaminya.


            “Betul tak Mia?” Soal Andra kepada Mia. Mia tersengih.


            “Bolehlah… Kak Andra pandai masak tau mummy. Mia suka waffle dia. Sedap!” Balas Mia dan melingkarkan tangan kepada leher Heliza. Heliza mengerutkan dahi.


            “Jadi Mia tak suka masakan mummy lagilah ni?” Soal Heliza sedih. Spontan Mia tergelak.


            “Sukalah. Mia selalu suka dengan masakan mummy.” Balas Mia dan mencium pipi Heliza. Mereka semua tersenyum lebar. Senang dengan kemanjaan Mia.


            “Kalau macam tu kami balik dululah Kal. Belum balik rumah lagi ni. Sampai je aku terus drive ke sini.” Balas Haniff dan berdiri. Haykal menurut.


            “Awal kot.” Balas Haykal.


            “Awal apanya. Nak kemas rumah lagi ni. Maid aku balik kampung bro!” Balas Haniff dan menyalam tangan Haykal. Haykal menyambut dan tergelak.


            “Apa boleh buat bro.” Balas Haykal dan menepuk bahu Haniff. Haniff hanya tersengih.


            “Mia salam uncle Haykal, auntie Andra dan kak Aira sayang.” Arah Haniff. Mia menurut. Haykal di salam dan dicium pipi Haykal. Begitu juga dengan Aira. Namun, di saat tiba di hadapan Andra spontan Mia memeluk Andra. Andra tersenyum dan membalas.


            “Mia minta maaf kalau Mia nakal. Tapi Mia sayang kat kak Andra tau. Kita kawan eh?” Balas Mia dan menghulurkan tangannya untuk bersalam. Andra anggukkan kepalanya dan menyambut salam Mia.


            “Okay kita kawan. Kakak pun nak minta maaf kalau kakak ada sakitkan hati Mia okay?” Balas Andra mengusap pipi Mia. Mia tersenyum dan anggukkan kepalanya. Bag Barbie rona pink nya dibuka dan sehelai kertas A4 yang dilipat dikeluarkan.


            “Ini untuk kakak. Hadiah dari Mia.” Balas Mia dan menyerahkan kertas A4 tersebut kepada Andra. Andra menyambut dan membuka kertas tersebut.


            “Kakak suka?” Soal Mia lembut dan memandang Andra yang menutup mulutnya itu. Tubir mata Andra juga mulai memerah. Terharu sebenarnya.


            “Suka. Suka sangat.” Balas Andra sambil memandang lukisan yang Mia hadiahkan buatnya.


            “Yang ni uncle handsome, yang ni kak Aira, yang ni Mia dan ni kak Andra. Comelkan?” Jelas Mia satu persatu dan menujukkan gambar yang dilukisnya. Spontan Andra mengangkat wajahnya dan memandang Mia. Terasa terharu.


            “Thanks sayang…” Balas Andra dan memeluk Mia mesra.


            Haykal, Haniff,Heliza dan Aira yang melihat  kedua-duanya tersenyum lebar. Tak sangka anjing dan kucing kini sudah berdamai dan saling sayang menyayangi di antara satu sama lain. Alhamdulilah.


            Kadang-kadang, tak bermakna seseorang itu berkasar pada kita dan melayan kita dengan buruk tidak menyayangi dan mengambil berat akan kita. Begitu juga sebaliknya. Setiap individu mempunyai sikap yang berlainan. Mungkin sahaja dia katakan dia tidak sukakan engkau. Namun, sebaliknya itu hanya dibibir. Sedangkan di hatinya dia menyukai dirimu….







****CINTA ENCIK DUDA****






AKU mengerling jam tangan dan memandang ke gate utama. Dah jam 0800 malam dan bayang-bayang Jenny belum kelihatan. Katanya nak jumpa. Ada masalah. Apa? Aku sendiri tak pasti. Pak cik yang meeting bersama client nya juga masih belum balik. Tapi sudah ku khabarkan padanya bahwa aku ingin keluar bersama Jenny dan dia izinkan. Fuuhh! Nasib! Pak cik taklah kolot mana. Memahami aku. Takdelah sampai nak minta izin selalu dan laporkan apa yang aku buat pada dia setiap saat.


            “My tunggu kak Jen ke?” Soal Aira kepadaku dan berdiri disisiku di hadapan pintu rumah. Aku menoleh memandangnya di sisi dan tersenyum. Kepalaku dianggukkan.


            “Aira betul ke tak nak ikut mummy?” Soalku kembali padanya dan memeluk bahunya. Aira tersengih dan gelengkan kepala. Manalah tahu dia bosan di rumah.


            “Tak naklah my. Malam ni Aira nak tengok movie Korea yang Aira baru beli.” Balas Aira dan tersengih. Tergeleng kepalaku dibuatnya. Aira memang hantu wayang k-pop. Dalam bilik dia mak ngaih penuh koleksi cd dan juga poster k-pop.


            “Amalkanlah sangat Aira.” Balasku dan mencubit pipinya. Aira tergelak.


            “Alarh. Bukan selalu pun my. Eh. Tu Kak Jen kot.” Balas Aira dan memuncungkan bibirnya ke Honda Jazz Jenny yang berhenti di hadapan gate utama. Spontan aku tersenyum.


            “A’ah. Kak Jen lah. Mummy pergi dulu okay. Kalau ada apa-apa. Call mummy. Assalamualaikum wbt.” Balasku padanya dan berbalas lagaan pipi dengannya.







****CINTA ENCIK DUDA****







AKU mengerutkan kening memandang Jenny di sisi. Dia pula tersengih memandangku dan mengaru lehernya. What the…? Apa ke jadahnya Jenny membawaku ke mari? Jenny dipandang dan bibirku diketap geram.


            “Jen!” Jeritku geram. Spontan jenny menutup kedua-dua telinganya dan tersengih.


            “Aduh! Janganlah jerit-jerit babe!” Marahnya dan mengosok-gosok kedua-dua telingnya. Aku mendengus geram dan berpeluk tubuh.


            “Apa ke jadahnya engkau bawa aku ke mari Jen? Bukan engkau kata ada masalah ke?” Soalku geram.


            “Inilah masalah aku babe. Aku nak celebrate untuk practical kita ni. Aku nak bagi kau rasa je babe.  Best apa celebrate kegembiraan kita di sini sebelum kita start practical isnin ni. Jomlah…” Balas Jenny dan memegang tanganku. Aku mendengus dan menjelingnya.


            “Rasa otak engkau! Ni kalau laki aku tahu mahu aku kena sebat!” Balasku geram. Jenny mengaru dahinya.


