Pages

In fantasy, I can make a happy ending, complete break, and I can put people in a situation where they are confronted with things that they would not confront in the real world. It is because this is my story and my fantasy.

Monday 16 July 2012

CINTA ENCIK DUDA BAB 19









CINTA ENCIK DUDA BAB 19





Satu lagi perasaan yang HARUS diatasi adalah CEMBURU.
TIDAK salah untuk rasa cemburu tetapi biarlah BERPADA-PADA.
Memang benar cemburu tandanya SAYANG tetapi jangan melampaui BATAS.





AKU yang sedang bersolek di hadapan cermin meja solek tersenyum memandang pak cik yang baru keluar dari wardrobe dan siap memakai pakaiannya. Handsome! Hari ni pak cik segak memakai kemeja long sleeve rona putih dan kot serta seluar slack rona kelabu. Neck-tie pula rona hitam. Haha. Pastilah aku yang pilihkan buat dia. Wink! Hehe.


            “Kenapa senyum tengok abang?” Soalnya dan menaikkan keningnya nakal. Tubuhnya dibawa dekat padaku dan memegang kedua-dua bahuku dari belakang. Mata kami saling berbalas pandangan melalui cermin  di hadapan kami. Aku mencebir bibir dan dia tergelak.


            “Tak boleh ke? Tak pelah. Andra tengok lelaki lain jelah. Andra….” Balasku merajuk dan belum sempat aku menyudahkan kata-kataku pak cik sudah menutup mulutku dengan tangannya. Tergelak aku dibuatnya. Amboi! Pantang aku sebut lelaki lain. Cemburu lettew! Wah! Bahasa aku rosak! Haha.


            “Nakallah isteri abang ni…” Balasnya geram. Aku tersenyum dan memegang tangannya yang menutup mulutku. Dicium lembut dan aku memandangnya melalui cermin di hadapan kami.


            “Janji. Andra pandang awak sorang je. Boleh?” Balasku manja dan mengenyitkan mataku nakal. Dia tersenyum senang dan menundukkan wajahnya sedikit. Didekatkn padaku dan mencium pipiku mesra.

           
            “Thanks sayang. Hari ni jangan nakal-nakal tau. Kalau sayang nakal taulah abang nak buat apa…” Balasnya dan merenung leherku. Spontan aku mencebir bibir dan menutup ‘bekas’ yang dia tinggalkan semalam. Dia tergelak dan dan menarik tanganku dari menutup ‘bekas’ tersebut.


            “Jahatlah… Ugut-ugut pula.” Rungutku. Dia tersenyum.


            “Awak buat apa tadi? Orang solek kat muka. Awak kat leher.” Soalnya kepadaku. Spontan aku tersengih.


            “Pak cik rasa?”  Soalku dan menaikkan kening kananku padanya. Dia tersenyum.


            “Sebab ni ya?” Soalnya padaku dan memegang leherku lembut. Aku anggukkan kepala dan tersenyum. Memang aku dan pak cik agak mesra dan intim. Namun begitu, sehingga kini dia masih belum menyentuhku di dalam erti kata sebenar. Aku rasa dia faham yang aku belum sedia. Setiap kali dia cuba untuk membuat lebih. Pasti ada saja yang menganggu kami. Hahaha.


            “Itulah kelebihannya isteri yang berhijab dan menutup aurat sayang…” Bisiknya lembut kepadaku. Spontan aku terdiam dan terkedu. Erk! Dia dah mula dah…. Huhuhu. Aku nak jawab apa? Diam sajalah. Jika dengan pak cik aku pasti akan kalah. Setiap apa yang keluar dari bibirnya ada gunanya. Bukan omong kosong.


            “Hei… Jangan ambil hati ya dengan apa yang abang kata tadi? Abang cuma nyatakan fakta dan nasihat saja.” Balas pak cik padaku pabila aku hanya mendiamkan diri. Aku mengangkat wajahku dan memandangnya di hadapan cermin. Senyuman kelat aku berikan dan kepalaku digelengkan. Aku tak ambil hati. Cuma tersentap dan terasa malu pabila ditegur sebegitu sekali oleh suamiku. Dia selalu menasihatiku. Tetapi aku?


            “Takdelah. Betullah apa yang pak cik katakan tu. Maafkan saya…” Balasku lembut. Dia mengeluh dan memusingkan tubuhku agar menghadapnya. Aku hanya menurut dan kami berdepan. Aku masih duduk dan dia berdiri. Daguku ditarik lembut agar memandangnya.


            “Isteriku Andra… Abang faham. Awak masih muda dan berhak untuk membuat keputusan sendiri. Tetapi, selalulah ingat bahwa awak kini adalah seorang isteri. Isteri kepada abang. Tanggungjawab awak ditanggung abang.  Abang tak paksa. Abang juga tak menyarankan awak mendedahkan aurat. Abang hanya mampu berdoa agar dibukakan pintu hati awak untuk berubah suatu hari nanti. Menutup aurat dan berhijab. In Shaa Allah.”  Bisiknya tegas dan lembut kepadaku. Dahiku dicium penuh kasih.


            “Terima kasih pak cik. In Shaa Allah.” Balasku lembut dan merenungnya. Dia tersenyum dan anggukkan kepalanya. Aku berharap yang doanya dimakbulkan. Aku juga ingin menjadi yang terbaik untuknya. In Shaa Allah.









****CINTA ENCIK DUDA****









HAYKAL mendekati taman bunga rose miliknya. Isterinya masih di dalam bilik kasut dan mencari kasut yang sesuai untuknya. Orang perempuan, kalau bab-bab penampilan diri sahaja. Mahupun kasut sekalipun. Mahu setengah  jam nak berfikir mana satu yang nak dipakai. Begitu juga dengan Aira yang masih bersarapan. Kelasnya jam 9 pagi. Pastilah anak daranya itu berlengang saja. Sanggup bangun awal semata-mata nak wish good luck kepada mummynya dan pastilah kerana ingin merasa sarapan yang Andra buatkan. Andra. Setiap hari sarapan yang dibuatnya berlainan dan semuanya sedap-sedap belaka.


            “Assalamualaikum Wbt.” Haykal memberikan salam kepada Haniff di hujung talian.


            “Walaikumsalam wbt bro. Apa kes call awal pagi?” Balas Haniff. Haykal memasukkan tangan kirinya ke dalam poket seluar slack dan tangan kanan pula memegang Iphone.


            “Kau dah settle kan apa yang aku arahkan?” Soal Haykal kepada Haniff. Kedengaran suara Haniff tergelak dihujung talian.


            “Relakslah bro. Don’t worry. Andra akan ditugaskan dibawah aku. Takut sangat staff MH HOLDING usha wife engkau eh.” Balas Haniff dan tergelak. Haykal tersnegih.


            “Siapa tak sayangkan bini bro..” Balas Haykal dan tersenyum. Pintu utama di pandang dan tersembul tubuh seksi isterinya memakai blouse rona putih dan percil skirt rona hitam. Skaf rona hitam putih diikatkan ke lehernya. Cantik. Dipadankan pula dengan handbag dan kasut rona hitam jenama Prada. Tergeleng kepala Haykal dibuatnya. Mana tak risau kalau begitu dressing isterinya. Mahu dia makan hati.


            “Okaylah Niff. Aku dah nak gerak ni. Jumpa kat office. Assalamualaikum wbt.” Balas Haykal dan mematikan panggilan. Isterinya yang sedang berdiri di hadapan muka pintu dipandang. Senyuman isterinya sungguh manis sekali. Aduhai. Cair dia dibuatnya.


            “Dah nak gerak dah?” Soal Haykal lembut. Andra anggukkan kepalanya dan tersenyum.


            “Okay jom gerak sama-sama.” Balas Haykal dan menarik tangan isterinya lembut. Andra akur dan mereka berjalan beringan menuju ke kereta masing-masing yang sudah disediakan di hadapan rumah oleh Farid. BMW Andra dan Mercedes S-Class yang akan dipandu oleh Farid.


            Setiba di hadapan kereta BMW isterinya, Haykal membukakan pintu pemandu buat Andra. Andra tersenyum dan memandang suaminya. Gentleman sungguh. Walau dah berumur. Tapi lagak seperti orang muda saja. Haha. Mungkin sudah berpengalaman.
                                           

            “Thanks.” Balas Andra dan tersenyum. Haykal membalas.


            “Please drive safely and be careful. Boleh?” Pesan Haykal lembut dan menaikkan keningnya. Andra menganggukkan kepala dan tergelak kecil.


            “Boleh. You too okay. Izinkan Andra keluar dan doakan keselamatan Andra.” Balas Andra dan mencium kedua-dua pipi suaminya. Haykal tersneyum senang. Andra semakin lama semakin jinak dengannya. Tidak perlu disuruh. Gadis itu sendiri ingin bermanja dengannya.