            “Erk! Bukannya dia tahupun babe. Jomlah. Kau tak kasihan ke pada aku?” Balas Jenny dan mengoyang-goyangkan tanganku. Aku mengetap bibir.


            Patut ke aku masuk? Sekarang ni aku dua hati. Sebelah menyuruhku masuk kerana kasihankan Jenny. Sebelah lagi melarangku masuk kerana teringatkan suamiku. Aku takut. Aku belum pernah menjejakkan kaki ke tempat ini. Tapi sekarang?







****CINTA ENCIK DUDA*****







HAYKAL membalas salam tangan Encik Malik dari WW Holding. Alhamdulilah. perjanjian kontrak di antara syarikatnya dan WW HOLDING berjalan dengan lancar. Project perumahan banglo yang akan dibina di suatu tempat khusus WW HOLDING menjadi milik MH HOLDING. Tak sia-sia dia terpaksa mencuri masa rehatnya bersama isteri dan anaknya di rumah semata-semata untuk bertemu dengan client tersebut.


            “Datuk…” Panggil Boby yang lengkap memakai sut serba hitam kepada Haykal. Boby merupakan pengawal peribadi Haykal. Haykal mengangkat wajahnya dan memandang Boby di sisi yang sedang membongkokkan tubuhnya sedikit. Kening Haykal dinaikkan.


            “Kenapa?” Soal Haykal hairan. Boby mendekatkan diirnya pada Haykal dan berbisik.


            “Kurus nampak datin kat Up Club.” Bisik Boby takut-takut. Tadi sejurus menerima panggilan dari Kurus yang juga merupakan pengawal peribadi Haykal yang diupah untuk menjaga Andra dan Aira dari jarak jauh, Boby terus mendapatkan boss nya. Haykal pula spontan terasa seperti darah menaik ke otaknya. Andra? Andra ke Up Club?


            “Kau sure tu datin?” Soal Haykal serius. Boby mengangkat wajahnya dan memandang Haykal. Namun, ditundukkan kembali pabila dipandang dengan tajam oleh Haykal. Kepalanya dianggukkan. Haykal mendengus geram dan mengenggam tangannya.


            “Ya datuk.” Jawab Boby. Haykal mengeluh. Nafasnya dihelakan. Encik Malik dari WW HOLDING dipandang. Senyuman kelat diberikan.


            “Any problem datuk?” Soal Encik Malik. Spontan Haykal gelengkan kepalanya.


            “Nothing. Cuma saya perlu pergi kerana ada masalah sikit. May I?” Balas Haykal dan tersenyum nipis. Hati pelanggannya perlu dijaga juga. Jangan kerna ikutkan perasaan marah dia kehilangan project berjuta ringgit. Encik Malik tersenyum dan berdiri. Begitu juga Haykal. Encik Malik anggukkan kepalanya.


            “Sure datuk. Semuanya dah selesai dan kita dah boleh bersurai.” Balas Encik Malik. Haykal tersneyum.


            “Thanks Encik Malik. Saya harap dua-dua buah syarikat akan dapat bekerjasama lagi selepas ini. Bukan hanya pada project ini sahaja.” Balas Haykal dan menhulurkan tangannya. Encik Malik menyambut dan anggukkan kepalanya.


            “Semestinya datuk. MH HOLDING sebuah syarikat besar dan gah. Kami berbangga dapat bekerjasam dengan MH HOLDING.” Balas Encik Malik. Haykal tersenyum dan anggukkan kepalanya.
           

            “Terima kasih. So, I’ve to go. Assalamualaikum wbt.” Balas Haykal dan tundukkan kepalaya sedikit tanda hormat. Begitu juga dengan Encik Malik dan dua orang bawahannya.


            “Temankan Encik Malik dan orangnya. Jika ada sebarang masalah. Call me.” Pesan Haykal kepada Arif dan Mazlan. Kedua-duanya anggukkan kepala tanda faham. Tahu tugas masing-masing.


            “Datin dengan siapa?” Soal Haykal sewaktu berjalan keluar dari restaurant hotel. Menuju ke lobi. Iphone nya dikeluarkan. Nombor si isteri didail. Dapat disambungkan. Namun, tiada yang menyambut. Mendengus geram Haykal dibuatnya. Boby dan Karim yang berada di belakangnya saling berbalas pandangan dan meneguk liur.


            “Aku kata datin dengan siapa?!” Ulang Haykal kembali dengan nada suara yang tegang.
           

            “Errr. Dengan kawan perempuan dia datuk. Tapi Kurus kata ada lelaki lain yang ikut serta.” Jelas Karim takut-takut.


            “Damn!” Luah Haykal geram dan mengempal penumbuknya. Boby dan Karim mengaru kepala. Tahu yang Haykal sedang marah.


            “Datuk…” Farid membukakan pintu penumpang kereta Lamborghini Haykal buat Haykal. Namun, Haykal tidak memasuki bahagian penumpang tersebut. Bahkan dia memasuki tempat duduk pemandu pula. Saling berpandangan mereka bertiga dibuatnya.


            “Farid ikut Boby dan Karim.” Arah Haykal dan memandu keretanya keluar dari perkarangan hotel.
           

            “Singa dah bangun balik dah….” Kata Boby meleret. Haykal memang garang orangnya. Namun, pabila lelaki itu bersama dengan keluarganya. Spontan sikap Haykal berubah. Di luar sahaja Haykal nampak tenang. Namun dibelakang. Silap-silap lelaki itu bisa membunuh.








****CINTA ENCIK DUDA*****







AKU mengetap bibir pabila Andrew juga turut serta dengan kami di dalam Up Club. Mulai rasa menyesal masuk ke dalam kelab malam ini. Jenny hanya membuat bodoh pabila aku memandangnya tajam. Aku pasti ini adalah rancangannya. Sudah ku bilang. Jenny ini orangnya mudah dipujuk. Pasti Andrew memujuk Jenny agar mengajakku keluar.


            “Drink?” Soal Andrew kepadaku dan menghulurkan segelas bir. Spontan aku gelengkan kepala dan memandangnya geram. Jenny di sisi sudah mulai menyentuh minuman entah apa. Tak tahu ke yang aku ni Islam?


            “Come on babe. Takkan you tak nak minum kot? Let’s have some fun!” Balas Andrew dan menghulurkan kembali gelas bir kepadaku. Aku mendengus dan menolak gelas bir tersebut.


            “I said no! Boleh tak jangan paksa?” Soalku geram. Andrew tergelak kecil. Aku tahu. Lelaki ini sudai mulai mabuk. Wajahnya memerah dan percakapannya juga mulai berubah. Seperti tidak betul.


            “Whoa! Chill babe! Andrew janganlah paksa dia.” Sampuk Jenny dan mengusap belakangku agar bersabar. Aku menolak tangan Jenny kasar dan mendengus.


            “I Cuma nak bawa dia minum je babe. Dia cantik. Seksi. I love her.” Balas Andrew dan tergelak. Aku hanya mampu memandangnya dengan pandangan sinis.


            “Dah. Dah. You dah mabuk tu. Babe jom menari. Jangan layankan sangat Andrew ni.” Balas Jenny dan menarik tangaku agar berdiri. Aku menarik tanganku kembali dan gelengkan kepala.


            “Aku tak naklah!” Balasku kasar. Jenny mengeluh dan dekatkan bibirnya ke telingaku.


            “Kau nak duduk sini dengan dia ke?” Soal Jenny kepadaku. Aku spontan jauhkan wajahku sedikit dari Jenny dek bau nafasnya yang mulai berbau. Andrew yang sedang meneguk minuman kerasnya dipandang. Kepalaku digelengkan dan spontan aku berdiri.


            “Okay good. Jom.” Balas Jenny tersenyum pabila melihatku berdiri dan membawaku ke tengah-tengah hall.


            “Relax lah babe. Malam masih muda kot. Just follow the rhythm and shake your body babe!” Balas Jenny dan menari mengikut alunan muzik. Kedua-dua tanganku memicit dahi. Agak bingung dengan sinario yang sedang aku lihat. Perempuan dan lelaki saling berpelukan dan menari bersama-sama penuh ghairah. Apa kebaikannya?


            “I love you Andra. Sangat-sangat!” Berderau darahku pabila dengan selamba Andrew memeluk tubuhku dari belakang dan mencium leherku. Spontan aku cuba menolak tubuhnya kasar. Namun, Andrew tidak berganjak.


            “Lepaslah! Bodoh! Jenny!” Jeritku geram dan cuba merungkaikan pelukannya pada tubuhku. Jenny tidak memperdulikanku dan hanya peduli dengan dunianya.


            “No baby. This is our night. Just you and me...” Balasnya khayal dan tergelak.


            “Lepaskan aku! Kau….” Belum sempat aku menyudahkan kata-kataku. Terasa tubuhku ditarik dengan kasar dan Andrew sekejap saja sudah jatuh terjelepuk di atas lantai.


            “Huh!” Suara garau itu! Spontan aku mengangkat wajahku dan terkedu pabila melihat orang yang menyelamatkan aku adalah pak cik!








****CINTA ENCIK DUDA****







HAYKAL memandag tajam pada lelaki yang memeluk tubuh isterinya tadi. Boby dan Kurus memegang kedua-dua tangan Andrew agar berdiri. Spontan Up Club menjadi sunyi dari muzik dan lampu dinyalakan akibat pergaduhan yang berlaku. Masing-masing terkejut dengan apa yang terjadi. Begitu juga dengan Jenny yang mulai sedar. Andra yang sedang dipeluk oleh suaminya dipandang. Spontan Jenny menepuk dahinya. Pasti Andra akan menyalahkan dirinya selepas ini.


            “Datuk… Boleh bawa mincang ma. Jangan gaduh-gaduh. Business wa boleh lingkup oh.”  Steve You owner kepada club tersebut mencelah. Terlihat sahaja Datuk Megat Haykal spontan dia berlari mendapatkan lelaki itu. Pastilah dia kenal. Dahulu, masa muda lelaki itu banyak dihabiskan di kelab tersebut. Pastilah banyak masanya bergaduh dengan pelbagai jenis orang. Sudah namanya ahli tinju. Namun, Haykal bagus orangnya. Setiap kerugian Steve di ganti.


            “Aku tak cari gaduh kalau lelaki ni tak cari gaduh dengan aku Steve!” Balas Haykal dan memandang Steve. Andra yang berada di pelukan suaminya tercengang. Haykal kenal dengan lelaki cina itu?


            “Aduh. Bnayak sorrylah datuk. Kita selesai sini hah. Ini olang pun tak sedar oh.” Balas Steve dan memandang Andrew yang sudah terkulai layu. Bengkak wajahnya dek tumbukan Haykal. Haykal mendengus.


            “Okay. Aku bagi muka pada kau. Next time, perempuan ni jangan bagi masuk sini. Kau faham?” Balas Haykal dan menyoal Steve. Spontan Steve memandang Andra yang berada dipelukan Haykal. Cantik. Perempuan simpanan Haykal ke? Mungkinlah kot kerna setahunya Haykal duda. Pula tu gadis yang berada di sisi Haykal memang cantik.


            “Okay. Okay. Wa faham.” Balas Steve akur. Gila tak akur! Haykal punya banyak orang. Orang berpengaruh sepertinya mudah saja ingin menjatuhkan orang lain.


            “Good!” Balas Haykal dan menarik tangan Andra kasar keluar dari kelab tersebut.


            “Sakitlah!” Adu Andra pabila Haykal memegang tangannya dnegan kuat dan kasar. Haykal hanya memekakkan telinganya dan membuka pintu kereta Lamborghini nya.


            “Masuk!” Arah Haykal dan menolak Andra masuk ke dalam kereta. Namun, Andra berkeras.


            “Tak nak! Saya nak balik dengan Jenny!” Balas Andra geram. Terasa jauh hati pabila Haykal berkasar dengannya. Suami yang lembut dan sopan itu bertukar wajah. Haykal mendengus dan menolah tubuh isterinya ke kereta.


            “Awak dah buat salah. Tapi awak masih nak bersuara?!” Soal Haykal geram. Andra terdiam.


            “Saya bukannya suka-suka nak masuk ke kelab ni. Jenny yang paksa!” Balas Andra. Haykal mendengus.


            “Jadi jika dia bawa awak masuk kubur. Awak ikut?!” Jerkah Haykal kasar. Spontan Andra tercengang pabila dijerkah sebegitu.


            Haykal menjauhkan tubuhnya sedikit dari andra dan mencengkak pinggang. Tangan kanannya memicit kepala yang sakit. Skait dengan karenah si isteri. Tiba-tiba membuat perangai. Perangai yang dibencinya. Melihat Andra tadi seperti dia melihat arwah Zahlia…


            Andra yang melihat suaminya yang mendiamkan diri itu spontan mengigit bibir. Terasa bersalah pabila membuat Haykal marah. Emosi Haykal seperti terganggu dan wajahnya juga kelihatan tegang.


            “Pak cik… Saya….” Belum sempat Andra menyudahkan kata-katanya. Haykal pantas menjerkahnya.