            “I will sayang. Abang selalu doakan keselamatan awak. Abang izinkan. Careful ya.” Balas Haykal dan mengucup dahi isterinya penuh kasih. Tangannya dihulurkan dan Andra menyambut. Disalam dan dikucup tangan suaminya penuh hormat.










***CINTA ENCIK DUDA*****










AKU dengan penuh semangatnya berjalan masuk ke bangunan MH HOLDING yang setinggi 20 tingkat dan gah berdiri seiring dengan kejayaan yang dimilikinya. Senyuman dua orang perempuan yang berada kaunter pertanyaan aku balas.


            “Morning miss. Selamat datang ke MH HOLDING. Apa yang kami boleh bantu?” Sapa seorang perempuan yang memakai tudung dan memakai name tag bernama SITI. Senyumannya manis sekali.


            “Morning. Saya Andra Tihamiey binti Abdul Rahman. Saya akan buat practical di sini. Dengan siapa yang harus saya berjumpa untuk laporkan diri?” Balasku lembut dengan senyuman manis. Siti tersenyum memandangku dan menyerahkan ID yang bertali rona biru kepadaku. Tertera namaku di situ siap dengan nombor siriku sebagai pekerja MH HOLDING. Alangkah bagusnya kalau aku terus kerja di sini. Huhu. Bangga siot pakai benda alah ni. Haha.


            “Ini ID cik Andra selama practical di sini. Ianya boleh akses sesetengah pintu saja. Mengikut kepada had cik Andra selama practical di sini. Cik Andra boleh naik ke tingkat 17. Di sana cik Andra akan bertemu dengan Puan Pavi. Cik Andra boleh laporkan diri pada dia.” Jelas Siti kepadaku. Aku tersenyum dan anggukkan kepala tanda faham.


            “Terima kasih ya. Saya pergi dulu.” Balasku  dan menunjukkan kepalaku sedikit tanda hormat dna dia juga begitu.


            Setiba sahaja di hadapan lif, serentak itu pintu lif terbuka dan aku mengikut yang lainnya masuk ke dalam lif. Setelah menekan nombor 17, aku berdiri di belakang sedikit kernaa pastilah ku yang akan keluar lambat nanti. Akan tetapi, yang menghairankan aku adalah staff-staff MH HOLDING berulang kali berpaling memandangku dan merenungku. Erk! Apa pelik ke dressing ku hari ini? Tubuhku yang tersarung blouse rona putih dan juga percil skirt rona hitam dipandang. Takde yang pelik pun.



            Ting!



            Pintu lif terbuka dan kebanyakkannya keluar dari dalam lif. Hanya aku dan seorang perempuan yang tinggal. Pasti dia juga ingin menuju ke aras 17 sepertiku. Wajahnya dipandang. Orangnya pendek. Paras bahuku saja. Tapi manis dan ayu bertudung. Dia turut memandangku dan memberikan senyuman buatku. Aku membalas dan anggukkan kepala tanda hormat.


            “Andra? Awak practical kat sini juga?” Sapanya lembut kepadaku. Aku spontan mengerutkan dahi dan memandangnya hairan.


            “Awak kenal saya?” Soalku hairan pabila dia mengenaliku. Dia tersenyum dan menghulurkan tangannya untuk bersalam. Aku menyambut.


            “Saya Maya. Course yang sama dengan awak. Cuma saya budak fakulti B je. Kenal awak? Satu RC rasanya kenal siapa Andra Tihamiey.” Balasnya dan tersenyum. Aku membalas.


            “Sorry saya tak kenal. Nama je satu collage. But saya jarang merewang ke fakulti B.” Balasku serba salah. Memang setiap course di RC ada dibahagikan kepada dua. A dan B. Kedua-duanya tiada beza. Cuma untuk keselesaan para pelajar untuk menuntut ilmu di dalam bilangan murid yag sedikit. Aku jarang terdampar di fakulti B  tu. Nama je kami satu course. Tapi aku memang tak kenal si Maya ni. Dia pula boleh kenal aku. Terkenal juga akukan? Wa cakap lu! Pengarah pun kawan wa! Ceh! Asal engkau bangga tetiba? Hahaha.


            “It’s okay. Normallah tu. Awak top and popular student kat RC. Saya ni apalah sangat.” Balasnya merendah diri.


            “Eh! Janganlah macam tu wak. Takde bezanyalah.” Balasku dan tersenyum.



            Ting!



            “Hah dah sampai pun. Jom lapor diri.” Balasku padanya dan kami keluar dari dalam lif. Menuju ke pintu kaca yang menjadi pintu utama tingkat 17. Kad ku dan kad Maya di scan ditempat yang disediakan. Sekejap saja pintu kaca tersebut terbuka. Tersenyum aku dibuatnya.


            “Cantiknya office ni.” Puji Maya sejurus kami menapak masuk ke dalam office yang ditempatkan di aras 17. Aku turut tercengang. Seriously, office ni cantik dan tenang je mata tengok. Kemas berona putih semuanya.


            Aku dan Maya yang tercengang memandang kecantikan office tersebut. Staf-staf MH HOLDING pula tercengang melihat kami. Erk! Rasa macam alien pun ada. Bagikan aku dan Maya takde telinga dan mata. Huhuhu.


            “Miss Andra and Miss Maya?” Sapa seorang perempuan berbangsa India. Spontan aku dan maya memandangnya dan memberikan senyuman manis. Kepala kami dianggukkan. Orangnya cantik dan wajahnya berseri. Mungkin seri ibu mengandung. Hehe.


            “Saya Puan Pavi. Penyelia anda selama anda practical di sini.” Puan Pavi memperkenalkan dirinya dan tersneyum memandnag kami.


            “Hi Puan Pavi.” Sapaku dan Maya serentak padanya. Dia tersenyum.


            “Jom kita ke bilik meeting di tingkat 19. Yang lainnya menunggu di sana.” Balas Puan Pavi dan berjalan mendahului kami. Aku dan Maya hanya mengekor.Lif kembali dimasuki dan tingkat 19 adalah destinasi utama kami.


            “Masuk Cik Andra, Cik Maya.” Puan Pavi mengscan ID nya di tempat yang disediakan dan pintu kaca spontan terbuka.


            “Bilik ni hanyalah pekerja tetap MH HOLDING yang akan dapat mengaksesnya. Budak practical tak dapat.” Jelas Puan Pavi tanpa ditanya. Aku anggukkan kepala tanda faham. Yalah. Budak practical macam kami takde gunanya masuk ke dalam bilik meeting kan? Haha.


            “Ini bilik meeting ke?’ Soal Maya tidak percaya. Puan Pavi tersenyum dan anggukkan kepalanya.


            Setelah duduk, mataku jatuh pada seorang perempuan dan dua orang lelaki yang sudah duduk di kerusi yang disediakan. Bilik meeting ini memang bapak besar. Luas ya amat. Boleh menempatkan 50 orang sekali. Siap ada microphone di setiap tempat duduk.




            “Perkenalkan ini adalah Cik Ika, Encik Zain dan Encik Liew. Ini adalah Cik Andra dan Cik Maya. Kamu semua secara rasminya akan practical di sini.” Jelas Puan Pavi kepada kami. Spontan kami saling berpandangan dan berbalas senyuman. Sememangnya semuanya dari RC. MH HOLDING hanya akan menerima pelajar-pelajar dari RC untuk practical. Kata mereka CEO MH HOLDING adalah salah seorang pemegang saham RC. Patutlah….


            “Kamu akan ditempatkan ke station masing-masing dan jalankan tugas anda dengan baik. Walaupun anda hanyalah practical di sini akan tetapi kami akan tetap mengaji anda seperti pekerja biasa dan melatih anda untuk menjadi bakal-bakal arkitek yang terbaik. Lakukakan yang terbaik dan timbalah ilmu sebaiknya selama anda practical di sini. Siapa tahu jika anda menujukkan prestasi terbaik,. Kami tidak teragak-agak untuk menawarkan pekerjaan untuk anda selepas graduate nanti. Ingat, MH HOLDIG sebuah syarikat yang terkenal. Banyak siswa dan siswi ingin memohon kerja di sini. Jangan ambil ringan tentangnya.” Jelas Puan Pavi panjang lebar. Spontan aku tersenyum. In Shaa Allah. Aku akan cuba yang terbaik. Siapa tahu rezeki aku di sinikan? Orang kata tuah ayam nampak di kaki. Tuah aku? haha. Lu fikirlah sendiri!


            “Puan Pavi? Datuk dah on the way.” Sampuk seorang lelaki yang berada di muka pintu.


            “Okay Bing. Thanks.” Balas Puan Pavi dan tersenyum memandang lelaki berbangsa Cina dan bernama Bing itu.


            “Datuk akan masuk sekejap lagi dan berkenalan dengan anda. Bukan selalu tau datuk turun padang. Anda beruntung.” Balas Puan Pavi kepada kami dan tersenyum. Aku turut tersenyum. Baik betul datuk tu.