            “Shut up Andra! Just. Shut. Your. Mouth! Saya tak nak dengar apa-apa dari awak!” Balas Haykal dan memandang Andra tajam. Tertunduk Andra dibuatnya. Haykal mengeluh dan mengehelakan nafasnya berat.


            “Masuk…” Balasnya dengan nada perlahan dan mulai dikendurkan. Haykal membukakan pintu kereta buat Andra. Andra mengangkat wajahnya dan memandang Haykal.


            “Saya kata masuk!” Balas Haykal dingin dan menolak tubuh Andra masuk ke dalam kereta. Andra hanya menurut dan diamkan diri. Takut jika bersuara nanti Haykal akan bertambah marah. Sebelum menutup pintu sempat Haykal memandang tubuh isterinya. Mendengus kasar dia dibuatnya. Seksi ya amat!








***CINTA ENCIK DUDA****







MASUK sahaja ke dalam kereta pak cik. Aku memandangnya yang masih berdiri di luar dan berdiri bersandar di tepi kereta. Kedua-dua tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar slack dan memandang ke atas langit. Adakah pak cik cuba untuk menenangkan dirinya?


            Aku mengerutkan dhai pabila ketiga-tiga lelaki tadi menghampirinya. Dua orang berbadan sasa dan seorang lagi bertubuh kurus. Siapa mereka? Lagak seperti orang suruhan pak cik. Tapi rasanya dua orang yang berbadan sasa itu pernah ku lihat bersama pak cik di college dahulu. Mereka adalah pengawal peribadi pak cik.


            Setelah mereka berbual sebenatar pak cik mulai masuk ke dalam kereta dan memandu keluar dari kawasan Up Club tersebut tanpa menghiraukan aku di sisi. Wajahnya kelihatan tegang dan serius. Dia benar-benar marah. Aku tahu….


            “Pak cik…” Panggilku kembali dan cuba untuk memegang tangannya. Namun ditepisnya kasar. Terkedu aku dibuatnya. Tak pernah dilayan sebegini kasar oleh pak cik.


            “Diam Andra!” Balasnya pendek tanpa memandangku. Tali lehernya dan butang baju atasnya dibuka dengan kasar. Marah sangat nampaknya dia dengan aku sehinggakan wajahku tidak dipandang…







***CINTA ENCIK DUDA***







SETIBA sahaja di rumah, pak cik lantas mematikan enjin keretanya dan keluar dari kereta. Terkedu aku dibuatnya pabila pintu kereta dihampas dengan kasar. Sehinggakan bingung telingaku dibuatnya. Setelah itu, pintu kereta di bahagian penumpang dibuka dan wajahnya yang tegang dipandang olehku dengan takut. Wajahnya kelihatan tegang sekali. Tiada senyuman manis yang terukir seperti selalu buatku.



            “Keluar!” Katanya dingin dan menarik tangan kiriku kasar agar keluar. Berkerut dahiku dibuatnya pabila pergelengan tanganku terasa sakit pabila dipegang dengan kasar olehnya.


            “Sakitlah!” Bentakku dan cuba merungkaikan pergelengan tangan kiriku dari pegangannya. Namun, dia tidak memperdulikan aku malahan tubuhku ditarik dengan kasar sehinggakan aku terikut keluar dari dalam kereta.


            Pintu kereta dihampas kasar sebegitu sahaja dan tanganku ditarik kasar masuk ke dalam rumah. Jatuh air mataku dibuatnya. Terasa takut dengan sikap pak cik yang berubah dan terasa sakit di pergelengan tanganku pabila digenggam dengan begitu kuat. Inikah balanya kerana aku menjolok sarang tebuan?


            “Papa… Kenapa ni?” Soal Aira yang berada dihujung tangga. Hairan melihatku yang menangis dan ditarik oleh papanya. Pak cik tidak menjawab. Hanya diam dan melepasi Aira untuk menaiki tangga.


            “Aira… Tolong mummy….” Rayuku pada Aira dan tangan kananku memegang  tangannya. Aira tercengang dan turut memegang tanganku.


            “Aira. Let her go!” Arah pak cik tegang dan semakin kuat menarik tanganku.


            “Papa! Kenapa buat mummy macam ni? Sakitlah…” Balas Aira dan cuba menarik tangan kananku pula. Aku yang berada di tengah-tengah yag menjadi mangsa.


            “I said. Let. Her. Go. Aira!” Bentak pak cik kuat dan memandang tajam pada Aira. Spontan Aira melepaskan tanganku sehinggakan aku terdorong ke pelukan pak cik. Wajah Aira kelihatan takut-takut dan ingin menangis.


            “This is between me and her! Jangan nak masuk campur!” Amaran pak cik kepada Aira dan kembali menarik tanganku kasar menuju ke tingkat atas. Aku menoleh memandang Aira yang berada di hujung tangga dan dia mengerakkan bibirnya tanda ‘maaf’. Takut mungkin melawan papanya. Jangankan dia. Aku sendiri kecut perut dengan perlakuan pak cik!







***CINTA ENCIK DUDA****







SETIBA di dalam kamar beradu mereka, Haykal menarik Andra menuju ke bilik air. Hatinya tengah panas saat itu dan hanya itu yang mampu terdetik di dalam buah fikirannya. Untuk membuat lebih dari itu. Dia boleh saja. Tetapi Andra adalah isterinya dan dia masih hormatkan gadis itu.


            “Ouch!” Adu Andra di saat Haykal menolak tubuhnya kasar ke dinding bilik air. Terasa sakit belakangnya dek terhempas dinding yang keras. Haykal lantas memegang kedua-dua tangan isterinya dan dikunci ke dinding. Wajah cantik isterinya direnung. Jatuh kepada tubuh isterinya yang seksi memakai dress rona hitam. Matanya dipejam seketika. Terasa semakin mendidih hatinya melihat pemakaian isterinya yang seksi itu.


            “Pak cik!” Jerit Andra kuat pabila rain shower dipasang oleh Haykal dan spontan tubuhnya dan tubuh suaminya basah. Haykal mendengus dan melepaskan tangannya pada si isteri. Tubuhnya dijauhkan dari Andra dan wajah cantik isterinya dipandang.


            “Awak dah khianati kepercayaan saya kepada awak…” Balas Haykal perlahan dan penuh kekecewaan. Andra terdiam. Wajah Haykal saat itu benar-benar kelihatan kecewa dengannya.