            “Hi datuk…” Sapa Puan Pavi di saat pintu kaca di buka. Spontan aku turut memandang ke pintu masuk bilik meeting dan…. Dia?????????????











****CINTA ENCIK DUDA*****














HAYKAL tersenyum di dalam hati memandang reaksi wajah isterinya yang terkejut tahap gaban. Mana tak terkejut kalau suami sendiri menjadi boss nya. Itulah. Andra selalu buat sikap tak nak tahu. Selama berkahwin gadis itu tidak pernah bertanyakan hal pekerjaannya. Apatah lagi dia mana dia bekerja. Dibuatnya dia seorang pengedar dadah? Tak ke haru tu? Andra. Andra. Andra.


            “Perkenalkan, Datuk Megat Haykal. CEO MH HOLDING.” Pavi memperkenalkan boss nya kepada anak-anak buah di bawah seliaannya. Semuanya spontan berdiri tanda hormat. Hanya Andra yang masih duduk dan memegang dadanya. Berkerut dahi Pavi dibuatnya.


            “Miss Andra? Are you okay?” Soal Pavi hairan. Spontan Andra mengangkat wajahnya.


            “Tak. Errrr…Okay!” Balasnya gagap. Kepalanyua mula-mula digelengkan kemudian dianggukkan. Tubuhnya perlahan-lahan dibawa diri dan skirtnya dibetulkan. Rasa nak pitam. Bingung Pavi melihatnya. Haykal pula tersenyum kecil dan gelengkan kepalanya. Kedua-dua tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar slack nya. Haniff di sisi dijeling. Haniff juga tersenyum kecil. Mungkin terasa lucu dengan reaksi Andra.


            “Are you okay Miss Andra Tihamiey Abdul Rahman?” Soal Haykal dengan wajah yang sengaja diseriuskan. Namun, di dalam hatinya ingin tergelak terbahak-bahak. Spontan Andra memandang suaminya. Erk! Memang betul itu Haykal. Ingatkan tadi dia salah dengar dan salah nampak. Yalah. Tengah rindukan suami. Apa pun jadi. Semputnya kembali datang. Rasa terkejut beruk bila dapat tahu suaminya adalah boss nya sendiri. Pavi pula mengerutkan dahi. Bagaimana Haykal tahu akan nama penuh Andra? Dia belum perkenalkan lagi kedua-duanya.


            “Eh… Andra!” Jerit Maya pabila spontan Andra rebah di sisinya. Maya cepat-cepat menyambut tubuh Andra. Haykal yang melihat isterinya pengsan spontan mendekati isterinya cemas.


            “Andra?” Panggil Haykal risau dan melutut di sisi Maya yang duduk di atas lantai dan meriba kepala Andra. Pipi isterinya dipegang.


            “Cik Andra?” Panggil Pavi pula. Cemas juga bila Andra pengsan. Kenapa? Itu yang membuatnya hairan.


            “Biar I yang handle kan dia. You handlekan mereka ni.” Balas Haykal dan mencempung tubuh isterinya keluar dari bilik meeting. Tercengang mereka semua yang berada di dalam bilik meeting melihat Haykal mencempung Andra. Selambanya. Biar betul!


            Haykal yang tiba di pintu kaca dibantu oleh Haniff. Dibukakan pintu tersebut buat Haykal. Faham yang Haykal tengah cemas saat ini. Tapi memang lawak isterinya Haykal yang cantik itu. Boleh pula pengsan jumpa suami sendiri. Alahai. Comellah pula. Haha.


            “Niff, kau call Dr.Roziah. Suruh dia datang ke office aku. Tengokkan wife aku ni.” Arah Haykal kepada Haniff di saat mereka berdua berada di dalam lif. Haniff tersengih.


            “Okay boss! Don’t worry lah. Dia tengah terkejut tu. Tulah kau! Boleh pula main surprise segala dengan wife kau.” Balas Haniff dan gelengkan kepalanya. Haykal tersengih. Wajah cantik isterinya yang pengsan itu dipandang. Dicium penuh kasih pipi isterinya.


            “Aku nak bagi surprise je kat dia. Tak tahu pula boleh pengsan macam ni sekali.” Balas Haykal dan tergelak kecil. Haniff juga begitu. Kepalanya digelengkan. Haykal. Haykal.


            Sementara di dalam bilik meeting, mereka semua masih tercengang dan terkedu memandang ke pintu kaca tersebut. Rasa tak percaya pun ada. Pavi yang mulai tersedar spontan terbatuk. Rasa bermimpi boss nya mengangkat gadis cantik tadi. Biar betul! Ke Datuk Megat Haykal tu dah terpikat dengan si cantik?


            “Errr. Okay, kita sambung…” Balas Pavi dan memalukan briefing nya kembali.












****CINTA ENCIK DUDA*****











AKU mengerutkan dahi pabila kepalaku terasa sakit. Perlahan-lahan mataku dibuka dan memandang ke sekelilingku. Agak kabur pada mulanya. Semuanya nampak rona putih sahaja. Tak jelas. Aku kembali menutupkan mataku dan perlahan-lahan membukakannya kembali. Kali ini barulah jelas…


            Erk! Aku berada di mana ni? Keningku dikerutkan pabila melihat sekelilingku. Bilik tidur? Tapi di mana? Semuanya berona putih. Ke… Aku dah mati? Aish! Biar betul! Tadi aku di dalam bilik meeting dan tengah mendengar briefing Puan Pavi. Setelah itu…. Erk! Pak cik! Laki aku?! Tak! Itu mimpi je kan? Mustahil itu pak cik… Tapi….


            “Sayang dah bangun?” Soal suara garau itu kepadaku. Aku mememandang ke arah depanku. Ada sebuah pintu di situ dan tersembul tubuh suamiku yang tersenyum memandangku. Spontan aku duduk tegak.
           

            “Pak cik?!” Soalku tak percaya. Dia tersenyum dan mendekatiku. Tubuhnya di dudukkan di atas katil.


            “Abang sayang…” Balasnya dan mengusap pipiku lembut. Kembali aku rasa dadaku terasa semput.
           

            “Eh! Eh! Relaks okay.. Tarik nafas…” Balas pak cik cemas dan menyuruhku menarik nafas. Aku menurut dan menarik nafas.


            “Hembus…” Arah pak cik dan aku ikutkan juga. Dihembuskan nafasku lega. Okay. Dah okay sikit.


            “Okay good.” Balasnya dan tersenyum. Aku mengeluh.


            “Pak cik…. Saya kat mana ni?” Soalku hairan dan memandang ke sekeliling kami. Dia tersenyum.


Office abang. Tingkat 20. Bilik ni untuk abang berehat.” Jelasnya kepadaku. Aku terkedu. Office pun ada bilik tidur macam ni?


“Hurm… Pak cik CEO MH HOLDING ya?” Soalku geram pabila teringatkan hal tadi. Spontan dia tergelak.
           

            “Eeeee. Jahatnya! Tak bagi tahu pun!” Balasku geram dan memukul dadanya. Erk! Tegap semacam dada laki aku ni.


            “Sayang. Awak tak boleh salahkan abang…” Balasnya dan mengenggam tanganku. Dikucup lembut jemariku dan mataku direnung. Aku mengerutkan dahi.


            “Kenapa pula?” Soalku hairan. Dia tersenyum.


            “Isteriku Andra… Pernah tak awak bertanyakan soal pekerjaan abang? Pernah?” Soalnya kepadaku. Spontan aku terdiam. Erk! Ya. Aku tak pernah bertanyakan soal pekerjaannya selama ini. Kerna aku rasa tak penting bagiku untuk tahu. Namun, sekarang? Kan dah memakan diri.


            “Sorry…” Balasku dan mengigit bibir. Dia tersenyum dan merenungku. Perlahan-lahan wajahnya didekatkan ke wajahku dan….


            “Errr. Saya nak buat kerja dulu. Ya. Buat kerja. Nak jumpa Puan Pavi…” Balasku spontan dan berdiri. Terjatuh pak cik di atas katil di buatnya. Aku tersengih dan mengaru leher. Malu… Pak cik pula gelengkan kepalanya dan tersenyum. Dengan selamba dia baring di atas katil beralaskan lengannya. Wajahku direnung. Aduhai. Seksilah pula laki aku macam ni. Goda aku ke apa.


            “Apa kata awak temankan abang kat sini? Itukan kerja juga…” Balasnya nakal kepadaku. Spontan aku menjerit kecil dan menutup kedua-dua telinggaku. Eeee. Gatal! Pak cik pula tergelak.


            “Eee! Gatallah!” Jeritku geram.


            “Eh. Salah fahamlah tu. Maksud abang temankan abang buat kerja kat office abang ni. Kuninglah sayang ni…” Balas pak cik selamba dan menaikkan keningnya nakal. Spontan aku tercengang dan merasa muakku disimbah dengan minyak! Malu! Boleh pula otak aku jadi ting tong!