“Selama ni saya percayakan awak. Ke mana perginya awak. Saya izin dan saya hanya membiarkan. Kerana saya PERCAYA kan awak. Awak mampu mengalas maruah awak sebagai seorang isteri. Isteri kepada saya dan ibu kepada Aira. Tapi awak? Awak kecewakan saya Andra. Ini yang awak balas pada saya….” Balas Haykal dan gelengkan kepalanya kecewa. Andra mengigit bibir dan terasa tubir matanya mulai basah dek air mata dan bukannya kerana rain shower yang dipasang. Kepalanya digelengkan.


“Nak tahu tak? Ini yang saya takutkan selama ni. Isteri saya khianati kepercayaan saya kepada dia. and you did thatThanks a lot!” Sambung Haykal dan berlalu keluar dari bilik. Takut jika berlama-lama di situ dia akan mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan isterinya.


            Dum!


            Ternaik bahu Andra dek terkejut pabila suaminya menghempas pintu bilik air dengan kuat dan kasar. Spontan terlurut tubuh Andra jatuh di atas lantai. Wajahnya ditekup dengan kedua-dua tangan. Entah apa yang sudah dilakukannya. Tapi yang pasti dia sudah menguris perasaan Haykal.







****CINTA ENCIK DUDA*****








DI SAAT Haykal menapak masuk ke dalam kamar beradu mereka, keningnya dikerutkan pabila melihat katilnya dan isteri kelihatan kosong. Sofa pula dipandang. Tiada! Ke mana isterinya pergi? Tadi, kerna terlalu marah dia mengambil keputusan untuk menenangkan diri di bilik kerjanya. Haykal takut jika terlalu mengikutkan emosi sendiri nanti dia bisa menyakiti tubuh isterinya. Jujur, dia sayangkan Andra. Seorang isteri tidak patut disakiti dan sepatutnya dibelai dan disayangi. Kesilapan masa lalu harus dijadikan panduan hidup. Namun, kesilapan lalu juga kini menerjah kembali ke dalam hidupnya. Hati suami mana yang tak kecewa dan marah jika kepercayaannya dikhianati.


            Selama ini, dia memberikan kebebasan buat Andra. Ke mana Andra pergi. Dengan siapa. Dia hanya biarkan dan izin. Kerna dia tahu Andra mampu membawa diri dan menjaga maruahnya sebagai isteri Haykal. Namun, tadi? Andra benar-benar sudah mengecewakannya. Menjejakkan kaki ke kelab malam dan dipeluk oleh lelaki bukan muhrimnya. Adakah itu dinamakan seorang isteri? Setiap kesalahan yang dibuat oleh Andra akan ditanggungnya. Jika Andra berkelakuan seperti itu. Maknanya itu adalah salah Haykal. Bukan Andra. Salah Haykal kerna tidak pandai mendidik isteri.


            Sejujurnya, Haykal tidak ingin Andra menjadi seperti zahlia. Bersosial dan berpeleseran dengan lelaki sehinggakan memberi kesan negative kepadanya. Mungkin… Mungkin kerna dahulu dia tidak punya perasaan pada Zahlia dan berasa marah kerana hidupnya ditentukan oleh keluarga. Akan tetapi, kini? Walau tidak diaturkan oleh keluarga dan terpaksa. Tetapi, Haykal mulai sayangkan Andra. Dia punya perasaan kasih dan sayang itu kepada isterinya. Berbeda sekali ketika bersama Zahlia dahulu. Andra selalu mengembirakan hatinya. Setiap masa ingatannya pada Andra. Setiap hari rasa teruja untuk balik ke rumah setelah balik dari kerja kerna dia tahu isterinya setia menunggunya di muka pintu. Namun, zahlia? Jangankan gembirakan hatinya, menunggunya di muka pintu sekalipun. Tidak pernah dibuat oleh Zahlia. Malah bayang-bayangnya selalu tiada di rumah. Berbeda sekali kedua-duanya. Terasa bangga dengan Andra kerna walau di usia muda Andra mampu menjadi isteri yang baik dan menyenangkannya. Namun, tadi????


            Haykal meraup wajahnya dan mengeluh. Dia tahu dia berkasar dengan Andra dan Aira tadi. Namun, dia masih punya perasaan. Dia akan bersabar selagi mampu. Tetapi tadi? Kesabarannya tercabar oleh Andra. Membawa isterinya masuk ke dalam bilik dan memarahi Andra di dalam bilik tanpa dilihat oleh Aira memang disengajakannya. Dia tidak ingin Aira melihat dia dan Andra bergaduh. Dia tidak ingin Aira melihat Andra dimarahi olehnya. Dia ingin Aira menghormati Andra sebagai seorang ibu yang baik. Bukan terikut-ikut dengan sikap Andra yang menjejakkan kaki ke kelab malam.


            Haykal spontan memandang ke pintu bilik air. Keningnya dikerutkan. Takkan Andra masih berada di situ? Sebelum menapak masuk ke kamar mereka tadi. Dia ada memasuki bilik Aira seperti selalu sebelum tidur. Namun, hanya ada Aira di situ. Haykal mengeluh namun digagahkan juga kakinya melangkah mendekati pintu bilik air. Dengan lafaz bismillah pintu bilik air dibuka dan spontan jantungnya bagaikan terhenti…







B E R S A M B U N G






****************************************






ASSALAMUALAIKUM WBT AND SALAM SEJAHTERA LADIES! A J







How was the day, ladies?








How was the story? Best? Interesting? Boring? Damn? Huhuhu. L M sorry ladies cuz didn’t update last night. Line agak tidak baik. Lidut seperti siput sendut! Huhuhu. Menggangu sangat. Oh ya, agak sentap tengok blog ni dan blog e-novel. Kenapa? Why? Ngapain? Tak yah gaduh-gaduh okay J Biarkanlah tu. Di dalam dunia tak semua orang suka apa yang kita buatkan? Aku faham dan aku ambil comment si dia sebagai benda positive. Maybe CED tak menepati citarasa mahupun piawaian beliau. Takpe. aku tak paksa okay. Kalau tak suka. Okay, takpe. tapi… Tak yahlah kot comment kat cbox aku kata CED ni hampeh dan merepek segala. Aku diam tak bermakna aku yakan. Kerana kadang-kadang satu perkataan pun mampu membuat orang bergaduh. Betul tak? So, aku rasa berdiam diri lebih baik dari aku membalas. Aku tak paksa. Jika tak suka. Okay. Tak suka. Just diam dan silalah UNFOLLOW blog ni. Aku serius ni… Aku ni manusia juga. Bila baca comment si dia tu buat aku sedih juga. Takpelah kalau awak tak suka CED eh. Tapi janganlah dok kata itu ini tentang CED. Kita terima awak tak suka. Tu hak awak. Tapi rasanya tak yah kot nak drop comment kat cbox kata macam tu. Tak baik tau awak. Sedihhh kite L Huhuhu.