            “Errr. Itulah apa yang Andra nak kata.” Balasku menutup malu. Dia tergelak dan gelengkan kepalanya. Tubuhnya dibawa diri dan kotnya dibetulkan.


            “Pak cik!” Jeritku geram pabila dengan selamba dia mendekatiku dan mengucup bibirku sbelum pergi meninggalkan aku. Dia tergelak.


            “Jom. Abang hantar awak pada Pavi.” Balasnya dan membukakan pintu bilik buatku. Aku mendengus geram dan mendekatinya. Dia tersenyum.


            “Janganlah monyok Datin Andra. Cuba senyum sikit. Tak cantiklah nanti…” Sakatnya kepadaku.


            “Macam ni?” Soalku geram dan memberikan senyuman paksa kepadanya dan menjelingnya. Dia tergelak besar dan mencubit pipiku.


            “Buruknya rupa…” Sakat pak cik kembali kepadaku. Aku mendengus dan berpeluk tubuh.


            “Biarlah. Biar nanti orang kata isteri Datuk Megat Haykal hodoh. Tak lawa!” Balasku geram. Dia kembali tergelak dan memeluk tubuhku.


            “Bijak isteri abang ni. So, lepas ni takdelah yang berani nak pikat dia.” Balasnya selamba dan mengenyitkan matanya nakal.


            “Pak cik….” Panggilku geram.


            “Okay! Okay! Jom abang bawa jumpa Pavi.” Balasnya mengalah dan menarik tangaku lembut. Namun, aku menolak.


            “Kenapa?” Soalnya hairn.


            “Takkan nak berpegang tangan. Nanti dorang ingat kita ada scandal pula.” Balasku kurang senang. Pak cik mengangkat kening kanannya.


            “Scandal? Katalah yang kita dah kahwin. Senang.” Balasnya selamba. Aku mengeluh.


            “Tapi saya tak nak mereka kenal saya sebagai isteri pak cik. Saya nak kerja dengan keadaan yang aman. Bayangkan kalau mereka semua tahu? Mesti mereka berikaa]n layanan istimewa pada sayakan? Sebab saya isteri pak cik…” Balasku padanya dengan muka monyok. Dia mengeluh.


            “Please?” Pujukku dan memeluknya. Wajahku direnung. Lama. Namun, seketika dia anggukkan juga kepalanya.


            “Okay. But please jaga diri awak. Kalau ada yang nak pikat awak. Bagi tahu abang. Pandailah abang nak ajar.” Balasnya serius. Spontan aku tergelak. Cemburu gila dia ni. Ingat isteri dia ni cantik sangat ke sampai semau orang nak pikat? Aduh laki aku ni.


            “Macamlah saya ni cantik sangat sampai nak pikat segala.” Balasku dengan gelak yang bersisia. Namun, terhenti pabila dia memandangku serius.


            “Yalah. Yalah… Saya janji.” Balasku mengalah. Gila tak mengalah. Aku dah trauma tengok dia mengamuk!


            “Before that, butangkan baju tu dulu boleh? Abang tak nak orang lain tengok selain abang.” Balasnya dan merenung dadaku. Spontan aku memandang ke dadaku. Mak! Tiga butang teratas blouseku tidak dibutangkan. Ni mesti kerja dia.


            “Pak cik!” Jeritku geram. Dia? Tergelak. Tergelak. Dan tergelak.











****CINTA ENCIK DUDA****











SETELAH dijelaskan oleh Pavi maka Andra ditugaskan di bawah Haniff. Pejabat Haniff adalah di tingkat 18. Di tingkat 20 hanya menempatkan pejabat Datuk Megat Haykal dan Pavi. Tapi 90% adalah pejabat Haykal. Pastilah yang menempatkan Andra dibawah Haniff adalah dibawah arahan Haykal. Tidak ingin Andra berkerja dibawah staff lelakinya yang lain. Bernanah matanya melihat.


            “Datin Andra. Silakan masuk.” Sapa Haniff kepada Andra di saat Andra berdiri di muka pintu pejabatnya.


            “Errr. Panggil Andra sajalah Encik Haniff. Saya tengah kerja ni.” Balas Andra serba salah. Datin? Nampak tua pula. Huhu. Haniff tersenyum.


            “Sila duduk Andra.” Balas Haniff dan menunjukkan tempat duduk di hadapannya. Andra akur dan duduk di hadapan Haniff.


            “Awak akan berkerja di bawah saya. Don’t worry saya akan memberikan tunjuk ajar kepada awak jika ada yang awak tak tahu. Abang awak engineer terbaik kami.” Balas Haniff kepada Andra. Spontan Andra kerutkan dahinya.


            “Abang saya?” Soalnya hairan. Haniff anggukkan kepalanya.


            “Abang awakkan AT?” Soal Haniff hairan. Andra mengerutkan dahinya kembali.


            “AT?”  Soalnya.


            “Addy Thamzie? AT. Dia adalah engineer terbaik kami.” Jelas Haniff. Terasa hairan. Isteri Haykal benar-benar tidak tahu bahawa suami dan abangnya kerja sebumbung. Spontan Andra tercengang. Alongnya juga kerja di situ? Jodoh ke apa ni?


            “Errr. Maaf Encik Haniff. Saya tak tahu.” Balas Andra jujur. Haniff tersenyum.


            “Nampaknya dua kejutan buat awak hari ni. Pertama suami awak dan kedua abang awak.” Balas Haniff dan gelengkan kepalanya.  Andra tersengih dan mengaru kepalanya. Betullah tu. Rasa nak pengsan balik pun ada. Haha.


            “Jom keluar. Saya kenalkan awak kepada staff di bawah seliaan saya.” Ajak Haniff dan berdiri. Kotnya dibetulkan dan berdiri mendekati pintu office nya. Andra turut berdiri dan mengekori Haniff keluar dari office lelaki itu. Haniff. Taklah setegas dan serius mana. Orangnya baik dan peramah.


            Keluar sahaja dari bilik Haniff, spontan mata-mata staff MH HOLDING di tingkat 18 tersebut terlopong memandnag gadis cantik yang berada di sisi boss kecil mereka itu. bapak cantik! Wajahnya cantik sekali dan bentuk tubuhnya begitu seksi. Jangankan yang lelakinya, yang perempuannya juga turut sama terlopong.


            “Attention please!” Haniff menguatkan suaranya sedikit dan menepuk tangannya agar staff-staffnya berkumpul dan mendekati mereka. Semuanya seperti faham mendekati Haniff dan Andra. Meninggalkan kerja merekabuat seketika.


            “Assalamualaikum Wbt dan salam sejahtera. Saya perkenalkan ini adalah Andra Tihamiey. Andra akan practical di sini dan diharap anda semua memberikan kerjasama dengannya.” Haniff memperkenalkan Andra kepada semuanya. Tersneyum Haniff pabila melihat reaksi staff-staff lelakinya. Ada yang masih terlopong, ada yang asyik merenung Andra, ada yang bersiul nakal dan ada juga yang tersenyum-senyum memandang Andra. Tergeleng kepala Haniff dibuatnya. Patutlah Haykal takut semacam melepaskan isterinya di tangan ketua lain. Rupanya Haykal tahu hal sebegini akan berlaku. Andra. Orangnya cantik. Orang gila sahaja yang tak terpikat.


            “Hi…” Sapa seorang staff lelaki kepada Andra dan ingin menyalam tangan lembut Andra. Namun, dengan pantas Haniff menyambut salam tersebut dan gelengkan kepalanya memandang lelaki tadi.


            “Mad. Dah-dahlah tu. Girlfriend awak kat bawah tu nak buat apa?” Sindir Haniff dan geelngkan kepalanya. Spontan lelaki bernama Ahmad tadi mengaru lehernya dan tersengih. Malu sendiri. Sejujurnya dia terpikat dengan wajah cantik itu. Andra hanya tersenyum kecil. Nasiblah juga Haniff menyambut salamnya Ahmad. Jika tidak?


            “Ini peringatan ya pada semua. Anda dilarang memikat adik manis kita ni.” Amaran Haniff. Spontan semuanya mengerutkan dahi.


            “Kenapa Encik Haniff?” Soal Luisa hairan. Haniff tersenyum dan memandang Andra. Andra juga mengerutkan dahi memandangnya.


            “Sebab big boss kita dah cop dulu. Hahaha.” Balas Haniff dan tergelak. Spontan semuanya tergelak sama. Menyangka yang Haniff hanya ingin bergurau. Yalah. Datuk Megat Haykal. CEO MH HOLDING berstatus duda. Masih tidak dketahui yang beliau sudah bernikah. Pastilah mereka menyangka yang Haniff sengaja menyakat CEO mereka. Yalah. Dah gadis cantik seperti Andra. Mustahil jutawan seperti Datuk Megat Haykal tidak terdetik untuk memikatnya bukan?