            Okay, okay, okay. Lupakan hal tu okay? Anggap dah selesai. Harap selepas ni takde comment negative lagi. Cuz aku dah kata dari awal lagi. JIKA UOLS TAK SUKA DENGAN KARYA AKU JANGAN TINGGALKAN SEBARANG COMMENT DAN SILA UNFOLLOW BLOG AKU. Senang jekan? Sejak aku mula-mula buka blog ni lagi aku dah tekankan benda tu. Nak gaduh buat apa? Takde gunanya. Jika awak tak suka karya kita. Takpelah. Maybe penulis lain boleh memenuhi cita rasa awak. So, awak berpindahlah ke blog mereka okay? J Okay tak cadangan aku? Uols takleh nak salahkan aku sebab aku ni pun manusia juga. Mudah terasa dan down bila diberi comment negative

Nanti pasti ada yang kata :
“Alarh, biasalah tu. Hak bersuara. Engkau bising-bising kenapa? Dah tahu macam tu janganlan buat blog!”



Wah! Jahat tahu! Engkau senanglah cakap sebab kau tak berada di tempat aku sayang. Aku ni yang merasa. Sentap sekejap ni. Huhuhu. Nanti aku tutup blog kang habis cerita. Benda kecil jelah ni. Orang kata pokok tu bergerak pun tak. Hanya satu daun je yang gugur. Kita lupakanlah okay.


 Untuk readers semua :
T H A N K S sebab uols support CED J Terharu I alls! Thanks sangat-sangat ! Kita lupakan hal tu okay? Teruskan dengan CED. Uols abaikanlah tu okay? J


Untuk awak :
MAAF saya tak dapat nak puaskan hati awak. May be CED bukanlah cita rasa awak dan awak anggap ianya mengarut. Sorry yer. Takpe. Kite faham… Jom kawan! J



Okay back to the point,


Ketika kerjamu tak dihargai, saat itu kau sedang belajar KETULUSAN

Ketika usahamu dinilai tak penting, saat itu kau sedang belajar KEIKHLASAN




B I G T H A N K  S !
To those, yang sudi jenguk CED dan BLOG DF ni berulang kali. Siap ada yang berpuluh kali. Erk! Betul ke? Ke uols tipu aku? Hahaha. Nakal tahu! Tapi kalau betul. Aduhai! Allah swt je tahu betapa rasa bersalahnya aku dengan uols. Aku pun readers macam uols juga. Faham apa perasaan menunggu entry yang tak berkunjung tiba. Bengang siot! Tapi aku respect ah dengan uols. Memang uols kesayangan aku! Siap doakan aku cepat sembuh dan tak pernah lelah menunggu CED. Oh myyyy~ Terharu uols! Sangatsangatsangat! =’) Kalaulah aku ada doreamoon kata cik bonjour, hehe, pasti aku kan minta encik doreamoon tu hantarkan doriyaki pada uols satu-satu. Whahahaha~ Propa lebeyyy~ ada ke doriyaki je engkau bagi kat dorang RATU? Hampeh doh! Cer lah Iphone sebiji ke. Ipad ke. Erk! engkau hengat bapa aku buka kilang APPLE? DURIAN ada! Nak? hahahaha. A J



CED 17 ??
Awwhhhh~ sweet nyer Mia dengan Andra! Hehehe. Tak sangka dalam diam rupanya Mia jatuh sayang pada Andra. Walau mereka sering bergaduh dan tak sebulu. Rupanya Mia saja nak ambil perhatian Andra J Wink! Comel! Hehe. Tang lukisan tu lagi comel! Sangat! Hehe. Oh my~ Konflik kecillah! Huhu. Buat suspend… Ish! Asal Jenny ni? Andra pun satu yang pergi ikut kawan tu kenapa? Tengok pak cik dah marah dah! Huh! Yang aku emo kenapa? Hahahaha. Erk! Kenapa pak cik terkejut erk selepas buka pintu bilik air? Curious pula rasanya. Huhu. Tett! Sorry ya sebab bab ni bab penambahan. Tentang practical nanti aku keluarkan. Hihihi. J Sorry!




Saya Ratu Adriana Nadineingin MEMINTA MAAF sekiranya CED BAB 17  ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda. MAAFKAN SAYAMy bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. Terus terang aku katakan cerita ini hanyalah F A N T A S Y aku sahaja. Tak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang dah mati. Sekiranya tidak logic. Dah aku nak buat cam ne? Dah aku kata fantasy! Mestilah ada yang tak logic! Betul tak? Hahaha. Penggunaan gaya bahasa dan penulisan memang santai dan tidak memgikut format BM yang sebetulnya. Begitu juga dengan BI. Chill sudehhh~ Please take the positive and ignore the negative ladies. Thinks smart! A J




Oh ya, aku nak tegakkan di sini bahwa semua idea mengenai CINTA ENCIK DUDA @ CED adalah datangnya 100% dari diri aku dan imaginasi aku sendiri. 100% ya ladies! Aku tak copy mana-mana penulis dan jalan cerita serta plotnya 100% karyaku sendiri. Jika ada sesiapa yang nak pertikaikannya silalah berhubung dengan aku terus! Kerna CED adalah hasil titik peluhku sendiri. No copy okay! Original sih! Jika ada yang terfikir nak copy ke apa. Silalah buang jauh-jauh niat tak baik tu okay J Jika ada persaman cerita ni dengan cerita yang lain. Itu aku tak tahu. Yang aku tahu CED adalah HASIL PENAT LELAH DAN TITIK PELUHKU sendiri. Titik! Jika ada yang sama. Mungkin kebetulan saja. Tapi mustahillah 100% kan? Kalau 100% aku pun 100% bengang! Hahaha. Penat-penat engkau berkarya orang lain pula senang-senang nak copy and paste. Sorry sikit! Heheh. Jahat sungguh aku! haha. Chill sudeh babe! J H A P P Y !


P/ S: Tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang mati. Hanyalah iklan penaja semata-mata J Wink!



Thanks for those yang sudi comment and dropping by pada blog saya yang tak seberapa ni. J Dan kepada new follower. T H A N K S dear. JMuch appreciated it babe! Kepada yang tak sukakan karya aku silalah unfollow blog aku ya. Aku tak halang uols. Tapi jika uols suka. Aku lagi suka. Amat menghargainya sangat-sangat. Tapi aku tak hargai bila uols dropkan comment yang buat aku down. Aku ni manusia. Punya perasaan.
It is better to remain silent than to speak a word can hurt others feeling… J Fikir-fikirkan~
Please! Please! And please leave ur comment ya J ♥♥♥ you!