            Andra yng mendengar kata-kata Haniff itu hanya mampu tersenyum kelat. Tahu yang Haniff benar-benar maksudkan apa yang Haniff katakan tadi. Akan tetapi, staff yang lainnya pula mengangap kata-kata Haniff itu satu gurauan.


            Pada masa yang sama, Haykal yang memerhati sejak tadi di pintu masuk office tingkat 18 itu mengetapkan bibirnya. Pandangan dan senyuman nakal staff-staff lelakinya membuatkan dia merasa panas. Patutlah rasa nak turun sjaa ke tingkat 18 tadi. Kerna hatinya sudah merasa perkara itu akan terjadi. Spontan Iphone nya yang berada di dalam kot kelabunya diambil dan nombor handphone Haniff didail.

wink!



            “Hello. Haniff…”


            Spontan Haniff memandang ke arah pintu masuk office nya dan kelihatan tubuh Haykal mulai memasuki lif. Haniff mengelengkan kepalanya dan memandang Andra yang sedang beramah mesra dengan staff lain.


            Haykal. Haykal. Haykal. Cemburu sangat!










***CINTA ENCIK DUDA****










HAYKAL tersenyum kecil memandang isterinya yang sedang menyandarkan dagunya ke lengan yang diletakkan di atas meja kerjanya. Haykal tahu Andra bosan duduk di situ. memang tak ada dibuat orang. Boleh pula suruh budak practical masuk ke dalam bilik CEO dan duduk diam je. Budak practical yang lain baik punya Haykal arahkan buat kerja. Andra? Haha. Mrs.CEO okay! Of course lah ada beza dan keistimewaannya.


            Erk! Ke engkau tak nak isteri engkau duduk kat luar tu dan dipandang oleh staff lelaki Haykal? Huhu. Sakit matanya melihat staff-staff lelaki yang terdapat di aras 18 tadi tersenyum-senyum dan tak lari dari merenung isterinya. Aduhai! Tahulah Andra cantik. Tapi tak payah kot pandang sebegitu sekali. Dia yang melihat pun naik geram. Bagaikan dia tunggul di situ. Isterinya pula? Baik punya senyuman manis Andra hadiahkan buat mereka semua. Ish! Encik suami cemburu tahu!


            Haykal gelengkan kepalanya. Entah sejak bila dia pandai cemburu buta seperti itu. Okay! Taklah buta sangat sebab dia boleh kawal lagi. Orang kata cemburu buta tu tuduh melulukan? Tapi dia tak! Dia baik! Erk! Puji dirilah pula. Hehe. Okay serius! Dulu ketika kahwin bersama arwah Zahlia pun dia tak pernah rasa seperti ini. Boleh pula dia pandang je selamba Zahlia yang lalu di hadapannya dengan lelaki lain. Gilakan? Tapi tulah. Takde perasaan memang macam tu kot. Tapi Andra? Hah! Mahu dia mengamuk kalau nampak isterinya itu berpeluk dengan lelaki lain dan lalu di hadapannya. Pilihlah. Sama ada lelaki itu dibunuh ataupun lumpuh seumur hidup! Huh! Jahat sngguh!


            “Datuk…. Bosanlah…. Apa pula saya duduk diam kat sini? Takde kerja ke apa syarikat ni?” Rungut Andra manja. Spontan Haykal mengangkat wajahnya dari muka laptop dan memandang isterinya. Datuk. Sejak tadi Andra mengelarnya datuk. Formal betul budak ni.


            “Duduk jelah. Kerja juga.” Balas Haykal selamba. Andra merengus. Boleh pula tadi ketika dia semangat nak memulakan kerja. Haniff mengarahkan dia ke tingkat 20 iaitu office suaminya untuk menghantar sebuah file kepada Haykal. What the? Itu kerja dia ke? Tapi dia diamkan dan turutkan saja. Hari ini adalah hari pertamanya. Patut menujukkan prestasi yang baik! Tengok-tengok. Hurm… Rupanya ada udang disebalik batu! File yang dibawaya haya berisi kertas kosong! Aduhai!


            “Bosanlah…” Rungut Andra dan mengetuk-getuk jarinya ke meja. Haykal mengeluh dan mengelengkan kepalanya. Badannya disandarkan ke kerusi empuknya dan isterinya dipandang. Isterinya itu sedang memandang meja kerjanya dan mengetuk-getuk meja.


            “Okay then, sini.” Panggil Haykal dan menganggukkan kepalanya agar isterinya mendekatinya. Spontan Andra mengerutkan dahi dan memandang suaminya harain.


            “Hah?” Soalnya blur.


            “Sini. Dekat abang.” Panggilan Haykal kembali. Andra mengeluh dan berdiri. Suaminya didekati dan berdiri di hadapan Haykal. Haykal tersenyum dan memeang jemari isterinya. Ditarik lembut jemari tersebut ke bahunya.


            “Okay now urut belakang abang. Nak sangat kerjakan? Okay sekarang buat kerja awak. Jangan nak merungut pula.” Balas Haykal dan kembali menyambung membuat kerjanya. Bibirnya mengukirkan senyuman nakal.


            Andra pula yang berada di belakang Haykal dan memegang kedua-dua bahu Haykal spontan terlopong dan mulutnya membentuk ‘O’. Urut? Huh! Kerja ke tu? Teman-temannya yang lain siap ada yang kena buli. Disuruh cetak itu ini. Dia? Mengurut?!


            “Isteriku Andra….” Panggil Haykal pabila jemari isterinya hanya static di bahunya. Andra tersedar dan mengetap bibrnya. Ingin dicekik sahaja leher suaminya. Namun, memikirkan kesannya nanti. Dia lupakan sajaj. Haha.Siapa tak sayang laki oi!








***CINTA ENCIK DUDA***









TENGAH hari itu, aku, Maya, Ika, Zain dan Liew makan tengah hari bersama di Restaurant Putih yang berdepan dengan MH HOLDING. Mayalah yang semangat membawaku lunch bersama. Aku ikutkan saja. Walaupun pada mulanya pak cik berkeras ingin makan tengah hari bersama denganku. Nak aku merajuk dulu baru nak lepaskan aku makan tengah hari bersama teman-temanku. Aduhai…. Gila apa nak lunch sekali dengan dia? Nanti kalau staff lain tahu hubungan mesra kami bagaimana?


            Masuk saja ke dalam restaurant tersebut. Aku pula yang terkedu sendiri. Subnallah! Cantiknya hiasan restaurant ni. Semuanya bertemakan English style. Rasa tenang je berada di restaurant ni.


            Kami berlima duduk di tempat yang tersorok sedikit. Senang nak melantak! Hahaha. Aku memesan black pepper chicken chop dan fish and chip yang aku kongsikan bersama maya. Hahaha. Okay. Aku rasa nak gelak. Badan aku cekeding je. Tapi Ya Allah. Bila aku melantak! Hurm. Boleh tahan banyaknya! Aku sendiri pelik kenapa badan aku tak naik-naik juga. Mungkin kernaku mengamalkan pemakanan dan cara hidup yang sihat. Jika aku ambil makanan berat di siang hari. Maka malam nanti aku akan ambil makanan yang ringan sahaja.


            “Andra. Kenapa awak pengsan tadi?” Soal Liew kepadaku di saat kami sedang menikmati makanan yang terhidang. Aku spontan memandangnya yang memakai kaca mata putih itu dan tersengih.


            “A’ahlah Andra. Kenapa awak pengsan tadi eh? Selepas datuk masuk je. Awak terus berubah dan pengsan. Awak terpikat eh tengok wajah kacak dia?” Sampuk Maya pula. Aku tersengih dan gelengkan kepalaku. Eh! Anggukkan kepalaku.


            “Err. A’ah. Terpikat dengan kekacakan datuk tu. Handsome!” Balasku menutup hal yang sebenarnya dan tersengih menampakkan gigi. Mereka semua tergelak keci. Lucu mungkin.


            “Andra. Andra. Ada-ada sajalah awak ni. Tapikan, memang betul apa kata Andra tu. Datuk Megat tu memang kacakkan? Dengar cerita dia tu duda kematian isteri.” Sampuk Ika pula dan spontan aku yang sedang meminum jus orangeku tersedak.


            “Eh! Awak okay tak ni?” Soal Maya risau dan mengosok belakangku lembut. Aku mengambil napkin yang Zain hulurkan. Zain. Nampak pendiam saja dan suka tersenyum. Tapi aku rasa dia ni baik.


            “Err. Okay. Cuma jus ni masam.” Balasku. Maya gelengkan kepalanya.


            “Memanglah masam. Dah awak minta jus orange.” Balas Maya dan tersenyum. Aku tersengih.


            “Eh! Tu dia. Datuk dengan Encik Haniff!” Kata Ika teruja dan memuncungkan bibirnya ke pintu masuk restaurant. Spontan kami berlima memandang pada mereka berdua. Erk! Pak cik! Dia yang sedang berjalan menuju ke tempat duduk tidak jauh dari kami spontan mengangkat wjahanya memandang kami pabila terasa seperti dirinya diperhatikan. Erk! Spontan aku menutup wajahku dengan tangan kanan kerana dia berada di sebelah kanan kami. Hanya dua buah meja jaraknya. Aku mengetap bibir dan menjelingnya. Dia turut memandangku dan tersenyum kecil. Aduhai.


            “Aduh. Bertambah handsome wajah datuk bila tersenyum macam tu…” Balas Maya lemah dan memegang dadanya. Aku memandangnya hairan. Erk! Nampak je pendiam dan ayu. Tapi bila dah jumpa lelaki kacak. Bukan kemain lagi. Zain dan Liew pula hanya buat biasa dan menruskan suapan mereka. Yalah. Dah namanya lelakikan. Huhu.
           

Aku tersentak di saat Samsung s2 ku bergetar menandakan ada message yang masuk. Aku memandang Samsung yang berada di atas meja dan mengambilnya. Message dibuka dan spontan aku memandang ke arah kananku. Bibirku diketap pabila dia hanya buat biasa dan memandang Encik Haniff di hadapannya. Sibuk berbual kononnya.


            +Isteriku Andra… JANGAN nakal!


            Erk! Dia nikan. Takde kerja lain ke apa? Adeh. Nakal? Aku budak baik tahu. Erk! Ye ke? Haha. Aku pula yang emo.


            “Korang tahu tak? Tadi saya diarahkan cetak plan ke saiz A1. Tapi saya tak tahu macam mana. Nasib kakak-kakak yang ada kat office tu tolong. Kalau tak? Saya pun tak tahulah macam mana. Ketua saya tegas orangnya.” Luah Maya kepada kami. Aku mengerutkan dahi. Mereka masing-masing dengan tugas mereka. Aku? Duduk di bilik pak cik dan urut badan dia? Apakah itu?


            Setelah selesai mengisikan perut dan berehat,  kami berlima meminta bil untuk membayar makanan yang kami. Namun, apa yang mengejutkan kami adalah pabila pelayan tersebut mengatakan bahwa bil kami sudah dijelaskan. Bila ditanya oleh siapa? Hurm….


            “Wahhh. Baiknya datuk!” Kata Liew dan tersenyum lebar. Aku berpeluk tubuh dan memandang teman-temanku mendekatinya untuk mengucapkan terima kasih. Pada Liew dan Zain mereka bersalaman. Tapi kepada Maya dan Ika dia hanya anggukkan kepala. Mungkin menyedari au tidak mendekatinya dia spontan memandang terus kepadaku yang berdiri berpeluk tubuh memandangnya. Dia tersenyum dan menaikkan kening kanannya nakal. Aku gelengkan kepala.


            “Andra. Jomlah…” Panggil Maya kepadaku dan membawa keluar dari restaurant tersebut. Aku tersenyum memandangnya. Ika,Liew dan Zain sudah berjalan mendekati pintu masuk.


            “Okay…” Balasku dan kami berjalan beriringan menuju ke pintu. Namun, seketika namaku dipanggi.


            “Dah nak masuk office Cik Andra?” Soal suara garau yang amat ku kenali itu. Spontan aku menoleh memandang mereka berdua yang tersengih memandangku. Aku julingkan mataku dan jelirkan lidah pada pak cik. Tergelak dia dan Encik Haniff dibuatnya. Nakal betul!


            “Datuk tu nampaknya macam berminat dengan awaklah Andra…” Usul Maya kepadaku ketika kami berjalan menuju ke MH HOLDING. Taklah jauh. Seberang jalan je. jalan kaki dalam 3 minit sampai. Aku menoleh memandangnya di sisi. Zain, Liew dan Ika berjalan di hadapan kami.


            “Kenapa awak kata macam tu?” Soalku hairan. Dia tersenyum.


            “Awak tak perasan ke? Sejak tadi kot dia asyik pandang awak je.” Balas Maya. Aku gelengkan kepala dan tersenyum.


            “Perasaan awak je tu. Mana tahu dia pandang awak ke. Ika ke.” Balasku padanya. dia tergelak.
           

            “I wish Andra. Tapi tak. Saya amat pasti yang dia pandang awak tadi.” Balas Maya. Aku hanya mengkat kedua-dua bahuku.


            “Siapalah saya ni dia nak pandang wak…” Balasku dan tersenyum. Sebenarnya malas nak berbual mengenai pak cik. Hurm. Nampaknya malam ni aku kena buat perhitungan dengan laki aku tu. Boleh pula buat perangai macam tu.










***CINTA ENCIK DUDA*****









HAYKAL memandang Andra dan teman-temannya yang berjalan keluar dari restaurant tersebut. Tersenyum kecil dia dibuatnya. Comel sekali. Tergelak besar dia dan Haniff pabila dengan selamba Andra menjulingkan matanya dan menjelirkan lidah kepada mereka. Aduhai…
           

            “Wei bro! Sudah-sudahlah tu! Kat rumah boleh jumpa kot!” Haniff membunyikan jarinya di hadapan Haykal. Kepalanya digelengkan melihat sikap temannya itu. Angau dengan isteri sendiri. HAHA. Haykal pula spontan tersedar dan memandang Haniff.


            “Arh?” Soalnya hairan.


            “Kaulah. Dahlah tu. Bukannya kau tak jumpa dia dirumah nanti. Ish. Seriau aku tengok engkau ni. Angau!” Balas Haniff dan gelengkan kepalanya. Haykal tergelak kecil dan gelengkan kepalanya.

           
            “Aku rasa aku dah jatuh cinta dengan dialah.” Balas Haykal jujur. Terjengil mata Haniff dibuatnya.


            “Engkau biar betul bro?” Soal Haniff. Haykal tersenyum.


            “Betul Niff. Entahlah. Sejak kahwin dengan dia. Aku rasa hidup aku bahagia dan ada makna. Selama ni memag bermakna sebab ada Aira. Tetapi bertambah bermakna pabila ada Andra di sisi aku.” Balas Haykal. Haniff tersneyum. Rasanya tak terkejut dapat tahu Haykal jatuh cinta pada Andra. Yalah. Dah hidup serumah. Sebilik. Sekatil. Pastilah perasaan tu perlahan-lahan menjalarkan? Lagi pula, isterinya Haykal itu cantik orangnya. Haruslah Haykal tergoda.


            “Alhamdulilah. Aku tumpang happy buat kau. Tapi kali ni jagalah cinta dan ikatan perkahwinan engkau baik-baik. In Shaa Allah. Aku doakan engkau bahagia dengan Andra.” Balas Haniff. Haykal tersenyum.


            “Thanks Bro. In Shaa Allah. Doakan aku.” Balas Haykal dan tersneyum penuh makna.


            Jatuh cinta? Rasanya tak terlau awalkan? Cinta itu boleh datang dan pergi tanpa diduga. Cinta boleh datang tanpa kira panjang mahupun pendeknya suatu perkenalan itu. Asalkan kita ikhlas dan jujur. In Shaa Allah.











****CINTA ENCIK DUDA***









HAYKAL yang menapak masuk ke dalam office nya tersenyum melihat isterinya yang sedang duduk di kerusi empuknya sambil memutarkan-mutarkan kerusi tersebut. Nakal betul! Pastilah bosan menunggu Haykal masuk ke dalam office semula.



            “Assalamualaikum Wbt sayang.” Sapa Haykal kepada Andra dan mendekati isterinya. Tubuhnya dibawa sandar di meja kerjanya dan memandang isterinya. Andra terhenti memutarkan kerusi empuk suaminya dan memandang Haykal. Bibirnya dicebirkan dan beroeluk tubuh.


            “Walaikumsalam Wbt. Ingatkan tak nak masuk office dah….” Balas Andra geram. Haykal tergelak dan mencuit dagu isterinya.


            “Sorry. Abang berbual dengan Haniff tadi. Tulah lambat. Sorry ya sayang?” Balas Haykal dan menarik tangan kanan isterinya lembut. Dikucup penuh kasih dan digenggam. Andra mencebir bibirnya.


            “boleh tak bagi saya kerja? Bosanlah duduk diam kat sini…” Soal andra. haykal mengerutkan dahinya.


            “Kenapa? Bosan tengok muka abang ke? Takpelah kalau macam tu…” Balas Haykal berjauh hati dan berdiri. Tubuhnya ingin dibawa ke sofa. Namun,belum sempat dia melangkah tubuhnya sudah dipeluk dari belakang oleh isterinya. Tersenyum kecil Haykal dibuatnya. Tahu yang isterinya ingin memujuk.


            “Pak cik… Janganlah merajuk….. Andra tak bermaksud macam tu pun….”  Balas Andra dan mengeratkan pelukannya pada tubuh suaminya. Kepalanya disandarkan ke belakang suaminya.