We judge ourselves by what we feel capable of doing, while others judge us by what we have already done.



SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA. TQ! J




Till then,









Sincerely,



58 comments:

  1. Kesian Andra sebab pak cik marah dia walaupun dia x salah. Harap-harap Andra x hath sakit

    ReplyDelete
    Replies
    1. And cik Ratu jangan sedih sebab saya suka karya cik ratu and akan selalu support you. :]

      Delete
    2. HI LYNN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear :)

      tehee tulah dear. kasihan je andra kan? =(
      harap2 mcm tulah....
      wah~ aku pula yang emo hehe

      dear!
      syg awak!
      :)
      hehe
      B I G T H A N K S sayang saya! =)
      terharu~

      Delete
  2. assalamualaikum kak ratu... ^_^
    .... adesssss andra...andra... tue la msuk lagi klbmlm
    kan da kene marah....u pngsn ke? -_-'
    papepown... citer ni BEST !!
    kipidap yawww!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI LYLEA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear :)

      B4 that,
      lyleaaaa~
      lama tak nampak awak comment!
      hehe =)

      akak rindu dgn awak. ehe

      walaikumsalam dear =)
      hehe tulah kan? nakal sangat! kan pak cik dah mengamuk tu hehe.

      T H A N K S sayang saya =)

      peace yawww! hehe

      Delete
    2. weeeeee..........
      thanks sbb rindu kiterrr.... *toinktoink*
      kiter pon rindu akak jugakk.. ^_~ ....

      mybe kiter jrg nmpk tpi kiter always support kak RATU aww... (^_^)

      akak!! ade cerpen bru tak? hehe
      #singah sini terus mintak cerpen noh..babab karang! hahaha.....#

      Delete
    3. ahaks
      most wc dear =)
      hikhikhik
      thanks jg! haha

      awwwhhhh~ touching! haha terharu tau! =)

      hehe ada dear. tpi lum update kat blog. ada yg blm siap lae. weee =) awk suka cerpenkan hehe.
      haha babab!

      Delete
    4. hikhikhik....
      taw x pe..! (^_^)
      ......*winkwink*

      Delete
  3. hai ratu......best sesangat.....cuma pndeklah pulak......btw each to their on taste kan, so biarkanlah......

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI ASH.TRIANA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Weee~
      thanks syg sya =) happy! hehe
      pendek ke? pnjg dah tu dear. 40pages! hehe =)

      yapz! btl tu hehe thanks laling

      Delete
  4. sian pula kt andra....kene tegas le lps ni ..sbb ikut jenny kn x psl2 ...ilang kepercayaan haykal....sedih le mcm ni...hrp andra kan cuba merubah walau sikit2...mb mulakn ngan panggilan..walau cinta blm hadir tp sbg tanda hormat...kn nk jd isteri yg solehah...then cara pakaian pula.....agaknya andra tertido kt bilik air kot.....ratu suke ye buat kita aorg tertanya2...adeh.....sambung2...hari2 saya open blog ni..CED punya psl....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI AN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      tulah dear. terlalu ikut katanya si jenny begitulah jadinya. wahh~ aku yg emo! hehe
      jan sedihsedih dear. nah! tisu! hehe
      betulllll!
      saya suka comment awak! tehee! =)

      hahahahahah
      saje nak buat jantung dan fikiran awak semua membuat kerja. hihihi =)

      Awhhhh~
      THANKS AN!
      Terharu! =)

      Delete
  5. cepat smbg ratu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Hehehe okay dear =)

      Delete
  6. bestnyer ratu!!cepat-cepat sambung

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Thanks dear! =)
      okay sayang! hehe

      Delete
  7. Akhirnya Mia mengaku gak yg dia sayang kat Andra. Haha comel!

    Aiyooo, pakcik sudah mengamuk. Apa yg jd kat andra kat dalam bathroom tu? Pengsankah? Tertidurkah? Hehe.

    P/s: Ratu, abaikan aje langau2 tu. Org dtg sini utk berhibur, bukan nk stresskan diri. Chill babe! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI HAJAR
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      awakkkk!
      saya suke comment awak!
      teheee! =)

      yeppi! mia mengku juga kan hehe

      Haha adesh!
      amboi! imaginasi awak terlebih jauh dari sy dear haha =)


      P/S : Awwhhh~ terharu dear =) thanks ya! betul tu dear. kita happy2 je. dun b harsh! hehe. chill sudehh~

      Delete
  8. Debaran tol baca CED 17...Ingatkan panas sampai ke petang,rupanya hujan di siang hari.Sian Andra.Kecewanya Haykal...,Mesti banyak dugaan dan rintangan yang perlu Andra tempuh untuk kembalikan kepercayaan Datuk Megat Haykal...Tak sabarnya nak baca CED 18.FYI Cik Ratu,Karya Cik Ratu tiada persamaan dengan mana2 penulis.TQ,memberi saya satu kepuasan dalam menghayati karya2 cik Ratu.U r Superb...10s a lot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI CHE LAILA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Teheee!
      berdebarkan? wink! hehe =)

      wahhh~
      bermadah cik laila kite hihi =)
      tulah dear =( kecewa sgt haykal.

      THANKS syg =)
      alhamdulilah~
      harap2 takde yg sama
      hehe
      most wc dear =)

      THANKS juga!
      sbb awak sudi membca karya sy yg xsbrapa ni =)

      Delete
  9. rasanya mcm andra masih terjelepuk di bilik air tu dlm keadaan basah dan tertidur. mesti haykal rasa menyesal kerana terlalu berkasar dgn andra....

    ratu, best ler entry ni tapi rasa mcm pendek sgt.... more entries pls..... tak sabar nak baca bagaimana pakcik pujuk andra dan mcm mana andra minta maaf kat pakcik... juga tak sabar nak baca samada andra merajuk atau tidak.... jeng...jeng.... jeng....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Hahaha
      sebenarnyakan......
      tetttt!
      teheeee~


      thanks dear =)
      erk! pndk ke? hehe
      okay dear =)
      jengjengjeng! hihihi mcm mat jebon lah pula kita hehe

      Delete
  10. Haykal la y patut merajuk dgn Andra..hehe..memang la Andra tu muda lagi tapi..uurrhhh...kesiannya kat pak cik tau...(Datuk jgn lembut sangat dgn wife tu nanti naik lemak)....Tq Ratu...nak lagi e3 panjang2 tau weekend nie... :).