            “Tadi kata bosan… Maknanya awak bosan tengok muka abanglah…” Balas Haykal. Andra mengeluh.


            “Taklah….” Balas Andra. Haykal tersenyum kecil dan gelengkan kepala pabila Andra sengaja bermain dengan dadanya. Diusap dengan lembut sekali. Aduh. Nak terjatuh jantung Haykal dibuatnya. Haha.


            “Yalah tu….” Balas Haykal pendek. Andra mendengus geram


            “Terpulanglah…” Balasnya dan ingin kembali duduk di kerusi empuk suaminya. Namun, belum sempat Andra berpaling. Haykal menarik tubuhnya dan spontan Andra terpeluk tubuh suaminya. Tangannya disandarkan ke dada sasa suaminya.


            “Macam mana nak jadi isteri abang ni? Cepat sangat mengalah…” Bisik Haykal lembut dan merenung wajah cantik Andra. Andra mengigit bibirnya.

            “Dah pak cik tu… Buat Andra lemah je.” Jawab Andra. Haykal tersenyum.



            “Abang kata apa? Kalau nak pujuk abang mestilah… Dengan?” Soal Haykal kepada isterinya. Spontan Andra tersenyum manja. Tangannya dilingkarkan ke leher Haykal. Tahu Haykal orangnya manja sekali. Suka dimanjakan oleh Andra.


            “Mestilah dengan ni…” Bisik Andra dan mengucup bibir suaminya mesra. Haykal pula spontan menyambut ciuman isterinya. Dipeluk erat tubuh isterinya dan mereka mulai melayang ke bulan. Hanyut dengan dunia mereka sendiri.


            “Haykal!!!” Erk! Spontan Haykal dan Andra terhenti dan memandang ke arah pintu office Haykal.











B E  R S A M B U N G





*******************************







ASSALAMUALAIKUM WBT AND SALAM SEJAHTERA
LADIES!
A J









HI LADIES!













Alolorh~















Jangan marah and merajuk ya J













 S O R R Y













How was the story ladies? Best? Interesting? Romantic? Boring? Damn? M sorry cuz didn’t update last night. Whuaaaghhhh~ Penat sangat menaip dan badan pun terasa lenguh. Beberapa jam tak alihkan mata dan tangan dari lappy. Sangatlah menyiksa diri! Huhuhu. For the first time aku tidur ketika hari dah siang dan bangun jam 3 petang! Wahhh~ anak dara apalah ni! Ni kalau bakal-bakal mak mertua dengar. Blacklist lah aku! Haha. Nasiblah aba yang suruh buat kerja dia. So, aba tak ganggu aku. Tidur je dengan hati yang senang sebab mum pun tak berani nak ganggu. Hahaha. Kesannya? Aku sakit kepala dan pening. Erk! Bukan sama je ke tu? Hahahahah.





L A D I E S!
Adakah anda tahu bahawa anda sangat comel dan sweet? Saya amat sayangkan anda. Wahhh~ ayat bodek! Hihihi. Bukanlah, aku jujur ni. Uols memang sporting. Siap suruh aku rest dan jaga kesihatan. Aku sure, uols pasti geramkan sebab CED tak update-update juga. Tapi uols tetap sabar. Terharu aku dibuatnya. Aku pula yang terasa serba salah. Tapi aku nak buat macam manakan? Aku memang tak larat~ huhuhu. L Sorry ya darling. Harap uols maafkan aku…. *buat muka sedih*




A T T E N T I O N
Ladies,esok aku takkan update CED. Boleh ya? Aku perlukan rehat. Huhuhuhu. L Siang busy. Malam pula terpaksa EDIT n UPDATE CED. Tidur pun lambat L Huhuhu. Aku tak mengeluh sayang. Merungut ja! Hahaha. Gurau je. aku Cuma nak rehatkan diri. Bolehkan???? Wink! Buat muka comel! Hihi. A J



C E D 1 9 ?
Hahahahaha. PRACTICAL. Adoyai Haykal. Nampak sangat cemburunya J Sampaikan isteri nak kerja pun dilarang. Boleh pula bagi Andra stay office dia sampai bosan makwe tu dibuatnya. Hahaha. J CED 19 hanya mengenai practical. Bosan ke? Sorry eh kalau bosan. Haha. J Tapi Haykal and Andra semakin sweet! Haha. Erk! Chop! Siapa yang panggil nama Haykal tu? Ish! Ish! Ish! Curios nya!!!!!!



Saya Ratu Adriana Nadine ingin MEMINTA MAAF sekiranya CED BAB 19  ini tidak dapat memuaskan hati anda dan menepati piawaian cita rasa anda. MAAFKAN SAYA My bad L Huhuhu. Saya juga ingin MEMINTA MAAF sekiranya ada kesalahan pada ejaan, ayat, perkataan dan sebagainya. Juga, MAAFKAN SAYA jika cerita ini agak TEROVER, TAK LOGIC, TERLEBIH dan sebagainya. Terus terang aku katakan cerita ini hanyalah F A N T A S Y aku sahaja. Tak ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang dah mati. Sekiranya tidak logic. Dah aku nak buat cam ne? Dah aku kata fantasy! Mestilah ada yang tak logic! Betul tak? Hahaha. Penggunaan gaya bahasa dan penulisan memang santai dan tidak memgikut format BM yang sebetulnya. Begitu juga dengan BI. Chill sudehhh~ Please take the positive and ignore the negative ladies. Thinks smart! A J







Thanks for those yang sudi comment and dropping by pada blog saya yang tak seberapa ni. J Dan kepada new follower. T H A N K S dear. JMuch appreciated it babe! Kepada yang tak sukakan karya aku silalah unfollow blog aku ya. Aku tak halang uols. Tapi jika uols suka. Aku lagi suka. Amat menghargainya sangat-sangat. Tapi aku tak hargai bila uols dropkan comment yang buat aku down. Aku ni manusia. Punya perasaan.

It is better to remain silent than to speak a word can hurt others feeling… J Fikir-fikirkan~

Please! Please! And please leave ur comment ya J ♥♥♥ you!







We judge ourselves by what we feel capable of doing, while others judge us by what we have already done.







SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA. TQ! J










Till then,













Sincerely,



43 comments:

  1. lucu juga andra smpai pgsan tengok hykal...
    hehehe..seronok ye krja sma datuk..stay dlm opis dia je...hykal...hykal..cemburu betul hehehe....
    sapa yg pngil hykal..adui kntoi..nape lah tak kunci pintu? haniff o pavi?
    tak ada n3 hr nie? huhuhu.....sedih tak dpt jumpa hykal n andra

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI HANI
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Teheee~
      Itulah pasal!
      boleh2 pula dia pengsankan. tersangatlah lucu! hihihi =)

      haha mana tak cemburu dear klu wife dah cantik dan muda belia ngeee~

      ahaks! terlupa lar tu nak kuncikan pintu kan dah ada yg menganggu haha

      tak ada ada dear. sorry ='(

      Delete
  2. Ahaks! Aduuhaii.. Sayang sunngguh nampaknya datuk ni kat datin ;)
    Erks. Sapa yg pgl tu... Hanif kot! Sbb pgl namma saja.. Mau pavi mesti pengsan + kantoii nti.. Haha
    Jgn pengacauu lain suudAaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI MIZZ ACU
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Ngeee~
      siapa tak sayang bini dear =)
      hehehe

      hahaha sebenarnyakan.....
      tet! teeheee~
      kita tunggu CED 20 ya :) hihihi

      Delete
  3. Hahaha. Tu la, xnk buat background study lagi. Kan dah pengsan. Tak pepasal kena buli dgn laki sendiri. haha.

    Ni sape plak yg kantoikan diorg ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI HAJAR
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Hahaha
      tulah pasal dear
      malas sgtkan gitulah jadinya hehe

      erk! a'ah kan...
      siapalah tu?

      ahaks! =P

      Delete
  4. weeee.. sapa 2 yang kacau DMH n ANDRA...
    mmg protect giler la pakcik nie kat andra...hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI NZ LYNA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Ngeee~
      tulah dear
      menganggu jekan? haha

      gentleman gitewww~
      ahaks!

      Delete
  5. hii....agak2 ni mesti zaida adik zahlia cc pengacau....
    ishh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI FIEZA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Ahaks!
      curios =)

      Delete
  6. bestnya entry..... sungguh romantik sekali.... harap2 haykal bagilah peluang kpd andra utk mendptkan pengalaman bekerja semasa praktikal. jgn asyik nak berulit cinta jer... hihihi... bukan cemburu tetapi utk meningkatkan kemahiran andra....

    but anyway, kalau andra tak kerja pun, takper... suaminya lebih drp mampu utk menyaranya... cuma utk self satisfaction and self worth andra jer.... hihihihi...

    slmt berpraktikal andra... and thks ratu for the update.... lovely....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Tehee~
      THANKS dear =)

      hehe betul tu dear
      saya sokong!
      asyik ikutkan cemburu wife pula yang terseksa hahaha

      hah!
      yang tupun saya setuju!
      ahaks!
      tapi rugilahkan study selama ni tapi tak bekerja pula
      rasa tak lengkap hidup. hihi

      most welcome dear and big thanks too =)

      Delete
  7. bole plak andra pengsan...comel je..hehehe... =)

    sapekah gerangan yg menjerit name pakcik tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI MISS L
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Ahaks!
      terkejut punya pasal dear =) hihi

      a'ahlah
      siapakah itu? teheee =)

      Delete
  8. Replies
    1. HI DNE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      THANKS sayang saya =)

      Delete
  9. salam dik..satu E3 yg amat menarik..tak sangka yg mamat poyo tu mmg romatik giler bersama ngan Andra..
    Sapekah yg kacau daun tu ek.. mesti dia ingat Datuk Hykal ada skandal ngan pelatih baru...boleh jadi ribut satu bangunan bila citer mereka berkucupan tersebar..sedangkan halal bagi mereka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI SIS IDA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Tehee~
      Malu~
      THANKS sis =)
      sayang sis ida


      hahaha
      tulah pasal!
      jangan pandang sebelah mata yer. hihihi

      hahaha mahu masuk dalam melodi and propaganza nanti!
      ahaks!
      emo lebih. hihi =)

      Delete
  10. so so sweettttttttttttttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    followwwwwwwwwwwwwww

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI AQILAH
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Teheee~
      THANKSsssss sayang =)
      hihihi

      Delete
  11. bestnya... hai Haykal ni cemburu betul dia takut lelaki
    lain usha isterinya yg jelita... rasanya siapa ye yg
    menjerit memanggil nama Haykal...Ni mesti bekas mak
    mertua Haykal... ialah diakan jenis suka menjerit-jerit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI ANOR
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Hehehe
      THANKS sayang saya =)

      hahaha tulah dear
      takut sangat!

      hahaha hobinya pn.maria mmg macam tu hihihi =)

      Delete
  12. tq cik ratu...
    mesti lawak gila muka andra masa pakcik masuk bilik meeting...
    pakcik tau yg andra praktikal kat mh holding tpi andra mmg x tau kan dah terkejut....
    cian andra ....kene buli ngan pakcik
    pakcik bgi je la andra kerja...bg pengalaman kat andra..
    cik ratu..
    bila majlis diorg ni
    kan dah kantoi...
    sape yg kacau ni...
    hanif ke pn maria yg datang....
    pakcik baru nak manja2 ngan andra dah ada penyibuk yg datang....
    pakcik pun knp x kunci pintu...
    nak lagi cik ratu...
    nak yg lagi panjang

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RYN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Sayang RYN =)
      SELALU COMMENT PANJANG
      SAYA SUKA!
      Tehee~ =)

      most welcome dear n big thanks too!

      hahaha saya sendiri tga mengEDIT tu pun tergelak sebab terbayang2 kalaulah benda ni benar2 terjadi. serius lawak tak boleh blah! hihi

      Hahaha
      pak cik sngaja nak berikan kejutan buat si isteri
      but tak sangka andra terkejut tahap gaban sampaikan pengsan! haha

      hihihi
      tulah pak cik ni
      kesian kat isteri tu

      in shaa Allah next month dear =)
      ahaks!
      aku pula yang tahu! hihi

      tulah pasal
      everytime nak bermanja pasti ada yg menganggukan? hehe

      okay dear =)
      waiting CED 20 ya

      Delete
  13. Tak pe tak pe. Ratu rehat lah dulu puas puas ek. Nanti sudah rehat boleh lah update CED ne dengan entry yang lebih romantik, boleh? Hikhikhik :p

    Alaaaahaiiii manjee nya Haykal ngan Andra nehh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Awwwhhh~
      seriously dear
      saya terharu! =')

      THANKS sayang saya!
      sayang awak! teheee~ =)
      sure sayang

      hahaah tulah dear
      lelaki,
      semakin tua semakin manja tau hihhi

      Delete
  14. best ny..sweettttttt...xsba nk tgu smbgnny

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Awwwhhh~
      THANKS sayang =)
      waiting ya

      Delete
  15. Hahahaha..Cemburu telah meguasai diri Datuk Megat Haykal...Sian Andra,kerja yang diberi tak sama dengan apa yang dia belajar....Cik Ratu,siapa tu yang jerit???Puan Pavi ke?...tak sabarnya nak baca CED20...TQ So much,Take care...Kami semua sentiasa sabar menunggu.....dan sentiasa tak jemu nak jenguk blog ni....TQ..TQ..TQ love u..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI CHE LAILA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Teheee~
      tulah dear
      cemburu mula mengusai diri hihi

      tulah pasal
      boleh pula disuruh jadi tukang urut tak rasmi! hahaha

      sebenarnyakan........
      tetttt!!!!
      hihihi =P

      most welcome dear n big thanks too! sayang awak! =)

      awwhhhh~
      awak! saya terharu..... =')
      tak tahu nak balas dengan apa.
      THANKS ya sayang...

      LOVE YOU TOO! HIHI =)

      Delete
  16. muahaha!!! spew jerit pnggil nme haikal tuwww???
    winkwink*
    hwaiting!!! (^_^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI LYLEA
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Hihihihi
      yerkan. titew pun nak taw jugeww~
      hihi sama tak? ahaks! =P

      gurau je.
      sayang dik lylea hihi =)

      hwaiting sayang

      Delete
  17. weeee....spe lak yg interframe 2???x sabar nk baca CED20

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI BABE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      weeeee~
      sebenarnyakan.....
      tetttt!!!


      hihi
      waiting CED 20 ya dear =)

      Delete
  18. ryeen rse zahlia kot.. xpun mummy datuk.. hiihihihi.. adoi~ xsabar nk tggu next n3 n kesudahan cerita cinta andra n haykal.. lama lagi ke? pnjg lg ke skrip CED ni cik ratu? ekekeke~ byk tnye lak kan. :p

    pape pn, dpt rehat yg cukup, spya ckp kuat utk sambung CED! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RYEEN RENEE
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      DEAR
      Nama awak cantik! =)

      teheee~
      zahlia???
      dear! jahat tau!
      seriau saya membacanya. bukankah zahlia dah meninggal sayang? hahaha =P zaida sayang. hihi


      hihihi
      sabar sayang =)
      masih panjang kisah cinta mereka berdua =) hehe
      hihi takpe sayang =)

      Awwhhhh~~
      awak.... terharu saya dibuatnya =')
      hehee
      BIG THANKS dear :)

      Delete
  19. saya rasa yg tiba2x mai it ialah Abg Andra... Queen..

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI QUEEN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Hihihi ye ker dear?
      tapi takkan nak marahkan haykal sebab kiss adik sendiri?
      ops!
      terlepas sudah! hihihi :)

      Delete
    2. hehehe.... Queen,,,

      Delete
  20. Assalam... akak baru baca ceta nie hari nie...dan akak buat bacaan maraton..sbb dah tersuka sangat ngan ceta nie...suka ngan watak Megat Haykal tu... suka sangat time dia panggil "isteriku Andra"..alahai very the sweet...

    Akk juga suka ngan watak Andra tu...sungguh lah comel tp bersedia mengikut apa yg dinasihatkan oleh hubby dier tu...

    Harap2 awak tak akan lama untuk membuat sambungannya... dah teruja sangat... bayangkan dari ptg tadi akak terus baca...hehehe....

    Oh yea.... akak rasa akak tau sapa yang panggil tu... this is my opinion saja....akak rasa tu mesti Zaida yang gedik tu kan.... tak pun Puan Maria yang perasaan bagus tuh....hehehe

    nyway...teruskan... cepat2 yea.... selamat berkarya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI MUMMY HANNAN
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment =)

      Walaikumsalam~

      Teheee~
      Welcome to DUNIA FANTASIKU & CED sis =)
      maaf jika ada yang terkurang~

      Hehehe
      saya juga :)
      sweet kan?
      rasa lembut dan jantung pun terhenti sebentar :) hehe

      hehe
      hyperactive n nakal but still patuh dgn arahan suami

      in shaa allah~
      doakan saya rajin dan sihat selalu hehe
      awwwhhh~
      terharu baca comment sis hehe.
      teruskan follow CED ya :)

      ahaks!
      sebenarnyakan.....
      tet!
      hahaha

      THANKS SIS :)

      Delete
  21. pakcik gila penjeles... wuwu... takut.. tpi sweet. kekekkee

    ReplyDelete
    Replies
    1. HI RINSYARC
      T H A N K S for dropping by and leave ur comment dear :)

      Ahaks!
      tulah pasal. jeles sangat hehe
      thanks sayang saya :)

      Delete