    -col-

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI COL
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Sayanggg col!

      wahhh~ tetiba!
      hehe

      hehe btl tu!
      andra nakal! hehe

      muda ke tua ke sma je hehe
      haha tulah
      kalau naik lemak jadi gemuk dan masak lemak cili api okay gak
      berguna juga hehe

      most wc syg!
      thanks jg =)

      Delete
  11. omg..DMH ...seram ye lw marah... oh andra apa yang awak dah laku kan nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI NZLYNA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Weeee
      OHEMGEEEE~
      hahah

      tulah
      rupa2nya garang juga bila marah haha

      andra.andra.andra (smbl goyangkan kepala) haha

      Delete
  12. best sgt...nak lg bleh...abaikan pd komen2 yg x membina tu..ramai lg yg suke...kesian Andra..tp bkn salah hykal gak..Jenny tu x leh buat kawan..sesuke ati je..kasi Andra mengamuk je ngan Jenny tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI LIEDA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Thanks syg!
      terharu~ =)

      hehehe

      tulah jenny yg salah. wahh! nak kena jenny ni!
      haha aku yg emo! adeh!

      Delete
  13. wow... suka tgk pak cik marah... walaupun sedih... Ratu, abaikan je apa yg org lain kata.. secara jujurnya saya mmg suka CED dan story awak yg lain... Queen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI QUEEN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      hahaha wawww~
      suke eh? nakal! hehe

      THANKS sayang saya =)
      Terharu sy dibuatnya =')

      Delete
  14. Replies
    1. HI RISA ARYN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      THANKS dear
      okay i will =)

      Delete
  15. maruah heykal as a husband tercabar...fuhhh,kecut perut woooo....memg patot tindakan heykal 2, learn from mistake n klo x marah kn andra smpai ble2 pon dia x brubah...at least bia andra sedar y dia 2 wife org..
    good job Ratu!!keep it up..
    nk lagi!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI NIJA_JAJA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      betulllll!
      hihi =)
      tulah dear. xble mnjakan sgt kan. kena bgi pengjaran juga hehe


      THANKS sayang saya =)

      hehe

      Delete
  16. mia n andra dah mesra bersama tapi datang pulak badai melanda andra n pakcik....andra knp ikut cakap jenny 2 kan pakcik dah mengamuk....
    'awak dah khianati kepercayaan saya'...mesti pakcik sedih sgt krn terasa yang dia gagal utk membentuk andra mjadi isteri yg solehah....
    apa yg andra akan buat utk mdapat kan semula kepercayaan pakcik eh...
    apa jadi pas ni...bila andra nak practikal kat mh holding...
    andra mesti tertidur kan kat bilik air...
    andra pun mesti terasa bersalah...
    w/pun pakcik marah tpi still jga aib andra kan...susah nak jumpa suami yg mcm ni...
    nak lagi cik ratu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RYN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      RYN mmg syg dgn awk sbb comment yg pnjgggg!
      suka! hehe

      tulah dear. baru nak happy2 sikit hehe

      wahh~
      tagline tu mmg sy sendiri rasa berderau darah eden ni hah! haha

      sdh dear. dia da cuba yg trbaik but andra kecewakan dia huhu

      hehe CED 19 dear andra akan prcticl :)

      tang tu yang special n interesting about DMH
      dia menjaga aib isterinya sendiri :)

      Okay ryn :)

      Delete
  17. cian nya kat andra..andra knapa erk?? pengsan or cubaan bunuh diri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI EYZAN SUEZYAN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      tulah dear
      kasihankan :( huhuhu

      hehe andra kan.....
      tet!
      bca CED 18 ya dear :)

      Delete
  18. ratu nak lg...xsabar dh ni nk bca next n3...
    ape jadi kt andra? jenny ni xbley buat kwn la...huhu

    gud luck ratu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI ANNYS
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Hehehe okay dear =)
      haha tulah. sebaiknya jauhkan diri dari jenny walaupn dia adalah bff kita kan? hehe

      THANKS syg! =)
      syg awak! tehee

      Delete
  19. aduhaii... sian andra kena marah!
    ni sume jenny la nih..
    harap andra boikot jenny utk seketika.. jenny patut kna bg sedar sket.. jgn la nak mempergunakan kawan baik utk kpntingan sendiri.. huh!
    br la jenny ada akai sket nti.. plus, harap jenny g jernihkan keadaan ngan datuk.. sian andra!
    andra pon ptt bertegas sket.. hehe..
    of kos la datuk marah.. bini chantekk tuuu!
    apa jd tu?? next pleaseeeee!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI MIZZ ACU
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Aduhai~
      tulah dear
      jenny punya salah! tetap!
      wah! emo! hehe

      hahaha chantekkk tu!
      telan air liurlah kalau telps!
      hikhik

      THANKS SYG! :)

      Delete
  20. Replies
    1. HI BABY MIO
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !
      YOU ARE THE BEST TOO =)

      Delete
  21. yg penting majoriti like it!!!!!!!!!!!!!!!!!
    mcm akak,.....suka sgt cite ni!!!!!!!!!!!!!!!
    followwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI AQILAH
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Awwhhhh~
      THANKS syg! =)
      terharu saya....

      Delete
  22. pengaruh tak baek btol jenny ni...haihhhh...

    no wonder pakcik mara sangat, andra dah beyond limit...tp sian gak kt andra kne mara truk camtu...harap2 nnt pakcik terus terang nape die mara sngat...hehe

    jgan kate pakcik jumpe andra m'ggil dlm bilik air tu...huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI MISS L
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Hahaha betul tu dear
      pengaruh tak baik!

      thats y lah
      xpe pengajaran buat dia =)

      hahaha taklah katalah kalau mcm tu. hehe bisik je

      Delete
  23. best,,suke sgt,,tq 4 da new en3..^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI NINA SEIN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      THANKS syg =)
      most wc hehe

      Delete
  24. Sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Hehehehhe. Tak sabar nak tau apa yang telah terjadi kat Andra di bilik air tu. Harap2 jangan lah dia pengsan dengan shower tu berbuka. Nanti demam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear !

      Saya pun sukaaaaaaa!
      awak sngt!
      hehe

      hehe sweet awak ni
      care dengan andra hehe
      =)

      Delete
  25. seriously, she can break his pakcik heart. hadoiii andra... awat ngikut jen gi sana. kan ke tau yg bekas bini pakcik dh buat benda2 yg terarah ke arah begitu juga. mesti pakcik sedih. memang patut pun pakcik marah awak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RINSYARYC
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear =)

      huhuhu cian pak cik =(

      tulah pasal.
      andra kali ni memang salah awak!
      wahh~
      emo! hihihi

      Delete
  26. Hello my dear...tak ada sambungan ker.

    ReplyDelete